Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:50

:+

Overigens doen die van mij het ook heel goed in de sneeuw. Qua foto dan. Maar ik snap ook best als je eerst foto's van Vu & co wil maken.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 19:57

Ik wacht vol spanning af of er foto's van Mondy komen :+

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 21:54

Haha kijken of we het binnen de 2 jaar redden :+

Vu maakte vandaag kennis met het fenomeen radio... De ogen zitten nog net in het hoofd :')

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 22:05

dat koppie! He-le-maal leuk!

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 00:14

mooney schreef:
Haha kijken of we het binnen de 2 jaar redden :+

Vu maakte vandaag kennis met het fenomeen radio... De ogen zitten nog net in het hoofd :')
[ Video ]

Het praat wel, net als haar mensen. Maar het aait niet Vuutje. Daar klopt iets niet :? >;)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 14:31

Mondy schreef:
Ik zou best eens foto's van je 3 knapperds willen maken trouwens :))
Gewoon voor nop, omdat ik ze zo leuk vind :D
Wie weet komt koper ook wel mee... heb je een fanclubdag _O-


Dan kom ik ook wel (als dat kan natuurlijk), de Vu-club :') :+

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 20:44

Dat gezichtje, zo cute!

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-17 13:25

Fanclubdag? Wanneer? *\o/* Leuk idee!

Haha dat filmpje, toch wel heel bijzonder zo'n radio!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-17 14:37

Haha oh jee :') de fanclubdag is gewild haha. Wie graag een keer Vu wilt knuffelen mag altijd een pb'tje doen, voor Kirsten's mentale gezondheid is een grote groep tegelijk iets lastiger. Kirs vindt nieuwe mensen en grote groepen mensen altijd spannend, dus dat doe ik haar liever niet aan (hoe leuk Vu het ook zou vinden :P ). Maar prive fanclubdagen of mini fanclubdagen met 2-3 personen moet te regelen zijn hoor :j

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 14:50

Als je nou voor Kirs ook een topic opent, zo kan ze vast wat wennen aan de grote schare fans. Wie weet zijn die dan in het echt iets minder spannend?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 18:40

_O- op afstand aanbeden worden vindt ze prima, ook een demo geven voor +100 mensen is ze voor te porren. Maar op haar eigen rustige stekje zonder hek ertussen vindt ze wat minder tof. Als introvert mens kan ik haar daar ook geen ongelijk in geven := (dus misschien ook wel een beetje voor mijn mentale gezondheid whaha).

Jullie hadden niets moeten zeggen over cutting, Vu gaat echt super erg teleurgesteld worden als ze te horen krijgt dat ze menpony wordt in plaats van westernpony. Van de week kreeg ik een filmpje van de stalbaas, ze had Vu zien spinnen en wilde dat filmen. Natuurlijk doet ze het niet meer zodra je de camera aan hebt, maar ze liet nog wel een mooie diagonaal-achterwaartse galop met propellorstaart zien.


Verder denk ik dat Kirs pokon toevoegt in de melk, want Vu blijft maar de lucht in schieten (vaak genoeg ook letterlijk :') ). Ik denk dat Kirs over een tijdje weer de kleinste is van de kudde :+
Afbeelding

Verder tovert Vu de paddock graag om tot berglandschap, dus heeft Kirs vervolgens de taak om hem weer mooi recht te trekken. Het valt alleen niet mee om tot het slepen van de bak te komen met het zooitje ongeregeld dat rondloopt. Dat Pas weer zichzelf is, is hier denk ik ook wel duidelijk (hij lacht altijd graag voor de camera :') ). En die poetstas stond heel bewust achter het hek toen ik de sleep in de paddock ging leggen, maar blijkbaar niet ver genoeg van het hek af om veilig te zijn voor de tandjes van onze draak :=


Afbeelding

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:47

Die laatste foto :') Er is iemand héél graag overal van op de hoogte :D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 18:51

Klopt, en als bonus hing daar een halster aan de paal dat natuurlijk even kapot kon :') (gelukkig kan het halster wat hebben, dus is het nog heel)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 18:56

Paal ook nog heel?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 19:03

:j de paal is natuurlijk familie van haar knuffelboom, dus die moet met respect behandeld worden *D

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 19:04

Oh ja dat is waar!

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:25

mooney schreef:
Haha kijken of we het binnen de 2 jaar redden :+

Vu maakte vandaag kennis met het fenomeen radio... De ogen zitten nog net in het hoofd :')
[ Video ]


Geweldig!!!!! _O- _O-


Is ze oud en nieuw ook goed doorgekomen? Of was dat net zon springfestijn <<)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 22:25

Haha ze moest natuurlijk wel even stuiteren, maar naar twee rondjes bokken in de stal was ze er ook wel weer klaar mee. Gelukkig maar, want Pas gaat echt compleet over de zeik door het vuurwerk, dus ik had mijn handen wel vol. Wat dat betreft is het ook maar goed dat ze Pas niet kon zien, ze kon het stampen en hinniken wel horen maar ze zag alleen Kirsten die compleet relaxt naar de lucht stond te kijken. Dus ze had een goed voorbeeld.

Ik moet zeggen dat ik hier in het topic een beetje achterloop met updates geven, maar ik krijg foto's van facebook niet hier in het topic en de bokt upload crasht altijd minimaal 4 keer voordat er wat gebeurd dus ik was het een beetje beu geworden.
Mochten er dus mensen zijn met afkick verschijnselen kan je voor wat grotere/actuele Vu (en Pas en Kirs) spam ook kijken op Facebook , de echte speurders hadden de pagina ook al gevonden haha.
Foto's en filmpjes die ik wel gewoon kan kopiëren vanaf facebook komen hier ook terecht, dus het is niet zo dat ik dit hier dood laat lopen (dus niet spontaan weg rennen van het topic haha). Maar die updates komen iets sporadischer voortaan.

Dus.. Vu in het nieuwe jaar. We spelen een beetje vals want de eerste is nog van 30 december.

Met poetstassen gooien 2.0 .... ik was even de sleep aan het klaarleggen in de paddock toen ik opeens een plons hoorde. Toen ik me omdraaide stond er iemand heeeel onschuldig te drinken naast een zwemmende poetstas.


Gelukkig is het stiekem ook gewoon een gezellige kroeldoos


Verder stond ze vandaag lekker te snacken in de wei terwijl Pas en Kirs beteuterd bij het (kapotte) draadje stonden te kijken. Gelukkig geen problemen met vangen want eer de draad gerepareerd was, besloot ze zelf alweer terug te komen (gelukkig nu wel wachtend tot het draadje open werd gedaan).
Waarschijnlijk is het niet echt opzettelijk, want er komen af en toe straaljagers ontzettend laag over. Dus we denken dat ze daarvan was geschrokken en als reactie over/door de draad was gesprongen, ze heeft het namelijk niet zo op de straaljagers (en geef haar ongelijk, je voelt het gewoon in je hele lijf trillen als ze over komen). Meestal rent ze gewoon de paddock in, maar nu was ze denk ik even de weg kwijt.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:28

Ja. Nu zie ik dus voor mij hoe Kirsten compleet relaxed niet alleen naar vuurwerk maar ook naar straaljagers in de lucht kijkt.

Gelukkig maar dat je kudde het nieuwe jaar goed en heelhuids bereikt heeft :)

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:47

Die poetstas blijft geweldig _O-

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 00:20

En nog boos kijken ook he :')

AnnetteFlame

Berichten: 1442
Geregistreerd: 31-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:09

Hoe gaat het nu met Vu?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 23:40

Foaly ze kan zo boos kijken :') over het algemeen is het een pretletter, maar als ze op haar tenen getrapt is laat ze dat ook duidelijk weten haha

Met Vu gaat het goed! Behalve dat ze momenteel een gekrenkt ego heeft omdat Kirs met haar hengstige kontgezwaai weer op nummer 1 staat voor Pas :') Maar met een weekje zal hij wel weer hard afgewezen worden en dan komt hij vast weer ongein uithalen met zijn kleine partner in crime. Tot die tijd moet ze helaas kijken naar de slijmerige taferelen tussen haar moeder en de OpPas.
Afbeelding

Verder heb ik nog wel wat beeldmateriaal van de afgelopen tijd, zal weer voornamelijk filmpjes zijn omdat ik die hier makkelijker kan plaatsen.
Zo was het (elastische) stroomdraad bij de poort kapot, wat Vu erg leuk vond.


Daarna hebben we dat draadje weer gemaakt, dus nadat ze twee keer haar lippen had geëlektrocuteerd moest er naar nieuw speelgoed worden gezocht. Gelukkig is de wei even een weekje droog genoeg geweest om open te kunnen, dus was er weer genoeg te ontdekken. Ik begin er steeds meer aan te twijfelen of ze niet deels hond is..
Afbeelding

Deze week was het natuurlijk weer bagger weer, maar met al die regen was het wel een moment om Vu kennis te laten maken met een paraplu. Pas vond dat eigenlijk het spannends (Kirs had ik al als 3 jarige met paraplu's gepest dus die kent het spelletje wel), maar met Vu erbij kon hij zich natuurlijk niet laten kennen.


En dan de dag voordat Kirs hengstig werd, stelletje slijmballen met z'n 2en (helaas wordt Vu's hoofd hier ook letterlijk een slijmbal van :') , vroeg me al een tijdje af waarom de vacht op het hoofd soms zo plakkerig was haha)

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 09:24

Wauw, wat krijgt Vu ineens lange stelten zeg! Ze wordt alleen maar mooier.
Dat laatste filmpje is wel echt ontzettend lief zeg <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 22:00

Ze heeft flinke stelten inderdaad! Hoe gaat het met je merrie LinSa? Verloopt de dracht voorspoedig?

Hier nog een redelijk accurate standfoto van gisteren, duidelijk een lijf dat aan het ontwikkelen is maar voor een bijna naarling valt het me reuze mee. Kirs is er compleet van overtuigd dat ze Vu nooit meer terug zal zien zodra we ook maar twee stappen buiten de paddock zetten, dus Vu stond een beetje te twijfelen of ze naar haar gillende moeder terug moest of niet. Vandaar het bedenkelijke hoofd :+ Kirs weghalen van Vu is ondertussen geen probleem, maar Vu weg van Kirs vergt nog wat training (vooral voor Kirsten :') ).
Afbeelding

En voor het idee vandaag even vergelijkingsplaatjes gemaakt met de dames naast elkaar. Stilstaan is niet echt een talent dat weggelegd is voor Vu in vrijheid, dus de beenstand oogt wat raar omdat ze aan het drentelen en draaien was.
Vu staat natuurlijk dichter bij de camera, dus valt op de foto iets groter uit dan ze echt is.. maar het is ook gewoon wel echt een joekel aan het worden. Ik hoef niet bang te zijn dat ze klein gaat uitvallen in ieder geval :+
Afbeelding

Afbeelding

Oh en ze heeft dus inderdaad een pluk in haar staart die schijt heeft aan de zwaartekracht :') Die groeit echt stug omhoog in plaats van naar beneden