paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:08

Ik ben afgevallen!!!!! 1,9 kilo. Zo blij en trots op mezelf. Moest mezelf 2 keer wegen om te kijken of het wel waar was!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:22

Jeee!! Goed bezig

Ondaks dat het hier niet naar beneden gaat toch wel tevreden :j


Afbeelding

dollyspikkel

Berichten: 1041
Geregistreerd: 20-01-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:26

Goed zo purny *\o/*

Ik ben een kilo aangekomen. Was wel te verwachten met de examens dus geen verassing. Nog iets meer dan 3 weken en dan vliegen we er weer in, hopelijk blijft de schade beperkt.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:28

Mooi Lisa.

Knap degene die nog zijn afgevallen.

Ik heb sporten weer opgepakt voor 2x per week nu. Ook 2 bijrijdpaarden erbij op stal. Dus dat gaat weer de goede kant op!

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 15:55

Ik meld mij ook weer, wat gaat het goed bij de meeste!

Ik ben terug beginnen sporten en er is op een week 1,8kg af,maar ik merk dat ik het heel erg moeilijk heb om goed te eten sinds de baby er is... Als hij slaapt denk ik snel dit en dit doen ipv deftig te eten. Zo heb ik dagen dat ik om 16 uur enkel een appel en een yoghurt gegeten heb. Voor mijn zwangerschap is me duidelijk geworden dat op vaste tijdstippen eten mij helpt om af te vallen,maar ik geraak er maar niet aan begonnen nu.
Iemand hier tips voor?

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 16:10

ItsMe2 schreef:
LinsxDot: hier was ook een ware run op korte broeken.
Heb je enig idee hoe het kan dat je blijft schommelen en niet (meer) afvalt?

Ik heb helaas een verslaving aan energie drank waar ik niet vanaf kom :') nu mag ik er 1 per dag maar sla er weer in door. Ja vind jammer ik durf al niet zo goed in korte broek en zie je naast je hele dunne meisjes staan en maatje xs passen en jou maat m hangt er niet dan motiveert het je helemaal niet:') was topic kwijt btw

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:00

Ik zou willen dat ik maat M had :D . Ach ik ben wat ouder en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er toch minder druk om begin te maken. Ik ben 43 jaar, 1.76 lang en vanmorgen woog ik 83 kilo.
Ik wil langzaam terug naar 75 kilo, omdat ik dan weer een "gezond" gewicht heb en het wat beter is voor mijn paard (Fries van 1.70).
Het gaat heel erg langzaam, sta soms echt weken stil.
Afgelopen weken helemaal niets afgevallen en afgelopen weekend was ik er zo zat van dat ik 3 stukken taart heb gegeten en heerlijk gebbqed heb.
En ineens gaat mijn gewicht weer naar beneden.......
In januari ben ik begonnen om anders te gaan eten en ben nu 9.3 kilo kwijt, het gaat echt langzaam.
Maar dat geeft niet, want ik heb niet het idee dat ik aan het diëten ben. Gewoon anders eten en het bevalt prima. Ik eet gewoon mijn koolhydraten en mijn stukje chocolade elke dag.
In juli ga ik weer even terug naar Nederland en kan ik weer even genieten van mijn paard. Daar kijk ik nu al naar uit!

LinsxDot
Berichten: 3393
Geregistreerd: 31-12-04
Woonplaats: Zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 18:22

Puppetje schreef:
Ik zou willen dat ik maat M had :D . Ach ik ben wat ouder en ik moet eerlijk zeggen dat ik me er toch minder druk om begin te maken. Ik ben 43 jaar, 1.76 lang en vanmorgen woog ik 83 kilo.
Ik wil langzaam terug naar 75 kilo, omdat ik dan weer een "gezond" gewicht heb en het wat beter is voor mijn paard (Fries van 1.70).
Het gaat heel erg langzaam, sta soms echt weken stil.
Afgelopen weken helemaal niets afgevallen en afgelopen weekend was ik er zo zat van dat ik 3 stukken taart heb gegeten en heerlijk gebbqed heb.
En ineens gaat mijn gewicht weer naar beneden.......
In januari ben ik begonnen om anders te gaan eten en ben nu 9.3 kilo kwijt, het gaat echt langzaam.
Maar dat geeft niet, want ik heb niet het idee dat ik aan het diëten ben. Gewoon anders eten en het bevalt prima. Ik eet gewoon mijn koolhydraten en mijn stukje chocolade elke dag.
In juli ga ik weer even terug naar Nederland en kan ik weer even genieten van mijn paard. Daar kijk ik nu al naar uit!

Ik ben maar 1,60 voor mij zou een maat s goed zijn en zou 60 prima gewicht zijn ben nu 67 7 kilo teveel dus

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:15

leenbeesje schreef:
Ik meld mij ook weer, wat gaat het goed bij de meeste!

Ik ben terug beginnen sporten en er is op een week 1,8kg af,maar ik merk dat ik het heel erg moeilijk heb om goed te eten sinds de baby er is... Als hij slaapt denk ik snel dit en dit doen ipv deftig te eten. Zo heb ik dagen dat ik om 16 uur enkel een appel en een yoghurt gegeten heb. Voor mijn zwangerschap is me duidelijk geworden dat op vaste tijdstippen eten mij helpt om af te vallen,maar ik geraak er maar niet aan begonnen nu.
Iemand hier tips voor?

De tijd nemen om te ontzwangeren sws. 9 maanden op. 9 maanden af he.
En reminders in je telefoon zetten.

ItsMe2
Berichten: 3831
Geregistreerd: 02-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:21

LinsxDot: hier hingen alleen nog de grote maten juist.. ik moest ook maat M hebben, was er nog maar 1tje dus ik had geen keus.

Puppetje: wat fijn dat je je er steeds minder druk om kan maken. Ik wou dat ik dat kon.. maar helaas, het speelt hier toch nog wel een grote rol in mijn leven :o.

Vandaag was het niet zo gezond, of nou ja, niet zo gezond, gewoon teveel gegeten.
In het verleden ben ik al eens bij een gewone diëtiste en een orthomoleculaire diëtiste geweest. Helaas had beide weinig positieve invloed. Soms denk ik er weer aan om toch hulp buiten de deur te zoeken, maar ik weet gewoon niet zo goed waar ik dan nog moet zijn. Heeft iemand van jullie nog een idee?

purny

Berichten: 27497
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 20:53

Ik heb zelfs de afweging gemaakt om een maagverkleining te nemen. Ben al heel vaak bij de diëtist geweest.

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 15:01

TurboTinker schreef:
leenbeesje schreef:
Ik meld mij ook weer, wat gaat het goed bij de meeste!

Ik ben terug beginnen sporten en er is op een week 1,8kg af,maar ik merk dat ik het heel erg moeilijk heb om goed te eten sinds de baby er is... Als hij slaapt denk ik snel dit en dit doen ipv deftig te eten. Zo heb ik dagen dat ik om 16 uur enkel een appel en een yoghurt gegeten heb. Voor mijn zwangerschap is me duidelijk geworden dat op vaste tijdstippen eten mij helpt om af te vallen,maar ik geraak er maar niet aan begonnen nu.
Iemand hier tips voor?

De tijd nemen om te ontzwangeren sws. 9 maanden op. 9 maanden af he.
En reminders in je telefoon zetten.


Ja dat heb ik ook al gelezen, maar het gaat me vooral om het eten, ik weet dat ik afval als ik een vast ritme aan houd, maar dat lukt me niet. Dus bedankt voor de tip van de reminders, dan zou het moeten lukken ;)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 21:03

Ik ga morgen weer op de weegschaal staan.

Heb een nieuw paard om te trainen die aardig pittig is. Dat wordt dus aardig wat verbranden met rijden :+

https://youtu.be/U9Shtxnp9m4

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:22

Lekker stresskipje/ hittepetitje? Succes dr mee!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:37

TurboTinker schreef:
Lekker stresskipje/ hittepetitje? Succes dr mee!


Jep.. maar aan de hand zo ontzettend braaf en koel. Ze is niet gemeen maar wel van het uitproberen. Ik kreeg gister bij het aangaloperen een sliding stop daarna achterwaarts en een spin. Tot 2x toe. *\o/*

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:44

Whieehoee cowboy billy!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 22:47

TurboTinker schreef:
Whieehoee cowboy billy!


Het is goed voor vet verbranden! Ben blij dat mijn staleigenaressw mij de mogelijkheid geeft om dit gave beest te rijden.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 06:56

Ja hoor 1,5 kilo er weer af *D

Nu doorgaan zo

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:29

Het zou geen paard voor mij zijn geloof ik :') maar wel leuk als je de kans krijgt

Ik ben niks afgevallen, maar precies gelijk gebleven. Beetje jammer -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:43

Zit me ineens te bedenken, heb deze week volle griekse yoghurt gebruikt voor ontbijt ipv de versie met 2% vet. Wel netjes ingevoerd en aan mijn kcal gehouden, dus daar nergens over de grens gegaan. Maar zou het kunnen komen door de extra vetten dat ik gelijk ben gebleven nu? Ik ga vandaag iig weer netjes die met 2% vet halen. Die was vorige week op.

xxVonJarig
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 11:38

SusanH schreef:
Zit me ineens te bedenken, heb deze week volle griekse yoghurt gebruikt voor ontbijt ipv de versie met 2% vet. Wel netjes ingevoerd en aan mijn kcal gehouden, dus daar nergens over de grens gegaan. Maar zou het kunnen komen door de extra vetten dat ik gelijk ben gebleven nu? Ik ga vandaag iig weer netjes die met 2% vet halen. Die was vorige week op.


Nu ben ik geen dieetiste, dus ik kan je alleen mijn ervaring geven.
Ik ben juist met dit dieet overgegaan op de volle producten, volle kwark en volle yoghurt (waar ook veel eiwiten inzitten). Het verzadigd mij veel meer dan alle magere/halfvolle producten, dus ik heb genoeg aan minder van de volle.

De halfvolle Arla vanille yoghurt vind ik wel erg lekker en dat is dan ook mijn tussendoortje s avonds. Maar merk dat ik vaak de neiging heb tot het hervullen van mn beker met die :P

Ik stond vanochtend op de weegschaal en heb een klein vreugde dansje gedaan, onder de 65kg. nu 64.8 *\o/* (dat is -10.2kg sinds januari)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:46

Die volle yoghurt is het enige wat ik anders heb gedaan tov de afgelopen weken, dus ook al blijf ik binnen de marge (en ben ik gelukkig niet aangekomen) vind het wel vreemd dat ik nu gelijk ben gebleven.Had wel verwacht dan het iets minder vlot zou gaan nu, maar dat het weer stil zou gaan staan is niet grappig. Hopelijk is ook dit weer gewoon een fase.

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:55

Ik wil ik graag weer drastisch afvallen, ik weeg nu 69 kilo en ben 1.62m. Ik woog vorig jaar rond deze tijd nog 62 kilo, dus ben 7 kilo aangekomen. Die moeten er dus weer af, plus een beetje extra.

Ik eet nu in ieder geval geen toegevoegde suikers meer, alleen producten waar suikers van nature in zitten, zoals fruit, eet ik. Moet echt weer van mijn suikerverslaving af, ik vreet me helemaal vol met alleen maar suikers en dat is natuurlijk niet goed voor de lijn.

Dus nu lekker worteltjes mee naar het werk, ipv een koek :)

Ik hoop met een week toch wel verschil te merken.

Jullie zijn allen super goed bezig, vind het heel knap!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:51

Ik ben op dit moment niet helemaal tevreden met waar ik rijd, dus ga volgende week op een ander plekje kijken. Hopelijk zit ik hier beter en dan zal ik hopelijk ook weer meer gaan rijden :=

Ben nu wel van 198lbs naar 186.8lbs gegaan, meer dan 10 pond eraf *\o/*

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:11

Na paar weken stil gestaan te hebben. Schommelde tussen -10 en -11 vandaag helemaal blij. -11.5 kg yeahhhh