USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 14:56

Anthea schreef:
Atlanta? :P San Francisco :D


Oh crap ja jij zat aan de andere kant haha :')


In het zuiden van Indiana waar mijn lief woont is het momenteel heel afwisselend. Schommelend tussen de 30 en 40 graden en afwisselend helder en zwaar regen/onweer. Geen peil op te trekken. Enige wat je zeker weet is dat het paasei benauwd is. Mnstens 80% luchtvochtigheid.

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:32

En toch kan ik de hitte in florida beter hebben dan zoals het nu in Nederland is

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:28


Always smile it makes people wonder what you're up to!

MacavityL
Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:30

Iemand nog een leuke suggestie voor middagje in Chicago? Morgenmiddag ‘vrij’ voor ik vrijdag weer naar huis vlieg. Millenium park heb ik al gezien ;-)

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:50

Aww, wat is Yosemite toch mooi!

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 17:36

Ik vind Yosemite dus echt niet bijzonder :o
Dat soort landschappen vind je ook in Europa. Bryce, Arches en de GC die zijn imo apart.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 20:46

Keet schreef:
En toch kan ik de hitte in florida beter hebben dan zoals het nu in Nederland is

Moet zeggen dat ik de warmte hier ook dragelijker vind, maar wellicht grotendeels omdat iedereen hier AC heeft :+
Maar afgelopen weekend was het wel supervochtig met gevoelstemperatuur 40 graden.. pff ja oke dan kreeg ik het toen ik s nachts buiten zat ook wel benauwd

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 02:11

MacavityL schreef:
Iemand nog een leuke suggestie voor middagje in Chicago? Morgenmiddag ‘vrij’ voor ik vrijdag weer naar huis vlieg. Millenium park heb ik al gezien ;-)



Lincoln Park is wel mooi, met een gratis dierentuin... ben je al naar een strand geweest? Het art institute is ook mooi maar daar heb je wellicht te weinig tijd voor. Ik vond de French market ook heel leuk. Of een boat tour met wendella!

Fitzroy schreef:
Ik vind Yosemite dus echt niet bijzonder :o
Dat soort landschappen vind je ook in Europa. Bryce, Arches en de GC die zijn imo apart.


Tsja smaken verschillen denk ik dan. Het doet idd soms denken aan de Alpen, maar ik vind het wel echt anders, en zooo gaaf! De parken die jij noemt staan zeker nog op mijn lijstje, maar voor een andere keer

Always smile it makes people wonder what you're up to!

GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 06:45

Ha USA enthousiasteLingen, ik meld me ook als dat mag. Eind augustus willen wij met z’n tweeën naar noordwest USA gaan. We hebben 2 weken om rond te trekken. Zou een rondje Seattle - Montana - Yellowstone dan haalbaar zijn? Weten jullie nog andere must see’s in die omgeving? Is Seattle een leuke stad om te starten (en te eindigen) of kunnen we beter op een andere stad vliegen als we naar Montana en Yellowstone willen? En iemand goede ervaringen met een camper verhuur?
Alvast bedankt!

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 07:27

Seattle is een heel leuke stad, maar persoonlijk zou ik op Denver of Salt Lake City vliegen als je vooral naar Yellowstone wil. Must see bij Seattle: Mount Rainer, Mount St Hellens, de eilanden ten westen van Seattle, Olympic. En als je vanuit Denver (ook leuke stad) vliegt: Grand Teton, Rocky mountains, black canyon of the Gunnison (eerste park waar wij ooit gekampeerd hebben in de VS)
Jullie hebben twee weken en dat is niet heel veel tijd, maak dus vooral keuzes want niet alles is te doen. Alleen al voor Yellowstone zou ik minstens drie dagen uittrekken, want er is zoveel te zien en de afstanden zijn groot en de files die door de Bisons veroorzaakt worden zijn lang :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:27

MacavityL schreef:
Iemand nog een leuke suggestie voor middagje in Chicago? Morgenmiddag ‘vrij’ voor ik vrijdag weer naar huis vlieg. Millenium park heb ik al gezien ;-)

Een fiets huren en rond Lake Michigan fietsen! Heerlijk is dat :) Je kan zo'n publieke fietsen huren voor een paar dollar op de grote straten van Chicago.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 08:49

Yasmine schreef:
MacavityL schreef:
Iemand nog een leuke suggestie voor middagje in Chicago? Morgenmiddag ‘vrij’ voor ik vrijdag weer naar huis vlieg. Millenium park heb ik al gezien ;-)

Een fiets huren en rond Lake Michigan fietsen! Heerlijk is dat :) Je kan zo'n publieke fietsen huren voor een paar dollar op de grote straten van Chicago.


Hebben ze fietsen in Amerika? :+


Sorry. Running joke tussen mij en mijn vriend. Hij weet dat ik als Nederlander heel veel op de fiets heb gedaan en dat ik mijn fiets nu al mis. Hij is dan ook serieus bezig een beetje fatsoendelijke fiets voor mij te vinden maar het wordt de keuze tussen mountainbike, wielrenfiets of barrel :')

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

X_Linz_X
Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 12:05

Hi! Wij vliegen maandagochtend (voor het eerst) naar de VS, San Francisco en wilden meteen dag 1 en 2 in yosemite vertoeven. Ik zag hierboven al foto's voorbij komen die showen dat het ondanks de branden wel doable is, maar ik vind het toch wel spannend.

Wij wilden dag 1 de auto droppen in Yosemite valley en met de shuttlebus allerlei bezienswaardigheden gaan bekijken, dan via de tioga pass naar het oosten van Yosemite, om daar te overnachten. En dag 2 met de auto de oostkant van Yosemite (voornamelijk aan de Tioga Pass) om vervolgens weer naar de eerste slaapplaats terug te gaan . (Vanaf daar vertrekken we door Death Valley naar Vegas).

Maar in hoeverre moeten we dit nu bij stellen? De Valley is dicht , dus ook de shuttlebussen rijden niet, denk ik? En blijft de Tioga Pass wel open? (Anders hebben we wel een dag nodig om om te rijden, namelijk) . Is er misschien een goede website die accurate info biedt wbt oa Tiaga Pass?

'Zei ik niet dat we nonverbale spreuken zouden oefenen,Potter?'
'Ja,' zei Harry stijfjes.
'Ja meneer.'
'U hoeft me geen meneer te noemen, professor.'

[RIJ-ITP] Meet: Stoere klophengst Rambo, KWPN x Fries
[UK] [TEK] klophengst Rambo op papier

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:27

Yosemite Valley is in elk geval
tot zondag dicht, wat er daarna gebeurt kan niemand nu nog zeggen.

Persoonlijk zou ik er direct voor kiezen om vanuit San Francisco een van de hoger gelegen passen te nemen, Sonora Pass of Carson Pass en dan O ver mogelijk richting Mono Lake te rijden (Bodie bezoeken is ook geweldig!). Op dag twee zou je dan nog wat rond de Tioga Pass kunnen gaan bekijken. Death Valley is ook heel heet, dus ook daar ga je geen grote wandelingen doen.

Webshop - digital art: MoTekent

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:41

X_Linz_X schreef:
Hi! Wij vliegen maandagochtend (voor het eerst) naar de VS, San Francisco en wilden meteen dag 1 en 2 in yosemite vertoeven. Ik zag hierboven al foto's voorbij komen die showen dat het ondanks de branden wel doable is, maar ik vind het toch wel spannend.

Wij wilden dag 1 de auto droppen in Yosemite valley en met de shuttlebus allerlei bezienswaardigheden gaan bekijken, dan via de tioga pass naar het oosten van Yosemite, om daar te overnachten. En dag 2 met de auto de oostkant van Yosemite (voornamelijk aan de Tioga Pass) om vervolgens weer naar de eerste slaapplaats terug te gaan . (Vanaf daar vertrekken we door Death Valley naar Vegas).

Maar in hoeverre moeten we dit nu bij stellen? De Valley is dicht , dus ook de shuttlebussen rijden niet, denk ik? En blijft de Tioga Pass wel open? (Anders hebben we wel een dag nodig om om te rijden, namelijk) . Is er misschien een goede website die accurate info biedt wbt oa Tiaga Pass?


Hebben jullie helemaal geen tijd in SF? Of komen jullie daar nog terug?

De officiele website van Yosemite; https://www.nps.gov
Bij alerts staat er als er wegen dicht zijn. Het lijkt me sterk dat ze de Tioga Pass/120 helemaal dichtgoeien want dan kan je eigenlijk helemaal t park niet meer in.

Wat wij ook doen is elke ochtend even googelen op ‘Yosemite cams’, dan kan je de beelden van de webcams zien en inschatten hoe erg de rook is. Verder is googelen op ‘Yosemite Ferguson fire’ ook nuttig om te volgen hoe de brand zich ontwikkelt.

Op dit moment zijn er geen vlammen oid in het National Park. De rook blijft heel erg hangen in het dal, en ze willen de firefighters ruimte geven om het te bestrijden. Je loopt dus ook geen accuut gevaar, als dat wel zo is sluiten ze de boel wel helemaal. Verder hangen de condities nog heel erg af van de wind en het weer; gisteren hing de rook op iets andere plekken dan de dag er voor.

Wij hebben dus de Gaylor Lakes trial gedaan, vlakbij de Tioga Pass Entrance en die was super goed te doen en heel erg mooi. Ook Tuolemne Meadows (Giant Sequoia’s) was geen rook en heel erg gaaf! Hetchy Hetchy is ook open en wellicht nog leuk om te doen. Ik zou dus Yosemite niet skippen! Maar wel je plannen bij stellen, de Valley blijft iig dicht tot zondag, en er rijden geen shuttles. Maar als jullie maandag vliegen zou de Valley alweer open kunnen zijn.

Vraag me gerust voor meer info of stuur Pb als dingen niet duidelijk zijn!

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Lisan89
Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 15:42

In mei heb ik daar de Sonora Pass genomen, toen lag er nog veel sneeuw, maar dat was prachtig!
Via daar naar Bodie - Mono Lake en toen naar Death Valley (in een dag), dus eigenlijk gedaan wat MoniqueT zegt!

En oh ja, hoi! Ik kom ook meelezen!
In mei twee weken rondgereisd door Utah, Arizona, California en Nevada en voor volgend jaar zomer staat een combi Canada-Yellowstone en omgeving op de planning!

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:50

@GJ: als je vooral naar. Montana en Yellowstone wilt, kun je ook kijken wat het kost om bv. naar Jackson Hole of Billings te vliegen. Dan heb je de minste reistijd ter plekke.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

X_Linz_X
Berichten: 1543
Geregistreerd: 19-10-08
Woonplaats: bij Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 17:28

Margoooo schreef:
X_Linz_X schreef:
Hi! Wij vliegen maandagochtend (voor het eerst) naar de VS, San Francisco en wilden meteen dag 1 en 2 in yosemite vertoeven. Ik zag hierboven al foto's voorbij komen die showen dat het ondanks de branden wel doable is, maar ik vind het toch wel spannend.

Wij wilden dag 1 de auto droppen in Yosemite valley en met de shuttlebus allerlei bezienswaardigheden gaan bekijken, dan via de tioga pass naar het oosten van Yosemite, om daar te overnachten. En dag 2 met de auto de oostkant van Yosemite (voornamelijk aan de Tioga Pass) om vervolgens weer naar de eerste slaapplaats terug te gaan . (Vanaf daar vertrekken we door Death Valley naar Vegas).

Maar in hoeverre moeten we dit nu bij stellen? De Valley is dicht , dus ook de shuttlebussen rijden niet, denk ik? En blijft de Tioga Pass wel open? (Anders hebben we wel een dag nodig om om te rijden, namelijk) . Is er misschien een goede website die accurate info biedt wbt oa Tiaga Pass?


Hebben jullie helemaal geen tijd in SF? Of komen jullie daar nog terug?

De officiele website van Yosemite; https://www.nps.gov
Bij alerts staat er als er wegen dicht zijn. Het lijkt me sterk dat ze de Tioga Pass/120 helemaal dichtgoeien want dan kan je eigenlijk helemaal t park niet meer in.

Wat wij ook doen is elke ochtend even googelen op ‘Yosemite cams’, dan kan je de beelden van de webcams zien en inschatten hoe erg de rook is. Verder is googelen op ‘Yosemite Ferguson fire’ ook nuttig om te volgen hoe de brand zich ontwikkelt.

Op dit moment zijn er geen vlammen oid in het National Park. De rook blijft heel erg hangen in het dal, en ze willen de firefighters ruimte geven om het te bestrijden. Je loopt dus ook geen accuut gevaar, als dat wel zo is sluiten ze de boel wel helemaal. Verder hangen de condities nog heel erg af van de wind en het weer; gisteren hing de rook op iets andere plekken dan de dag er voor.

Wij hebben dus de Gaylor Lakes trial gedaan, vlakbij de Tioga Pass Entrance en die was super goed te doen en heel erg mooi. Ook Tuolemne Meadows (Giant Sequoia’s) was geen rook en heel erg gaaf! Hetchy Hetchy is ook open en wellicht nog leuk om te doen. Ik zou dus Yosemite niet skippen! Maar wel je plannen bij stellen, de Valley blijft iig dicht tot zondag, en er rijden geen shuttles. Maar als jullie maandag vliegen zou de Valley alweer open kunnen zijn.

Vraag me gerust voor meer info of stuur Pb als dingen niet duidelijk zijn!


Hartstikke bedankt voor je uitgebreide antwoord, we zullen de cams gebruiken!

En nee we eindigen in San Francisco, daar zijn we dan nog 2 dagen.

'Zei ik niet dat we nonverbale spreuken zouden oefenen,Potter?'
'Ja,' zei Harry stijfjes.
'Ja meneer.'
'U hoeft me geen meneer te noemen, professor.'

[RIJ-ITP] Meet: Stoere klophengst Rambo, KWPN x Fries
[UK] [TEK] klophengst Rambo op papier

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 18:04

AbbyBlues schreef:
Voor degene die het leuk vinden om mijn K1 weg te volgen. Onze case is inmiddels via het National Visa Center doorgestuurd naar Amsterdam. Hopelijk volgende week de brief van de Ambassade om de papierwinkel hier op te starten.
De dag dat ik eindelijk weer naar mijn lief kan komt steeds dichter bij. <3
Huidige ETA: 1e week van september

Wat voor papierwerk moet er in NL allemaal gedaan worden als ik vragen mag?
Spannend voor zowel jou als Anthea!

Margoooo schreef:
Fitzroy schreef:
Yosemite Valley is sinds vandaag gesloten.
Kijk hier voor actuele informatie https://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm



Op dit moment is alleen de Valley dicht idd. Tuolemne Meadows is open, Hetchy Hetchy, en de Tioga Pass. Het is echt prachtig daar. Gisteren nog een mooie hike gedaan rondom Gaylor Lakes, geen last van de rook. Ik zou het dus nog steeds aanraden!


[img]m/6gntW3.jpg[img]

[img]m/GaDmQP.jpg[img]

[img]m/FhsidL.jpg[img]

[img]m/4gKOhd.jpg[img]

[img]m/AJiLrW.jpg[img]

Mooi zeg!

GJ9
Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:23

Fitzroy schreef:
@GJ: als je vooral naar. Montana en Yellowstone wilt, kun je ook kijken wat het kost om bv. naar Jackson Hole of Billings te vliegen. Dan heb je de minste reistijd ter plekke.


Dank voor de tip! Ik ga eens overleggen.
Zelf vind ik het ook wel leuk om een wat grotere stad te bezoeken en neit alleen maar natuur te doen.
Wat zouden jullie dan aanraden? Seattle, Portland, Denver, Salt Lake City (te klein?) of nog heel wat anders?
En weet iemand of Glacier Park in Montana veel meer moois te bieden heeft dan Teton wat pal naast Yellowstone ligt?

En vinden jullie het een meerwaarde om ook de westkust en oceaan te hebben gezien? En wat zou dan een mooie plek zijn om naar de kust te gaan? Ik ben nog nooit in de VS geweest, dus voor mij is alles een avontuur, ik zou het wel leuk vinden om in die twee weken enkele hoogtepunten te zien en sfeer te proeven.

Ceetje, dankjewel ook! Ja we moeten idd echt keuzes maken. Zelf heb ik nog niets gezien, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Vind het wel leuk als mn vriend dingen ziet die hij nog niet heeft gezien, en die heeft al wel een paar keer rondgetrokken langs de hoogtepunten, maar dan wat zuidelijker. Yellowstone heeft hij niet gezien, dus is wel leuk om daar idd een paar dagen voor uit te trekken.
En hij zou het gaaf vinden om te paardrijden <3

Ben ook nog erg aan twijfelen tussen camper of auto, en dan Airbnb overnachtingen. Hebben jullie daar ervaring mee, ook als je naar de parken wilt?
Je bent natuurlijk wel flexibeler met de auto om nog even ergens heen te rijden, maar dan moeten er wel voldoende slaapplekken overal beschikbaar zijn.

AbbyBlues
Berichten: 1755
Geregistreerd: 07-01-15
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 20:49

knabbelgirl schreef:
Wat voor papierwerk moet er in NL allemaal gedaan worden als ik vragen mag?
Spannend voor zowel jou als Anthea!


Fase 1 is de petitie die de Amerikaanse verloofde moet aanvragen. Zeg maar een goedkeuring om de visum aan te mogen vragen. Dat is goedgekeurd.

Nu komt het pakket naar Nederland voor fase 2: de visum aanvragen. Hiervoor moet ik een medische keuring laten doen en een interview op de ambassade. Hier wordt gecontroleerd of wij wel een echt stel zijn en geen visa fraude willen plegen. Ook moet ik een formulier in (laten) vullen wn de belasting gegevens van mijn verloofde overleggen zodat de ik geen afhankelijke van de staat wordt (zeg maar dat hij me kan onderhouden).

You're only given a little spark of madness. You mustn't lose it.

Ceetje_bokt
Berichten: 5125
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 21:14

Glacier en het Canadese buurpark Waterton zijn absoluut de moeite waard. Wij huurden altijd een auto en hebben heel veel gekampeerd. Ik vind dat de gaafste manier om de parken te doen, hoewel soms ook afzien. Yellowstone was het ‘s nachts slechts 3 graden :brr: maar daarna geleerd hoe je daarmee omgaat. Een camper hebben we alleen in Alaska gehuurd, want de kans op slecht weer groot en motels zijn er niet veel. Voor Alaska vond ik een camper prima, maar voor andere bestemmingen kies ik voor de flexibiliteit van een (grote) huurauto.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 23:18

oh ik vind het zo leuk om jullie verhalen te lezen!
Ik zal helaas voorlopig niet gaan, staan nog wat andere dingen op het lijstje.

Dus ik geniet van jullie foto's en verhalen!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 05:06

@GJ: of je nu met de auto of met de camper gaat, je bent sowieso erg laat met reserveren als je al over een maand gaat. Ik denk idd dat tent kamperen nog het makkelijkst gaat.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:23

AbbyBlues schreef:
knabbelgirl schreef:
Wat voor papierwerk moet er in NL allemaal gedaan worden als ik vragen mag?
Spannend voor zowel jou als Anthea!


Fase 1 is de petitie die de Amerikaanse verloofde moet aanvragen. Zeg maar een goedkeuring om de visum aan te mogen vragen. Dat is goedgekeurd.

Nu komt het pakket naar Nederland voor fase 2: de visum aanvragen. Hiervoor moet ik een medische keuring laten doen en een interview op de ambassade. Hier wordt gecontroleerd of wij wel een echt stel zijn en geen visa fraude willen plegen. Ook moet ik een formulier in (laten) vullen wn de belasting gegevens van mijn verloofde overleggen zodat de ik geen afhankelijke van de staat wordt (zeg maar dat hij me kan onderhouden).

Dat klinkt alsof het meeste werk nu nog gedaan moet worden of niet? Succes in ieder geval :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers