paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:26

Nou willen we wel een foto zien jester! :o

Renee1991

Berichten: 5980
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:32

Gecondoleerd Blon_d! :(:)

Ja, hoe zou het met TS gaan? Daar ben ik ook wel benieuwd naar! :j

Ik was vanmorgen weer onder de 84, nu hopen dat ik niet binnenkort weer ineens een uitschieter naar boven heb. Zometeen m'n examen voor de motor, dus nu erg gespannen. Ik moet mijn best doen om niet iets heel slechts naar binnen te werken :+

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:36

SusanH schreef:
Blond_d gecondoleerd.

fohadie: hoe gaat het nu? Lijkt me wel schrikken als er iets met je hart is, maar je bent er wel mee bekend begrijp ik?



Zeker schrikken, maar raak er bijna aan gewend. Sinds augustus lig ik nu minstens 1x per maand een dagje in het ziekenhuis tot ik een ingreep heb gehad. Daarna hoop ik minder vaak te hoeven. Is een heel lang verhaal maar laten we het er op houden dat ik mijn hele leven al roep dat mijn hart niet normaal is en dat 33 jaar lang genegeerd is. Pas vorig jaar zijn ze erachter gekomen en nu zit ik met de gebakken peren. (Oeh, jammie, gebakken peertjes..) Tegen die ingreep zie ik nog het meest op. Of nuja, eigenlijk de tijd erna want dan mag ik 2 weken helemaal niets meer. Vrees dat ik dan als een malle aankom maargoed, we gaan het meemaken.

Blond-d: gecondeleerd.

Ik heb ook zo'n lief die iets lekkers voor me meeneemt, gelukkig snapt ie dattie dat de komende tijd niet moet doen.

Verder zijn jullie weer goed bezig zeg! Velen hebben een mijlpaal bereikt. Die hoop ik vanavond te halen..

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:53

fohadie schreef:
Hoe gaat het eigenlijk met TS? Al even niets meer van vernomen?

Argh, Ik had gister een zware dag. Mijn hart sloeg weer eens op hol en moest daarvoor smiddags naar het ziekenhuis. Lang verhaal hoe en wat maar ik moest iig nuchter blijven van 10u s'ochtends tot 5u s'middags. Ik mocht voor 10u alleen een klein beetje yoghurt en ook niets drinken. Zelfs geen water. (Wat erg vreemd is want zelfs voor de meeste operaties mag je tot 2u van te voren wel water drinken maar mijn zikeenhuis schijnt extra streng te zijn..)

Dus ik mocht niets eten en drinken en dan zie je steeds de waterreminders langskomen... Toen ik om 5u wel mocht eten heb ik natuurlijk veel te veel gegeten want ik bleef trek houden. (Niet zo gek..)

Ben heul benieuwd wat het met mijn gewicht heeft gedaan. Vanavond weer weegdag.


Beterschap! :(:) Knap zo lang niets eten.. Hopelijk knap je snel weer op!


little_birdy schreef:
Getver zat ik het hele weekend op 78,3 nu alweer 2dagen tegen de 80 aan , al komt dat waarschijnlijk doordat ik 2 liter water drink altijd doordeweeks ? En zwaardere kleding aan ofzo ? Baal er wel van


Kan je niet beter zonder kleding wegen? Dan heb je dat verschil in het gewicht van je kleding niet.

@xxVon
Leuk zo'n vriend :') Wel lekker ook die gevulde koeken haha.
Ik had gisteren hele pure chocola gekocht voor mezelf, zodat ik mezelf toch een beetje kan trakteren op chocola. Mn vriend wist dat ik dat gekocht had, en vroeg waar die reep was. Dus ik gaf hem, eet hij zo die reep binnen 5 minuten op -O-


_MelisS schreef:
Oef moeilijk zn gevulde koek, heerlijk zijn ze! Netjes hoor een halve! Moet kunnen! :))

fohadie@ Ja vroeg me ookal af!
Beterschap, inderdaad 5 uur nuchter blijven is echt wel een ding!
Snap dat je je dan niet helemaal aan je dieet houdt!



Ik stond er vanmorgen op en zit onder de 90!! :D
Had een nieuwe weegschaal gekocht omdat ik mijn oude niet vertrouwde die deed steeds raar.. Maar heb hem er toch bijgehouden.
Mn nieuwe weegschaal geeft steeds 200/ 300 gram minder aan dan mijn oude.. En toch ga ik steeds uit van die oude! :+
Zit steeds al te kijken of het echt wel klopt, dus na 10 minuten sta ik er weer op en blijft het hetzelfde :+

En had hem op de keukenvloer staan, daar staan ze op zeil, was ik een kilo zwaarder dan op de tegeltjes in de badkamer.
Laat hem voortaan wel in de badkamer staan, daar ligt gewoon een harde vloer.
:+ :+

Maar goed, mn doel behaald! Eind Feb wilde ik onder de 90 komen, is gelukt! *\o/*
Totaal zit ik nu op 8,1 kilo :oo *\o/* Wie had dat gedacht :')


Lekker bezig!!
Bizar eigenlijk hoe veel de plaatst kan schelen waar je de weegschaal neerzet


Blon_D schreef:
Fijn Melis! Mag je trots op zijn.

Mijn oma is gister omstreeks 1 uur overleden. Daarnaast ben ik zelf nog niet helemaal fit waardoor ik het afgelopen dagen best moeilijk had. Gelukkig heb ik mij netjes aan de voorschriften gehouden en daardoor zit ik nu op -12,5, deze week toch nog 2,1 er af (had ik niet verwacht omdat ik merk dat ik veel vocht vasthoud). Vanavond ga ik pasta maken van courgette met mijn nieuwe speeltje spiralen.
Nog 15 kilo te gaan voor mijn eerste doel!


Gecondoleerd :(:)

En goed bezig ondanks de omstandigheden!


@Jester, Foto foto foto!! *-:)

Ik was afgelopen weekend met vriendlief naar Batavia stad, ik heb daar een blousje gekocht. Hij is van Only geloof ik of vila. Normaal als ik daar een xl van pas, moet ik bidden dat ik erin kom. En nu hadden ze alleen nog een L. Toch even geprobeerd, en hij paste gewoon! :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34639
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 12:54

Jeetje Renee nu op de motor zeg := aan de andere kant, als je het nu kan kun je onder alle weersomstandigheden rijden :j

fohadie: sterkte dan de komende tijd.

Ik heb vanavond dressuurles. Zie het helemaal niet zo zitten om naar stal te gaan ook al is het dicht bij huis. Moet langs allemaal bomen, en er wil nog wel eens een tak afwaaien met dit weer := en ik heb precies les op het moment dat de storm het meest hevig is.

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:52

TurboTinker schreef:
150 gram vlees is normaal.

Hier een gelijkstand. Met wraps erbij ga ik net over de 1200 heen en dan sta ik toch echt stil.


Ik wil niet aanvallend of overkritisch doen, ik wil wel dat mensen (en vooral al die jonge meiden hier op bokt) een realistisch beeld hebben van afvallen.

Jebent tot nu toe ruim 1,5 kg per week!! afgevallen. Dat is echt serieus veel.

Om 1 kg vet te verbranden moet je ruim 7000 kcal!!! Per week te kort komen. Jij eet dus 10.500 kcal per week minder dan je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat is 1500 kcal per dag. En dat is nog een voorzichtige berekening.

Kijk iemand die voor zijn of haar trouwdag nog graag 2 a 3 kilo kwijt wil, ga je echt niet dood van zo'n dieet voor twee weken.

Afvallen is niet moeilijk het is wel moeilijk vol te houden. Afvallen is in feite een simpel rekensommetje.

fohadie
Berichten: 4300
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:04

Dit hebben we allanmg besproken Johnnypony. We laten in dit topic een ieder in zijn waarde en ieder doet het op zijn eigen manier. dat de een gevaarlijk bezig lijkt weet degene ook wel en in het begin in dit topic hebben we daar afsoraken over gemaakt. Dit is een stimulatietopic, geen zeiktopic.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:29

Ik was nog onopgemaakt maar bij deze :')

Afbeelding

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:56

Moooiii Jester!

Goed bezig allemaal!

Hier is na alle regen de zon doorgebroken, ik trek het maar even symbolisch door naar mijn afvalproces :')
Ik merk dat het beter lukt als ik tijdens mijn lunch veel eiwitten eet, ik moet na mijn lunch ook "de langste tijd" overbruggen tot mijn tussendoortje. Sowieso werkt psychisch goed dat ik dan goed vol zit, een hele middag klinkt langer dan de ochtend en de avond :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:58

Johnnydepony schreef:
TurboTinker schreef:
150 gram vlees is normaal.

Hier een gelijkstand. Met wraps erbij ga ik net over de 1200 heen en dan sta ik toch echt stil.


Ik wil niet aanvallend of overkritisch doen, ik wil wel dat mensen (en vooral al die jonge meiden hier op bokt) een realistisch beeld hebben van afvallen.

Jebent tot nu toe ruim 1,5 kg per week!! afgevallen. Dat is echt serieus veel.

Om 1 kg vet te verbranden moet je ruim 7000 kcal!!! Per week te kort komen. Jij eet dus 10.500 kcal per week minder dan je nodig hebt om op gewicht te blijven. Dat is 1500 kcal per dag. En dat is nog een voorzichtige berekening.

Kijk iemand die voor zijn of haar trouwdag nog graag 2 a 3 kilo kwijt wil, ga je echt niet dood van zo'n dieet voor twee weken.

Afvallen is niet moeilijk het is wel moeilijk vol te houden. Afvallen is in feite een simpel rekensommetje.



Maar 1200kcal is toch gewoon normaal om af te vallen, voor iemand die niet sport op die kcal? Ik ben de eerste week 3.5kg afgevallen. En een week ziek geweest.

Daarbij ben ik 165 en nu 102kg ( afgerond) je kunt wel zeggen dat ik ernstig overgewicht heb ;)

Daarbij vraag ik me hardop af. Wat er gebeurd boven die 1200. Ik had gister nog 65 kcal over en ben vandaag niet afgevallen. Dus zeg het maar.

xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:00

@Jester_: Staat je goehoed!!! (mag ik vragen welk merk?)

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:18

Fwiet fwieeeww. Staat je goed!

Calorieën discussie doe ik niet aan mee. Ik tel niet :)

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:27

TT, je BMR is 1795. Dat is dus wat je lichaam nodig heeft om alleen al de organen draaiende te houden. 1200 is gewoon ernstige hongernood ontwikkelen bij jezelf.. maar goed, ik geloof dat ondertussen meer dan genoeg mensen dit gezegd hebben, of je ernaar luistert ligt natuurlijk volledig bij jezelf.

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:43

Ik heb de eerste periode ook op dagelijks rond de 1200 kcal gezeten. Viel ook behoorlijk af. De laatste vier weken stond ik echter stil. Schommelde wat rond de 80,5, maar er ging niets meer af. Na al die verhalen van jullie, ben ik de laatste paar dagen maar eens wat meer gaan eten. Zit nu zo rond de 1500/1600 en jawel hoor, vanochtend eindelijk onder de 80. Ga deze hoeveelheid kcal maar eens aanhouden. Hopelijk gaat de afvalrace dan weer verder en op naar de volgende mijlpaal, de 75.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 15:46

Mooi Jester! Dat jurkje staat je echt heel mooi! :)

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:02

Maar dat je een dag geen gewicht bent kwijt geraakt betekent niet dat je niet afvalt. Het is ook maar net hoeveel je op de wc hebt achtergelaten, waar je bent in je cyclus etc etc. 1200 kcal voor iemand die klein van stuk is en die wil afvallen is niet idioot gevaarlijk weinig, ik vind het voor een lange termijn te weinig, maar soit das mijn mening. Maar als ik het rekensommetje maak met hoeveel jij bent afgevallen in wat voor een tijdsbestek vraag ik me af of je gemiddeld genomen wel die kcal gehaald hebt. Het gaat me er niet eens dat ik vind dat jij het niet goed doet, maar vooral meiden van 15/16 jaar die meelezen en denken. Chips dat wil ik ook, 1,5 kg per week kwijt. En die zelf hun sommetje gaan maken en dan wekenlang een hongerdieet volgen.

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:08

Mijn moeder is ook maar 167, behoorlijk inactief (knie gebroken gehad) en heeft een bmr van 1350. Die eet ook rond de 1300 om wat af te vallen en dat gaat rustig maar wel blijvend! Lastig natuurlijk als je weinig beweegt. Ze wou zelf 1000 maar gaan doen maar das noet te doen joh en ongezond

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:15

Wat zie je er goed uit Jester! Super leuk jurkje :D

Weet iemand wat een beetje een normaal gewicht is voor een stukje vis? Wat dus aanbevolen is. Het gaat hier om kabeljauw die ik ga grillen. Mn vader heeft nogal grote stukken meegenomen :')

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:19

Ik sta al 2 weken stil op 89 kilo. Zeer frustrerend moet ik zeggen. Ik ben op 9 januari begonnen en pas 3.5 kilo afgevallen. Alles wat ik eet hou ik bij in een app. Ik plan het eten al voor de hele week in. Heb 1x wat slechter gegeten. Echt balen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:21

Puppetje schreef:
Ik sta al 2 weken stil op 89 kilo. Zeer frustrerend moet ik zeggen. Ik ben op 9 januari begonnen en pas 3.5 kilo afgevallen. Alles wat ik eet hou ik bij in een app. Ik plan het eten al voor de hele week in. Heb 1x wat slechter gegeten. Echt balen.


Hoeveel kcal eet je per dag en wat is je BMR?
Drink je genoeg water, en wat eet je op een gemiddelde dag?

Johnnydepony
Berichten: 1417
Geregistreerd: 15-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 16:53

Puppetje schreef:
Ik sta al 2 weken stil op 89 kilo. Zeer frustrerend moet ik zeggen. Ik ben op 9 januari begonnen en pas 3.5 kilo afgevallen. Alles wat ik eet hou ik bij in een app. Ik plan het eten al voor de hele week in. Heb 1x wat slechter gegeten. Echt balen.


Gemiddeld 0,63 per week, das echt dikke prima. Gewoon doorgaan, misschien nog eens krititsch kijken naar wat je eet. Of probeer net iets meer te bewegen. Vooral niet in paniek raken.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:02

Hier wisselt het hoe het gaat. Iig moet er eerst een deel vanaf. En ik ga geen hongerlijden. Vreemd genoeg doe ik dat ook niet enorm. Tis prima vol te houden. En ik eet al meer dan eerst. ik heb vorige keer afvallen gedaan met shakes en zat rond de 800 cal. Dus dit is al beter dan toch.

Of jullie het er mee eens zijn of niet.. hier moet gewicht af.

Hoe bereken ik zelf mijn bmr?

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:17

Even googelen op "BMR berekenen" en dan krijg je een hele rits met sites waar je het zo kan invullen. Ik heb de leeftijd uit je profiel gebruikt en de lengte en het gewicht die je hier aangaf :)

En ik snap het helemaal, want hier moet er ook gewicht af. Maar jezelf uithongeren (wat je wel doet als je 1200 kcal op een dag eet, of je nou een vol gevoel hebt of niet) is niet de manier om dat langdurig te bereiken. Ik heb een tijdje geleden een passage uit een ander topic hier gequote over wat het met het (vrouwen)lichaam doet als je een lange tijd onder je BMR gaat zitten, misschien dat je daar iets aan hebt? Als je op mijn berichten zoekt moet je daar vrij makkelijk bij kunnen komen.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:27

Met die sites heb ik wel vaak dat de ene een een bmr aangeeft van bijv 1650 en de ander 1750, best wel verwarrend haha

Anoniem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:28

Bij mij zijn ze altijd wel ongeveer gelijk. Ik hou nu ongeveer 1850 op een dag aan, dat is iets boven m'n BMR. Probeer wel goed op m'n activiteit te letten en als ik sport of een drukke dag heb (opnamedagen of collegedagen loop ik altijd erg veel heen en weer) eindig ik ongeveer rond de 2000. Omdat ik zo lang ben en ook best zwaar val ik daar prima mee af.. Het gaat niet super snel maar het gaat in ieder geval wel.