Disneyland Parijs deel 3

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 00:25

Ik hoorde juist dat januari/februari geen goede tijd is ivm onderhoudt van de attractie's.
Woensdag ga ik voor de 3e keer dit jaar, hier ook een jaarkaart, gratis parkeren maar ik maak geen gebruik van de korting op de hotels, want die vind ik nog te duur.
Waarschijnlijk ga ik half maart voor de laatste keer (voorlopig), want ondanks dat ik het geweldig vind, ga ik mijn jaarkaart nog niet verlengen ... dat haal ik er waarschijnlijk volgend jaar niet uit.
Stalgenootje was nog nooit geweest en die wilde eigenlijk toch wel ... dus die neem ik mee! Is het park als het goed is ook weer wat langer open (januari is tot 18.30, deze maand is het 19.00) en prinsessen & piraten :D

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 05:58

Nee 25 en nu 30
In 2016 nog 15 :+

Anoniem

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 09:56

Ik ga in dec voor 4e keer

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:20

Wij konden niks goedkopers vinden op booking.com dan onze disneyhotels met korting haha.. :D

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 22:21

Morgen gaan we :D.
Vind het wel een beetje spannend, want ga met mijn dochtertje van 3 met de TGV.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 23:11

Superleuk Marjon! Heel veel plezier!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:59

upendo schreef:
Wij konden niks goedkopers vinden op booking.com dan onze disneyhotels met korting haha.. :D


Maar wat voor een jaarkaart hebben jullie dan? Ik heb "maar" de flex dus veel korting krijg ik niet. Zeker niet 2 nachten incl. ontbijt voor 49 pp.

_Marjon_ schreef:
Morgen gaan we :D.
Vind het wel een beetje spannend, want ga met mijn dochtertje van 3 met de TGV.


Ik zit te kijken om in maart met de TGV te gaan, dus jij kan vast als je weer terug bent je bevindingen geven ;)
Veel plezier ... het ziet er zo leuk uit en de kerst parade ook ... *ikkannietmeerwachten*

upendo

Berichten: 22279
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:35

Magic plus. :) En wij reserveren wel zonder ontbijt. Mijn vriendin mag niet al het eten dus wij nemen ons eigen eten mee. :) ik geloof dat wij in januari voor 3 nachten met 3 man in de davy crockett 280 euro kwijt zijn. En nu 3 nachten in Sequoia voor 113 euro pp. Wij hebben magic plus kaarten. :j

Het is heerlijk rustig nu hier. Alleen door het weer regelmatig attracties met storingen, ik hoop dat het beter wordt komende dagen.

L_iek
Berichten: 9711
Geregistreerd: 11-01-07

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:39

Ik twijfel zo erg om een jaarkaart te nemen. Zie ik tot mijn verbazing dat er 4 verschillende zijn. Nog tips mbt de jaarkaarten?

Anoniem

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:15

Ik was laatste keer 275 euro kwijt voor 3 personen en 3 nachten inc. ontbijt.

Komt dus neer op 30 euro pp per nacht.

rockey

Berichten: 7487
Geregistreerd: 16-12-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:35

yesss , hotel is geboekt! we slapen in het :

https://www.disneylandparis.com/nl-nl/h ... blu-hotel/

we gaan van vrijdag 7 december tot en met 9 december.

Weten jullie of er eventueel een actie is voor dit weekend wat park tickets betreft? of zijn de kaartjes altijd wel rond de standaard prijs?

_Marjon_
Berichten: 10665
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Geertruidenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:57

Het was super. Die kleine heeft echt genoten, en ik natuurlijk ook.
Enige wat jammer was, was dat de 1e shuttlebus bij Magic Circus pas om kwart over 8 kwam, en we bij Disney zelf in een superlange rij moesten gaan staan voor een Bring a friend ticket die je rond dat tijdstip alleen kan kopen bij de gastenservice, waar ze maar 1 loketje (v/d 3) open hadden.
Met mijn magic plus abonnement mag ik dus gebruik maken van de magische uren, en mijn "friend" dus ook. Maar eer dat we in het park waren was het al ruim na 9 uur.

Magic Circus is verder een prima hotel. Goed ontbijt, nette kamer. Had een 2 persoonskamer geboekt, met 1 bed dus. Maar kreeg een 4 persoonskamer, dus had die kleine van mij gewoon haar eigen bed. Was toch wel prettig.

Met de TGV was ook goed bevallen. Vond alleen de rijtuignummers op het perron op Brussel Zuid niet goed aangegeven, of heb gewoon niet goed gekeken. Dus dat was even zoeken. Treinrit zelf was gewoon prima.

Had alleen gisteravond beetje krap gepland met overstappen. Hebben moeten rennen voor ons leven om de laatste trein richting Nederland te halen :+.

Park zelf vond ik redelijk druk, hoewel de wachttijden erg uiteenliepen. Ene moment 60 minuten, 3 uur later maar 30. Maar goed paar keer een Fastpass gehaald en was goed te doen zo.

Die kleine was net groot genoeg voor Crush's Coaster, vond ze helemaal leuk. Hoewel, niet zo geweldig als Big Thunder Mountain, die vond ze echt GE-WEL-DIG. Gaat misschien mama achteraan met de liefde voor achtbanen :+. (Ze is 3)

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:20

Hier inmiddels ook weer een dagje thuis. Het was weer heerlijk <3 laatste x Disney was alweer even geleden (6/7 jaar, voor Mn ouders broers en vriend nog langer) en was 9x geweest. Wilde dus dolgraag de 10e x met kerstthema, dat hadden we nog niet gehad. En toen kwam die mooie aanbieding :D 11 12 en 13 nov dus net in de kerst :D

Eerste dag helaas veel regen onderweg en eind vd dag ook in het park. Waren ook rond half 3 bij Davy Crockett. Op de papieren die ik een paar weken geleden had ontvangen stond dat we vanaf 15:00 de bungalow in konden. Hoopten dat het een halfuurtje eerder kon XD was het blijkbaar veranderd (volgens hen al sinds enkele maanden) naar 16:00 dus hebben nog een uur moeten wachten.

Hadden 2 slaapkamers met eentje met 4 eenpersoonsbedden dus daar lag ik gezellig met mijn vriend en broers XD voorheen was er een groot uitklapbaar bed in de huiskamer en had daar toch wel op gehoopt maar helaas XD

Eerste ontbijt gehaald bij n vreselijke vent XD wat n chagrijn zeg niet normaal. Vreselijk onbeschoft. Plan was de volgende dag extreem vrolijk en vriendelijk te doen tegen m maar toen was er een vrij vriendelijke dame :P

Eerste avond was ook weer de Illuminations show. Wat kan ik daar toch van genieten, zo mooi! En de avond werd nog mooier. Toen het afgelopen was vroeg mijn vriend me naar voren over het draadje heen (stonden vrij ver aan de voorkant) en heeft me ten huwelijk gevraagd <3 <3 <3 voelt nog steeds als een droom, het was zo perfect <3

De dag erna nog wat regen gehad en vanaf de middag droog. Weer heerlijk genoten. Gedineerd bij Rain Forest Café. S avonds was de grote vuurwerkshow boven het meer. Wij stonden net goed ivm de wind XD wat een rook kwam er vanaf XD

Laatste dag hadden we echt prachtig weer. Blauwe lucht en een zonnetje. Helaas zelf deze dag minder kunnen genieten. Zal er niet teveel over uiten, maar mijn jongste broertje werd ergens van openlijk beschuldigd met foto en naam op Facebook door vreemden betreft iets wat de avond ervoor zou zijn gebeurd incl bedreigingen. Wat onmogelijk is want wij zaten 500 km verderop en hij lag op dat moment naast mij te slapen. Maar dat heeft mijn laatste dag daar toch wel wat verpest. Hele dag misselijk van geweest. Wel geprobeerd om het los te laten en nog te genieten en dat is gelukkig nog wel een beetje gelukt. Maar was pas weer echt rustig toen we s avonds laat weer thuis waren.

Maar goed. Een onvergetelijke 3 dagen in Disney dus, op meerdere manieren XD

Wel een excuus nu om volgend jaar nog een keer te gaan samen met mijn verloofde <3 en hopelijk zijn ouders dit keer die zijn ook nog nooit geweest :D
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 15-11-18 16:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tekst op verzoek aangepast

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:32

Owja vond het kerstthema wel iets tegenvallen XD eigenlijk alleen Main Street was versierd. S avonds wel heel
prachtig al die lichtjes <3

Star Tours vind ik ook erg leuk geworden. Was het al maar de vernieuwing was hard nodig XD al blijf ik er misselijk in worden als wagenzieke XD

Mijn favoriete attracties blijven toch de Crush Coaster, Tower Hotel en Big Thunder Mountain. Owja en Pirates! Eerste dag waren we op de helft, was er een storing en moesten we eruit XD bekend probleem daar geloof ik was in het verleden ook regelmatig zo XD dag erna meteen daar weer heen gegaan en toen deed hij t weer. Alleen jammer dat Phantom Manor dicht was ivm renovatie.

Dinsdag was wel de drukste dag (was ook de mooiste dag qua weer) al vond ik het alsnog meevallen. Langste gestaan bij Crush Coaster (40 min), Big Thunder Mountain (40 min) en Tower Hotel (50 min). Rest was allemaal onder de 30 min.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:56

Gefeliciteerd! Ik heb die avond ook iemand ten huwelijk gevraagd zien worden! Maar dat was niet vooraan...

Ik ben dus ook geweest afgelopen weekend! vrijdag/zaterdag Parijs en zondag/maandag/dinsdag Disney. Echt super genoten van alles :D Zijn met transavia gevlogen en zaten in New Port Bay :j

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:58

O echt? XD wij stonden voor zover t kon vooraan links. Helemaal vooraan was natuurlijk n afgezet deel voor mensen met een rolstoel ed. Dan had je een leeg gedeelte en dan weer een touw.

Nadir

Berichten: 12721
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:27

Wauw, wat gaaf Calanddra!! Gefeliciteerd <3

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:25

Dankje :D

IvysToeter

Berichten: 11891
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:37

Gefeliciteerd callandra!!!
Wat gaaf zeg.

Wij willen volgend jaar gaan met onze dochters.
Zij gaan dan voor de eerste keer mee.
Ze zijn dan 3 en bijna 5 jaar oud.
We gaan waarschijnlijk de eerste week van april.
Is er dan nog iets speciaals?

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:46

Gefeliciteerd calandra!!!

Lastig verhaal over je broertje. Mensen zijn soms idioot.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 21:33

Bedankt!!

Bizar hè, wisten niet wat ons overkwam. Vind het oprecht heel vervelend als inderdaad is gebeurt wat zij zeggen. Maar wij stonden er compleet los van. Mijn broertje lag op dat moment in het bed naast me te slapen XD

Maar goed, gelukkig verder prachtige dagen gehad met de familie. En Disney blijft gewoon heerlijk <3

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:48

IvysToeter schreef:
Gefeliciteerd callandra!!!
Wat gaaf zeg.

Wij willen volgend jaar gaan met onze dochters.
Zij gaan dan voor de eerste keer mee.
Ze zijn dan 3 en bijna 5 jaar oud.
We gaan waarschijnlijk de eerste week van april.
Is er dan nog iets speciaals?


Zou als t kan tot Max eind maart gaan. Prinsessen en Piraten is wel erg leuk om voorbij zien te komen.

Ik had al wat op fb voorbij zien komen Jennifer, maar wist niet dat het toch in Disney was.
Gefeliciteerd!!!

Wij hebben onze 2e dag erop zitten. Gister super lekker weer gehad en volgens de voorspellingen zou het vandaag iets minder worden. Was gewoon koud, omdat de mist niet weg ging.
Heb helaas ook problemen met mijn photopass, helft van de foto’s stonden er nog niet op. Dus hopelijk morgen wel.
Heb iig veel kunnen filmen van de shows, Kerstparade heb ik nu al 3x ... gister had ik veel tegen licht en nu van beide kanten gefilmd en uiteraard ook weer veel foto’s. Moeten morgen alleen nog met Goofy en hopelijk komt Winnie (of een andere, zolang t maar geen Konijn is) en dan hebben we ons lijstje weer af kunnen vinken!

Vond t trouwens gister (woensdag) stuk drukker dan vandaag. Was het eerder deze week ook al zo druk?

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 22:51

Bedankt Samy :D

Wat leuk dat je zoveel hebt gefilmd! Ik heb ook de Illuminations op film en kan er zo van nagenieten :D

Ik vond het maandag vrij rustig, maar was ook minder weer. Dinsdag was het wel drukker maar was toen ook prachtig weer.

Viel me wel op hoeveel Fransen er waren ondanks een doordeweekse dag en geen vakanties XD

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Disneyland Parijs deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:40

Wat een heerlijke verhalen allemaal!

En en? Nog een huwelijksfoto? :)

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 00:31

Wel van het moment zelf en de ring <3

Afbeelding
Afbeelding

En verder nog van het park :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lol in Pirates XD wij zitten op de voorste 2 rijen XD
Afbeelding
En onze slaapkamer XD lekker knus XD
Afbeelding