Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 21:44

Heeft iemand hier tips voor een lang weekend weg vanuit Hoedspruit? :) Max 6uur rijden, of vliegen vanuit Hoedspruit / Nelspruit voor een degelijke prijs. Zat te denken aan Plettenbergsbay maar dat is erg duur, bij Maputo en Johannesburg twijfel ik over de veiligheid. Nelspruit kan ook nog, maar weet niet of dat veilig is?
Hoef niet op safari, dat doe ik al genoeg :o maar walvissen kijken lijkt me wel leuk! Gaat er vooral om dat ik hier even weg ben en even "me"-time heb.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 01:44

Zira1994 schreef:
We willen graag een rondje door Namibië doen van ongeveer 4 weken en dan van windhoek -> Keetmanshoop -> fish river canyon -> aus -> sossusvlei -> swakopmund -> cape cross -> spitzkoppe -> Twyfelfontein -> ethosha -> waterbergplateau -> africat foundation -> erindi -> windhoek


Wij zijn in 2017 heel Namibië rond gereden met de individuele rondreis van fox. Ongeveer het rondje wat jij doet. Africat is leuk. Wij kwamen thuis met een lege bankrekening en een geadopteerde kat ;) als je vragen hebt, stel maar :j

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 06:12

casperzazoe schreef:
Heeft iemand hier tips voor een lang weekend weg vanuit Hoedspruit? :) Max 6uur rijden, of vliegen vanuit Hoedspruit / Nelspruit voor een degelijke prijs. Zat te denken aan Plettenbergsbay maar dat is erg duur, bij Maputo en Johannesburg twijfel ik over de veiligheid. Nelspruit kan ook nog, maar weet niet of dat veilig is?
Hoef niet op safari, dat doe ik al genoeg :o maar walvissen kijken lijkt me wel leuk! Gaat er vooral om dat ik hier even weg ben en even "me"-time heb.

Port Elizabeth en Jeffrey's bay?

Nyaleti

Berichten: 6153
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 08:03

Gracezellaa schreef:
casperzazoe schreef:
Heeft iemand hier tips voor een lang weekend weg vanuit Hoedspruit? :) Max 6uur rijden, of vliegen vanuit Hoedspruit / Nelspruit voor een degelijke prijs. Zat te denken aan Plettenbergsbay maar dat is erg duur, bij Maputo en Johannesburg twijfel ik over de veiligheid. Nelspruit kan ook nog, maar weet niet of dat veilig is?
Hoef niet op safari, dat doe ik al genoeg :o maar walvissen kijken lijkt me wel leuk! Gaat er vooral om dat ik hier even weg ben en even "me"-time heb.

Port Elizabeth en Jeffrey's bay?


Helaas niet, verkeerd geschreven, bedoelde dat vliegen naar Port Elizabeth (dus ook Plettenbergsbay en Jeffreys Bay) te duur is -O-

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:21

Ah okay, wist niet dat port elizabeth ook het dichtsbijzijnde vliegveld voor plettenbergsbay was.

Ik heb een aantal vrienden die in mozambique gewoond hebben, heb ze nooit over veiligheid horen klagen. Met een beetje gezond verstand en wat inlezen van te voren moet het te doen zijn gok ik.

En anders, misschien bela-bela?

CaroR

Berichten: 534
Geregistreerd: 16-07-06
Woonplaats: Belgie

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 19:25

Hallo!
Wij gaan binnenkort naar Zuid-Afrika.
Wij waren aan het denken om te gaan snorkelen met zeehonden in Kaapstad (via the blue scuba dive centre) heeft iemand hier ervaring mee?

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:55

Leuk! Heb er zelf geen ervaringen mee maar vrienden van ons werken bij een ander bedrijf: cape town bucketlist :) zij doen dit volgensmij dagelijks!

Zira1994

Berichten: 1248
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:58

Wij hebben het vanuit houtbay gedaan met animal oceaan. Echt een super ervaring!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:15

Yes! Wij hebben vanavond ons reisplan definitief gemaakt én geboekt :D Nog 326 nachtjes slapen.... := *\o/*

Afbeelding

Queelens

Berichten: 8027
Geregistreerd: 07-10-07
Woonplaats: 't Gooi

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 23:30

Haha oops, nog even wachten :+

Wij zijn alweer even terug, helaas. Een onvergetelijke ervaring. Wil zeker nog eens terug :)

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:15

Mooi rondje!

laughterline

Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:02

Leuk die plannen! En ik zit er alweer over twee weekjes..vind het heel leuk en heel spannend! Echte rollercoaster zo nu de laatste twee weken...afscheid nemen van vriendinnen, familie, m’n hondje, bijrijdpaardje... auto verkopen, laatste werkdagen, uitschrijven uit Nederland.. :oo

Een visum voor 3 jaar! Toch wel spannend :=

StormMilagro

Berichten: 1760
Geregistreerd: 22-05-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 02:59

laughterline schreef:
Leuk die plannen! En ik zit er alweer over twee weekjes..vind het heel leuk en heel spannend! Echte rollercoaster zo nu de laatste twee weken...afscheid nemen van vriendinnen, familie, m’n hondje, bijrijdpaardje... auto verkopen, laatste werkdagen, uitschrijven uit Nederland.. :oo

Een visum voor 3 jaar! Toch wel spannend :=


Wauw supergaaf hoor! Ben er wel echt jaloers op haha!

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 09:23

Is er hier iemand die binnenkort richting Zuid Afrika/ Namibie vertrekt en een zadel voor me mee wil nemen?
Ik begrijp dat het nogal veel gevraagd is. Ondanks dat het zadel (WoW) helemaal uit elkaar is gehaald en dus vrij makkelijk te vervoeren is, is dat ding wel 9kg. Ik zou de kosten ervoor uiteraard vergoeden.

Reden voor mijn vraag is dat we hier momenteel helemaal geen post binnen krijgen. Alles blijft vast liggen, waarschijnlijk in Johannesburg. Ik ben 5 pakketjes kwijt en durf die gok met een zadel niet te nemen. De meeste pakketjes die missen zijn al tussen de 2 en 3 maanden onderweg.

Wil je ook uiteraard een vergoeding geven voor alle moeite!

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:07

Kan je niet proberen om hem vanuit NL met een koeriersdienst te laten vervoeren? Dan heb je garantie dat hij er met een paar dagen is en komt hij ook in een ander douaneproces te zitten.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:11

True, maar dat kost me dan over de 700 euro! Thanks voor het meedenken, maar dat wordt me te gek!

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:16

Naar Zuid-Afrika is een pakket van 10-20 kilo met spoedservice van UPS via PostNL 150 euro. Moet je alleen wel een adres in ZA hebben om hem naartoe te kunnen sturen, maar dat is misschien een optie?

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:19

Als het via PostNL gaat, dan komt het alsnog op dezelfde hoop als dat de huidige pakketjes liggen. Daar zijn er ook een aantal van via PostNL gegaan, dus ik ben bang dat ik dan alsnog lang moet wachten.

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:22

Met spoedservice gaat hij niet via PostNL maar via UPS! Spoedservice is de koeriersservice van PostNL via UPS als het ware. Ze geven garantie dat hij er binnen 2 dagen is dus ze zullen dan ook een ander douaneproces hebben.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:24

Ja dat zou je wel zeggen, maar ook Spoed service DHL pakketjes die we hebben laten komen zijn al 3 weken onderweg. Ik zou de gok misschien wel wagen, maar ook de koerier hier naar toe gaat voor dat gewicht naar 100 euro. En 250 euro voor verzenden vind ik nog steeds heel veel geld.

Maar vind het super dat je mee denkt :) Ben bang dat de enige (betaalbare) optie op het moment is om hem mee te laten nemen vanuit Nederland. Of dat zelf te doen, maar 5 maanden is nog een lange tijd om met mijn huidige zadel door te rijden.

Soms haat ik het echt om in Afrika te wonen. :+

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:26

250 euro is inderdaad een pittig bedrag, en ik snap heel goed dat je het risico dan ook liever niet wil nemen :n Ik werk toevallig bij een PostNL punt dus dacht ik geef even wat tips, maar als er van DHL ook al iets vast ligt denk ik dat UPS niet heel anders gaat zijn.

En ja, dat herken ik :+ toen ik in ZA zat heb ik ook op zo veel pakketjes zitten wachten. En alles ophalen bij het postkantoor aan de andere kant van het dorp ipv gewoon aan huis bezorgd. Gedoe :=

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:30

Ja ook dat inderdaad, wij hebben hier geen post adres, moeten ook naar de stad naar onze PO Box. Maar goed, das nog te doen, als het dan maar aankomt. Ze moeten in Johannesburg wel echt extreem achterlopen. Normaal met DHL vanuit Tsjechie hebben we ons pakketje in 2-3 weken. Nu ligt zelfs dat pakket al een week stil.

Anyway, wie weet vind ik een andere oplossing :) Nogmaals onwijs bedankt!

Anoniem

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:32

Blijft natuurlijk gewoon onzin. Als je betaalt voor spoedservice moet hij gewoon op de beloofde dag aankomen en als ze weten dat de douane niet meewerkt zouden ze daar rekening mee moeten houden.

Ik had overigens wel een postadres maar de postbode weigerde gewoon om de campus op te komen volgens mij :+ Alles kwam gewoon op een stapel te liggen op het postkantoor en studenten mochten dan lekker wandelen om hun pakketjes/post op te halen.

Iriscope

Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:38

Ik heb wel eens een pinpas laten versturen vanuit NL en ik vond na 2 maanden de 3e herinnering om hem af te halen op onze oprit, waaiend in de wind :') Afrika baby!

Gracezellaa
Berichten: 1736
Geregistreerd: 19-08-06
Woonplaats: Baku, Azerbeidzjan

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 15:58

Ken je de facebook groep wereldvrouwen? Probeer het daar eens :)