Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 20:20

asjemenou schreef:
Ik heb de polo maat 41, gewoonlijk ook 41.
Maar had met bestellen ander model gepast voor de maat en dat was ook 41.

Thanks!! Ik had al een setje polo en die voet was denk ik toch wat krapper gesneden dan gebruikelijk. Heb nu eindelijk nieuwe gehad uit de garantie, toch maar weer maat 39 genomen. Ik twijfelde dus vanwege mijn vorige polo's, maar deze zitten goed! Vorige week opgehaald. Café polo's met extra hoge boog en Regal brown big strap. <3 <3



Nu volgende vraag aan brushed-ervaringsdeskundigen. Beschadigen de brushed laarzen nou echt zo snel?? Bij Drunens raden ze aan dit alleen als wedstrijdlaars te gebruiken, maar ik gebruik mijn laarzen zowel op training als thuis.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 22:00

Ik ben ook in Drunen geweest vandaag. Twijfel heel erg. Dressagio vind ik heel mooi. Mijn standaard maat ia 37 MC L. Dus kleine voet, niet heel lang een stevige kuit. Ze raden mij de Ottaviano aan. Ik heb nig niets besteld. Wil ik zaterdag doen. Hoofdbrekers. Wie heeft nog meer een korter been met stevige kuit en heeft ze wel? Voorbeeldje zou fijn zijn

Cas_nova
Berichten: 14
Geregistreerd: 28-12-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-17 23:07

Ik ga meelezen, ze staan binnenkort op mijn lijstje.... al zijn er ook wel andere merken die me erg trekken. Helemaal als ik sommige verhalen hier lees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 00:16

Udo2001 schreef:
Ik ben ook in Drunen geweest vandaag. Twijfel heel erg. Dressagio vind ik heel mooi. Mijn standaard maat ia 37 MC L. Dus kleine voet, niet heel lang een stevige kuit. Ze raden mij de Ottaviano aan. Ik heb nig niets besteld. Wil ik zaterdag doen. Hoofdbrekers. Wie heeft nog meer een korter been met stevige kuit en heeft ze wel? Voorbeeldje zou fijn zijn



Stevige kuit moet je juist geen rits achter nemen! Komt te veel druk op, doordat de bolling van de kuit dan de rits drukt. Een rits voor heeft dit niet... kijk eens bij Huet zijn facebook voor tips. Ik ben in Drunen hier dus ook de fout mee ingegaan, omdat ze deze op voorraad hadden en graag wilde verkopen. Heb toen niet goed passende laarzen voor mijn benen gekocht. Hierna met rits voor en niks meer aan de hand ! :)

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:10

Ik heb de Ottaviano al in het zwart. Die bevallen juist heel goed. Vandaar de twijfel. Die trek ik aan en rijd ermee weg.... vind de Dressagio mooier

lucifertje

Berichten: 5610
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:36

Udo2001 schreef:
Ik heb de Ottaviano al in het zwart. Die bevallen juist heel goed. Vandaar de twijfel. Die trek ik aan en rijd ermee weg.... vind de Dressagio mooier


Deed ik ook met mijn dressagio’s. Gewoon direct mee opgestapt en gaan rijden. Niks moeten inlopen of andere ellende.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 10:42

Polo's kon ik ook meteen rijden... :)

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 22:23

Niemand hier met wat ervaring uit eerste hand met brushed laarzen? Is het echt zo gevoelig voor beschadigingen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:26

Sorriso schreef:
Niemand hier met wat ervaring uit eerste hand met brushed laarzen? Is het echt zo gevoelig voor beschadigingen?


Ja ik, twee paar!
Eerst brown en daarna zwart. De bruine gingen echt leven en vond ze echt veeeeel mooier worden na gebruik, maar ze leken meer oranje geel dan nog diep bruin.

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 01:31

Udo2001 schreef:
Ik ben ook in Drunen geweest vandaag. Twijfel heel erg. Dressagio vind ik heel mooi. Mijn standaard maat ia 37 MC L. Dus kleine voet, niet heel lang een stevige kuit. Ze raden mij de Ottaviano aan. Ik heb nig niets besteld. Wil ik zaterdag doen. Hoofdbrekers. Wie heeft nog meer een korter been met stevige kuit en heeft ze wel? Voorbeeldje zou fijn zijn


Afbeelding

Stevige kuit en korte pootjes *D Dit is de polo. Ze hadden alleen verkeerd gemeten, mijn kuitmaat valt wél gewoon onder de standaard maar door het verkeerd opmeten is het dus maatwerk geworden. Voor de oplettende bokker: ja dit zijn de laarzen die ik 1 jaar geleden besteld heb 8)7 . Ik krijg ze als het goed is over 1 maand eindelijk met de zeevracht hier...het mag een wonder heten als ze passen want ik heb er weinig vertrouwen meer in.

Ik vind de kuit zelf redelijk bol gemaakt, ik zou dus geen model kiezen met rits op de achterkant. Ik heb overigens de gewone ottaviano ook, besteld met korting toen bleek dat de polos zolang zouden duren. die rits zit op de achterkant en daar is niets te zien van een bolling ofzo. Mocht je nog foto's van een andere hoek willen stuur maar pb

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 02:04

Zuchini waarom moest je er zo lang op wachten? Beetje abnormaal niet?
Ik begrijp je verhaal niet helemaal.
Geen model met rits achterkant, maar de Ottaviano heeft dat juist wel. Ik zou wel eens een foto willen zien van de zijkant idd. Maar echt extreem dikke kuiten vind ik mijzelf niet hebben.... zal ik de gok nemen?

Afbeelding

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:51

@Udo: ik zou de gok gewoon nemen hoor. Bij een goed passende laars maakt het geen verschil waar de rits zit wat betreft de kwestbaarheid. Dat zit hem veel meer in een stukje geluk maar ook in hoe je met de laarzen omgaat (van door de blubber lopen en stallen mesten worden ze altijd slechter). Hoe het lijkt met het model kuit; persoonlijk vind ik dat hoe mooier een laars vanaf de enkel tot aan de afsluiting aansluit, hoe mooier het hele plaatje lijkt en dat vind ik inherent aan je model been/kuit. Soms zijn mensen met veel kuit geneigd om een rechter model te kiezen maar dat vind ik het beeld veel minder elegant maken omdat je dan zoveel laars krijgt. Maar dat is echt persoonlijk.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 09:55

Ik heb mijn paar deniro's al 8 jaar. Dus ben heel zuinig. Rijd er ook alleen mee. Ik ga voor rits binnenzijde en liefst dus Dressagio Evo. Alleen moet dan de enkel opgemeten worden? Hoe weet je anders of de enkel goed is?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 10:02

Dat zal je even tijdens het bestellen moeten vragen. Is ook weer afhankelijk van het model in combinatie met jouw maten of dan wel of geen maatwerk nodig is.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:25

Het is de dressagio evo geworden. Zwart met houten hakje. En dat het randje bovenin Rondine met Greta blauw. Ze gaan hem 1 cm hoger maken.

Ik past met gemak in de enkel bij eem maat kleiner dus denk niet dat het een probleem moet geven.

8-6 weken wachten samen met Sorriso
wij zijn samen op pad geweest om wat uit te zoeken. Iets uit de richting maar met een korting van -25% wel echt de moeite waard...

LISA_L
Berichten: 150
Geregistreerd: 11-04-11

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 16:53

Klinkt als een erg mooie laars Udo,
Mag ik vragen waar je bent geweest waar de 25 %korting geld?

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 21:55

Klinkt sjiek Udo!

Utixo

Berichten: 6584
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:09

Ik meld me ook! Heb vandaag Polo's besteld in de kleur van mijn cap. Op het kleurenstaaltje was de kleur "Brown" echt precies hetzelfde, maar nu zie ik veel lichter bruine Polo's voorbij komen die "Brown" genoemd worden. Maar ik vertrouw maar op het kleurenstaaltje.

Paste gelukkig net in de standaard maten! Leek er even op dat het maatwerk zou moeten worden, maar uiteindelijk ging het lukken. Heel misschien een halve centimeter hoogte die we bij maatwerk wel erbij hadden gedaan, maar dat was me geen 200,- waard.

Heb dus bruine Polo's met brushed brown brede gesp, en brushed brown randje op de boog en neus. Wel een extra hoge dressuurboog.
En bijpassende sporenbandjes.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 22:39

Utixo kunnen wij met zijn alle lekker de weken afwachten tot het klaar is. Ben ook zo nieuwschierig.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:01

Afbeelding

De meest rechtse is het kleur staaltje van randje van mijn laars. Het is een subtiel klein randje dus denk een mooie toevoeging op een zwarte laarzen

Tsplendid

Berichten: 1755
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:37

Sorriso schreef:
Niemand hier met wat ervaring uit eerste hand met brushed laarzen? Is het echt zo gevoelig voor beschadigingen?


Ik heb ook zwarte Brushed laarzen. Ga er wel zuinig mee om en draag ze alleen met concours. Paar weken terug echter beschadigd door zelf over mijn eigen voeten te struikelen :+ met een wieltjes spoor. Maar alsnog bijna niks van te zien!

Sorriso

Berichten: 4889
Geregistreerd: 07-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:03

bobje26 schreef:
Sorriso schreef:
Niemand hier met wat ervaring uit eerste hand met brushed laarzen? Is het echt zo gevoelig voor beschadigingen?


Ja ik, twee paar!
Eerst brown en daarna zwart. De bruine gingen echt leven en vond ze echt veeeeel mooier worden na gebruik, maar ze leken meer oranje geel dan nog diep bruin.


Tsplendid schreef:
Sorriso schreef:
Niemand hier met wat ervaring uit eerste hand met brushed laarzen? Is het echt zo gevoelig voor beschadigingen?


Ik heb ook zwarte Brushed laarzen. Ga er wel zuinig mee om en draag ze alleen met concours. Paar weken terug echter beschadigd door zelf over mijn eigen voeten te struikelen :+ met een wieltjes spoor. Maar alsnog bijna niks van te zien!

Bedankt dames!! Ik heb het overwogen maar toch zonder brushed besteld... Ik zal er niet mee kunnen leven als ze beschadigd raken vrees ik :'). Vind het wel echt prachtig, dus via deze weg: jaloers op jullie laarzen!! <3

karelien

Berichten: 489
Geregistreerd: 23-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 18:54

Hier is t lange wachten ook begonnen. Gisteren het model Ottaviano met de Z details in zwart/grijs Gretaleer besteld. Zo benieuwd hoe t eruit komt te zien

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Ervaringen met DeNiro rijlaarzen en gaithers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 20:33

Ik heb vandaag weer nieuwe ottaviano's besteld nadat mijn oude het na 7jr hadden begeven... helaas maatwerk, dus het wachten kan beginnen.

_Gerdien_
Berichten: 668
Geregistreerd: 03-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 22:44

karelien schreef:
Hier is t lange wachten ook begonnen. Gisteren het model Ottaviano met de Z details in zwart/grijs Gretaleer besteld. Zo benieuwd hoe t eruit komt te zien


Ik heb ze ook maar dan bruin greta leer. Kan je vast even spieken hoe t wordt
Ik vind ze prachtig :o


Afbeelding