Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar, BartVB

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-14 18:38

Helaas lijkt de marktplaats mentaliteit ook steeds meer op bokt voor te komen, terwijl ik juist de bokt markt zo prettig vind omdat het toch wat 'veiliger' gevoel geeft.

Heb de afgelopen weken nu al meerdere malen gehad dat ik contact opneem met de verkoper van de betreffende advertentie maar dat er geen wederreactie komt. Weliswaar is dit 1x geweest van een al wat oudere advertentie maar alsnog brand bij mij dan de vraag:
Waarom zet je iets te koop als je het blijkbaar toch niet wil verkopen door niet te reageren op mogelijke kopers?

Is het een idee om advertenties na een bepaalde periode van de markt af te halen? Hierdoor voorkom je dat mensen onnodig gaan reageren op een verkoper terwijl die geen reactie geeft/geen interesse . En verkopers die echt hun product willen verkopen kunnen dan een nieuwe advertentie opstellen of huidige verlengen.
Dan behoud je de echte kopers & verkopers groep en voorkom je 'spook' advertenties waarbij de verkoper niet reageert.

Alja

Berichten: 25624
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:42

ik volg even want ik erger me er ook grandioos aan!

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 18:45

Of dat je zelf iets te koop hebt staan, mensen je vervolgens een pb doen met dat ze de vraagprijs bieden en daarna nooit meer reageren :roll:
En ik met mn goede gedrag intussentijd wel netjes de spullen ophalen van stal zodat het klaar ligt. Voor niks dus...

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-14 00:47

Bernoe schreef:
Of dat je zelf iets te koop hebt staan, mensen je vervolgens een pb doen met dat ze de vraagprijs bieden en daarna nooit meer reageren :roll:
En ik met mn goede gedrag intussentijd wel netjes de spullen ophalen van stal zodat het klaar ligt. Voor niks dus...

Ja dat is inderdaad weer de andere zijde, maar die lijkt me wel moeilijker te controleren.

Ragdollcat
Berichten: 14666
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 00:55

En wat dacht je van een jaar oude advertenties? Lekker opschonen zou ik zeggen...........

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:34

Een soort van marktplaats systeem zou denk ik wel goed werken idd. Dat je advertenties moet verlengen. Ik vind het alleen wel vervelend dat ze toch na een aantal keer verlengen verlopen en verwijderd worden. Kan je de advertentie weer opnieuw maken...

criollo_yess

Berichten: 1081
Geregistreerd: 11-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:37

Ik vind ook dat advertenties veel te lang op bokt staan zonder dat er een check is of hij nog geldt. Zwaar irritant en onoverzichtelijk. Bij marktplaats krijg je een mail een paar dagen voor je advertentie verloopt en verwijderd wordt. Dan kun je hem tijdig verlengen indien nodig. Kan dat bij bokt markt ook niet zo?

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 11:44

Ik heb een vrij oude advertentie staan maar hebbde datum van nu innde titel zodat mensen kunnen zien dat het er nog is ipv weer een nieuwe advertetie maken maarja opschonen zou ook wel fijn zijn want ik kom advertenties tegen van een jaar oud en dan mail ik soms per ongeluk voor vrrkochte items :+

Brigitte_D
Berichten: 684
Geregistreerd: 29-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-14 18:16

Ja ben de boktmarkt ook redelijk 'zat' ik heb regelmatig spullen en paarden te koop,
vooral paarden en krijg op sommige echt veel reacties, ze willen filmpjes zien, hebben vragen bla bla bla. prima, maar aan het eind van het liedje hoor je er NIKS meer van, zeg dan gewoon dat je geen interesse hebt of iets anders gevonden hebt..

Ik weet niet wat ik er van moet denken...

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70648
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Marktplaats mentaliteit op bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 00:53

Hier zijn al erg veel topics over geopend waar ook al antwoord op is gegeven. De zoekfunctie gebruiken is dan handig.

Hier kun je een eerder antwoord van me hierover lezen; C_arola @ [MZ] Ik mis de EA!
Bart is ermee bezig en het staat hoog op de prioriteitenlijst maar het is niet met 1 druk op de knop te regelen vandaar dat er geen termijn gegeven kan worden.

Aangezien hier antwoord op is gegeven plaats ik hier voor het overzicht een slotje.