USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:16

Oh en versgebakken koekjes..

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:21

Wij gebruiken ook vaak Hotels.com, omdat je daarmee spaart voor gratis nachten per x aantal overnachtingen die je via hen boekt. We hebben zowel onze huwelijksreis naar Indonesië van deze zomer als onze reis naar Jamaica vorige zomer vrijwel helemaal via hen geboekt en zo nog een paar honderd euro in overnachtingen er bovenop gekregen. Heel mooi extraatje :j

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:22

Ik kijk ook altijd op trivago.com, dan kun je ook gelijk zien via welke site je het goedkoopst kunt boeken.
En als je ANWB lid bent kun je gebruik maken van de AAA tarieven, dat is de zusterorganisatie van de ANWB (American Automobile Association) .
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 02-10-18 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 21:22

Wij hadden de motel 6 bij station braintree bij Boston. Gratis parkeren en direct naast het station.
4 jaar geleden was het net opgeknapt :)

Pfffff alweer 4 jaar geleden dat we die rondreis hebben gemaakt :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:49

Ik slaap overal en nergens. Amerika is motelland bij uitstek. Days Inn, Comfort Inn, Quality Inn, Super8, Motel6, Travelodge, Econolodge... en dat zijn er slechts een paar.

Ik zit nu in een Best Western, stukje duurder omdat het in de larger Los Angeles area is, maar ook dat is een “inn”, dus gewoon nog steeds motel achtig.

Maar ze zijn allemaal okay, en eigenlijk altijd met betere faciliteiten dan dure NL hotels. Magnetron en koelkast met vriesvak is eigenlijk wel standaard, kluisje...

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 07:25

Wij zijn toen we rond Memorial Day zaten en niet van tevoren geboekt hadden nog wel eens in een derderangs motel terecht gekomen. Echt alles zat vol en we wilden niet in de auto slapen. Uiteindelijk hadden we dat beter kunnen doen, want het was echt zo’n shabby motel dat ik alsnog geen oog heb dichtgedaan :D
Dus er zijn echt nog wel mindere hotels.

Maar gewoon goed reviews lezen, zo zijn de Days Inn en Motel6 niet bepaald onze ketens, maar als deze in een bepaalde plaats echt goede reviews krijgen stap ik daar wel overheen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:56

Ik heb mijn slechtste hotelervaring ooit juist bij Best Western := We zaten bij Washington in de buurt op een kamer waar de airco het niet deed terwijl het 38 graden was, we hadden geen wifi bereik en toen ik de badkamer inliep vond ik daar een soort invasie van kakkerlakken. Had bijna een hartstilstand en toen zijn we maar om een nieuwe kamer gaan vragen, die we gelukkig wel kregen.

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 11:48

Rond feestdagen is het sowieso zaak
om hotels vast te leggen ...

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:38

Het was onze eerste Amerikareis, ver voor het internettijdperk, dus wisten wij veel.
Memorial Day, wasda :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:17

:')

Zo zijn wij in een erbarmelijk hotel in Las Vegas terecht gekomen, omdat er door een of ander evenement alles vol zat. Twee nachten Las Vegas is terug gebracht naar een nacht.
Er zat een zodanige kier onder de deur naar de gang dat je de schoenen voorbij zag komen.

Wij reizen zo "luxe" als het ons toe laat. In verhouding geven we meer uit aan de locatie waar we zitten, dan wat we besteden aan eten en activiteiten.

Iedereen weegt zijn/haar eigen keuzes af. Mijn eerste opmerking hierover had echt betrekking op het elkaar in de waarde laten hierover en geen afbreuk te doen aan de vakantiekeuzes van een ander die minder tijd en geld kan besteden. Evenals de keuzes van degene die voor meer luxe gaan, lijkt mij heerlijk :D

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:45

Fitzroy schreef:
Het was onze eerste Amerikareis, ver voor het internettijdperk, dus wisten wij veel.
Memorial Day, wasda :+


Ha, dat overkomt je dus niet meer. Ik heb ooit eens geprobeerd om in een Columbus Day weekend aan de oostkust minder dan 3 nachten op dezelfde campground te boeken. Echt kansloos. Tot ik er een vond waar het zomaar lukte voor één nacht. Staan we daar, blijk ik voor 2008 geboekt te hebben in plaats van voor 2007. Ik was ook al met de volgende reis bezig ...

Na lang zoeken kregen we een tentplek met wateraansluiting :-) Stroom hadden we zelf nog genoeg in de batterijen gelukkig.

Webshop - digital art: MoTekent

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:05

O ja, Las Vegas tijdens events is ook verschrikkelijk, vaak zie je dat van tevoren ook direct aan de hotelprijzen die gigantisch hoog zijn dan.

Haha, Monique, dat is ook een leuke grap ! Gewoon een jaar te vroeg verschijnen ...

Onze eerste reis was er sowieso eentje vol verrassingen. Zo wisten we ook niet dat er in Utah een andere tijdzone gehanteerd werd dan in Californië en Nevada. Kwamen we pas na een paar dagen achter toen ze zeiden dat er na 11 uur geen ontbijt meer geserveerd werd. Dus ik op mijn horloge wijzen, waarop dat meisje zei dat ik niet de goede tijd had :o := En toen moesten we ineens ook nog haasten om op tijd uit te checken uit het hotel :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:24

Wij hebben in de Luxor in Vegas ooit een verschrikelijke kamer gekregen. Net naast de nachtclub. Om 3u ‘s nachts bonkte je zo van de wc af van de bassen... En we hadden er echt wel wat voor betaald, was geen basic kamertje. We hebben toen flink geklaagd en hebben alles terugbetaald gekregen. Altijd gaan klagen over slechte kamers, want klantenservice is in Amerika bijna overal wel goed genoeg om er wat aan te doen.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 06:59

Emmaa_ schreef:
toen ik de badkamer inliep vond ik daar een soort invasie van kakkerlakken. Had bijna een hartstilstand en toen zijn we maar om een nieuwe kamer gaan vragen, die we gelukkig wel kregen.



Had ik op mn eerste reisje
Ook een motel en ik zou daar eigenlijk een weekje blijven.
Gelukkig onderweg iemand uit die woonplaats ontmoet die me zn nr gaf voor als er iets was. Man van het motel laat me mn kamer zien. Ik sla de lakens van het bed open en voila een kakkerlak !

Gelijk vertrokken en bij een fijn gezin verbleven vanaf toen nooit meer motels gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:07

Zo, tickets zijn geboekt, ik ga in juni 2019 voor het eerst naar de USA *\o/*

Route is nog iets anders geworden, dus nog maar eens een poging hier om tips.
We vliegen op New Orleans en willen vanuit daar naar Memphis rijden.
Wat zijn echte must sees onderweg?

karuna
Drukke kabouter
Berichten: 37105
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 07:20

Leys leuk.

Kamers die niet ok zijn. Herkenbaar. Bij hilton in tampa kamer 5 was de laatst beschikbare. Rest was nog smeriger. Beestjes, zo smerig onder bed koelkast badkamer brrr Maar ja 12 uur s nachts geen keuze meer. Dikke ventilator op dak niet geslapen die nacht. Maar geen enkele compensatie of wat ook. Gewoon niks.

Deze vakantie dus ellende met vies en herrie en gehorig, kapot armoedig. Bij zowat het duurste hotel ook nog. :oo Afhandeling loopt nog bij kras/tui. Omzetten heeft veel geld en moeite en tijd en ellende gekost. Was toch daardoor een dure grap. Alleen al 120 euro belkosten. Ook dat hotel niet echt in de stemming voor compensatie overigens. Wyndham groep dit keer. Eerste hotel (nou ja ook meer motel) en orlando viel daar ook onder. Daar was pas kamer 3 goed genoeg maar ook daar afgeragd, veel stuk maar in ieder geval schoon :+ dat is nadeel van hotels die anderen kiezen. Weten nu wel, beter zelf doen ter plaatse :j .maar nu hilton en days inn echt super hotels. :j

Maar ik word nog elke dag blij van meegebrachte spullen. Mijn florida nummerbord, de shirts en de lemonade poeder ranja :~

Voor komend jaar twijfel, ander land ander wereld deel wel leuk, maar nu profiteren van de geldige esta is ook wel iets. Gv gaf al rondreis in westen door met grand canyon oa. :)) auto zelf hotels doen tegen een leuk prijsje 16 dagen. :')

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

xIrlijn
Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 08:13

Ik lees alweer een poosje mee. Wat een verhalen hier ik de laatste pagina, ik hoop dat die hotels ons bespaard blijven :=

Wij hebben na vier maanden inlezen, twijfelen en afwegen eindelijk de knoop doorgehakt: we gaan met een asociaal grote camper 22 dagen door west Amerika touren *\o/* Vlucht naar San Francisco en camper zijn geboekt, daar blijven we eerst drie dagen en daarna gaat het avontuur beginnen!

Wat leuk trouwens Anthea om een update te zien! Wat een leuk hondje. Ik hoop dat je het fijn hebt daar en al aardig gewend bent!

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 21:24

vd week via mn expedia account een ticket van 515 vast gelegt omdat ik het er met mn verloofde over had dat hij januari hier moet komen om mijn familie ook te ontmoeten en is een keer europa te zien.

Zie ik gisteren een emailtje dat het ticket zoon 100 piek is gedaald in prijs ! 425!
ik bellen en zeggen volgesmij komt er geen betere prijs en op alle andere zoekopdrachten waren de ticket alweer boven de 900 etc
wij boeken. En nu vandaag kijk ik weer in mn systeem en dezelfde ticket is nu 1200 euroos :') Call it luck!

Hij komt best kort maar 11 dagen ivm werk etc en zo was het ticket ook het goedkoopst te boeken
maar ik heb veel in de planning we gaan naar Berlijn voor 4 dagen en naar het concentratiekamp en langs de plekken waar veel te zien is
met een bustour. En we doen ook een dagje londen! Ook gaan we naar Amsterdam anne frank ,Volendam, en waarschijnlijk de efteling :)

Denk wel dat het voor hem een leuk uitje word zo :D

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18006
Geregistreerd: 24-08-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:21

Shilady, ik heb begrepen dat prijzen omhoog gaan als je vanaf hetzelfde ip adres weer die site aanklikt. Altijd vanaf een ander adres (laten) kijken dus.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:17

Stap zo het vliegtuig in, moeilijk te geloven dat er een volle maand voorbij is gegaan. Time flies when you’re having fun!
Heb weer heel veel gezien en lol gehad, en veel mijlen gemaakt. Was autorijden maar net zo relaxed in Nederland als hier...

Gowlan
Berichten: 4969
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:32

balance schreef:
Shilady, ik heb begrepen dat prijzen omhoog gaan als je vanaf hetzelfde ip adres weer die site aanklikt. Altijd vanaf een ander adres (laten) kijken dus.

Dat zijn ze zogenaamde cookies volgens mij, die moet je verwijderen mocht je iets gezien hebben en een ander moment weer willen kijken :)
Je kan moeilijk elke keer naar een ander adres toe om steeds achter internet kruipen :)

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3

balance
Moderator Kantine
Berichten: 18006
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 00:39

Gowlan schreef:
balance schreef:
Shilady, ik heb begrepen dat prijzen omhoog gaan als je vanaf hetzelfde ip adres weer die site aanklikt. Altijd vanaf een ander adres (laten) kijken dus.

Dat zijn ze zogenaamde cookies volgens mij, die moet je verwijderen mocht je iets gezien hebben en een ander moment weer willen kijken :)
Je kan moeilijk elke keer naar een ander adres toe om steeds achter internet kruipen :)


Je hoeft het maar te vragen aan iemand (of meer mensen) die niet van plan is/zijn om te gaan.

We see things as we are, not as they are
- Anaïs Nin

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 04:26

Cookies verwijderen, zoekgeschiedenis verwijderen, en ook vanaf een ander toestel de vluchten opzoeken. Vluchten zijn vaak bv duurder wanneer je vanaf een MacBook of iPhone ze opzoekt, of wanneer je ze meerdere keren bekijkt.

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 04:52

Dallista schreef:
Stap zo het vliegtuig in, moeilijk te geloven dat er een volle maand voorbij is gegaan. Time flies when you’re having fun!
Heb weer heel veel gezien en lol gehad, en veel mijlen gemaakt. Was autorijden maar net zo relaxed in Nederland als hier...


Ik november weer :):)
En dan thanksgiving ,kerst en nieuwjaar in de states!
Omg mijn eerste thanksgiving :=

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 04:55

Gowlan schreef:
balance schreef:
Shilady, ik heb begrepen dat prijzen omhoog gaan als je vanaf hetzelfde ip adres weer die site aanklikt. Altijd vanaf een ander adres (laten) kijken dus.

Dat zijn ze zogenaamde cookies volgens mij, die moet je verwijderen mocht je iets gezien hebben en een ander moment weer willen kijken :)
Je kan moeilijk elke keer naar een ander adres toe om steeds achter internet kruipen :)


Voor mij heeft het deze keer in zn voordeel gewerkt toen die prijs ineens 100 zakte !


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jojoleinee en 11 bezoekers