Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:18

Ohh wat een schattig maatje voor Diva <3 Geen PRE, maar vertel!! Naam leeftijd weetikhetwat <3

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 20:15

Gister is mijn nieuwe aanwinst gebracht, 7 maanden oud ventje
Afbeelding

xJolien

Berichten: 4551
Geregistreerd: 12-12-06
Woonplaats: Spanje

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:08

Wauw, gefeliciteerd!! Waar komt ie vandaan?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:55

Uit België :) nu moet ie hinniken met de harde G :+

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 14:09

_Dracarys schreef:
Uit België :) nu moet ie hinniken met de harde G :+

Lekker ding hoor, och ik kom van de grens van belgie en heb een zachte G maar een rollende RR, geeft niets hoor :')


xJolien schreef:
Ohh wat een schattig maatje voor Diva <3 Geen PRE, maar vertel!! Naam leeftijd weetikhetwat <3

Primrose is de "vervanging" van Kim. Kim heeft het overigens super als pennypony van wat ik hoor :j
Is een 8 jarig merrietje van zon 85cm, is ook onbegrepen geweest door haar vorige eigenaar die er niets mee aan kon vangen en haar niet eens gevangen kreeg. Inmiddels is ze hier een week en ik kan haar met een worteltje zo pakken en voetjes optillen enzo dus komt snel goed :j
Neefje mag er ook mee gaan prullen, al was het nu nog een beetje en voor de kleine Prim.
Afbeelding

Diva vind het nu vooral vervelend dat ze het eten moet delen met het monstertje, maar owee als ze uit beeld verdwijnt dan is het paniek _O-

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 17:04

Dit topic kan ook echt alleen maar rennen of stilstaan he :Y)

Divas nieuwe vriendinnetje is hengstig dus is behoorlijk lastig gezien ze niet mee wil spelen.
Afbeelding
Ponytje gaat wel met sprongen vooruit in de omgang, dus hopelijk snel Diva weer een beetje op pakken.
Afbeelding

Heb een jaaroverzicht gemaakt (zie onderschrift) O:)

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 21:16

Hehe, klopt. Het ligt weer stil. Het is ook zo vroeg donker, kan momenteel weinig met de knollies doen.
Knappe Diva!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:10

Hier ook weinig tijd voor de paarden. Ik heb ook helemaal geen tijd om wat mijn jonkie te doen. Zou zo graag een brave tien jarige hebben waar ik zo op kan stappen en mee t bos in kan rijden! Zo’n jonkie vergt toch wel heel erg veel tijd, en een goede zadelmakmaker vinden is ook al moeilijk. Baal er wel echt van, heb misschien iemand die in Januari tijd heeft om hem zadelmak te maken maar dan moet ik daarna zelf verder gaan en ik heb geen goede rijbak/verlichting. Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet meer zo’n bakruiter ben. Wij wonen heerlijk aan het water en bos. Misschien toch maar een bospaard kopen. Marq is toch wel echt een sport Pre...
Jullie wilde nog een foto zonder deken trouwens. Hij racet meestal rond dus een stilstaan foto heb ik niet :D

Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:14

Ow je mag hem wel hier brengen hoor haha..wat een knapperd!

Is het geen idee om hem even een paar maanden uit te besteden en zadelmak te laten maken? of wil je dat aan huis hebben? voor de rest..zou ik afwachten hoe hij ozh gaat zijn. De jonge andalusier die wij toen verkocht hebben die is zo braaf ohz vanaf dag 1 al en cool dat het bos ook geen enkel probleem is.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:26

Elisa2 schreef:
Ow je mag hem wel hier brengen hoor haha..wat een knapperd!

Is het geen idee om hem even een paar maanden uit te besteden en zadelmak te laten maken? of wil je dat aan huis hebben? voor de rest..zou ik afwachten hoe hij ozh gaat zijn. De jonge andalusier die wij toen verkocht hebben die is zo braaf ohz vanaf dag 1 al en cool dat het bos ook geen enkel probleem is.


Ja Elisa2, hij is stoer he! dat wegbrengen was precies mijn idee. Maar iedereen die ik heb gevraagd om zadelmak te maken door te rijden vroeg minstens 650,00 per maand. Dat ga ik ook geen maanden doen. Vind dat wel echt flinke bedragen, en voor een maand prima, maar ik zeg al dan moet ik hem daarna zelf overnemen en dat is hier niet handig. Ik werk nu 4 dagen, 2 kleine kinderen en een hele beestenboel. Moet zo’n jonkie toch wel een paar keer per week dan blijven rijden. En soms heb ik gewoon ff weken geen tijd om te rijden. Wil hem ook niet langer niks laten doen, hij is al 4,5 en hij heeft energie voor 10. Tijd om wat te gaan doen dus. Misschien dat ik hem in januari sowieso wegbreng en dan zie ik erna wel.

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:27

Wauw _Zsazsa_, wat is hij knap zeg! Echt precies iets zoals ik zoek!

_Dracarys, Gefeliciteerd met je aanwist! Hij lijkt al aardig groot voor 7 maand.

Azmay, wat een leuke shet <3

Afgelopen weekend heeft Cortado voor het eerst sneeuw gezien. Afgelopen winter stond hij in de opfok binnen.. Hij vond het erg leuk :D

Afbeelding

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:32

WoW Cortado is knap geworden! Ik heb toen nog info gevraagd over hem maar hij was zo snel verkocht! Aan jou dus :+

Marq is nu flink aan het uitzwaren en groeien. Denk dat hij rond de 1.62 zal eindigen. Hij gaat nu vooral de breedte in. Zijn manen groeien ook flink, zo’n dikke lange bos heeft hij..
vind ie zelf ook mooi..


Afbeelding

MightyJoe

Berichten: 4962
Geregistreerd: 12-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:41

Ja klopt! Ik had hem toen al een keer op bokt gezien en ik dacht als die toch ooit te koop komt.. Paar maanden later kwam ik hem tegen op facebook dus toen gelijk die week gaan kijken :D Hij is echt heel leuk. Ben erg benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Hij is nu 1,5 en ongeveer 1.55. Hopelijk gaat hij ook boven de 1.60 komen. :D

Hoe oud is Marq nu precies? Kan het niet vinden in je berichten!

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:47

Hij is nu 4,5. Hij kwam zo slecht van het transport af. Dat ik hem bewust ook 3 maanden met rust heb gelaten. Alleen voeren en grondwerk. Hij kent longeren, hoofdstel en zadel wel, maar verder niks mee gedaan. Ik wilde hem als hengst houden maar hij zat zo met zichzelf in de knoop dat ik hem gecastreerd heb. Nu na 3 maanden kan ik wel zeggen dat een ander paard is. Echt een knuffel. Eindelijk rust in z’n koppie. Maar hij moet nu echt wat gaan doen, Haha hij wil zo graag met de shet spelen, maar die vind hem niet leuk :o

Elisa2

Berichten: 37193
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:49

_Zsazsa_ schreef:
Elisa2 schreef:
Ow je mag hem wel hier brengen hoor haha..wat een knapperd!

Is het geen idee om hem even een paar maanden uit te besteden en zadelmak te laten maken? of wil je dat aan huis hebben? voor de rest..zou ik afwachten hoe hij ozh gaat zijn. De jonge andalusier die wij toen verkocht hebben die is zo braaf ohz vanaf dag 1 al en cool dat het bos ook geen enkel probleem is.


Ja Elisa2, hij is stoer he! dat wegbrengen was precies mijn idee. Maar iedereen die ik heb gevraagd om zadelmak te maken door te rijden vroeg minstens 650,00 per maand. Dat ga ik ook geen maanden doen. Vind dat wel echt flinke bedragen, en voor een maand prima, maar ik zeg al dan moet ik hem daarna zelf overnemen en dat is hier niet handig. Ik werk nu 4 dagen, 2 kleine kinderen en een hele beestenboel. Moet zo’n jonkie toch wel een paar keer per week dan blijven rijden. En soms heb ik gewoon ff weken geen tijd om te rijden. Wil hem ook niet langer niks laten doen, hij is al 4,5 en hij heeft energie voor 10. Tijd om wat te gaan doen dus. Misschien dat ik hem in januari sowieso wegbreng en dan zie ik erna wel.


Misschien een goede bijrijder erbij? ja het is enorm duur inderdaad om je paard op een trainingsstal te zetten.

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 10:56

Ja dat zou wel een optie zijn, mijn zus wilde ook wel weer wat meer rijden, maar die is niet ervaren genoeg voor zo’n jong dier. Ik heb voor Dadivosa dit jaar 5 verschillende bijrijders gehad maar die haakten allemaal af op het feit dat er geen goede rijbak aanwezig was. Ik heb een 20x40 weide, die gedraineerd is, Maarja in de winter is hij toch vaak te sponzig. Dat is wel balen. Van april tot oktober eigenlijk prima te doen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 11:59

Feather light horsemanship is een aanrader vind ik!! Zorgen er ook voor dat je paard op buitenrit kan en braaf is.

En ja Mn 7 maanden veulen is nu al 1.40 :')

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:03

_Dracarys schreef:
Feather light horsemanship is een aanrader vind ik!! Zorgen er ook voor dat je paard op buitenrit kan en braaf is.

En ja Mn 7 maanden veulen is nu al 1.40 :')


Die zat al tot eind volgend jaar vol begreep ik -O-

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:06

Lange wachtlijst inderdaad.. ze zijn extreem populair.. Maarja dan heb je wel wat als je nog een jaartje wacht..

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:13

Ja klopt maar dan is hij al 5,5 en vind het zonde om hem nog een jaar op de wei te laten staan. Ik ben nu bezig met iemand toevallig die sporadisch zadelmak maakt aan huis. Een jongen die heel fijn kan rijden. Die heeft vanaf januari tijd, dus ik gooi mijn hoop even daarop. Vriendin van me is Indd ook bij featherlight geweest en die was ook positief! Had daarom in augustus al contact gezocht maar toen had ze het al over drukte. Maar denk dat dat ook heel prijzig is als je ze daar maanden moet laten staan.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 12:33

Zoooo wat gaat het plots snel hier zeg! :+

@ZsaZsa: de mijne staat op een stal waar ze paarden in training aannemen. Veel ervaring met zadelmak maken en de PRE. Ze heeft er zelf een stuk of 10 staan, rijdt ook wedstrijden op hoger niveau en heeft op verschillende PRE stallen gewerkt. Wel in België! Mocht je interesse hebben mag je altijd even een Pb sturen :)

_Zsazsa_
Berichten: 4482
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 13:37

billionache schreef:
Zoooo wat gaat het plots snel hier zeg! :+

@ZsaZsa: de mijne staat op een stal waar ze paarden in training aannemen. Veel ervaring met zadelmak maken en de PRE. Ze heeft er zelf een stuk of 10 staan, rijdt ook wedstrijden op hoger niveau en heeft op verschillende PRE stallen gewerkt. Wel in België! Mocht je interesse hebben mag je altijd even een Pb sturen :)


Waar in België Ong?

IsabelHx

Berichten: 539
Geregistreerd: 22-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 20:47

unbelievable schreef:
Ahh wat schattig groot en klein! Fijn dat ze gelukkiger kijkt.

Ik hoorde van de week een stelling waarin wordt beweerd dat zwarte pre’s lastig zijn....?
Kennen jullie deze uitspraak ?


ik heb een zwarte PRE merrie en zij is idd echt niet de makkelijkste. Maar ik denk eerder dat dat gewoon toeval is hoor.


Afbeelding

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Re: Andalusiers/PREs in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-18 21:03

Nee joh, ik heb een zwarte PRE merrie gehad: een geweldig karakter. Net een heel fijn, meewerkend karakter.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:52