Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:38

Die pony's van jou kunnen ook nooit normaal doen hè? >;)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 09:10

gerlindie: dat was dus ook het eerste wat ik dacht :') Daar ging mijn mooie duidelijke voorbeeld voor de uitleg van kleurtesten... Dat wordt nog een leuke video om te maken nu :+ .

Sincere: Kirs vond dat ik te arrogant werd in mijn betweterigheid over kleurgenetica denk ik :Y)

Koper: Bizar hè. Mijn eerste vraag was inderdaad ook of ik misschien het monster vervuild kon hebben, maar aan hun reactie te zien vonden ze dat niet echt waarschijnlijk. En de test wordt in duplica gedaan dus de kans dat er een vals negatieve uitkomst uit komt is ook onwaarschijnlijk.
De haren die ik heb gestuurd waren al vos en wit (ze had ook een paar witte in de staart zitten). Vachtharen zijn te klein om goed uit te trekken (er moeten haarzakjes aan zitten) en om te verwerken en zouden genetisch identiek moeten zijn aan de vos haren. Alleen een chimeara heeft twee verschillende sets DNA op verschillende plaatsen, maar dat is hier niet het geval.
Onbekende genen in de mix zijn dus de meest waarschijnlijke optie.

Het gaat goed met z'n 3tjes ja, Kirsten jaagt steeds minder. Pas heeft er wel nog 2 krassen bij, maar hij heeft ook een quota van 1 wondje per week dus dat zal hij wel zelf hebben gedaan :') . Zijn billen zijn in ieder geval een mooi kunstwerk van vacht en groene leem. Momenteel heeft hij ook liever niet dat Vu naar hem toe komt, maar dat is omdat hij dan ruzie krijgt met Kirsten en niet omdat hij Vu niet leuk vindt (en Vu heeft lak aan alles zoals gewoonlijk :') ).
Haha de extra ventilatie in de schoenen komt ook bekend voor, laatst heb ik een paar weg moeten gooien omdat ik tegen een tak aan was gelopen en die tak gewoon recht door de neus van de schoen was gegaan. Materiaal was meer dan op :o

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:13

Ik hoorde het van Anna... echt bizar
Maar inderdaad, het hoort ook wel een beetje bij jouw pony's :')

Kirs komt er vanzelf achter, dat het hebben van een opPas erg handig is ;)

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:16

Wow, dat is een onverwachte uitslag. Ga je nu het bloed laten onderzoeken of vind je het wel prima zo?

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 09:36

Het klinkt wel dynamisch, zo met de Pas-perikelen.

Wat je schrijft over vachthaar te kort en chimera 2 sets DNA weet ik ook allemaal lieverd B-) Het was een geintje en het wordt straks vast een super ultra leerzame video over het nieuwe gen. Misschien kun je wel regelen dat ze het naar Vu vernoemen. Nu al wereldfaam :D

Alleen beetje stom dat zo'n gen dan jamais vu is. Maar goed. Had je d'r maar anders moeten noemen :P

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 10:19

Dat bekkie in de kriebelfoto met je zus, is helemaal geweldig!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 10:22

Donja: Vu doet het gewoon een omgekeerde Spirit. Die deed alsof ze effen was en toen toch LP en Vu doet alsof ze appaloosa is zonder LP :') Zo maar even berichtje naar het stamboek zodat ze gewoon vos als kleur krijgt op het papier.

Fleurtjuhh: Het ligt er een beetje aan, op eigen kosten ga ik niet verder. Mijn studentenbudget wordt al tot het maximale gerekt, dus ik ga niet op eigen kosten bloed laten trekken bij twee pony's puur voor nieuwsgierigheid. Misschien later 'als ik groot ben' en een inkomen heb dat ik daar wel open voor sta, maar momenteel ben ik een gierige student. Daarnaast is het ook goed mogelijk dat het dan in de kluis gaat en er ooit uit wordt getrokken voor toekomstig onderzoek, dus het is ook maar de vraag of je überhaupt nog terugkoppeling krijgt wat het nu was. Dat heb ik dus ook even gevraagd, of je nog wat terug ziet van de resultaten als eigenaar.

Koper: Met Pas in de mix is het altijd dynamisch :D . En sorry voor de serieuze uitleg, soms blijf ik een beetje in de wetenschapper-zonder-humor modus hangen :')
Ze moeten gewoon even goed hun best doen, dan gaat het van jamais vu naar maintenant vu en als het oud nieuws wordt in de toekomst heb je..... déjà vu :D

Monique: Geniaal he, mijn kleine knuffellama <3

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:15

;) knuffell a maatje

_Fleurtjuhh_
Berichten: 485
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Tiel

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 11:28

Okee, ja heel begrijpelijk dat je het niet doet als het op jou kosten moet. Het zou leuk zijn om te weten, maar Vu wordt er niet minder leuk van als je het niet doet. :D

mairead

Berichten: 3215
Geregistreerd: 08-09-08
Woonplaats: Op de grens tussen Noord- en Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 12:47

Wat een verrassende uitslag van de test!
Had je ook een foto mee gestuurd van Vu? Dan hadden ze nl zelf ook al kunnen zien dat 'geen wit' niet kan kloppen. :+
Er is nog een hoop onbekend over de W-mutaties die voor witte aftekeningen zorgen, dus het kan zomaar een nog onbekend gen zijn.

Maar ik had echt Vos Appaloosa verwacht! Gezien die vlekjes op haar lijfje en de mensenoogjes.
Die pony's van jou zijn gewoon bijzonder. Maar dat wist je al ;)

Ik blijf Vu'tje zeker volgen; ik vind kleurengenetica bij paarden sws al interessant, maar ik ben nu helemaal benieuwd hoe ze door gaat kleuren!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-17 13:13

Ja ik had bij de test al een standfoto geupload en bij de mail met vragen heb ik deze collage erbij gedaan:
Afbeelding

Ik denk dat de collage ook de interesse getriggerd heeft waarom ze bloedmonsters willen, want zonder foto's is het niet echt een interessant DNA profiel voor verder onderzoek :') . Een nog niet ontdekte W mutatie lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Het is in ieder geval geen W20, W10 of W5 want dat is allemaal getest en negatief.

Met deze uitslag verwacht ik eigenlijk dat het wit niet veranderlijk is, dus dat ze in principe dezelfde wit/vos verhouding zal houden. Ik denk wel dat ze uiteindelijk qua tint iets donkerder wordt. Maar we zullen het gaan meemaken.
Het was eerst wel even een kleine teleurstelling om overal N/N te zien staan, het staat zo negatief haha. En voor het stamboek is het jammer, want ze zien toch wel graag appaloosa's bij het appaloosa stamboek (ze krijgt wel gewoon papier verder). Maar ik had stiekem wel hoop dat ze niet of minimaal zou doorkleuren (al zag ik gewoon een minimale snowflake voor me :') ), dus wat dat betreft is het eigenlijk wel een hele mooie uitkomst. Staat ook mooier in het span later.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 14:00

_Fleurtjuhh_ schreef:
Okee, ja heel begrijpelijk dat je het niet doet als het op jou kosten moet. Het zou leuk zijn om te weten, maar Vu wordt er niet minder leuk van als je het niet doet. :D

Dit inderdaad. Vu is een fantastisch veulen en het maakt helemaal niet uit wat er op een papiertje staat. Ze is mooi zat en als het onderzoek verder op jouw kosten is dan zou ik het ook niet doen. De stukjes wit zitten wel op een beetje banketstaaf plekken (zadeldrukking en zweep over flankjes verhaal) maar het is natuurlijk wel heel cool om als enige ter wereld een pony met dit gen te hebben.

Moest je d'r ooit verkopen dan lijkt het mij raadzaam om aan de koper een link naar dit topic te sturen. Ik zie ze al denken: "vos zonder wit staat er in het paspoort. Hmpff... prutsers".

En stiekum wilde Vu gewoon graag op (mijn) ome vos lijken. Die is nooit getest maar ik twijfel er geen moment aan dat hij vos zonder wit is. Errug mooi :j

JolisaJ

Berichten: 1942
Geregistreerd: 17-05-15
Woonplaats: Het mooie Flakkee

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 19:21

Ik vind het eigenlijk wel bij Vu passen om zo'n uitslag te krijgen haha. Zo eigenwijs dat zelfs haar witte vlekjes een raadsel zijn. :))

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-17 23:44

De wei uitmesten gaat echt een stuk minder snel sinds Vu er is :') , hoe kan je nu op je taak gefocust blijven als dit door de wei heen stuitert :):) :):) (op de momenten dat ze niet aan het proberen is of de kruiwagen dan toch niet opeens eetbaar is geworden).

Is weer een filmpje ;)

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:46

Wat accelereert ze enorm snel!

en dat kamelenlippie op het eind...

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-17 23:51

Vu is een mysterie dus :=

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:23

Ach, dat koppie als je haar kriebelt <3

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 00:53

Jaaaaaahh ik ben Vu en ik steigerrr! *\%/* :):)

Haar manen zijn guh-wél-dig. Zo grappig... en zo lang al! Nou wil ik ook Vu knuffelen <3

O enne mooney... jij zegt op precies de zelfde manier halloo als de ex-papagaai van mijn zus. En mijn zus zegt dat dus ook zo. De papegaai zei ook op die toon Jóóóóósst als ze je aardig vond. Joost is mijn zwager.

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 07:25

Stuiter stuiter :):) heeeerlijk. Ik snap wel dat wei uitmesten niet zo snel meer gaat.

Mer1980

Berichten: 18844
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:39

geweldig <3 wat een heerlijke spring in 't veld <3

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-17 10:44

Ze kan inderdaad goed versnellen, al was ze nu iets te druk met rond hupsen om de echte versnelling aan te zetten :')

Ik ben echt heel benieuwd hoe lang de manen eigenwijs rechtop blijven staan, ze zijn gevoelsmatig toch wel te lang aan het worden (maar natuurlijk nog wel heel licht) om lang de zwaartekracht te blijven weerstaan...
Haha het is ook echt een papegaaien hallo :') Moet wel eerlijk zeggen dat ik zo alleen praat tegen de paarden. De papegaai kan ook wel hierheen, mijn hoefsmid heet ook Joost :P

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:09

Zo schattig wanneer ze begint te steigeren en te bokken! <3
Ze gaat ook echt snel hé!
Ik ben er helemaal verliefd op, en al zeker met die mooie rechtopstaande manen!

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 19:19

Afbeelding
Vaderdag plaatje van Vu met adoptiepapa Pas <3

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:36

<3 <3 <3

En daarna heb je Kirsten wel weer uit de kluisters gehaald?

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 19:47

<3
Die voorbeentjes :')