[FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jesss_amigo

Berichten: 1808
Geregistreerd: 26-02-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 11:42

Mooie foto's Hannelover! Jammer van het punten verschil.. blijft een jury sport dan weer hè..

Ik vind je outfit trouwens ook ontzettend gaaf!

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 12:09

Bedankt jess_amigo :o

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 21:47

Mooie foto's Britt! Ik vind jou en Hanne echt zo een gaaf team, dat blijf ik elke keer maar zeggen! Jullie gaan echt hoog komen samen :D
Balen van het verschil in punten, maar inderdaad het blijft een jurysport...

Hier gaat het ook goed! Ben lekker aan de wandel steeds met Shenna. Lekker rustig wennen aan het verkeer en aan de omgeving. En ze doet het super goed! Schrikt alleen nog af en toe van grote bussen of motors. Maar dat is niet gek!
Afbeelding
Afbeelding

En vandaag even gelongeerd met zadel en hoofdstel en cavaletti's gebruikt. Deed ze eigenlijk echt heel braaf!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-17 22:59

Bedankt Celine! :D O:)

Ziet er goed uit Celine! Ze ziet er heel mooi opwaarts gebouwd uit en dat ze niet zo snel haar rug weg drukt, echt mooi! <3

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:02

hannelover schreef:
Super mooie fotos maanlicht! <3

Kusvoorjou: heb zelf heerlijk gereden! met 2 fouten maar voor derest ging die echt goed! Jammer genoeg dacht de jury bij C daar anders over en had ik daar 173 pt terwijl ik bij de andere een nette 189 pt had. Dat betekende een 18e plaats vd 24 met 60,33% waardoor we niet over mochten rijden :( maar we gaan lekker doortrainen voor de indoor kampioenschappen en zien wel hoe dat gaat :D
[ [url=m/yvXtZ8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LY1pTR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een knapperd wopkebrok!


Zo jammer van het juryverschil... Ziet er netjes uit! :j

Celine_Famke schreef:
Mooie foto's Britt! Ik vind jou en Hanne echt zo een gaaf team, dat blijf ik elke keer maar zeggen! Jullie gaan echt hoog komen samen :D
Balen van het verschil in punten, maar inderdaad het blijft een jurysport...

Hier gaat het ook goed! Ben lekker aan de wandel steeds met Shenna. Lekker rustig wennen aan het verkeer en aan de omgeving. En ze doet het super goed! Schrikt alleen nog af en toe van grote bussen of motors. Maar dat is niet gek!
[ [url=m/zLzHvJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Dg79Li.jpg]Afbeelding[/url] ]

En vandaag even gelongeerd met zadel en hoofdstel en cavaletti's gebruikt. Deed ze eigenlijk echt heel braaf!

[ [url=m/nO4sq0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Uo2KGw.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/SBNzIH.png]Afbeelding[/url] ]

Ik vind Shenna zo'n leuk paard! Jullie gaan goed! :D

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:05

Ik heb afgelopen zaterdag, voor het eerst met Jetske zonder zadel gereden!
Schijterd dat ik ben durfde ik eerst niet aan te galopperen, maar hoe braaf en rustig Jetske was, uiteindelijk toch gedaan, en wat was ik blij (wel met een touwtje om haar hals := )
Weer iets om trots op te zijn :)!


droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:26

Balen van het juryverschil zeg! Zul je altijd zien....

Knap zonder zadel hoor steffie, met 2 drafpassen lig ik er altijd alweer naast haha. 8)7

Ik ben net lekker naar Texel geweest met Watse, wat is het toch een heerlijk paard. Zo braaf en zo vrolijk <3 Komende zondag met Jonne weer wedstrijd, we hebben al een tijdje niet gestart ze was niet zo lekker. Nog 4 punten en dan mogen we alweer Z2, ik hoop die dit outdoor seizoen nog even te rijden en dan heeft ze denk ik een wedstrijdstop voor haar dracht of ze moet de wissels zo lekker gaan springen dan ga ik misschien toch nog even door :Y)

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:34

Leuk filmpje zo zonder zadel... ziet er netjes uit hoor!!

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 11:39

droversrun schreef:
Balen van het juryverschil zeg! Zul je altijd zien....

Knap zonder zadel hoor steffie, met 2 drafpassen lig ik er altijd alweer naast haha. 8)7

Ik ben net lekker naar Texel geweest met Watse, wat is het toch een heerlijk paard. Zo braaf en zo vrolijk <3 Komende zondag met Jonne weer wedstrijd, we hebben al een tijdje niet gestart ze was niet zo lekker. Nog 4 punten en dan mogen we alweer Z2, ik hoop die dit outdoor seizoen nog even te rijden en dan heeft ze denk ik een wedstrijdstop voor haar dracht of ze moet de wissels zo lekker gaan springen dan ga ik misschien toch nog even door :Y)


Dat waren de eerste twee drafpassen bij mij ook bijna het geval :') Het was écht even wennen, en ze zit eigenlijk heerlijk, heeft een vrij brede rug, en is op het moment zelfs wat aan de dikke kant (staat op dieet :) ) maar met alleen een spijkerbroek is dat zó glibberig :') Gelukkig had ze het door dat ik moeite had met mijn balans, en ging ze ook echt voorzichtig lopen, het aanspringen op het filmpje is hier ook zoveel rustiger als normaal, wou dat ze zo aansprong tijdens de training :=

Oooh dat klinkt zo lekker!! Succes met je wedstrijd alvast, echt een droom om de Z te halen <3

kusvoorjou schreef:
Leuk filmpje zo zonder zadel... ziet er netjes uit hoor!!

Dankje! Ik zie nu dat het af en toe lijkt dat ik aan haar hoofd zit te plukken, maar it wasn't me, want ik houd het touwtje om haar hals vast :=

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:00

Ziet er goed uit steffie! Vooral bij die overgang van galop naar draf is het moeilijk om er niet af te vallen :')

Klopt was wel even balen maar ach ja lekker verder trainen voor de KFPS indoor kampioenschappen :D

Alvast succes droversrun! Hopen dat het lukt om die laatste puntjes te halen +:)+

Steffiee_

Berichten: 1324
Geregistreerd: 17-02-10
Woonplaats: Noord Brabant

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 16:16

Precies hannelover, die overgang is echt killing, maar daar had ik gelukkig dat touwtje dus voor :')
Ik dacht, dat is misschien wel handig, want op de een of andere manier, ga ik dan toch mijn evenwicht met mijn handen zoeken, en dan zat ik m met mijn handen niet in de weg :)

Oeeeh spannend! Wel heel gaaf hoor, die indoorkampioenschappen! Waar zijn die? Ook in Friesland? Is zo jammer dat t zo'n end is :(

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:43

Komen weer leuke dingen voorbij! En zonder zadel is niet aan mij besteed vrees ik :Y) Ik kan die overgangen terug nooit uitzitten en hobbel vrolijk de andere kant op :=

Alpha was laatst heerlijk aan het spelen met zijn tweejarige vriendje... Het valt niet mee als je allebei als eerste naar binnen wilt aan het einde van de dag :') Die twee zijn echt de hele dag met druk met elkaar :+


Morgen gaan we met Klasien naar de keuring in Ambt Delden, hopelijk kan ze eindelijk ster worden! :)

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 18:52

Kijk nou wat een knappe brave puppy <3 Zo trots!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:19

Heel mooi celine. De amazone past alleen niet in het zadel. Ik weet niet wie het is, maar ik zou diegene niet laten rijden in dit zadel, dit drukt helemaal op de verkeerde plekken. Lijkt mij niet fijn

Knappe alpha <3 heeft hij eczeem? Spannend! Succes morgen ;)

Steffie ja klopt, in friesland
Leuk filmpje zonder zadel!

Heerlijk droversrun. Lekker uitwaaien :D gaat hard met de punten!

Hannelover mooie fotos! Jammer van het juryverschil

Zilver geniet van haar vakantie :P weinig nieuws

Afbeelding
Afbeelding
Doe ik het zo goed?? Schat haha
Afbeelding
Afbeelding

4 april is mijn allerliefste pony merrie bevallen van een waterhoofd veulen.
Afbeelding
We hebben haar toen aangeboden als pleegmerrie en ze werd moeder van pleegveulen Dirk (beart x eibert)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Jammer genoeg is mijn meisje 6 april overleden aan een scheur in de baarmoeder :( een vreselijke nachtmerrie. Die pony was mijn alles. Haar moeder heb ik nogsteeds, die is bijna 23. Ze was bij ons geboren 9 jaar terug. Dirk was weer terug gegaan naar de eigenaren, en werd met de fles grootgebracht na 3 overleden moeders (zijn eigen, een andere pleegmoeder en mijn pony ) hij word nu echt groot <3

Lieve grote knapperd is hij!
Afbeelding
Afbeelding

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:24

Wat een leuke foto's Celine!

Nee Alpha heeft geen exceem gelukkig, maar er zitten hier zo ontzettend veel steekbeestjes dat hij helemaal onder de bulten zat. Vandaar zijn deken (die ik inmiddels als vier keer aan elkaar heb moet naaien met al dat spelen van hun :roll: maar goed volgend jaar past die toch niet meer haha)

Wat fijn dat het na al dat ongeluk nu goed gaat met het kleintje kabayo! Maar wat naar dat je je merrie verloren bent! :(:)

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:28

iEmmaaa schreef:
Wat een leuke foto's Celine!

Nee Alpha heeft geen exceem gelukkig, maar er zitten hier zo ontzettend veel steekbeestjes dat hij helemaal onder de bulten zat. Vandaar zijn deken (die ik inmiddels als vier keer aan elkaar heb moet naaien met al dat spelen van hun :roll: maar goed volgend jaar past die toch niet meer haha)

Wat fijn dat het na al dat ongeluk nu goed gaat met het kleintje kabayo! Maar wat naar dat je je merrie verloren bent! :(:)

Oh zo! Gelukkig maar, eczeem lijkt mij echt naar.
Haha dat geloof ik best! Ik heb de bucas vliegendeken. Die bevalt heel goed. :)

Ik ben ook erg blij dat het goed gaat met kleine Dirk. Maar ik mis mijn merrie ontzettend. Heb gelukkig heel veel steun van iedereen gehad en ook van bokt <3

Celine_Famke

Berichten: 6738
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-17 19:31

Dit ben ik. En ja klopt hoor! Zadel is inderdaad niet perfect voor mij. Nooit geweest ook. Was voor Famke alleen een van de enige zadels die goed lag.
Ga nu nog geen nieuw zadel aanschaffen voor die paar keer dat ik er even op klim. En zij die nog veel gaat veranderen. Maar als ik meer ga rijden over een tijdje, laat ik sowieso de zadelmaker weer langskomen. :) Nu rijden we echt nog heel weinig. Vooral veel longeren en wandelen nog. Maar ze pakt het wel echt super op! Echt blij mee. Knappe pup.

kusvoorjou
Berichten: 1937
Geregistreerd: 10-12-09
Woonplaats: drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 12:49

Ziet er goed uit Celine!! Lekker door gaan zo!

Oh en dat veulentje... schattig!!!!


Afbeelding

Stoer veulen eten met mama

M_arjolein

Berichten: 1432
Geregistreerd: 13-04-13
Woonplaats: Friesland

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 13:18

Knap zonder zadel Steffiee, ik durf
dat echt niet op mijn fries haha.

Heerlijk even naar Texel droversrun, en
alvast succes voor zondag.

Super Celine, het ziet er goed uit.
En wat is je merrie toch prachtig kabayo. Mooi
ook om te horen dat het goed gaat met het veulen.

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 14:44

Steffiee_ schreef:
Precies hannelover, die overgang is echt killing, maar daar had ik gelukkig dat touwtje dus voor :')
Ik dacht, dat is misschien wel handig, want op de een of andere manier, ga ik dan toch mijn evenwicht met mijn handen zoeken, en dan zat ik m met mijn handen niet in de weg :)

Oeeeh spannend! Wel heel gaaf hoor, die indoorkampioenschappen! Waar zijn die? Ook in Friesland? Is zo jammer dat t zo'n end is :(


precies, haha! :')
ja echt leuk! allen een beetje jammer dat telkens maar 1vd2 proeven selectie is want nu moet je dus 4 wedstrijden rijden! gelukkig zitten er ook veel tweedaagse tussen :) ja in friesland heb je in Oenkerk een 2-daagse, een 2 daagse in sint nicolaasga en een 3-daagse in sonnega

haha lekker dollen! hoe is het gegaan emma?

ziet er goed uit celine! ze loopt echt mooi!

bedankt kabayo :) haha wat een show-off <3 wat fijn dat kleine dirk het goed doet <3 heel veel sterkte met het verlies :(:)

awww al die veulentjes <3 *smelt*

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 17:55

Nou de keuring vandaag was niet zo'n succes :') . Het jury commentaar: "wat een lief paard".... :+

Klasien wil niet echt wat weten van al dat show gedoe, ze stond onder de luidspreker met harde muziek en mensen die door een microfoon schreeuwde te slapen... En wanneer er een druk paard voorbij liep keek ze heel geïrriteerd op zo van doe even normaal :') . In de baan liet ze zich ook niet echt zien. Stapte en draafde heel relaxed rond, maar de actie was ver te zoeken :+

Gelukkig is ze onder het zadel een stuk voorwaartser :=

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 18:13

iEmmaaa schreef:
Nou de keuring vandaag was niet zo'n succes :') . Het jury commentaar: "wat een lief paard".... :+

Klasien wil niet echt wat weten van al dat show gedoe, ze stond onder de luidspreker met harde muziek en mensen die door een microfoon schreeuwde te slapen... En wanneer er een druk paard voorbij liep keek ze heel geïrriteerd op zo van doe even normaal :') . In de baan liet ze zich ook niet echt zien. Stapte en draafde heel relaxed rond, maar de actie was ver te zoeken :+

Gelukkig is ze onder het zadel een stuk voorwaartser :=

Balen.. Heb je haar weggebracht te trainen of heb je het zelf gedaan? Het helpt wel eens als ze 3 dagen op stal staat + haver :P wel een mak paard zeg!!

Dankjullie :)

Mooie foto kusvoorjou

iEmmaaa

Berichten: 2118
Geregistreerd: 18-04-11

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 19:23

Ik had haar zelf klaar gemaakt. Ze had idd een paar dagen binnen gestaan en flink wat haver gegeten, maar mevrouw was nog niet onder de indruk :') haha maar ja haar makke karakter is ook waarom ik haar gekocht heb ;)

Kabayo

Berichten: 13990
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 20:02

iEmmaaa schreef:
Ik had haar zelf klaar gemaakt. Ze had idd een paar dagen binnen gestaan en flink wat haver gegeten, maar mevrouw was nog niet onder de indruk :') haha maar ja haar makke karakter is ook waarom ik haar gekocht heb ;)

Haha oke! Nou, dan is dit alleen maar goed toch :)

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Re: [FOTO]Hét Friese Paarden topic deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-17 22:52

Ah jammer! Ze was iig braaf dus dat is wel een pluspunt :')