Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 11:27

Fotsy: Nou het slaan aan zich vind ik wel prima, maar wel op een moment dat het terecht is en niet harder dan nodig graag. Eergisteren mepte ze Vu zo met twee benen aan de kant alleen omdat Vu naar haar emmer met voer keek (en niet in de buurt stond). Maar gisteren waren het gewoon weer duwtjes en als dat werd genegeerd rustig een zachte schop met 1 been, dat is alleen maar leerzaam voor Vu. Duidelijke grenzen heeft ze wel nodig :+ . Het is trouwens niet alleen boze blikken, ze kan ook nog wel lief doen naar haar baby gelukkig.
Vu is ook wel een 'wegloper', maar dat lijkt juist wel goed te werken nu Kirs haar wat zat is. Dan is Vu mooi op onderzoek uit en heeft Kirs even rust en als Vu honger heeft komt ze wel weer terug.

Eigenaardig genoeg kan ze dus best boos doen naar Vu, maar als Kruse maar naar Vu durft te kijken dan is ze alsnog woest :') dus ze wil haar ook nog niet delen. Pas mag wel rustig kijken aan de andere kant van de draad en Kirs ook wel contact met hem over het draad, maar die twee staan natuurlijk ook al 8 jaar samen.
Hier inderdaad geen oppastante, ik denk ook niet dat ze het echt missen op dit moment. Het gras van het privé weitje is ook te snel op als we daar nog een paardje extra bij zouden zetten, dus laat Kirs daar maar lekker alleen van snoepen. En Vu vermaakt zich ook prima met op ontdekkingstocht gaan onder het afdak en bij de stallen. Als ze wat groter is mag Vu lekker razen met de mannen, dat is denk ik net zo leuk.

Het halstertje is echt mini, ik sta er ook echt verstelt van dat ze er nog wel een clipsluiting in hebben kunnen verwerken. Ik vind het net zo'n halstertje wat je voor de sier aan je achteruitrij spiegel kan doen in de auto :') . Het maatlabel 'baby' eraan maakt het nog wat schattiger.

Monique scherp! Ik heb inderdaad een muispad met een foto van Pas en Kirs erop, dus dat is Pas zijn snoetje dat je ziet :j

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:55

Je kunt 'm later altijd nog in de auto hangen als aandenken. Mét paardengeur :P

Kaatje_S

Berichten: 1004
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 18:34

Was ook geen advies oid hoor, gewoon een leuke anekdote over moeders die hun kinderen liever bij de oppas achter laten dan er zelf nog mee op sjouw te gaan ;-)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 23:58

Dat is een goed plan Koper.
"Goh wat ruikt het hier gek"
"Uh ja, dat is de versiering aan de spiegel (schopt vieze paardenzooi en bemodderde laarzen snel onder een dekentje)" :')

Kaatje was ook een leuke anekdote hoor, je ziet het inderdaad vaker gebeuren. Bij de fokker van Kirsten was er vorig jaar een moeder die er juist geen genoeg van kreeg. IJslandertje met veulen aan de voet, kwam nog een net afgespeend Shetje bij in het groepje en binnen no time had die dus 1 veulen aan elke kant staan leuren :') .

En dan was het vandaag dus eindelijk tijd voor het halstertje. En zeg nou zelf, dan staat er best opeens een net dametje.
Afbeelding

Nu ziet het er op bovenstaande foto heel idyllisch uit, maar jullie kunnen natuurlijk ook wel voorspellen dat het geen eitje was. Ze stonden heel kort op stal, dus ik kon mooi mijn kans grijpen om het halster 'even' om te doen. Nu verwachte ik al wel dat Vu niet helemaal vrijwillig mee zou werken, maar nog wel haar brutale zelf zou zijn. Hahaha, nou mevrouw keek me 1 keer aan en er groeide nog net geen hoorntjes uit dat koppie }:) . "Jij dacht dat het makkelijker was in de stal?" Zal ze gedacht hebben. Onder mama door, voor mama langs, achter mama langs. Lol dat ze had :):) :evaw: :evaw: . En ik er maar half hurkend als een kikker achteraan.
Uiteindelijk maar even haar bilpartij tussen mijn benen geklemd en met een innige omhelzing om de hals en zo met 1 hand het halstertje omgefrutseld. (Om tot de conclusie te komen dat hij echt op het kleinst moest, dus het hele circus nog eens herhaald := ). Deur open en naar buiten maar..

Ik vind dit stom >;)
Afbeelding

MAAAAAAMM help me nou toch even :\
Afbeelding

-:(- Joehoe!
Afbeelding

Vu moet ook alles zelf doen.. :roll:
Afbeelding

Toch was ze al snel rustig op wat boze blikken en hoofdschudden na, dus ik heb haar na een kwartiertje weer bij me geroepen (ik ben een beetje bang dat ze denkt dat ze "kom maar" heet in plaats van Vu), wat toen natuurlijk spontaan weer zonder problemen ging. En ze stond ook voorbeeldig stil terwijl ik het halstertje af deed. Gelukkig is ze ook (tot nu toe) een stuk meer vergevingsgezind dan haar moeder, want binnen een paar minuten komt dit blije snoetje weer op je af rennen
Afbeelding

Het hebben van een knuffelboom helpt natuurlijk ook ontzettend bij het verwerken van zulke trauma's.
Afbeelding
En wat is ze dan al veranderd hè..
Afbeelding

De rest van de dag heeft ze weer heerlijk van haar vrijheid genoten
Afbeelding

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 00:06

Goed... gelukkig maar dat niemand mij kan zien. Ik heb een paar keer de tranen uit mijn ogen moeten vegen van het lachen :')

Behalve een knuffelboom (ook al een boom met een cv) heeft Vu ook de Kirsten-blik. Nou nog leren om er tegelijkertijd haar tong bij uit te steken net als mama.

Staat sjiek hoor, dat donkerblauw. Je hebt 'r toch wel verteld hoe práchtig ze is met haar functionele hoofdsieraad?

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 00:27

hé gesp, waar ga je met dat veulentje heen ;-)

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 11:53

Ik was al benieuwd wie de tong van Kirs zou zien :P Een foto kan natuurlijk niet te statig worden als de dames erop staan.
De blik is genetisch vastgelegd denk ik :')

Ik vind het ook netjes staan, ook al is het een beetje veel halster voor de grootte van het hoofd :') . Uiteraard kreeg ze veel complimentjes, of ze het heeft gehoord over al dat gekletter van de gespen tijdens het schudden is een tweede :+

gerlindie

Berichten: 4642
Geregistreerd: 10-08-10

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 11:55

Knuffelbomen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van een veulen :j

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 14:22

De 1 knuffelt met bomen en de ander niet :j

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:36

Wat is ze knap met zo'n donkerblauw halstertje!
Nu hij op het kleinste moest zit ik weer met een balpen in mijn hand, om toch een beeld te krijgen van hoe klein het hoofdje van haar is :wow:

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 15:36

Ik ook :')

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 17:47

Hahaha wat schattig. Heel knap in het donkerblauw :j

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-17 21:20

Ik moet eerlijk zeggen, als ik het halster in mijn handen heb snap ik ook niet dat past op de kleinste maat :') Zo op het oog heeft ze echt geen mini hoofdje, maar vooral het neusje is heel fijntjes waardoor je toch op zo'n klein maatje uitkomt. Kirsten heeft ook zo'n wigvormig hoofd en Pjotr vererft ook fijne kopjes, dus het is ook niet heel onverwacht.
Speciaal voor het beeld heb ik nog even het halstertje naast het oorspronkelijke 'eerste halster' op de foto gezet. En aan de andere kant het 'reusachtige' halster van Pas (een cob-maat op het kleinst :') ).
Afbeelding

Het rondsjouwen met de grote camera is niet altijd handig, dus vandaag voornamelijk snapshots met de mobiel gemaakt tijdens de dagelijkse dingen. Zo wordt er goed gecontroleerd of ik mijn werk goed doe tijdens het poepscheppen.
Afbeelding

Verder merken we dat Kirsten haar harem wel een beetje mist, ze zoeken elkaar toch wel een beetje op. Momenteel hebben we tussen het weiland van de dames en de heren nog een sluisje zitten zodat er een beetje rust is voor de dames. Vandaag heb ik Pas even aan het halster meegenomen naar een stukje waar hij wat dichterbij kon, even een beetje reacties peilen en ruimte bieden voor het wennen aan Vu. Pas vond het allemaal wel leuk. Kirsten was eerst heel blij om haar vriend weer te zien, maar bedacht zich na een paar seconden opeens weer dat ze ook nog een kind had dat beschermt moest worden :)* . Dus Pas kon even genieten van een blije hinnik en daarna moest hij weer opzouten.
Afbeelding

En Vu heeft vandaag een uurtje met haar halster rond gehuppeld. Als moeders je dan niet wil helpen, moet je het toch ergens anders gaan zoeken:
Afbeelding
En als ze dan stug de grond in de gaten wil houden is zo'n mensenoogje even wat minder charmant :o

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 22:06

geen skippybal, maar een knuffelbal

Gin_93
Berichten: 112
Geregistreerd: 25-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:20

Ahww zoo schattig! <3

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:40

Heeft Vuutje niet gevraagd of je dat oogwit niet even kon wegfotoshoppen? Voor een echt model is dit toch geen gezicht

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 23:53

Vu begint een gespierde kont te krijgen :9

Gos, die halsters... het is toch wel héél mini. Het halster helemaal rechts in beeld ziet er mooi uit, doet me sterk denken aan één van mijn halsters (ooit-grijze-maar-nu-weer-grotendeels-bruine leren Kieffer).
Nog even volhouden lief veulenmeisje... het went vanzelf.

Klinkt alsof 't wel gaat lukken om de witbier te upgraden naar een goed functionele ome Pas :j

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 09:46

Nee Vu heeft gewoon pech als ze gek kijkt, mijn stijl is hyperrealistisch (AKA ik ben te lui om een uur gefrustreerd een oog proberen te verbeteren met fotoshop :') ). Keeping it real haha.

Klopt Koper, moet ook wel met al die bilspieroefeningen met de bal en squats die ze doet :P .
Het halster half in beeld is van Kruse, mooi lederen halster inderdaad (en nog een flink stuk groter). Pas lijkt zijn rol mooi op te gaan pakken inderdaad! Zou ook erg fijn zijn, want als we over een hele tijd later aan afspenen toe zijn wil ik Vu eigenlijk met Pas zetten als steun (dan hebben we een groepje thuisblijvers en een groepje werkers). Maar zover zijn we gelukkig nog lang niet, eerst even lekker genieten van baby-Vu.

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 15:42

Dan wordt hij dus later opPas.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 15:47

_O- _O-

Dat ik daar zelf nog niet op was gekomen. Vu schrok bijna wakker van mijn gelach.

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 18:29

Zo, warm dagje vandaag. Gelukkig is het onder de overkapping lekker schaduwrijk, dus ik heb me weer prima vermaakt op stal vandaag.
Helaas voor Vu was het dan toch echt tijd voor wat minder leuke dingen, omdat ik liever 1 keer een grote boeman (boevrouw?) ben dan meerdere keren een kleintje kreeg ze vandaag flink wat voor haar kiezen. Het halstertje omdoen wordt nog steeds niet in dank afgenomen, dus zolang ze toch in de houdgreep stond heeft ze gelijk haar eerste wormenkuur gehad en werden er wat haren geplukt. Dat haren plukken viel niet mee met zweethandjes van het weer en een tegenstribbelend veulen dus dat gaf ik op na 10 haren (je moet er 20-30 hebben met haarzakje). Gelukkig was ze alles weer snel vergeten en kon ik er zo tijdens het kriebelen op de wei nog een 15 tal staartharen bij oogsten, dus nu heb ik er genoeg om het te kunnen versturen naar het lab.

Omdat het kijken bij Vu met Pas zo goed was gegaan heb ik dat stuk van de wei ook weer open gezet voor de mannen. Nu kunnen ze dus direct bij de draad komen en dus is er neuscontact mogelijk. Kirsten wil Kruse nog niet te dichtbij hebben, maar met Pas erbij heb ik wat prachtige plaatjes kunnen schieten van mijn geliefde drietal (hebben ze spontaan ook hele mooie halzen :') ).
Afbeelding
Afbeelding

Vu vindt het ook allemaal wel leuk, die wilde Pas al een grasspriet komen brengen. Maar ze mag nog niet te dichtbij komen van Kirsten.
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:47

zeg je nou staartHAREN, whoeahahahhahaha, staartjehaartjes zul je bedoelen.

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 18:57

Wat leuk weer om je verhaal te lezen

Dat gaat goed met Pas ernaast

Wel bijzonder klein hoofdje heeft ze. Vu al eens gemeten?

mooney

Berichten: 7780
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-17 19:07

Ik heb haar nog niet gemeten, ik heb ook geen meetstok en voor mijn menzweep-met-waterpas constructie is ze nog niet helemaal mak genoeg :') . Maar ik zal morgen eens een inschatting proberen te maken door te kijken tot hoever ze komt ten opzichte van mijn benen. Dan kan ik dat opmeten. Dus een ruwe schatting komt eraan :)

Koper

Berichten: 30272
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-17 19:19

Wat wil je laten testen mooney?

Fijn dat 't zo goed gaat met Pas dichtbij. Lijkt me voor jou ook erg prettig dat Kirsten nu relaxter naar hem toe is met Vu er bij -vooral op de tweede foto vind ik haar heel lief kijken- maar óók dat ze zo goed op haar kind past.