Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:26

kijk de trein opties na ja en mocht je terug deze richting komen het aanbod blijft staan :) het is gewoon echt poedersuiker hoe het nu loopt :(

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:28

Is het niet een optie om de huurauto vanaf Nederland met de trein tegemoed te komen?

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:33

Balen dat vliegen geen optie is... en is een hondenbench daar ter plekke kopen een optie? Dan ben je het snelst thuis, maar kost ook een flinke duit.

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 16:40

We hebben gekeken om hier een bench te kopen maar die zijn hier niet te koop op het vliegveld.

Een huurauto vanuit nl laten komen is een optie maar zijn we minimal 5 dagen verder voordat we weg kunnen en om eerlijk te zijn zie ik dat niet zitten.

Szan

Berichten: 6647
Geregistreerd: 29-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:45

Snap ik, dan duurt het nog hartstikke lang voordat jullie thuis zijn.

Sterkte TS. Niet echt wat je je voorstelt bij een droomvakantie.

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:53

Wat balen dat jullie vakantie zo in de soep loopt :(
Ook ik woon niet in de buurt om jullie te helpen.

Ik denk dat de trein de beste optie is.
Op de grotere luchthavens kun je vaak wel benches kopen.
Svolvær is te klein en vaak moeten honden in het ruim ruim vantevoren aangevraagd worden omdat er maar beperkt ruimte is.

Op dit moment is het onmogelijk om op de site van NSB te komen :(

Luchthaven Harstad/Narvik is voor jullie het dichtsbij om terug te reizen.
Helaas ben ik nu thuis anders had ik het eea voor je kunnen kijken. (Werk op luchthaven bij airline)

Ik werk morgen weer(laat) als ik iets voor je moet uitzoeken,laat maar weten.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 16:58

Een bench kan je wel kopen op sortland of harstad

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:02

Maar moet je die bench zelf aanleveren dan voor de vliegreis ? Ik dacht altijd dat vliegmaatschappijen zelf zulke Vervoers benchen hadden ?

black_kelpie

Berichten: 7820
Geregistreerd: 28-03-03
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:06

Maris schreef:
Maar moet je die bench zelf aanleveren dan voor de vliegreis ? Ik dacht altijd dat vliegmaatschappijen zelf zulke Verviers benchen hadden ?

Nee die moet je echt zelf hebben. De hond wordt in een verzegelde kennel gedropt bij de odd luggage bij de grotere vliegvelden, op kleinere wil het nog wel eens iets anders gaan. Ook niet elke willekeurige bench mag mee, daar zitten strikte eisen aan vast.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:08

Jeetje wat een gedoe allemaal ! Ik neem aan dat jullie nu vannacht nog in jullie huisje kunnen blijven ?

enamorada

Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:11

Jemig Yvonne wat poedersuiker -O- Heb net het hele topic doorgelezen, wat een gedoe allemaal! Heb mijn oom in Noorwegen gecontacteerd maar die heeft ook geen creditcard helaas.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 17:19

Zou persoonlijk toch op die huurauto wachten, maar heb geen heimwee, dus makkelijk praten voor mij.
Snelste oplossing zal met de trein en vliegtuig zijn maar daar zal een flink prijskaartje aan hangen.

Heb zo met jullie te doen, het zou zo'n droomreis moeten zijn... duim echt voor een oplossing zodat jullie de reis toch nog af kunnen maken!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:13

Hi meiden, in overleg met onze eigen monteur, de monteurs in Noorwegen en de anwb hebben we er nu voor gekozen om in de auto te stappen met een voorraad koelvloeistof en proberen we nu zo ver mogelijk richting NL te rijden.

We waarderen jullie hulp echt enorm maar zitten er beiden doorheen en we willen nu simpel gezegd gewoon naar huis.
We rijden om en om en slapen om en om. Dit hebben we eerder gedaan dus hoop dat het nu weer gaat.
De bedoeling is dat de auto zo min mogelijk uit gaat ivm starten en hopelijk kunnen we na een hele lange reis zeggen dat we overmorgen thuis zijn.

Sommige begrijpen misschien niet onze keuze maar dit zien wij nu als beste besluit.
We willen nogmaals de mensen die hulp hulp hebben geboden en berichtjes hebben gestuurd onwijs bedanken! <3

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:20

Gaan jullie nu al rijden of morgenochtend ?
En dan de kortste weg richting Oslo neem ik aan ? Kan je de boottocht wel omzetten ?

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:21

Heel veel succes en sterkte voor de terugreis, duim heel hard dat jullie veilig thuis komen!

Iedereen is anders in zulke dingen, waar ik 5 extra dagen Lofoten of Noorwegen in het algemeen helemaal niet erg zou vinden begrijp ik best dat dat jullie nu niets liever dan naar huis willen. Hopelijk kijken jullie later toch nog met plezier terug op het eerste deel van de reis!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:26

We zijn nu onderweg en nemen wrs de brug richting zuiden van Denemarken.
Dus gaan we niet meer met een boot.

Ja we zijn hier beiden helemaal over eens om naar huis te gaan.
Een Noorwegen is mooi begrijp me niet verkeerd maar na ruim 2 weken reizen en evt. heimwee als we langer zouden blijven voelt het nu heel erg goed dat we richting huis gaan.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:28

Dat kan ik mij voorstellen, ik hoop dat jullie bovenal een veilige trip naar huis hebben!

yvje86

Berichten: 2699
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-17 18:28

Daarnaast hebben we een huis gekocht waar we komende week voor moeten tekenen dus daarvoor moeten we sowieso thuis zijn.
Om nog maar niet te spreken over werk wat doorgaat want dat was nog wel een laatste zorg.

We kijken zeker terug op een mooie reis en we hopen dat we deze ook kunnen eindigen zoals hij begon mét zijn 3en en alle bagage/auto.

Maris
Berichten: 15921
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:38

Gewoon lekker naar huis rijden dan, goede reis !!

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:46

Goede reis.

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-17 18:51

Jeetje ts, wat een gebeuren! Heb jullie mooie reis en verhalen in stilte gevolgd. Hopelijk kunnen jullie er straks toch met een positief gevoel op terug kijken. Goede en vooral veilige reis gewenst!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:12

Roadtrippen blijft altijd avontuur! Ik hoop oprecht dat je er later hartelijk om zult kunnen lachen. Autopech-ziek worden, het zijn de twee dingen die je gewoon niet wil mee maken maar het gebeurt en dan scheelt het idd enorm veel aan wat je geregeld hebt!

Ik heb altijd mijn drie credit cards bij: geld doet de dingen altijd beter vooruit gaan. Een goede verzekering en op voorhand uitpluizen van de polissen doet ook veel. Daar ben ik ook te laks in! Maar inmiddels ook paar keer gestrand en onnodig gestresst.

Iig: het komt gewoon goed :j ik wens je een goede en veilige terugreis en hoop dat jullie de lief erin houden!

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 00:14

Overigens werk ik zelf in autoverhuur. Zelfs als je verzekeraar de huurauto voor je regelt, zul je vaak een kredietkaart op eigen naam moeten voorzien waarop de borg geblokkeerd wordt. Je kunt voor je reis meestal eenvoudig tijdelijk je limiet laten verhogen. Bij onvoorziene kosten helpt dat. Prepaid kaarten worden zelden aanvaard, net als een waarborg in cash. Zeker niet als je met de auto de grens overgaat.

Yv_
Berichten: 19118
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 07:24

Goeie reis.

Imre

Berichten: 14200
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-17 09:07

Goede terugreis! Hopelijk blijft de auto het doen!