[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 18:08

Foto toevoegen door te uploaden en dan op het kleine fotootje klikken, dan komt ie in het bericht te staan. :)

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-17 20:20

Okay dankje, hierbij dus mijn creatie voor maandoverzicht december :') Het hoeft niet altijd super creatief te zijn! Ik vind dat super leuk maar ik kan dat niet en ik hou wel van wat strakker... Op de foto kun je ook zien hoe de MUS wel doordrukt... Dit is wel heel extreem omdat ik op de vorige pagina veel met mn zwarte stift bezig ben geweest maarja wel beetje spijtig...

Afbeelding

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-17 20:37

Wauw hele mooie creaties weer! Mijn BuJo is door de tentames een beetje verwaarloods, maar morgen laatste tentamen dus dan weer lekker aan de slag.
Afbeelding
Afbeelding
Mij weekly spreads, normaal zet ik ze er niet van tevoren in, maar wil proberen of dit werkt

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 20:52

Ik vind het leuk gedaan, ik ga ook is proberen in zo'n stijl!

Quir

Berichten: 17355
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 09:32

Ik heb even een vraagje, tijd terug kwam ik ergens tegen (geen idee meer waar, ik dacht op bokt, maar vind het niet terug) dat iemand zelf een bullet journal online ontworpen heeft.

Nu ben ik dus op zoek waar je dat kan doen, dus echt zelf "inrichten", precies zoals je het zelf wilt en dus niet standaard een agenda (wel echt bujo idee).

Aangezien het principe voor mij wel goed werkt (de week overzichten, dagen, etc), maar het zelf tekenen niet. Ik ben dan echt straks dag in dag uit met perfect tekenen (dus continue blaadjes eruit scheuren en opnieuw beginnen := ). Ik moet leren foutjes te laten rusten en accepteren, maar voor nu lukt dat dus echt nog niet.

Dus, wie kan me helpen waar je online zelf een bullet journal kan maken (alles zelf (digitaal) ontwerpen is absoluut geen probleem) en vervolgens laten drukken?

Marjo

Berichten: 37227
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:04


JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 12:00

Volgens mij zijn er ook systemen als arc waar je losse bladeren in kan voegen, die ook agenda voorgedrukt verkopen.
Niet zelf ontwerpen maar wellicht ook het opzoeken waard?

Edit: filofax bv. Heeft agenda deel en allerlei soorten papier (dotted, gelinieerd, ruitjes, blanco).

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:41

Ik vind de voorkant van mijn Bujo heel saai, heeft iemand de kaft van zijn bujo wel eens gepimpt of er een rekbare kaft omheen gedaan oid? rekbare kaften kwamen pas op de markt toen ik al van school af was, ik heb geen idee of dat prettig werkt weet iemand dat?

Tenshi

Berichten: 1480
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:02

Laatst per toeval geleerd van het bestaan van een bullet journal. Leuk idee dus ik ga ook een poging doen om er één te maken (en vooral bijhouden..). :D

Ik heb wat schrijfwaar aangeschaft en een shiny gouden Leuchtturm1917, nu nog inrichten naar wens.

Heb het topic doorgelezen, prachtige pagina's maken jullie zeg! :oo

ElineR

Berichten: 1846
Geregistreerd: 18-01-14

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:09

Telpeva, washitape doet het hem :)).

Leuk Tenshi!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:26

Yep, washi tape.
En plak plaatjes

Of gewoon kaft papier, dat is echt old school 8-)


Welkom Tenshi! Ongetwijfeld beleef je er veel plezier aan. En zo niet, dan heb je toch weer een nieuwe ervaring erbij? :D

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 08:05

Telpeva schreef:
Ik vind de voorkant van mijn Bujo heel saai, heeft iemand de kaft van zijn bujo wel eens gepimpt of er een rekbare kaft omheen gedaan oid? rekbare kaften kwamen pas op de markt toen ik al van school af was, ik heb geen idee of dat prettig werkt weet iemand dat?


Kara van Boho Berry verkoopt op haar site (Boho Berry papery als ik me niet vergis) stickers. Mandala stickers oa. Zij heeft die ook op de kaft van haar Leuchtturm geplakt. Miscchien een optie?

Als je op haar site kijkt, de paarse lt met witte mandala is er een voorbeeld van.

Wil er later ook 1 bestellen mits ze ook rode stickers maakt.

Lolacabana

Berichten: 3357
Geregistreerd: 05-08-09
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 13:03

Ik ben aan december begonnen :)

Afbeelding

Afbeelding

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 23:05

Ohh leuk gedaan! Ik moet ook echt met meer kleurtjes gaan werken precies!

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 11:39


Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:31


MelissaH1996

Berichten: 299
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: Zwolle

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:51

Ik heb vandaag een nieuwe Leuchtturm voor volgend jaar gekocht! :D Een donkerblauwe, wil deze anders in gaan richten, want heb gemerkt dat nu ik sinds deze maand full-time werk, mijn vorige opzet niet goed werkt. Meer mensen die voor de klas staan in het basisonderwijs en nog handige spreads willen delen? :)

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:07

Heb je al eens gekeken op pinterest? Ik heb daar iets van een maand geleden een account aangemaakt speciaal om naar bujo's te kijken, er staan behoorlijk veel leuke voorbeelden in, ik heb ook pagina's gezien voor studenten (met tabellen van de roosters, bijhouden van cijfers e.d.) nu weet ik niet of je daar als leraar iets mee kan maar misschien kan je er leuke inspiratie vinden?

Nog een tip: in de kruidvat folder voor volgende week zit een pagina met bullet journal spulletjes, o.a. wat boekjes, stabilo pennen (fineliners en stiften)

tHidJu

Berichten: 287
Geregistreerd: 23-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 23:52

Welkom Tenshi!
Leuke spread Lolacabana, de kleur maakt de pagina heel erg vrolijk :D

Heb ondertussen een groot deel van mijn december spreads in mijn BuJo staan, zal van de leukste een paar foto's maken zodat ik deze weer met jullie kan delen. Als het goed is kom ik precies uit met december, of hou ik maar een paar pagina's over, zodat ik januari in een nieuwe BuJo kan starten! *\o/*

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 21:07

Leuk dit topic, er komen super leuke dingen voorbij!
Een poosje terug heb ik toch ook een bujo gekocht en gelijk maar begonnen met 1 van mijn grootste dromen :D


Afbeelding

Gewerkt met glitters hihi

Afbeelding

Afbeelding


Het is nog niet echt gelukt, maar ik ben van plan er nog veel meer leuke dingen in te maken!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-17 22:02

Hallo creabea's, ik mag/ moet voor een leertraject op mijn werk een bujo bijhouden. Dus ik kom spieken in dit topic voor inspiratie. En aan Sinterklaas vraag ik een set kleurpotloden :)

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:35

@kimberleyepe: ooh wat leuk gedaan!! Wel super veel werk niet? Ik zou het niet kunnen! Nog niks ingekleurd dus nog niks gedaan? :D Nog een vraagje, die glitters geeft dat niet enorm af? Ik zou bang zijn dat alles vol met glitters zou hangen?

@Chubby: welkom! Wat leuk dat je dat voor je leertraject mag doen! Hier in het topic kun je al veel inspiratie op doen (ikke toch al). Ik had gister leuke stiften gezien bij de Hema, subtiel tegen mn vriend gezegd dat die wel héél leuk zouden zijn voor mijn BuJo :D

Telpeva

Berichten: 14724
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 15:50

Een tijdje terug had ik immers gevraagd of jullie ideeen hadden voor een saaie cover? Bij deze het resultaat :D Shettepret had het over stickers en dat leek mij heel leuk, en van de ene zoektoch op voorbeeldplaatjes kom je uit op het andere, en toen kwam ik uit op sjablonen. Dit is mijn gepimpte 2018 Bujo, gespoten met witte en paarse metallic lak met behulp + een sjabloon.


Afbeelding

Tenshi

Berichten: 1480
Geregistreerd: 23-11-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 16:21

Wauw wat mooi! Heel creatief gedaan. Die USA travelmap ook trouwens!!

Ik ben inmiddels begonnen met de basics en december is een mooie testmaand.. de mijne zal vrij basic blijven, vind het al lastig zat om een degelijk handschrift te faken. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Shettepret

Berichten: 2219
Geregistreerd: 31-03-10

Re: [CENTRAAL] Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 19:51

Oh Telpeva!! Die is echt heel erg gaaf geworden zeg! Wauw!!