KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 

Elisa2
Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:22

Viel nog niet zo mee deze groep..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:26

Neuh... ik vond ze royaal met doorverwijzen, in de vorige groep ook.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Elisa2
Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 16:56

Ja inderdaad, ben benieuwd hoe deze hengsten zich door ontwikkelen naar de 2e bezichtiging.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:09

Aimee schreef:
Elisa2 schreef:
494 is wel leuk, jammer dat clipmyhorse hier steeds vast loopt.


Was dat de Gunner x Vivaldi? Dat vond ik een hele charmante, komt uit de moederlijn van de merrie van NatasjavE.
Bij mij loopt clipmyhorse niet vast, maar zonder startlijst vind ik het maar irritant kijken.


Ohhh ik ga even kijken :)

Verrek, inderdaad. Niet eens zo heel ver weg. Via de Eclatant merrie.

Leuk. Ik ga hem effe terug kijken.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:31

Weet iemand wat je mag verwachten aan groepenindeling voor de tweede bezichtiging? Niet alle dressuurhengsen lopen op vrijdag, aangezien ons fokproduct gisteren liep, kan je dan inschatten of dat vrijdag of zaterdag zou zijn? Of is dat nog veel te vroeg...

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:32

En, wat vind je er van Natasja? :)

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:35

Staan ze al on demand op KWPN TV?

Kan hem niet vinden.

Heeft iemand een linkje.
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 08-12-18 17:37, in het totaal 1 keer bewerkt

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:36

Oh geen idee, ik ben geen lid meer dus kan niet inloggen.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:41

Ik zal denk ik nog wat geduld moeten hebben tot Den Bosch.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

gomir
Berichten: 25512
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:49

Filmpjes kwamen steeds wel snel op kwpn.tv.
En anders kun je altijd nog via clipmyhorse zoeken, dan moet je alleen een paar euro betalen :+

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Coloured
Berichten: 2828
Geregistreerd: 09-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:50

NatasjavE schreef:
Staan ze al on demand op KWPN TV?

Kan hem niet vinden.

Heeft iemand een linkje.



https://kwpn.tv/watch/7752

Alsjeblieft :)

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:51

Ah zal straks nog effe kijken.

Vond van de hengsten die ik wel gezien heb de Hometown x Ampere wel heel gaaf.

Oh dank je colloured.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 17:57


Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

ponyparadijs
Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:00

De hengst van mijn werk is ook door naar de tweede

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:01

En bekeken. Ja erg gaaf paard vind ik dat. Beter achterbeen dan de meeste Gunners.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

denisesilver
Berichten: 2856
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:07

Die Hometown x Ampère vond ik ook een mooie hengst :j

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

Aimee
Berichten: 11793
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 18:07

NatasjavE schreef:
En bekeken. Ja erg gaaf paard vind ik dat. Beter achterbeen dan de meeste Gunners.


Ja! Dacht al dat hij jou ook aan zou spreken :D Mooi type, fijn lijf, goed lopen. Vond het een heel compleet paard. Voor de dressuurpaardenfokkerij had hij misschien zwart moeten zijn :Y)

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:05

Vos is het nieuwe zwart :Y)

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

denisesilver
Berichten: 2856
Geregistreerd: 27-08-11
Woonplaats: Zwerf ergens door het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-18 19:16

NatasjavE schreef:
Vos is het nieuwe zwart :Y)

:')

Met een schimmel onder je kont kan je de hele wereld rond

  • Talent is pursued interest

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 10:19

Wie gaan er hier allemaal kijken in Den Bosch?

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:27

Onze hengst ging vrijdag niet door, maar dat hadden we al begrepen voordat hij gelopen had toen we zagen wat er wél doorging. Hij moest meer rijtypisch zijn ( geen idee wat ze daar mee bedoelen). Geen negatieve dingen verder, gangen waren voldoende, hij moest alleen nog krachtiger worden met meer afdruk in galop en draf. Ik ben tevreden, het commentaar klopt met wat ik zelf ook zag. Hij liet zich wat minder zien dan thuis, zag aan hem dat hij het toch wel erg spannend vond allemaal. Het was een fantastische ervaring. Heb samen met mijn dochter een hele leuke en toch ook spannende dag gehad. Hij werd echt hengst daar, had af en toe mijn handen echt vol aan hem.
Op de terugweg naar huis was hij zo moe dat hij tegen de trailerwand hing te slapen. Toen was het weer echt een puppy-paard.
Ik ga hem nu opgeven voor de online sales, alleen moeten ze daar klinisch en röntgenologisch gekeurd voor zijn. Ik heb hem eind april röntgenologisch laten keuren en daarna prok certificaat aangevraagd, hoop dat dat geldig is hiervoor. Klinische keuring krijg ik voor dinsdag (laatste inschrijfdatum) wel rond maar rest zie ik niet haalbaar voor dan. Vind het financieel dan toch ook wel een dingetje als hij dan nóg een keer foto's zou moeten laten maken. Maar daar bel ik morgen het KWPN even voor.
Mocht hij niet genoeg opbrengen op de keuring dan koop ik hem terug, laat hem castreren en ga ik hem zadelmak maken.
Ben benieuwd.

Pluk de dag!

Elisa2
Berichten: 36485
Geregistreerd: 31-08-04

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:37

Welke was van jou BusyMissy? het lijkt me dat je gewoon de foto's van de rontgenologische keuring kunt laten zien die je al hebt.

Natasja, ik wil wel graag..even kijken of ik het rond kan krijgen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Stral
Berichten: 2540
Geregistreerd: 18-12-08
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 17:28

Wij dus ook graag maar vandaar dus mijn eerdere vraag hier, hoe je kan inschatten wanneer welk paard moet lopen :)

Voor de hengsten ga ik graag op vrijdag maar als Lennon net zaterdag moet lopen ook zonde natuurlijk.

BusyMissy
Berichten: 974
Geregistreerd: 15-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 22:40

Elisa2 schreef:
Welke was van jou BusyMissy?

Nr 472, Governor x Ferro

Ik wil ook gaan kijken in den Bosch maar weet nu nog niet wanneer ik vrij kan krijgen, wordt waarschijnlijk in het weekend.

Pluk de dag!

NatasjavE
Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: KWPN hengstenkeuring 2018-2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 07:40

Ik heb in ieder geval de vrijdag vrij genomen. Dan hoop ik dat de Gelderse in ieder geval op vrijdag of zaterdag zijn.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers