paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 11:57

Mijn vriend is van vrijdag tot woensdag weg en heb het dan behoorlijk moeilijk altijd (heel slap van me zelf)
Vrijdag en zaterdag heb ik me perfect gehouden aan mijn dieet, maar gisteren ging ik dan bij het avond eten de fout in :(
Ik had totaal geen zin in koken en was er even klaar mee en toen heb ik een pizza bestald bij domino's...
Wel maar een halve op en de andere helft mn zoontje..

Owjaa en om het af te maken een warme chocolade melk als "toetje" bij het tv kijken,,,
Nou dat heb ik geweten want was flink misselijk,, doe ik voorlopig niet weer en het was gelukkig pas mijn eerste cheat.
Hoop dat de weegschaal morgen medelijden met me heeft haha

Bij mij is de 80 grens een mega moeilijk doel om onder te gaan zitten,
Als ik dus de 78kg heb gehaald mag ik een cadeau kopen voor me zelf, de Rambo Micklem :) (dus eigenlijk voor mn paard)

Ontzettend knap van de mensen die zo goed afvallen!!
Bewegen is voor mij geen probleem, ik sport elke avond een half uurtje thuis en vind dat heerlijk.

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:07

Wat doen jullie om het ontbijt leuk te maken? Ik wil van die vreselijke gewoonte af om met snoep en koek te ontbijten. Dus ik wil niet perse meteen hartstikke gezond ontbijten maar eerst eens normaal leren te ontbijten, dus met cornflakes, brood etc. Nu is de hamvraag, hoe ga ik dat toepassen? Hoe maak ik het ontbijt leuker? Welke ontbijt opties zijn er?

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:20

Wat ik erg lekker vind zijn de half baked oats van The Green Happiness.

60 gram havermout
40 gram speltbloem
1 banaan
1 handje blauwe bessen (zelf doe ik het met frambozen)
1 appel (die laat ik er uit, vind ik niet lekker :P)
1 tl vanille poeder (ongezoet)
1 tl kaneel
1 tl kokossuiker
200 ml ongezoete amandelmelk

1.Verwarm de oven voor op 180 graden.
2.Meng de havermout, bloem, vanille, kaneel, kokossuiker en melk goed door elkaar.
3.Voeg als laatste het fruit fijngesneden toe.
4.Verdeel het mengsel over 2 bakjes, zet er een afgedekt in de koelkast voor morgen en bak de ander in de oven 20 minuten.

Ik maak dit altijd de avond van te voren, als ik uit bed ga gooi ik het in de oven. Dan ga ik mij verder klaarmaken en als ik weer beneden kom is het ontbijt klaar :)

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:28

Ik heb na bijna 12 kilo te zijn afgevallen, afgelopen weekend echt een enorm cheatweekend gehad.

Normaal had ik dat ook wel eens een dagje/avondje maar ging ik de volgende dag extra goed opletten en veel bewegen, nu twee dagen nergens op gelet, heel veel gegeten en slechte dingen gedronken, veel alcohol, en gewoon 2 kilo erbij! :oo

Dus nu weer hard aan het werk. Even een dikke tegenvaller, maar goed, ik heb flink gecheat dus mag niet zeuren. Maar dat het er zó snel bij komt... :o

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:46

Dat is voor een flink deel ook vocht. Op het moment dat je opeens veel koolhydraten en suikers eet vult je lichaam alle glycogeenvoorraden weer aan en daarbij slaat het ook veel vocht op. Dat kan zo maar 2kg schelen, naast alle darminhoud.

http://www.zijwielrent.nl/koolhydraten- ... e-pak-aan/
Glycogeen houdt vocht vast. Logischerwijs hou je dus meer vocht vast als je meer koolhydraten eet. In de periode dat je koolhydraten gaat stapelen, kan je best een gewichtstoename van zo’n 2 kilo op de weegschaal zien. Gelukkig verlies je deze hoeveelheid vocht weer door flink te zweten tijdens de toertocht.

1kg vet is 7000-9000kcal. Dus behalve als je gemiddeld zo'n 10.000kcal per dag hebt gegeten hoef je niet bang te zijn dat dit allemaal vet is.

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 12:52

Hahahaha, ik ben wel héél slecht geweest maar ga er niet vanuit dat ik 10.000 kcal heb gegeten. :+

Thanks voor je uitleg! Ik zorg dat ik deze week weer rustig aan doe en veel water drink zodat het allemaal weer een beetje doorspoelt. :+

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:07

De meeste zijn weer goed bezig! En een cheatdag mag best, sterker nog: ik geloof heilig dat je het langer volhoud met regelmatig een cheatdag. En voor degene die nu in een sip zitten: Kop op. Bedenk waarvoor je het ook alweer doet en wat je doelen ook alweer zijn en probeer jezelf een schop onder je kont t egeven. (Figuurlijk dan he..)

Ik had het vrijdag zwaar. Ik had hier iets gelezen over Omelet als lunch met veel sla ed erop. Dat zou dan vullen, bij sommige zelfs beter dan brood! Nu ben ik een echte brood eter dus wilde wel iets anders proberen. Nou, omelet gemaakt van 3 eieren, flinke berg sla ed erop, opgerolt als een wrap en... Na een uur had ik zo onwijs tek dat ik niet meer kon functioneren op mijn werk. Kopje bouillon genomen en een fles water gedronken maar het hielp niet. Ik was duizelig, mijn handen trilde, kon amper meer nadenken, kortom: er moest vulling in het lijf.

Blijkbaar ben ik een persoon die het wel goed doet op koolhydraten, dat ga ik dus niet meer veranderen. Liever 2 boterhammen dan een omelet want op 2 boterhammen als lunch kan ik zeker 4u door.

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 13:57

Natuurlijk, en waarom ook niet. Zeker 's morgens kan je gerust koolhydraten eten. :j Je lichaam heeft ook "input" nodig om op te kunnen functioneren.

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:37

hoe gezond is een broodje gezond ?
heb de mogelijk heid voor broodjes gezond te eten op school of broodjes kaas/ham enz. maar vroeg me af hoe gezond is nou een broodje gezond

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 14:50

Ik zou dan kiezen voor een kaas/ham en de kaas eraf halen haha..

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:29

Ik zou juist voor het broodje gezond gaan aangezien die meer vult ivm de groentes. Daartegenover zitter er ook iets meer kcal in. Maar na 2 broodjes ham/kaas heb ik net genoeg om 2 uur geen honger te hebben en na 1 broodje gezond heb ik 3 uur geen honger. Dat maakt nogal uit dus..

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:33

Ligt er ook aan of er dressing/mayonaise op het broodje gezond zit
dat vind ik ook altijd zo jammer van eiersalade dat er vaak mayo op zit

En bruin brood is beter dan wit brood

Ik vind het nog wel lastig wennen aan bruin brood :P, ben nu wel volledig over op volkoren beschuit en knackebrood crackers wat ik erg lekker vind maar brood... hmm nog niet. nu ben ik ook niet zo'n grote brood eter maar voor tosti soms en als ik snel weg moet is het wel makkelijk

Bumblehorse

Berichten: 1363
Geregistreerd: 16-04-11
Woonplaats: Noorden van België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 15:52

ik weet van de dietiste dat je eigenlijk maar de helft van het broodje zou mogen, en dan afhankelijk van of er kaas, ei of ham op zit. 1 van die kiezen. en de groenten van een volledig. :D

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:10

het broodje bestaat uit
sla, kaas, ham, tomaat, komkommer, augurk, rode ui en ei. maar ei haal ik er af want dat vind ik wel zo vies.
wit of bruin kun je zelf kiezen.
en er zitten verders geen dressings op het broodje

Josien_

Berichten: 9009
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 16:34

Ik moet weer even herstarten met gezond eten.
Althans, het begint weer wat rommeliger te worden en dan verslapt het.
Niet extreem, maar je valt er niet meer van af haha.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:46

soesita schreef:
Natuurlijk, en waarom ook niet. Zeker 's morgens kan je gerust koolhydraten eten. :j Je lichaam heeft ook "input" nodig om op te kunnen functioneren.


ja , dat merk ik nu wel nu ik probeer choco pasta te minderen....(afkicken).
De havermout bevalt wel, maar dan eet ik weer snel te veel en suiker er in. Brinta het zelfde verhaal.
dus tja dan verplaats je het weer. -O-

secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:54

Ik lees af en toe een beetje met jullie mee en zag iets over schurende dijen. Wat voor mij werkt is smoovall. Dat is een spuitbusje dat je benen glad maakt en houdt, echt top spul. Wel goed de gebeuiksaanwijzing volgen wb sprayen, anders is na 2x je busje verstopt.

Mizora

Berichten: 18098
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 18:08

lianne304 schreef:
het broodje bestaat uit
sla, kaas, ham, tomaat, komkommer, augurk, rode ui en ei. maar ei haal ik er af want dat vind ik wel zo vies.
wit of bruin kun je zelf kiezen.
en er zitten verders geen dressings op het broodje

Het is dus een broodje ham+kaas met groenten, lijkt me helemaal top juist.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34650
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 08:48

Nou zeg, mijn lichaam werkt te goed en vind blijkbaar dat dit een nieuw evenwicht is. Ben na vorige week (gelijk gebleven) niks meer afgevallen zelfs 2 ons bij gekomen :+ .

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:17

Was het topic even uit het oog verloren.

Ik ga vanaf nu écht beginnen. Eigenlijk vanaf gister.
Vanavond even wegen, dat vergeet ik steeds. Maar moet wel even natuurlijk, anders kan ik niet zien hoeveel eraf gaat!

Mijn eten gister:
Ochtend: 2 broodjes kipfilet
Tussendoor: 3 mini/snack paprika's
Middag: 2 broodjes kipfilet
Tussendoor: 2 snack a jacks (cheese)
Avond: spinazie met een tartaartje

En over de hele dag alleen maar sourcy vitaminewater & gewoon water gedronken.

Vandaag zal er ongeveer hetzelfde uit zien, behalve het avondeten. Iemand nog tips? :D

mystery1980
Berichten: 4225
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:49

misschien je broodjes vervangen door roggebrood?

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:51

Hey celine femke, goed dat je nu echt gaat beginnen! In totaal eet je vier broodjes kipfilet, maar wat voor broodjes zijn dat? Een volkoren broodje lijkt mij bijvoorbeeld prima! Verder dronk ik zelf ook vitamine water, totdat ik zag dat er 23 gram suiker per fles in zat! Dat is best wel veel want ik dronk wel een of twee flesjes per dag daarvan . Misschien is daar bij jou ook nog winst uit te halen! Verder prima bezig lijkt mij!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:31

Ik had gister avond iets heel simpels gemaakt, maar het was echt heerlijk!

Het was een stuk kipfilet 150 gram ongeveer, een zak roerbakgroenten van 250 gram en 75 gram rijst (ongekookt gewogen). De kipfilet was al gemarineerd, en ik had zelf bij het kip/groente mengsel nog een marinade erbij gegooid van wat wokolie, klein beetje ketjap, zout, cayennepeper en knoflook.
En lekker :wow:
Ik heb de rijst er niet eens bij gegeten, en ik kon het ook niet op haha. Dus vanaf nu is dit mijn nagenoeg koolhydraat arme maaltje :D

Ik denk dat ik toch maar weet minder koolhydraten ga eten, dat werkt voor mij veel beter. Maar helemaal weglaten doe ik het niet, omdat ik van mening ben dat je lichaam alle voedingsstoffen nodig heeft.

Celine_Famke

Berichten: 6739
Geregistreerd: 18-11-12
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 10:56

LilChar schreef:
Hey celine femke, goed dat je nu echt gaat beginnen! In totaal eet je vier broodjes kipfilet, maar wat voor broodjes zijn dat? Een volkoren broodje lijkt mij bijvoorbeeld prima! Verder dronk ik zelf ook vitamine water, totdat ik zag dat er 23 gram suiker per fles in zat! Dat is best wel veel want ik dronk wel een of twee flesjes per dag daarvan . Misschien is daar bij jou ook nog winst uit te halen! Verder prima bezig lijkt mij!


Is speltbrood van de jumbo :)
Ik drink die kleine flesjes vitaminewater. Heb net even gekeken, is 4,5 gram suiker per 100 ml (totaal: 0,5l).
Vind het altijd lastig in te schatten hoeveel dat nou eigenlijk is? Of het echt veel is?
Laatst bijgewerkt door Celine_Famke op 31-01-17 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Kingeping

Berichten: 343
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 11:14

Nou celine dat is toch echt 22.5 per flesje :')
dat zijn ongeveer 6 a 7 suikerklontjes, best veel dus haha

Vanmorgen weer op de weegschaal gestaan!
Nu 2 weken bezig en te teller staat nu op -1.6 kg *\o/* (16e begonnen)

Ik denk als ik geen cheat dag gehad had en niet een weekend was wezen skien met de nodige cosumpties was het misschien wel 2.5 geweest haha

Maar ik vind dat ik lekker ga en ik voel me goed O:)