Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myca

Berichten: 6264
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 10:20

Interessant filmpje, ik durf het bijna niet te checken ...

Ik wist niet eens dat Bucas speciale meetlingen had, goede tip!

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:36

suikermeisje schreef:
KAbriogirl schreef:

ps verder gebruik ik geen dekens dus geen ervaring met dekens in het algemeen...


Maar als je verder geen deken gebruikt zou ik hem gewoon houden en niet moeilijk gaan doen. Als je hem dag en nacht gebruikt is het wat anders. Als je hem alleen voor die paar uurtjes gebruikt lekker zo laten tenzij iemand wil ruilen.


Dat zou inderdaad niet erg zijn maar hij ligt niet echt op haar rug hij zit op de schoft en dan op haar billen en raakt haar rug dus niet. En het is niet dat ze overbouwd is of een ingezakte rug heeft. Geen idee of dat dus ook met die te grote maat te maken heeft maar het is een jurk voor haar ;o)

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 11:41

suikermeisje schreef:
KAbriogirl schreef:
Maar als je verder geen deken gebruikt zou ik hem gewoon houden en niet moeilijk gaan doen. Als je hem dag en nacht gebruikt is het wat anders. Als je hem alleen voor die paar uurtjes gebruikt lekker zo laten tenzij iemand wil ruilen.


Dat zou inderdaad niet erg zijn maar hij ligt niet echt op haar rug hij zit op de schoft en dan op haar billen en raakt haar rug dus niet. En het is niet dat ze overbouwd is of een ingezakte rug heeft. Geen idee of dat dus ook met die te grote maat te maken heeft maar het is een jurk voor haar ;o)


Dit heeft gewoon te maken met de vreselijk slechte pasvorm van Bucas _O-

KAbriogirl
Berichten: 65
Geregistreerd: 29-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 12:29

mvantos schreef:
Dit heeft gewoon te maken met de vreselijk slechte pasvorm van Bucas _O-


Hahaha ja he je hoort dat best vaak, ik zei al dat mijn paard geen bucas lijf heeft ;o)) Best jammer want ik vind hun dekens wel mooi. Gelukkig gebruik ik verder geen dekens want dat gezeik met die pasvormen pffff lees dat zo vaak..

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 13:08

KAbriogirl schreef:
mvantos schreef:
Dit heeft gewoon te maken met de vreselijk slechte pasvorm van Bucas _O-


Hahaha ja he je hoort dat best vaak, ik zei al dat mijn paard geen bucas lijf heeft ;o)) Best jammer want ik vind hun dekens wel mooi. Gelukkig gebruik ik verder geen dekens want dat gezeik met die pasvormen pffff lees dat zo vaak..


Het zou ook wel vervelend zijn als je paard wel een bucas lijf heeft, zo'n karperrrug zou je toch niet blij van worden :') . Regendekens e.d. vind ik wel fijn, maar daarbij is het niet zo erg dat die niet altijd direct contact maakt het de huid. Dat vind ik bij mijn recuptex wel belangrijk.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-18 13:37

Elise_K schreef:
Ik heb bij Bucas hun meetlint opgevraagd en op basis daarvan mijn Recuptex en later ook een winterdeken gekocht. Blijft toch een kleine twijfel in je hoofd of het niet te klein is ("Ja maar nu krijgt hij koude billen" :+ ) Maar na het zien van het filmpje toch wel blij mee!

Ik heb 6.0 (183) op een kwpn van 1.68m.


Ik heb 198 en 205 voor mijn kwpn van 166 :+

Elise_K

Berichten: 3802
Geregistreerd: 27-07-05
Woonplaats: Nijkerkerveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 14:24

Jester_ schreef:
Elise_K schreef:
Ik heb bij Bucas hun meetlint opgevraagd en op basis daarvan mijn Recuptex en later ook een winterdeken gekocht. Blijft toch een kleine twijfel in je hoofd of het niet te klein is ("Ja maar nu krijgt hij koude billen" :+ ) Maar na het zien van het filmpje toch wel blij mee!

Ik heb 6.0 (183) op een kwpn van 1.68m.


Ik heb 198 en 205 voor mijn kwpn van 166 :+



Vroeger had ik 195 van ander merk dekens, maar toch vaak de schoft kapot en knellen bij de schoft. 183 sluit mooi vooraan bij de hals.


Afbeelding

Afbeelding

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:41

Ik heb inmiddels de Recuptex aangeschaft voor m'n shet, ben er blij mee, maar ik zou hem graag als onderdeken gaan gebruiken. Vooral omdat ik niet veel op stal ben & dus niet dekens kan gaan verwisselen of hem met trainen lang voor/lang na die tijd op kan leggen.

Nu past hij prima, maar hij zit iéts strak bij haar borst. Op zich geen probleem als ik er gewoon ben of voor even een nachtje, want hij zit niet dramatisch strak hoor, ze kan gewoon grazen bijvoorbeeld.
Maar ik ben bang dat ze er wel last van zou hebben als ze 24/7 ermee zou lopen. Nu is er wel zo'n borstverbreder te koop, maar ik denk dat dat alleen voor grote paarden gemaakt is? Weet iemand dat zo? Of heeft iemand eventueel een andere oplossing? :D

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 21:49

Ik heb Cas net gemeten en even kritisch gekeken naar m'n huidige deken, maar eigenlijk viel het wel mee. Op de schoft ligt ie mooi en trekt niet, bij der staart ook goed. Alleen hals zou eventueel iets strakker mogen, maar hij glijdt niet naar achteren.
Toen even gemeten, kwam op 198cm. Dus de Recuptex die ik heb zou de goede maat moeten zijn :j Vind het dan met andere dekens lastig, dan heb je 195 of 205 :+

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:36

kirsten4 schreef:
Ik heb inmiddels de Recuptex aangeschaft voor m'n shet, ben er blij mee, maar ik zou hem graag als onderdeken gaan gebruiken. Vooral omdat ik niet veel op stal ben & dus niet dekens kan gaan verwisselen of hem met trainen lang voor/lang na die tijd op kan leggen.

Nu past hij prima, maar hij zit iéts strak bij haar borst. Op zich geen probleem als ik er gewoon ben of voor even een nachtje, want hij zit niet dramatisch strak hoor, ze kan gewoon grazen bijvoorbeeld.
Maar ik ben bang dat ze er wel last van zou hebben als ze 24/7 ermee zou lopen. Nu is er wel zo'n borstverbreder te koop, maar ik denk dat dat alleen voor grote paarden gemaakt is? Weet iemand dat zo? Of heeft iemand eventueel een andere oplossing? :D


Bij mijn pony zat hij verder super, alleen de borst wat krap. Ik heb dus de voorsluiting naar voren gezet (magneetje er voor het gemak afgelaten en mis hem niet). Dit was voor ons de oplossing.

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:38

Goldie schreef:
Ik heb Cas net gemeten en even kritisch gekeken naar m'n huidige deken, maar eigenlijk viel het wel mee. Op de schoft ligt ie mooi en trekt niet, bij der staart ook goed. Alleen hals zou eventueel iets strakker mogen, maar hij glijdt niet naar achteren.
Toen even gemeten, kwam op 198cm. Dus de Recuptex die ik heb zou de goede maat moeten zijn :j Vind het dan met andere dekens lastig, dan heb je 195 of 205 :+


Ik heb hetzelfde. Rambo alles 6’6/198 en past perfect. Van de meeste andere merken heb ik nu ook 195, beetje afhankelijk hoe het valt. 2 zweetdekens wel in 205 maar is het ook iets minder erg als ze wat ruim zijn. Z’n BOT maasdeken is 195 en past heel mooi. De Kentucky showdeken ook :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:52

Goldie schreef:
Ik heb Cas net gemeten en even kritisch gekeken naar m'n huidige deken, maar eigenlijk viel het wel mee. Op de schoft ligt ie mooi en trekt niet, bij der staart ook goed. Alleen hals zou eventueel iets strakker mogen, maar hij glijdt niet naar achteren.
Toen even gemeten, kwam op 198cm. Dus de Recuptex die ik heb zou de goede maat moeten zijn :j Vind het dan met andere dekens lastig, dan heb je 195 of 205 :+


Daarom heb ik al mijn dekens van Engelse merken. Die hebben die maten altijd (shires, rambo, bucas ect) hebben altijd de inch maat en niet de Nederlandse maat.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:09

Susanne schreef:
kirsten4 schreef:
Ik heb inmiddels de Recuptex aangeschaft voor m'n shet, ben er blij mee, maar ik zou hem graag als onderdeken gaan gebruiken. Vooral omdat ik niet veel op stal ben & dus niet dekens kan gaan verwisselen of hem met trainen lang voor/lang na die tijd op kan leggen.

Nu past hij prima, maar hij zit iéts strak bij haar borst. Op zich geen probleem als ik er gewoon ben of voor even een nachtje, want hij zit niet dramatisch strak hoor, ze kan gewoon grazen bijvoorbeeld.
Maar ik ben bang dat ze er wel last van zou hebben als ze 24/7 ermee zou lopen. Nu is er wel zo'n borstverbreder te koop, maar ik denk dat dat alleen voor grote paarden gemaakt is? Weet iemand dat zo? Of heeft iemand eventueel een andere oplossing? :D


Bij mijn pony zat hij verder super, alleen de borst wat krap. Ik heb dus de voorsluiting naar voren gezet (magneetje er voor het gemak afgelaten en mis hem niet). Dit was voor ons de oplossing.



Dat is idd een mooie oplossing, maar ik ben helaas gewoon écht niet handig & heb ook geen naaimachine ofzo :\

MelanieB

Berichten: 25870
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 10:38

Breng 'm naar een tuigmaker (schoon en gewassen). Die kunnen dat zo voor je fixen. Van te voren even vragen.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:46

MelanieB schreef:
Breng 'm naar een tuigmaker (schoon en gewassen). Die kunnen dat zo voor je fixen. Van te voren even vragen.


Dat is wel een goede inderdaad, thanks! :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:57

bobje26 schreef:
Goldie schreef:
Ik heb Cas net gemeten en even kritisch gekeken naar m'n huidige deken, maar eigenlijk viel het wel mee. Op de schoft ligt ie mooi en trekt niet, bij der staart ook goed. Alleen hals zou eventueel iets strakker mogen, maar hij glijdt niet naar achteren.
Toen even gemeten, kwam op 198cm. Dus de Recuptex die ik heb zou de goede maat moeten zijn :j Vind het dan met andere dekens lastig, dan heb je 195 of 205 :+


Daarom heb ik al mijn dekens van Engelse merken. Die hebben die maten altijd (shires, rambo, bucas ect) hebben altijd de inch maat en niet de Nederlandse maat.

Ah dat is handig om te weten! +:)+

Sjafrane
Berichten: 805
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: schiedam

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:26

Merken jullie nu verschil tussen de light en de gewone

moonfish13
Berichten: 18232
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:38

Ik ben superblij met bucas, ik heb dus zo’n pony die werkelijk niks past behalve bucas.
Dus om nou te stellen slechte pasvorm is kort door de bocht, ik pas ook niet in een broek voor iemand met brede heupen. :+

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:50

Heeft iemand al enig idee wanneer de Recuptex dekjes op de markt komen?

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 13:16

Drico schreef:
Heeft iemand al enig idee wanneer de Recuptex dekjes op de markt komen?

Volgend jaar februari/maart

Ashleytjuhh

Berichten: 6661
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:05

Ik wil graag een nierdeken aanschaffen. Nu zit ik te twijfelen tussen de bucas Recuptex en de back on track. iemand ervaring met beide?

mellamoshan

Berichten: 4256
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Purmerend

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 20:19

Hier toevallig nog iemand die een 195 heeft en wil ruilen voor een 205? Mijne is een maatje te groot eigenlijk :')

JenniferU
Berichten: 2212
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 07:49

Wie heeft de recuptex meteen als onderdeken gebruikt?
Ik heb alles een maat kleiner gekocht en dus nog geen kleine onderdeken.
Nou wou ik na t weekend de recuptex op doen als onderdeken

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 09:54

JenniferU schreef:
Wie heeft de recuptex meteen als onderdeken gebruikt?
Ik heb alles een maat kleiner gekocht en dus nog geen kleine onderdeken.
Nou wou ik na t weekend de recuptex op doen als onderdeken


Ik, gaat prima

Fauvetje
Berichten: 248
Geregistreerd: 15-12-14

Re: Bucas Recuptex, ervaringen? Of andere magneetdekens

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:34

Iemand een tip:
paard heeft bucas recuptex (als onderdeken) en een Bucas turnout erboven.
Maar op de schoft knelt het wat, na langdurig dragen schuurt het de haren daar weg... Ze heeft momenteel maat 195 ...
neem ik best een andere maat, of steek ik ergens een verlenger tussen - maar ben bang dat ie dan teveel naar achteren trekt-