Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:11

Hahaha prachtig _O- _O-

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 12:14

Oh wat een moeilijke zeg! En als je het wat langer laat staan begint ze er zeker ook niet aan?

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 18:46

Heb je eigenlijk al slobber geprobeerd?

Die laarzen ook er bij op de foto. Hoe droog :D

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 19:19

Linsa: Als ze het tijdens het voerrondje s middags niet eet gooien we het inderdaad in de voerbak voor de nacht, maar dan laat ze het gewoon staan. En als ik er dan wat basismuesli doorheen gooi (1 van de 2 krachtvoer dingen die ze wel eet :') ) dan is ze de hele nacht zoet met de muesli ertussen uit vissen. En brokjes in de mond stoppen om te wennen aan de smaak heeft ook geen zin, want dat spuugt ze weer uit :') . We zullen dus gewoon door moeten zoeken tot we veulenvoer vinden wat ze wel lekker vindt.

Koper: haha dat is de stalbaas, kreeg de foto via de app.
Alles wat nat en/of soppig is lust ze niet (brokjes die ze normaal wel eet maar dan nat, appelmoes, etc) dus slobber hebben we nog niet geprobeerd. Ik verwacht dus niet dat daar het antwoord ligt, maar hou het in mijn achterhoofd.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 19:32

Wat een leuk ding! Ik volg :D

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:48

Hmm lastig zeg! Ze houdt dus niet van brok, muesli en slobber... Dan wordt het inderdaad een stevige uitdaging. -O- Is Kirsten ook zo'n lastige eter of heeft Vu dit helemaal zelf bedacht? -:)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 22:57

Kirs is zo'n vreetbuil dat ze een keer op elkaar geplakte kiezen heeft gehad omdat ze een toffee had ontfutseld bij iemand _O- Ook macaroni en andere gekkigheid heb ik daar naar binnen zien gaan.
Dus ze heeft het absoluut niet van haar moeder qua genen, wel heeft Kirs Vu als jong veulen altijd hardhandig bij het eten weggeschopt dus ze heeft niet met Kirs kunnen eten en zo geleerd dat brokjes lekker zijn. Dus misschien wel een beetje de 'schuld' van de opvoeding van Kirs.

Aan de andere kant stopt Vu echt alles in haar mond (voornamelijk niet eetbare dingen) behalve krachtvoer, dus ik denk eerder dat het gewoon een rarigheidje van haar is :')
Momenteel lust ze twee dingen: de basismuesli van Subli en een basisbrok van een eigen merk van een voerhandel 50 km verderop ( :roll: ). Dus aan de structuur zou het niet moeten liggen. Ze is echter ook niet merkvast, want de merriebrok en basisbrok van Subli vindt ze dus weer vies. Ik kan ook geen specifieke geur ontdekken die het verschil maakt.
Wat ze dus allemaal niet lekker vindt: merriebrok & basisbrok Subli, Breed and Grow van Vitalbix, veulenbrok van Garvo, veulenbrok van Havens & veulenbrok van lokale voerhandel.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 03:14

Heb je het al met gewone Pavo veulenbrok geprobeerd?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 06:45

Die is gisteren binnen gekomen. Pavo heb ik als eerste benaderd maar laten we zeggen dat de klantenservice niet het sterkste punt is :+ . Werd nog net niet uitgelachen doordat ik durfde te zeggen dat ik een kans zag dat ze het niet zou lusten. En moest maar gewoon een grote zak kopen.
Dus moest ik iemand zoeken die het had liggen en een beetje aan Vu wilde doneren om te proeven. Die was er wel, maar Terschelling ligt niet echt om de hoek hihi. Dus even gewacht tot de rest van het gezin weer op vakantie ging.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:09

Okee := Vertel d'r anders wat een wáánzinnig bijzonder voer het is, wie weet lust ze 't dan. Je hebt er genoeg moeite voor gedaan.

Lijkt me voor jou ook zuur dat ze kán eten en het niet doet. Zit er schot in wat je zelf weg krijgt?

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:19

:= wat een leuk veulen heb je :')

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:23

Vu is net de prinses op de erwt. :')

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 07:36

Mijn baas had er al een leuk kaartje aan gedaan, wie weet overtuigt dat :')
Afbeelding

Het scheelt dat ze zo ontzettend lief kan kijken haha, daardoor worden veel van haar eigenaardigheden vergeven. Gisteren was ze mijn vriend (die heel dapper voor het eerst Kirs een longeersingel en hoofdstel om probeerde te doen) ontzettend aan het saboteren. Was hij de singel vast aan het maken, stond madame aan de andere kant aan de singelstoten te trekken :+
Hij noemt haar ook liefkozend 'het monster', maar ook hij is kansloos tegen het geslijm haha
Afbeelding

Prinses op de erwt :j dat klopt wel ja haha _O-

Ik kan al iets gevarieerder eten ja, het moet nog wel allemaal zo zacht zijn dat je er vooral voor de sier een beetje op kauwt. Vandaag weer controle bij de ortho, die voor het eerst sinds de operatie weer aan de beugel gaat sleutelen, dus daar kijk ik een beetje tegenop := Deed me altijd al zeer zonder gebroken kaak haha

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:47

mairead schreef:
Vu is net de prinses op de erwt. :')

:)* Wie weet lust ze dat wel? Gedroogde spliterwten. Schijnt ook goed te zijn voor de longetjes B-)

Sterkte bij de ortho. Gewoon neerhoeken als 'ie je pijn doet, doe ik ook met de tandarts.

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:56

Pas maar op: straks vindt je een brok die ze lekker lijkt te vinden, dus koop je een hele zak daar van en dan besluit ze na een paar weken dat t toch niet lekker is. O:)

Als zelfs mijn Fjord dat trucje kan flikken met haar vitamine koeken, dan kan Vu dat ook! :=

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 07:59

mairead schreef:
Pas maar op: straks vindt je een brok die ze lekker lijkt te vinden, dus koop je een hele zak daar van en dan besluit ze na een paar weken dat t toch niet lekker is. O:)

Als zelfs mijn Fjord dat trucje kan flikken met haar vitamine koeken, dan kan Vu dat ook! :=

Als zelfs mijn konijn dat leuke trucje kan, kan Vu het inderdaad zeker weten := maar breng haar niet op ideeën!

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 11:35


MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 21:35

Hahaha heeft die van mijn ook last van na tijdje besluit die dat het niet lekker is Whaha

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 19:08

Miefje _O-

En allemaal paarden die van gedachten veranderen over hun smaakpallet, alsof het nog niet ingewikkeld genoeg is om goed voer te vinden :') . Momenteel voeren ( ;) ) we een niet-zeuren-en-gewoon-pavo-eten beleid. Ze eet kleine beetjes met lange tanden, maar het is mooi voer dus we gaan even kijken of ze het kan leren eten.

Verder kregen we even hulp met het pakken en legen van de poetstas vandaag.
De hanenkam is officieel overleden trouwens Y;( :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:20

Ze ziet er helemaal anders uit nu haar manenkam haar verlaten heeft _/-\o_

Ik geef nu eten van de aveve, start mix, maar ik weet niet of die in Nederland bestaan maar is ook zo een beetje het enige dat Inte lust. Eigenaardig had nog nooit eentje gehad die kieskeurig was in eten.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-17 19:35

Wat een handige uitpakhulp :D
Rip hanenkam Y;( we zullen je missen.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-17 21:55

Haha ja maar ze heeft nu ook wel een beetje een suf bloempotkapsel :') van punker naar nerdje hihi. Gelukkig is ze stoer genoeg om het een beetje te compenseren. Op foto's van haar hoofd lijken haar oren nu opeens heel groot omdat er geen hogere bos manen meer achter staat. Als ze haar moeder een beetje achterna gaat dan wordt het ook wel een echte naarling, maar bij Kirs is het ook allemaal goed gekomen zullen we maar zeggen _O- . En stiekem vind ik het ook wel schattig zo'n uit verhouding getrokken bolletje wol.

Aveve is inderdaad alleen te koop in België, maar fijn om te weten dat ik in ieder geval lotgenoten heb.

Vu is echt een ster in uitpakken, ze kan ook sommige borstels oppakken en vasthouden (en weg slingeren :') ). Dus we gaan eens kijken of ze open staat voor apporteren haha, vind mijn vriend wel handig om een hulpje te hebben met spullen pakken :+

Ze keek ook wel een beetje moeilijk op de foto's hierboven haha, behoeft best wat concentratie om een poetstas leeg te maken. Hier weer het iets bekendere Vu hoofd :+ Terwijl ze netjes vast stond om gepoetst te worden.
Afbeelding
Ben ook blij dat ik vroeg ben begonnen met leren dat touwen rond de benen niet eng zijn (handig later voor de wagen). Want toen ik even mijn vriend wat wilde uitleggen die Kirs stond te poetsen, wist ze natuurlijk haar been over het touw te gooien.
Maar geen paniek. Ik draaide me weer terug om naar Vu en die stond echt met een vraagteken boven haar hoofd :o? te wachten tot ik haar even kwam helpen om haar been weer te bevrijden.

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 08:15

Dat is inderdaad ideaal om al te leren.
Net zoals ik erg blij was dat mijn pony luisterde naar hooo, toen ze een keer met haar benen verstrikt kwam over het afzetlint.
Gelukkig liep ik er ook net rond, dus bleef ze braaf stil staan tot ik haar kwam redden

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-17 10:04

Oh dat is ook wel een handige gerlindie! Die zit er bij Vu nog niet zo in, de keer dat die door de draad is gerend werden de prikpalen meters verderop weer terug gevonden :')

LinSa

Berichten: 2270
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:28

Met een schaar is die manenkam zo weer terug hoor }> :D
Ze ziet er gelijk een stuk volwassener uit zo. Het wordt al een grote meid!