Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:15

Beauty26, wat Thokkadisje schrijft, bedoel ik ook. Je moet ff kijken of het loont om die Bizz aan te schaffen.
Verder namen wij vaak de boot van Noord-Denemarken naar Noorwegen , maar jullie gaan naar Zuid-Zweden. Misschien de Travemunde -Trelleborg een goed alternatief?

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-18 11:27

Sharani, waar zijn jullie nu ?

En Manzano ? Nog steeds bewolkt weer ?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:21

@ wendeley: ik heb die kennissen even opgezocht voor een husytocht, maar die zitten helemaal onderin Noorwegen. Wij zitten tijdens onze reis helemaal bovenin :+ Beetje ver om even een "ommetje" voor te maken :))

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 17:54

Maris schreef:
Sharani, waar zijn jullie nu ?

En Manzano ? Nog steeds bewolkt weer ?


Wij zijn de hele week in Tromsø maar hebben wel een auto ( heerlijk zo’n 4wd met spikes eronder) dus hebben al heel wat van de omgeving gezien. En al drie keer noorderlicht gezien.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:02

Gaaf zeg sharani!

Ik ben sinds zaterdag in zweden. Erg mooie hier! Maar heb helaas wat last van heimwee.. hopelijk valt het mee.. Het begint hier al te dooien! (Vikingstad)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 18:41

Dat is vervelend Kabayo. Hopelijk gaat gaat het over. Want de bedoeling is toch dat je een aantal weken blijft toch?
Mooie foto's hoor.

En hier hebben we weer meer sneeuw -O-
Het is me niet gelukt de sneeuwbuien jouw kant op te krijgen Kirri.... Helaas :(

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:20

Hier even wat foto's van de afgelopen dagen.

Noorderlicht bij Grotfjord

Afbeelding

Haja bij Sommaroy

Afbeelding

En eindelijk rendieren (toch niet voor niets mijn 70- 200 mm meegesleept)

Afbeelding

zonsondergang bij Erstfjordbotn

Afbeelding

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:47

Varekaj schreef:
@ wendeley: ik heb die kennissen even opgezocht voor een husytocht, maar die zitten helemaal onderin Noorwegen. Wij zitten tijdens onze reis helemaal bovenin :+ Beetje ver om even een "ommetje" voor te maken :))


Ik heb vorig week een tocht gemaakt bij Senja Husky adventure. Echt een hele grote aanrader!!

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 19:50

noordje schreef:
Dat is vervelend Kabayo. Hopelijk gaat gaat het over. Want de bedoeling is toch dat je een aantal weken blijft toch?
Mooie foto's hoor.

En hier hebben we weer meer sneeuw -O-
Het is me niet gelukt de sneeuwbuien jouw kant op te krijgen Kirri.... Helaas :(


jammer hoor, tis hier flink aan het regenen -O-

edit: mooie foto's allemaal :D

Sill_Monster
Berichten: 977
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:51

Wat een mooie foto's <3

Bij mijn vriend naast Jonkoping ligt er ook sneeuw en verwachten ze nog meer. Nu wil ik juist nog meer daar heen :Y)

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:33

Sill_Monster schreef:
Wat een mooie foto's <3

Bij mijn vriend naast Jonkoping ligt er ook sneeuw en verwachten ze nog meer. Nu wil ik juist nog meer daar heen :Y)

Nou het mag van mij ophouden haha. Zo glad. Ik ben anderhalf uur van hem vandaan, vikingstad :)

Kirri jij geen sneeuw? -O-

Prachtig sharani!

Noordje dankje. Het gaat gelukkig al een stuk beter! Ja ik blijf 2 weken. Na vandaag nog 10 dagen

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:37

Nou de sneeuw mag van mij onderhand wel weg gaan. Op 't moment is het hier een semi-glibberig zwembad %)
Kabayo wat een korte stage! Vind je 't niet zonde om maar zo kort weg te zijn? Ik heb op mijn opleiding (VHL Equine business / sports) een keer 3 maanden op stage geweest (Estland, ook bijna Scandinavisch :)) ) en eenmaal een half jaar.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:43

Piekosjj schreef:
Nou de sneeuw mag van mij onderhand wel weg gaan. Op 't moment is het hier een semi-glibberig zwembad %)
Kabayo wat een korte stage! Vind je 't niet zonde om maar zo kort weg te zijn? Ik heb op mijn opleiding (VHL Equine business / sports) een keer 3 maanden op stage geweest (Estland, ook bijna Scandinavisch :)) ) en eenmaal een half jaar.

Pfoe langer hou ik niet vol hoor.. als ik na 1 dag al heimwee heb :=
Ik heb het na 2 weken ook wel gezien hoor. Maar het is een leuke stageplek met lieve mensen!!

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:50

Hm ja van heimwee heb ik nooit last gehad. Juist heimwee als ik weer terug in NL was :+ Jeetje wat viel die eerste keer me zwaar, na drie maanden letterlijk in the middle of nowhere gezeten in 't plattenland/bos in Estland, enkel met de paarden gewerkt en dan opeens weer terug in het drukke, overvolle NL. Die kwam wel even hard aan! Je zit op een springstal toch, of heb ik 't mis?

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 16:15

oh God dan hou ik mijn hart vast als wij terugkomen van onze reis. Mijn tante woont in Zuid-Frankrijk, ook redelijk buiten de bewoonde wereld. Vind het na 3 weken vakantie daar al een cultuurschok om terug te komen naar België. Die confrontatie zal dan waarschijnlijk nog veel groter zijn na 13 dagen Lapland...

manzano

Berichten: 23949
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:12

Ik vind de cultuurshock hier in Lapland erg meevallen. Ja het is rustig, maar dat is een weekend op de Veluwe ook.
Was m'n paar weken in de Afrikaanse bush in een tent zonder elektra toch wat groter verschil :')

Piekosjj

Berichten: 5453
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:25

En dan is 13 dagen ook wel wat anders dan 3-4 maand. Zal wel goedkomen Varekaj! :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:27

Ik bedoel niet bij het afreizen naar Lapland. Ik bedoel op terugkomen naar huis :))

Van de natuur en waarschijnlijk rust weer in een gejaagde betonnen wereld.

Edit: moest het kunnen, ik zou met alle liefde verhuizen naar een hutje op de hei :Y)

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:37

Oh ik heb geen moeite met thuis komen. Ik hou van thuis :') Mijn vriend hond en paard weer omhelsen <3
En ik woon zelf in een klein rustig dorpje :)

Dit is nu mijn huisje. Zonder wifi en tv :+ En alles is zeer verouderd
Afbeelding

Piekosjj scheeld dat ik hier met paarden werk en thuis ook (thuis alleen 120 friezen en hier 40 , beetje verschil haha)
Ik ben op een manege. Maar ze hebben enkele grandprix paarden (dressuur) waarmee ze (prive) rijden
Langer weg kan ook niet ivm werk. En school vergoedt tot 775 euro (verblijf reis en eten)

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:43

alle sneeuw is weg hier, wel een ijsbaan :+

wel balen van de wifi :(

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:46

Ik woon in het midden van een dorp dat stikt van sluipverkeer, enorme parkeerproblematiek, met uitzicht op gebouwen/parkeerterrein vanuit de keuken en aan de overkant kijk ik recht op een gevel vanuit de woonkamer of over daken vanuit de slaapkamer :+

manzano

Berichten: 23949
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:49

Varekaj schreef:
Ik woon in het midden van een dorp dat stikt van sluipverkeer, enorme parkeerproblematiek, met uitzicht op gebouwen/parkeerterrein vanuit de keuken en aan de overkant kijk ik recht op een gevel vanuit de woonkamer of over daken vanuit de slaapkamer :+


Ik hoop dat je er ook wel eens uit komt ;)
Ik woon in een van de grootste steden van NL. Maar dan nog is een cultuurshock wel wat overdreven. De supermarkt is hier groter/ruimer dan thuis haha.

manzano

Berichten: 23949
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:56

Wij hebben super fijn huisje. Half uur wandelen buiten het dorp. Heerlijk.
Net even in de sauna geweest na een hele dag op de sneeuwscooter. Nu lekker bij de open haard met een drankje en straks nog even koken. Zo kom je de dag wel door :D

Afbeelding

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 18:59

lekker hoor :D

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 19:01

Ik kom er zeker uit hoor :))

Ik ben opgegroeid op het platteland en heb altijd uitzicht gehad op velden en/of tuin, niks was vlakbij de deur. Rustig en vooral veel groen. Hier is constant drukte, lawaai en allemaal beton. De periodes dat mijn vriend in het buitenland zit voor zijn werk vertoef ik dan ook véél meer buitenshuis :D
Het enige wat me binnen kan houden is onophoudelijke regen.

Mijn vriend had deze nieuwbouw echter net gekocht vlak voor we elkaar leerden kennen. De stap om hier te gaan samenwonen was beter dan in mijn oude gammele huurhuisje. Maar de kans is inderdaad wel groot dat we op termijn verhuizen naar iets met minimaal een tuin.