paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:27

Hier is de patat er iig weer af. 900 gram dr af vandaag. Dus zout doet mega veel. Hopelijk werk ik er nog wat meer af deze week. Zodat ik na 2 weken iig weer eens wat kwijt ga zijn.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34718
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:29

Zout doet bij mij maar 2 ons, maar goed, er is een klein beetje af.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:36

Elke keer als ik patat eet scheelt me dat 700gram tot een kilo. Heel bizar

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:55

Wow dat is echt veel! Ik heb dat ook niet zo extreem. Fijn dat het er weer af is :)

Hier onder de magische grens! *\o/*
Nu hopen dat ik eronder blijf, geeft weer een lekkere motivatie boost!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34718
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:03

Fijn gevoel is dat he?

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 11:27

Gaaf! Ik zit nog niet onder de 110, maar komt nog wel

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:40

Je hebt iig een betere motivatie dan vorig jaar EW. Goed bezig!

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:54

Bizar zeg dat het zoveel kan schelen als je een keer zout eet, ik leer best veel van dit topic want ik had dit normal echt niet geweten.

Bij mij viel de schade mee, ik had verwacht wel wat aangekomen te zijn na het weekend (zaterdag KFC met ovenpatatjes op, zondag nog wat chipjes gegeten)
Maar hier alsnog 100 gram eraf.

Nog precies 5 kilo voor ik van mezelf eventueel weer op mijn paard zou mogen stappen (Ik zit er eigenlijk zo goed als nooit op, we doen veel vanaf de grond, maar het is een soort duwtje in de rug :') )
En dan nog 2 en dan zit ik op mijn streefgewicht.

-3 kilo - nog 7 te gaan

Sandyislief

Berichten: 2493
Geregistreerd: 04-12-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 12:32

Goed bezig allemaal! Ik had vorige week echt een vreetweek. Ga nu weer normaal eten. Dus hoop eind van de week weer tevreden op de weegschaal te zijn.

Ik houd ook veel vocht vast door veel koolhydraten en zout eten. Rustig 1.5 kilo verschil kan het zijn bij mij.

EmptyWords

Berichten: 10577
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 12:40

Motivatie lijkt indd anders dan vorig jaar lady. Zit ook anders in mn vel.

Zout doet heel veel ja

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:19

Iemand nog leuke gezonde recepten, en sporten jullie ook naast paardrijden nog?

purny

Berichten: 27540
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:20

Ik heb helaas gister m'n laatste les gehad

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:28

Stamper schreef:
Iemand nog leuke gezonde recepten, en sporten jullie ook naast paardrijden nog?


Ik ben sinds nu 4 weken aan het fitnessen, en ik moet zeggen, ik vind het enorm leuk :D

Paardrijden doe ik zelf bijna nooit meer, ik ben wel 4 keer per week bij mij paard ( Hij staat in een rusthuis redelijk ver van mijn huis, krijgt onbeperkt hooi, verzorging en beweging )
maar dan ben ik aan het longeren met dubbele lijnen, wandelen, tutten.

Ik sport bij basic fit en ze hebben een hele handige app met trainingsschema's, de app houdt bij hoeveel kcal je verbruikt etc.

Ik dacht dat het mij al snel tegen zou gaan staan, maar ik vind het eigenlijk iedere keer juist leuker om te gaan, omdat ik ook echt merk dat ik sterker begin te worden en conditie opbouw.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34718
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:29

Ik neem iig geen zoute drop meer :+

Banyu
Berichten: 12473
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:39

nikilover schreef:
Stamper schreef:
Iemand nog leuke gezonde recepten, en sporten jullie ook naast paardrijden nog?


Ik ben sinds nu 4 weken aan het fitnessen, en ik moet zeggen, ik vind het enorm leuk :D

Paardrijden doe ik zelf bijna nooit meer, ik ben wel 4 keer per week bij mij paard ( Hij staat in een rusthuis redelijk ver van mijn huis, krijgt onbeperkt hooi, verzorging en beweging )
maar dan ben ik aan het longeren met dubbele lijnen, wandelen, tutten.

Ik sport bij basic fit en ze hebben een hele handige app met trainingsschema's, de app houdt bij hoeveel kcal je verbruikt etc.

Ik dacht dat het mij al snel tegen zou gaan staan, maar ik vind het eigenlijk iedere keer juist leuker om te gaan, omdat ik ook echt merk dat ik sterker begin te worden en conditie opbouw.


Rijd nu ook bijna dagelijks. Sowieso meer als voorheen gelukkig.

Ik wil wel gaan sporten, maar ben bang dat ik het niet volhoud en alleen is ook niet leuk. :(

Wil wel meer fietsen naar stal straks in het voorjaar aangezien paardlief nu 5 minuten van me vandaan staat om de hoek hier..

nikilover

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:47

Ik ga ook het liefst met iemand samen, maar alleen sporten valt me tot nu toe ook heel erg mee hoor. Uiteindelijk ben je zo druk bezig met je oefeningen dat je ' vergeet ' dat je alleen bent.

Als ik alleen ben dan haal ik eigenlijk toch meer uit mezelf dan wanneer ik samen met iemand anders ben. Onbewust ga je je namelijk toch een beetje aan elkaar aanpassen.

In de zomer naar stal fietsen, ja het klinkt als een goed idee.
Zelf heb ik altijd problemen met fietsen, en als het rotweer is dan pak ik toch de auto...
Voor mij persoonlijk geen goede afspraak haha

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:02

SusanH schreef:
Fijn gevoel is dat he?


Ja zeker weten! Geeft ook het gevoel dat ik het wel kan.

Naast dat ik zo'n 4 keer paardrijdt in de week, probeer ik 3x te wandelen. En verder nog 1 keer baantjes zwemmen. Wandelen doe ik altijd alleen, een enkele keer gaat er iemand mee. Zwemmen doe ik samen met een vriendin :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34718
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:25

Ik doe naast 3 a 4 keer paardrijden niks extra's. Op het werk loop ik veel en verder ga ik in mijn eigen woonplaats overal lopend of met de fiets naar toe. Sportschool knap dat mensen het kunnen mijn ding is het niet.

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:28

Hallo allemaal! Hier vanochtend ook weer een geluksmomentje: de magische grens van 73 kilo gepasseerd, dus 2,5 kilo eraf sinds 2 januari. Mooi tempo. Vandaag even opletten, want mijn Lief is jarig en we krijgen de hele dag door wel visite. Niet meedoen met het gesnaai *mental note to self*. Gelukkig is deze week mijn piketweek en ik ben dus oproepbaar bij rampen en crises en mag dus niet drinken, scheelt ook weer calorieën :-)

Ik probeer naast het paardrijden, wat niet zo vaak gaat vanwege een rugblessure, zoveel mogelijk te wandelen, dat vind ik heerlijk. In het weekend loop ik bij elkaar minimaal 15 kilometer (behalve in de piketweken dan) en zo vaak het kan een lange afstandswandeling. En ik hoop over niet al te lange tijdte verhuizen naar een stal op 5 km van mijn huis, dan ga ik van de zomer ook lekker fietsen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 11:41

Goed bezig Glamourgana! *\o/* Voelt zo goed om over die grens te gaan!
Gefeliciteerd met je vriend, en succes vandaag :)

Ik heb mijn doel ook behaald voor deze maand! Wilde graag 2.5 kilo afvallen, en ben 2.7 kilo afgevallen :D Super blij mee, ben benieuwd of het in februari ook weer gaat lukken!

Glamorgana

Berichten: 109
Geregistreerd: 06-10-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:11

Thanks Kelly! So far so good, heb al shortbread met caramel en chocola voor hem gemaakt en op een noodzakelijk proefje na niets genomen. Vanavond neem ik een stukje bij de koffie en dat past in mijn toegestane calorieën. De lucky bastard (doet fysiek werk dus kan eten wat hij wil) loopt intussen chips, poffertjes en slagroomsoesjes te bunkeren. Maar ja, hij is jarig en als isk moet afvallen moet ik er maar aan wennen dat er mensen zijn die anders eten dan ik...

Happyhealthy
Berichten: 1180
Geregistreerd: 22-12-10
Woonplaats: Gelderland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:05

Hoi allemaal,

Ik lees al enige tijd mee en vind het erg knap hoe goed jullie het doen!
Zelf hoef ik niet af te vallen maar alles mag wat strakker, hiervoor tel ik ook calorieën en ik liep vanavond tegen iets aan waarvan ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Vanavond aten wij onder andere gebakken champignons. Voor het bakken wogen de champignons 250 gr en na het bakken nog maar 80 gram. Welk gewicht houden jullie aan? En hetzelfde geldt voor rijst, houden jullie het gewicht voor of na bereiding aan?

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Bloodymary
Berichten: 4554
Geregistreerd: 02-08-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 19:09

Ik dacht altijd het gewicht na de bereiding. Maar misschien vergis ik me.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 20:45

Champignons weeg ik altijd voor het bakken. Bij pasta en rijst houd ik altijd 75-100 gram ongekookt aan :)

Inderdaad GG, maar het is wel moeilijk soms om dan niks te nemen

Patt
Berichten: 1058
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 21:03

Groenten die weeg ik meestal voordat ik ze klaarmaak en reken het ongebakken gewicht.
Aardappels, rijst en spaghetti weeg ik op mijn bord en houdt hiervoor het aantal kcal aan voor het bereide produkt. Vanavond bijvoorbeeld vlugkokende spaghetti van Honig op en die is voor 200 gram gekookte spaghetti een 280 kcal. Voor rijst is dit voor 250 gram een 258 kcal.