USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Gowlan
Berichten: 4969
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:17

Grit schreef:
Gowlan, wat leuk dat je dit voor je vriendin doet, alvast veel plezier! Toen mijn broer trouwde weet ik dat hij echt blij was dat zijn Nederlandse vrienden het lukte om de groomsmen te zijn, want vanzelfsprekend is het niet. En ik vond het erg spannend bruidsmeisje te zijn.

Dankjewel!
De planning was eigenlijk om 3 weken te gaan samen met mijn vriend om er zo ook direct een vakantie van te maken. Alleen beiden zijn we onverwacht met school begonnen en mijn vriend krijgt geen vrij en ik heel beperkt buiten schoolvakanties.
Ik moet zeggen dat ik het ook wel erg spannend vind om bruidsmeisje te zijn op de bruiloft zelf :').
Ben vooral bang dat ik een awkward situatie veroorzaak omdat het op het strand is van Cocoa beach, of dat ik iets verkeerd versta of begrijp met alle gevolgen van dien :')
En ja ik heb de bruidsmeisjes gezien op de bruiloft van mijn moeder (waren 3 en 6 jaar) en dan denk je, kan niks mis gaan. Maar als zij foutjes zouden maken dan is het aandoenlijk, als ik dat doe niet meer := maaaaar er gaan er het beste van maken, ben gelukkig niet het enige bruidsmeisje :)
In totaal komen er volgens mij 21 mensen op de bruiloft, al met al een flinke groep dus erg leuk en spannend voor mijn vriendin en haar aanstaande!


@shilady: jaa ik herken het van vroeger! Is heel vervelend heimwee te hebben.
En ja helaas doe ik BBL dus al zouden de tickets in de zomer duurder zijn, ik moet dan gewoon werken :(
Gelukkig wordt het over een jaar wel iets makkelijker, dan maar 1 dag per week school (nu nog 5 voltijd, daarom ook de moeite met verlof) en dan mag je maximaal 3 weken aaneengesloten dacht ik (dus 3 dagen school en daarnaast werk als vakantie uren) missen. :j
En het is maar 4 jaar iets beperkter, daarna hopelijk klaar met de opleiding en gewoon werken. Dan kunnen we gewoon 'normale' vakantie aanvragen doen hihi.

I'm a space-bound rocketship and your heart's the moon.
And I'm aimin' right at you. <3


Grit
Berichten: 6142
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:26

De schattige kinder bruidsmeisjes is inderdaad net wat anders :')
Is er geen rehearsel de dag ervoor?
Ik vond het een mooie en bijzondere ervaring, sowieso omdat het mijn broer was die trouwde, maar ook de opzet, de locatie en het mooie weer. We zaten met de familie en vrienden een paar dagen in hetzelfde motel nabij, aangezien we alle kamers bezet hielden was het ons privé paradijsje.

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 20:36

shilady schreef:
Purny ik ga naar missouri dus ik hoop dat het meevalt
maar ik vrees toch het ergste.. Een keer zat ik in Boston in oktober en toen had ik het al echt heel erg koud en dat was zonder sneeuw! Heb jij al is dat filmpje gezien van NY in de winter dat als je een vochtige trui buiten hangt hij bevroren is binnen een paar seconde :oo

Nee nog niet. Wel van water dat in ijs veranderd.
Wel gaaf hoor!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:52

:wave:

Ik ben mijn vakantie aan het plannen voor juni 2019.
We gaan een roadtrip(je) van zo'n 2.5 week door de US maken :D

Nu heb ik de route eigenlijk wel klaar, maar ik moet nog 1x ergens een stop hebben waar ik maar niet uit kom...

Dit is de route nu:
Memphis - Nashville - Smokey Mountains (Gatlinburg) - Charleston - Savannah

Aangezien ik alleen moet rijden, wil ik mijn maximale rijtijd houden op zo'n 4 uur.
Dit betekend dat ik ergens tussen Gatlinburg en Charleston nog een stop moet inplannen.
Zelf zit ik naar Columbia te kijken, aangezien dat mooi halverwege is en je vanuit daar Congaree National Park kunt bezoeken.

Het kan ook nog zijn dat we Charleston skippen, als we tijd te kort komen.

Hebben jullie nog tips voor een stopplek, aboslute must sees op mijn route en mochten jullie aanraders voor goede, niet te dure hotels hebben, dan hoor ik dat ook graag :D

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:23

Ik hoef ook echt geen 6 weken naar de USA. 17 dagen is zo'n beetje de max. Wij zouden 1 x 25 dagen gaan maar waren het na 3 weken zo zat dat we de tickets omgeboekt hebben en naar huis zijn gegaan.
Wij kiezen er meer voor om 3 x per jaar korter op vakantie te gaan dan 1 x lang maar in totaal zijn we toch wel 5 weken weg. Wij hoeven gelukkig niet low budget, ik zou dan liever thuis blijven :o
Maar ieder moet doen waar diegene zich goed bij voelt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:37

Ik had als kind altijd onwijze heimwee, maar ben daar gelukkig overheen gegroeid. En Amerika voelt als thuis, maakt niet uit waar ik ben, want iedereen die ik hier ken is even gastvrij en hartelijk!

Ben vandaag in Disneyland, heerlijk. Gewoon lekker verstand op nul en genieten. :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:15

knabbelgirl schreef:
Hier ook altijd 200 dollar mee :) gewoon voor het geval dat

Wanneer ga je weer Purny?

Hoe gaat het met de andere persoon die voor een K1 visum ging? Of was dat rond en ben ik dat vergeten?


Ik denk dat je mij bedoeld? Ik zit sinds 4 september in Noord Californië, we zijn inmiddels getrouwd :))

[ img ]

En we hebben een hondje geadopteerd :D

[ img ]

shilady
Berichten: 10784
Geregistreerd: 30-10-06

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 00:46

Wat leuk!

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 02:40

Gefeliciteerd!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 04:55

Gefeliciteerd *\o/*

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 07:11

Wauw, gefeliciteerd!! Hoe zijn de eerste weken je bevallen?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:05

Gefeliciteerd Anthea!

Fitzroy, vind het een beetje jammer want je mening over low budget reizen komt best neerbuigend over, ook al is dat niet bedoeld.

Ik ben als student ook vaak genoeg low budget naar Amerika geweest en dat gaat prima. Heb wel eens voor $6 in een super-de-luxe Best Western bij Grand Canyon geslapen die net geopend was. Nu zijn we net op een wereldreis vertrokken waarvoor we absoluut niet naar het geld kijken omdat we er flink voor gespaard hebben. Maar beiden zijn dikke prima voor mij.

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:57

Het ligt er wel aan hoe je zelf in elkaar zit. Wij zouden qua gezondheid niet low budget kunnen reizen. Alleen daarom vliegen we al business class en huren we grote, comfortabele auto’s. Dus gaan we niet elk jaar en als we dan toch die dure tickets (ik kan wel heel goed aanbiedingen zoeken en we zijn vrij om data te kiezen) kopen, gaan we minstens een maand.

Ik vind het wel leuk en knap als mensen low budget gaan hoor! Maar dat zit er voor ons gewoon niet in.

Ik vind de vlucht en het tijdverschil met de USA, zeker met de westkust, te groot om voor een weekje mijn hele lichaam op z’n kop te zetten. Niet mijn ding :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:01

Wij gaan niet super low budget ofzo :) maar gaan ook niet teveel betalen voor een hotelkamer waar we alleen slapen :)
Maar 3 weken is voor ons wel de max qua vakantiedagen en verplichtingen vaak.


Zitten er voorzichtig aan te denken volgend jaar weer te gaan. Dan is het beslissen of dit met of zonder kinderen is. En daarop zullen we beslissen hoelang we gaan.
Kan niet de kinderen voor 6 weken ergens onderbrengen ;) dan is mijn max eigenlijk een ruime week.

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:18

Als ik alleen ga naar NY dan slaap ik gewoon in een jeugdherberg. Gedeelde badkamer en betaalbaar voor mij. Heb alleen een bed nodig daar want ik ben toch de hele dag weg

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:36

Dat is dus bij ons het punt, zeker in een grote stad. Mijn man moet tussendoor rusten, dus een centraal gelegen hotel is belangrijk. En dat hoeft geen viersterrenhotel te zijn, maar een beetje luxe kunnen wij wel waarderen. Dus gaan we liever wat minder vaak :-)

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:37

Verschilt ook maar net per persoon en reisdoel toch? Ik heb vorig jaar met mijn vader een hele mooie reis gemaakt en daar hebben we ervoor gekozen om de hotels simpel maar wel leuk te houden. Dus bijvoorbeeld in New Orleans wel smak in het midden van het centrum, maar dan wel een Best Western en een goedkope kamer. Het enige waar we echt veel betaald hebben was Key West, maar het was ook niet zo slim van ons om die super last minute te boeken in het hoogseizoen, plus we wouden graag wat luxe omdat we die laatste drie dagen graag een beetje bij wouden bruinen.

Met mijn vriend zal het meer B&B's worden, of motels langs de weg, dingen in die trant.

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:39

MoniqueT schreef:
Dat is dus bij ons het punt, zeker in een grote stad. Mijn man moet tussendoor rusten, dus een centraal gelegen hotel is belangrijk. En dat hoeft geen viersterrenhotel te zijn, maar een beetje luxe kunnen wij wel waarderen. Dus gaan we liever wat minder vaak :-)

Een bed is een bed toch?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:01

Een bed is een bed? In de USA zijn inderdaad bijna alle bedden goed, maar als hij een paar uur rust, vind ik het wel fijn om in elk geval een beetje ruimte en licht te hebben en bijvoorbeeld een buurt waar ik ondertussen ook nog wat leuks kan doen.

En omdat wij zeker op een road trip ook nog weleens ergens wat langer blijven, vind ik een terrasje aan de kamer of een vakantie huis in de natuur ook erg fijn.

Het hangt inderdaad erg van het reisdoel af, maar sowieso zal ik nooit boeken als ik in de reviews veel klachten zie over vieze kamers, hardware bedden of geluidsoverlast en stank.

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:02

purny schreef:
MoniqueT schreef:
Dat is dus bij ons het punt, zeker in een grote stad. Mijn man moet tussendoor rusten, dus een centraal gelegen hotel is belangrijk. En dat hoeft geen viersterrenhotel te zijn, maar een beetje luxe kunnen wij wel waarderen. Dus gaan we liever wat minder vaak :-)

Een bed is een bed toch?

Voor jou misschien wel ja. Er zijn ook mensen die een groter budget hebben of hun geld graag aan eens in de zo veel tijd een mooie en luxe reis maken uit willen geven. Als ik er niet jaren voor zou hoeven sparen zou ik ook business class vliegen en in het Hilton verblijven.

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:03

Dat dus, Emma

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:05

Wij slapen trouwens ook weleens in hotels van 60 dollar per nacht hoor. Maar die vind je dan in kleine dorpen waar niet veel toeristen komen.

Webshop - digital art: MoTekent

purny
Berichten: 27354
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:51

Ach ik vond de redenering over het hostel een beetje minder waardig.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-18 14:01

Ik geloof niet dat Monique dat zo bedoelt Purny. Ik begrijp wel dat haar man niet goed tot rust kan komen in een hostel.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:08

Ik denk ook niet dat Monique het zo bedoelde hoor, Purny :) Ik heb zelf ook heel vaak in hostels gezeten en dat vond ik prima. Vaak zit je dan ook nog eens voor een prikje in een heel centrale locatie, op een plaats waar een hotel heel wat meer zou kosten, en je komt er ook nog eens leuke mensen tegen.

Monique, ik begrijp zeker dat jullie zo reizen, en ik heb er ook niets op tegen dat mensen zo reizen. Nu wij zelf geen starters meer zijn op de jobmarkt hebben we ook mooiere reisbudgetten en gaan we meer luxueuzer reizen. Wij werken echt om te reizen en hebben daarbuiten niet heel veel andere dure uitgaven of hobby's, dus voor ons is een mooie hotelkamer met een prachtig uitzicht ook meer dan z'n geld waard. Het is meer de manier waarop er soms over low budget gesproken wordt dat ik jammer vind. Want op beide soorten reizen kan je even veel plezier hebben :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Klis, Maanon_, NorwayFjord en 5 bezoekers