paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 19:23

Is dat zo'n kipburger van de jumbo? Zag ze daar laatst liggen :)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:17

Lekkere EW!

Haha Kelly, dat had ik vorig jaar in Zweden!

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:25

_KellyAV schreef:
soeboenoe schreef:
Hallo allemaal,
Voornamelijk stil meegelezen de laatste tijd, maar nu toch weer even een berichtje.

Heb gelezen over vakanties en gelijk blijven, dat vind ik echt heel erg knap. Vakanties blijven voelen als een soort van: ah joh, binnenkort weer even doorbijten dan kan t nu wel... slecht I know...

Welkom _aine!

Ik zit zelf weer op een plateau, helaas... zit nu op 1600 kcal op een dag en wil eigenlijk niet omlaag, maar blijf hangen op 75 kilo. Nog steeds te veel voor mijn lengte ;(

Misschien toch maar weer naar meerdere eetmomenten op een dag ipv 4/5.

Jullie nog tips?


Ik was naar Amerika, heb nog nooit zoveel hamburgers gegeten in m'n leven :') en ik had eigenlijk ook een beetje zoiets van: thuis maar weer hoor.. Ik kom hier waarschijnlijk nooit meer, wel koos ik altijd voor zero cola etc. Wonder boven wonder was ik een kilo of misschien zelfs minder aangekomen.. Vraag me echt af hoe :')

Misschien inderdaad meer eten zoals meerderen al zeggen. Snap dat je het eng vindt om meer te gaan eten, maar bij mij heeft het ook weleens geholpen!


SusanH schreef:
Te weinig kan idd. Minste kcal waar ik op heb gezeten was 1800. En dat was toen ik mijn streefgewicht bijna bereikt had. Ik ken de plateaus hoor. Heb er verschillende gehad en dat is heel frustrerend.

Welkom aline!

Ik heb al eerder oppo ijs getipt ze hebben nu een nieuwe smaak cookie dough. Mm mm :9


Vanmorgen toen ik onder werktijd naar de ah moest gekocht, in de vriezer gezet en vergeten mee naar huis te nemen |o


Misschien omdat je op vakantie veel gedaan hebt? Veel bekeken, daarbij veel gelopen, geklommen zelfs? Heb ik ook. Ben net drie weken naar Italië geweest. Elke dag uit eten met pizza's, pasta's wijn etc. en bij terugkomst een kilo afgevallen. Je doet toch veel daar. En ondanks het eten snaai je niet tussendoor zoals thuis misschien wel.
Verder eet ik liever een halve echte pizza dan dat ik een bloemkoolpizza zou eten, maar dat terzijde.

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:40

Heb je die al eens gegeten? Ik heb die een paar weken terug gemaakt en ik was positief verrast! Ik ga hem zeker vaker maken!

Bloodymary
Berichten: 4537
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:41

Ik las daarover in het afvaltopic. En nee, ik houd niet van bloemkool. En iets staat mij heel erg tegen in dat soort dingen, ook courgettespaghetti etc.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-18 20:50

@bloodymary, ja dat denk ik ook. Heel veel gelopen inderdaad. En het was erg warm waardoor je veel zweet, en ik bleef wel goed drinken waardoor ik alsnog vaak moest plassen.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:39

_Aine schreef:
soeboenoe schreef:
Oeh, van dat idee word ik toch wel zenuwachtig haha!
Had laatst gekeken naar het 2/5 "dieet" om van mijn plateau af te komen, maar twijfel nog.

De korte periode van het verhogen van mijn inname betrof in mijn geval een aantal dagen. Ik wist echter zeker dat ik de weken ervoor standaard een calorietekort had gehad, aangezien ik dit elke dag bijhield. Die paar dagen dat ik verhoogde zat ik rond de 2500 kcal per dag :Y) Lukt mij echt niet om daar van aan te komen binnen die korte aantal dagen (maar ja dat is mijn lichaam. Ik val langzaam af en kom langzaam bij). Mijn lichaam kreeg er echter wel een oppepper van en nadat ik weer terug ging naar een calorietekort, viel ik direct weer goed af.

Die 1600 calorieën die je aanhoud, houd je dat elke dag bij? En doe je het al voor langere periode zonder dat daar meerdere malen dagen tussen zitten waarop je toch hoger uitkomt? Zo ja, dan zou je bijvoorbeeld twee dagen je calorieën kunnen verhogen om dan weer terug te gaan naar die 1600 calorieën of de 5/2 manier, mocht je het aandurven on te verhogen ;) Mijn ervaring is dat je van twee dagen echt niet ineens de hoogte inschiet qua gewicht, maar dat het dus wel kan helpen om weer terug af te vallen.


Ik houd het inderdaad dagelijks bij, waarbij ik zo nu en dan wel eens schommel tussen 50 a 100 kcal erboven of eronder, ligt een beetje aan de drukte van de dag. Ik heb zo héél af en toe ook nog wel eens uitschieters ver naar onderen... zit dan op 700 kcal omdat ik dan enkel wat fruit en groente gegeten heb (geen honger met het warme weer) en laatst toevallig sinds lange tijd weer een uitschieter van 300 erboven, maar dat was een zondigdagje met bier :o


_KellyAV schreef:
soeboenoe schreef:
Hallo allemaal,
Voornamelijk stil meegelezen de laatste tijd, maar nu toch weer even een berichtje.

Heb gelezen over vakanties en gelijk blijven, dat vind ik echt heel erg knap. Vakanties blijven voelen als een soort van: ah joh, binnenkort weer even doorbijten dan kan t nu wel... slecht I know...

Welkom _aine!

Ik zit zelf weer op een plateau, helaas... zit nu op 1600 kcal op een dag en wil eigenlijk niet omlaag, maar blijf hangen op 75 kilo. Nog steeds te veel voor mijn lengte ;(

Misschien toch maar weer naar meerdere eetmomenten op een dag ipv 4/5.

Jullie nog tips?


Ik was naar Amerika, heb nog nooit zoveel hamburgers gegeten in m'n leven :') en ik had eigenlijk ook een beetje zoiets van: thuis maar weer hoor.. Ik kom hier waarschijnlijk nooit meer, wel koos ik altijd voor zero cola etc. Wonder boven wonder was ik een kilo of misschien zelfs minder aangekomen.. Vraag me echt af hoe :')

Misschien inderdaad meer eten zoals meerderen al zeggen. Snap dat je het eng vindt om meer te gaan eten, maar bij mij heeft het ook weleens geholpen!


Kan er ook oprecht van genieten om het eten van het land te proberen en dan niet op te letten of het wel binnen mijn kcal past. Maar misschien is het inderdaad wel dat je ook veel loopt en zweet omdat je natuurlijk wat actiever bent op vakantie.

Ik zal eens kijken naar gezonde etenswaren met meer kcal en gezonde vetten. Misschien ook maar weer een keer extra naar de sportschool.

soeboenoe

Berichten: 1411
Geregistreerd: 16-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:41

Bloodymary schreef:
Ik las daarover in het afvaltopic. En nee, ik houd niet van bloemkool. En iets staat mij heel erg tegen in dat soort dingen, ook courgettespaghetti etc.


Je kunt het heel lekker maken! Ben zelf ook nooit groot fan geweest van bloemkool, maar laatst een gerecht waarbij het even gekookt en dan geroerbakt moest worden met kerrie, wat olie en wat andere groente erbij met rijstnoodles en dat was toch wel erg lekker!

Gewoon gekookt is ook nog steeds niet mijn favoriet.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33795
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 12:45

Bloodymary schreef:
Ik las daarover in het afvaltopic. En nee, ik houd niet van bloemkool. En iets staat mij heel erg tegen in dat soort dingen, ook courgettespaghetti etc.

Mijn vriend vindt ze lekker en hij houdt niet van bloemkool, alles wat eindigt op kool, bonen of bieten eigenlijk. :=

Ze smaken echt niet naar bloemkool! :D

Dais_

Berichten: 4028
Geregistreerd: 06-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:19

Inderdaad, met bloemkool kun je mij echt niet blij maken, maar een pizza met bloemkoolbodem is gewoon een feestje *\o/* .

Maar als het je niks lijkt zijn er natuurlijk genoeg andere alternatieven :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-18 14:53

Doe mij maar een gewone pizza bodem. Ik snap die hele groente hype niet zo. Ik heb ook wel eens courgette lasagne op. Op zich prima qua smaak maar lasagne is gewoon lekkerder met lasagnebladen van echt deeg.

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-18 00:00

Ook ik ga daarin mee, gewone pizza bodem en geen nep spaghetti of rijst.
Gewoon eten met gezonde keuzes en ach best als afwisseling een keer maar 'gewoon' een portie aardappelen, spaghetti, rijst, brood e.d. daar is niks mis mee.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:14

Een bloemkool pizza durf ik me (nog) niet aan te wagen, bang dat ik het heel vies vind :') wat ik wel doe is khda pita's en wraps bestellen, scheelt aanzienlijk.

Hoe gaat het bij jullie dit weekend?
Hier gaat het goed! Gisteren heb ik een soort pizza gemaakt van een khda pita, echt heerlijk!! *\o/*
Lekker veel groente erop en veel kaas := met 4 plakjes chorizo. Maar 280 kcal!!
Afbeelding

Vandaag wil ik eigenlijk bbq'en, al een tijd niet gedaan!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:22

Nou ben ik toch als fervent kcal teller wel benieuwd hoe dit maar 280 kcal kan zijn. Niet als kritiek bedoeld hoor. Maar met de plakjes Chorizo zit ik al aan 143 kcal (4 plakjes, 10 gram per plakje gerekend). Kaas is per 20 gram 57 of 78 kcal, afhankelijk van of je 30 plus, of 48 plus kaas hebt. En een snee normaal khd arm brood is ook al gauw rond de 80 kcal. Ik gok dat de pita groter is (formaat van 2 broodjes?) dan zit je al op de + 400 kcal ongeveer als je de groente en de tomatensaus nog even meerekent. Nog steeds niet veel voor een pizza, maar geen 280.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:45

Gaat hier prima hoor!
Gister iets te weinig gegeten (foei Esther), dus vandaag even kijken hoe het gaat.
Of we gaan koken geen idee, we gaan schilderen dus geen idee of we vanavond zin hebben om te koken :') .
En thanks kelly, nu heb ik zin in pizza!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:10

Afbeelding

De pita is maar 60 kcal dus flink low calorie. De chorizo waren hele dunne plakjes, totaal 12 gram. Ik heb alles fanatiek afgewogen ;)

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 15:18

De kaas was nog het meeste haha.
Ik ga m opslaan als dag mag! Ziet er namelijk erg goed uit :).

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 16:19

Ja en mozarella is wel meer light nog als gewone kaas :j mooi zo kun je toch met smaak light eten.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 17:04

Ja precies! En ik vind dat lekker op een pizza haha.

Tuurlijk mag je hem opslaan Esther! :)

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 00:40

Oei dat ziet er lekker uit, ik wil ook!!! :~

Ook ik ga hem opslaan :P
Ik wist trouwens niet eens van kcal arm brood af..... :)*

Wij zijn zaterdag uit eten geweest en vandaag een verjaardag met aansluitend een BBQ dus hoop dat weegschaal morgen nog beetje lief voor mij is.....

Heb overdag weinig en laag in kcal gegeten voor de avond uit eten en met verjaardag ook slechts 1 broodje als ontbijt en 1 appel als lunch. Daarbij zaterdag nog gaan wandelen 3KM en hardlopen 5 KM, hopen dat het meevalt.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:36

Ik bestel ze bij afvallen met bergje, in de winkel niet te krijgen voor zover ik weet. Is wel prijzig, maar ik doe er lang mee.

Lekker weekend dus gehad patt!

Ik heb gisteren ook gebbq'd, hoop dat de weegschaal lief is. Beetje veel gegeten := maar wel vooral vlees en er om gedacht met sausjes, geen brood en salades enzo. En wat fruit!

Maar vandaag wel even streng opletten, anders sluipt het er zomaar weer in. Hopelijk haal ik wel nog mijn weekdoel aanstaande woensdag door de bbq

Edit: weegschaal was niet lief :( 0,7 erbij. Morgen er hopelijk weer vanaf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:50

Ik ben nu ook iets zwaarder hoor, komt bij mij door het warme weer en zout eten (nasi).

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 07:52

Hier denk ik ook iets bij hoor, maar ik heb t ook wat door de warmte..

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-18 07:52

Ik drink als een malle. Heb ook veel.behoefte aan zout. Merk wel dat dit verschil maakt. Maar ja... ik heb ook nog niet de juiste discipline gevonden.

Daihyo

Berichten: 88047
Geregistreerd: 01-06-01

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 08:28

Wij zijn ook uit eten geweest en wat minder opgelet, dus niet afgevallen deze week. :\
Deze week weer een nieuwe poging.