Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 11:21

Jaaaaaaa wij gaan aankomende winter terug naar Canada. Wij zullen gaan wintersporten in Banf en omgeving. Echt super vet om de omgeving daar in de winter te gaan zien. We hebben er super veel zin in uiteraard.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 23:32

Blacky94 schreef:
Oh god, Tim Hortens. Ja, die mis ik hier ook echt wel... inclusief de goedkope prijzen :')


Veel beter dan Starbucks!

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 00:33

amaldas schreef:
Blacky94 schreef:
Oh god, Tim Hortens. Ja, die mis ik hier ook echt wel... inclusief de goedkope prijzen :')


Veel beter dan Starbucks!


Daarom stond die ook in mijn top 3 lijstje van dingen die ik van Canada mis.
Wij hadden in de buurt ook een Sally’s dat was geen franchise en beter dan TH, maar ook twee keer zo duur. Wel echt een gezellig coffee house, dus leuker om met een groepje te zitten.

Dat bij iemand thuis op de koffie gaan miste ik daar na een tijdje wel, men sprak daar altijd af voor koffie, maar we gingen nooit echt bij elkaar op visite voor koffie, wel voor Bar-Be-Que’s of campfires in de yard.

Smores hadden dus ook op mijn lijstje moeten staan.
Een grote marshmallow roosteren, stukje chocolade er in duwen en dan tussen twee Graham crackers van je spit af halen.... mmmmm

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18129
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 02:40

Tim Hortons beter dan Starbucks? No way! Toegegeven, als je van zoetigheid houdt heeft Timmies een ruime keuze maar gezond is anders.

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 04:17

Sylverlove1 schreef:
Hoi hoi, ik meld me ook. Ik ga deze zomer naar canada en er staan ook een paar dagen Algonquin park op de planning. Zijn er hier ook mensen daar naartoe geweest? En wat hebben jullie toen gedaan met overnachten daar? En wat zijn verder aanraders om daar te doen?
Als jullie verder nog leuke dingen weten rondom toronto en ottawa en daartussen hoor ik dat ook graag :D


Je kunt mij wel een pb sturen, ik woon bij Toronto in de buurt en mijn ouders wonen in Ottawa. Ik ben ook al vaker in Algonquin gaan kamperen/kanoën. :)

Ik denk dat Timmies trouwens best veranderd is, iig veel meer gezonde keuzes dan bijv. 5 jaar geleden. Starbucks heeft wel betere niet-koffie opties.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 23:50

Ik ga meemaken hoe het Canadese post systeem werkt :P . Net iets besteld in de VS en ik ben benieuwd wanneer het aankomt hier in Valemount BC. Wat ben ik dan verwend met agradi, waar je vandaag besteld en morgen al bij de brievenbus kan gaan zitten :P .
Maar de teller loopt.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 06:19

Succes :D

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:42

Iemand die nog de periode van 22 juni tot 9 juli regio Vancouver naar Calgary gaat? wij doen een roadtrip maar is mss leuk van mensen te ontmoeten om eventueel samen te hiken! :)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 15:48

Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 16:08

Suuszels schreef:
Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?

Yes! Alles geregeld :) zooooooo klaar om te vertrekken maar eerst nog 7 nachtshiften -O-

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 19:49

xEliine schreef:
Suuszels schreef:
Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?

Yes! Alles geregeld :) zooooooo klaar om te vertrekken maar eerst nog 7 nachtshiften -O-

Zou je heel toevallig je route willen mailen naar me :)? Ben wel heel benieuwd! Ik ben zelf even aan het puzzelen. Zou het liefst er 6 weken over doen haha

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 20:25

Suuszels schreef:


Yes! Alles geregeld :) zooooooo klaar om te vertrekken maar eerst nog 7 nachtshiften -O-[/quote]
Zou je heel toevallig je route willen mailen naar me :)? Ben wel heel benieuwd! Ik ben zelf even aan het puzzelen. Zou het liefst er 6 weken over doen haha[/quote]
Ja hoor :) wij doen het op 17 dagen.. je kan niet alles zien/doen natuurlijk. Wij blijven ook 3 dagen op een ranch dusja. Ik ben het einde nog aan het invullen, dan kan ik je ons volledige programma doormailen. Stuur maar pbtje

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 09:57

Wij nog 35 dagen, vanaf vandaag. Oh precies 5 weken nog.
Heeft er iemand ervaring met vistripjes regio Rockies? Maar dan gewoon dat je een dag/dagdeel ergens kunt boeken? Ik kwam alleen hele lange trips tegen. Het is meer bedoelt als uitje voor vriend van ons en zijn zoontje, als tegenhanger van de paardentripjes die wij gaan doen :-)
Ik hoop dat we plaatselijk nog een foldertje op de kop kunnen tikken maar ik ben eigenlijk altijd wel van de voorafgeplande dingen

odenxia

Berichten: 1301
Geregistreerd: 12-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 10:35

Vandaag precies 2 jaar geleden begonnen wij aan onze reis door Canada.

Afbeelding

In Januari gaan we terug om te wintersporten. *\%/*
We willen ook nog een keer terug om weer te touren met een camper, maar dan meer richting het Noorden :))

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 04:40

Talida schreef:
Wij nog 35 dagen, vanaf vandaag. Oh precies 5 weken nog.
Heeft er iemand ervaring met vistripjes regio Rockies? Maar dan gewoon dat je een dag/dagdeel ergens kunt boeken? Ik kwam alleen hele lange trips tegen. Het is meer bedoelt als uitje voor vriend van ons en zijn zoontje, als tegenhanger van de paardentripjes die wij gaan doen :-)
Ik hoop dat we plaatselijk nog een foldertje op de kop kunnen tikken maar ik ben eigenlijk altijd wel van de voorafgeplande dingen


Kom gezellig bij ons op trail!!! www.willowranchvalemount.com
In Valemount, vlakbij Jasper.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 04:53

Suuszels schreef:
Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?



Gaan jullie met de auto?

Ik ga rond die tijd met Moose een tour doen. Heb zojuist mijn EtA ook aangevraagd, meteen goedgekeurd dus weer een ding minder om zorgen om te maken.

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 07:24

Margoooo schreef:
Suuszels schreef:
Nee wij gaan een paar weken later, vanaf 8 september dezelfde route. Heb jij jouwe al helemaal uitgestippeld :)?



Gaan jullie met de auto?

Ik ga rond die tijd met Moose een tour doen. Heb zojuist mijn EtA ook aangevraagd, meteen goedgekeurd dus weer een ding minder om zorgen om te maken.

Ja, we hebben even kort een camper overwogen maar dat is niet echt ons ding. ik wil van het weekend even goed uitstippelen en de eerste hotels en b&bs gaan boeken. Wie weet komen we ook eventjes langs de ranch :j

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:30

eilleen333 schreef:
Talida schreef:
Wij nog 35 dagen, vanaf vandaag. Oh precies 5 weken nog.
Heeft er iemand ervaring met vistripjes regio Rockies? Maar dan gewoon dat je een dag/dagdeel ergens kunt boeken? Ik kwam alleen hele lange trips tegen. Het is meer bedoelt als uitje voor vriend van ons en zijn zoontje, als tegenhanger van de paardentripjes die wij gaan doen :-)
Ik hoop dat we plaatselijk nog een foldertje op de kop kunnen tikken maar ik ben eigenlijk altijd wel van de voorafgeplande dingen


Kom gezellig bij ons op trail!!! http://www.willowranchvalemount.com
In Valemount, vlakbij Jasper.



Jaaaa staat al ingepland, zaterdag de korte rit samen met hubbie en vriendin en haar dochter, savonds de ranch night en zondag gaan die dochter en ik nog een lange rit doen met lunch :D *\o/*

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:32

Suuszels schreef:
Ja, we hebben even kort een camper overwogen maar dat is niet echt ons ding. ik wil van het weekend even goed uitstippelen en de eerste hotels en b&bs gaan boeken. Wie weet komen we ook eventjes langs de ranch :j


Wij wilden graag met de camper maar was net ff te lastig regelen met onze rare samenstelling. Nu hebben we van alles, tipi's, resorts, blokhutten, b&B, en een boot :-)

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:57

Talida schreef:
Suuszels schreef:
Ja, we hebben even kort een camper overwogen maar dat is niet echt ons ding. ik wil van het weekend even goed uitstippelen en de eerste hotels en b&bs gaan boeken. Wie weet komen we ook eventjes langs de ranch :j


Wij wilden graag met de camper maar was net ff te lastig regelen met onze rare samenstelling. Nu hebben we van alles, tipi's, resorts, blokhutten, b&B, en een boot :-)

Cool tipis! Waar heb je die gevonden :)? En een boot? Een drijvende of eentje die ze op land hebben omgebouwd?

Talida

Berichten: 6391
Geregistreerd: 25-07-01
Woonplaats: nieuw vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 10:46


eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:17

Talida schreef:
Jaaaa staat al ingepland, zaterdag de korte rit samen met hubbie en vriendin en haar dochter, savonds de ranch night en zondag gaan die dochter en ik nog een lange rit doen met lunch :D *\o/*

Jaaaaa! Dan ben ik er ook nog! Tot dan!!!

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 23:00

Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
Afbeelding

xEliine

Berichten: 657
Geregistreerd: 29-08-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 19:10

Suuszels schreef:
Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
[ [url=m/gwpaNC.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind Lake Louise echt overschat, moet je gezien hebben maar wij hebben daar 15min geweest en toen weer weg, je staat daar letterlijk met 152200 chinezen en japanners.. zou daar geen 2 dagen aan verspillen. Misschien zijn er in de buurt wel mooie hikes, als dat je bedoeling is.. maar Lake Louise vond ik niets

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 20:14

Suuszels schreef:
Vinden jullie het leuk om mee te kijken en denken in de route?
Ik heb echt een heel globaal opzetje, en heb in principe nog 1 nacht over :o
Ik heb ook wel wat familie in West-Canada wonen dus mogelijk dat we daar nog eens mee afspreken.
[ [url=m/gwpaNC.png]Afbeelding[/url] ]



Ik kom je dan vast nog wel tegen! Mijn Moose route:

Sep 07 - Vancouver > Tofino

Sep 08 - Tofino free day

Sep 09 - Tofino > Victoria

Sep 10 - Victoria > Vancouver

Sep 11 - Vancouver > Whistler

Sep 12 - Whistler > Vancouver

Sep 13 - Vancouver > Kelowna

Sep 14 - Kelowna > Banff

Sep 15 - Banff > Lake Louise

Sep 16 - Lake Louise > Jasper

Sep 17 - Jasper > Banff

Sep 18 - Banff free day

Sep 19 - Banff free day

Sep 20 - Banff free day

Sep 21 - Banff > Kelowna

Sep 22 - Kelowna > Vancouver


Ik vlieg de 26ste weer naar huis. Ik heb dus zelf niet deze route uitgestippeld, dit is gewoon een classic tour die zij aanbieden. Ik heb enkel twee dagen Banff er aan vast geplakt. Misschien leuk ter inspiratie.