paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:25

Das waar whahaha

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 18:36

Goed bezig dames :D

Ondanks ik ongesteld ben toch maar op de weegschaal gaan staan vanmorgen. Weer 0,9kg (damn, waarom niet 1kg? :') ) eraf gelukkig! Hou het best goed vol tot nu toe!

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 19:14

Zal ik het ook maar eens doen:

WATER DRINKMOMENTJE!

Otti1977

Berichten: 3041
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:23

Oo groenteschotel in de oven was echt heerlijk. En vulde super. Voor herhaling vatbaar.

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 11:17

Netjes bezig allemaal!

Ik zit nu op de 84 kg (-12 kilo)

Toch nog iets positiefs aan ziek zijn, alhoewel ik liever niet ziek was geweest.

blubblabhoi

Berichten: 521
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Friesland

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:38

Thank god sta ik niet een tweede week stil. -1,1 kg in vergelijking met vorige week/twee weken terug.
Aan de eene kant jammer, voor m'n gevoel gaat het vrij langzaam in vergelijking met andere afvalpogingen, maar positief blijven: er af is er af, en hopelijk kom ik nooit weer zo ver :)

Ben nu 101 kg rond, hoop volgende week onder de 100 te zitten *\o/*

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 12:41

blubblabhoi schreef:
Thank god sta ik niet een tweede week stil. -1,1 kg in vergelijking met vorige week/twee weken terug.
Aan de eene kant jammer, voor m'n gevoel gaat het vrij langzaam in vergelijking met andere afvalpogingen, maar positief blijven: er af is er af, en hopelijk kom ik nooit weer zo ver :)

Ben nu 101 kg rond, hoop volgende week onder de 100 te zitten *\o/*


We gaan gelijk op :) Ik ga ook een stuk langzamer dan vorige afval fases, maar ik merk dat ik dit wel fijn vind. Hopelijk blijft het er nu ook af omdat het allemaal op ern rustige gezonde manier gaat. En zolang het er nog steeds afgaat ben ik tevreden :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 12:56

Ik Heb een eind hardgelopen. Nu met iemand die een stuk sneller is. Hierdoor uitgedaagd om toch iets harder te lopen dan als ik zelf ga. Ik ben tevreden

Paardenfan25
Berichten: 1274
Geregistreerd: 05-06-15

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:04

Lees hier al een tijdje mee; heb zelf goed gewicht, maar wil nog iets kwijt omdat dat prettiger is voor mijn pony. Ik vind wel dat iedereen super goed bezig is.
Ik doe ook mee met endomundo challenge fit te paard, hier op bokt. Werkt super motiverend. De app houdt je calorieën verbranding bij en dat wordt weer vergeleken met andere bokkers. Hoef je geen topsporter voor te zijn, wandelen, fietsen tikt ook al aardig aan

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:49

MarlindeRooz schreef:
Eloya schreef:
ik begin de motivatie een beetje te verliezen merk ik, en waarom geen idee want ik wil heel graag afvallen
Denk door de weinige support thuis.
Er wordt veel gesnackt, beetje veel ruzie en dat triggert eetbuien bij mij..

Zit dus even beetje vast, maar 30e weer afspraak bij psycholoog misschien trekt me dat weer terug over de streep.. pff baal er wel beetje van

Water drinken ook weinig gedaan vandaag, sowieso weinig gedronken, alleen nog maar cola light (de verslaving blijft sterk helaas)

Als ik aardig moet zijn moet je het volgende stukje niet lezen. :P

Je schiet er weinig mee op om toch door de weeks cola te blijven drinken, er gebeurd echt niks als je dat niet drinkt. Maar door het toch te drinken gaat je suiker heen en weer en blijf je honger houden. En thuis snacken... tja vervelend. Maar blijf denken, ik ben lekker gezond bezig en zij niet... Of trek je terug op je kamer, idem dito met ruzie. En hoezo heb je geen water gedronken? Een fles water naast je neer zetten is net zoveel moeite als een fles cola. Desnoods doe je er wat ranja door.

Als je af wil vallen en paard wil rijden, dan moet je er wat voor laten. :j


ik had even pauze van het topic genomen, mede door deze reactie
MAAR! marlinderooz heeft 100% gelijk, ik moet ook gewoon een flinke schop geven aan mijzelf. ik wil dit en moet mij niet laten demotiveren door omstandigheden.

En de 3e week uiteindelijk toch 0.5 eraf, dus na 24 dagen staat de teller op min 2,5 en onder de 106 kilo :)

Heb wel cheat dag gehad gisteren, maar nu weer door, gisteren iets slechts dus aankomende zondag geen frietjes voor mij. nog even bedenken op wat voor gezonds ik mijzelf dan wil verwennen door te koken voor mijzelf :)

ik moet nog wel even alles teruglezen hoor
Maar voor iedereen top bezig!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-17 13:52

heel goed iris! kop op en door. beetje bij beetje komen we er wel

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 13:57

Dankjewel!
Jij ook met het hardlopen! ik vind dat maar knap hoor die trails ook

Oh en leuk detail, deze week zijn er maar 2,5 fles cola door gegaan :D ipv 4-6, terwijl ik best een triggerende week had.
en het water drink remindertje helpt haha

fohadie
Berichten: 4299
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 14:11

Goedzo Eloya! Wat vindt je naast frites nog meer heel lekker? Ik had vorige week ook zo,n momentje: bestel altijd pizza als mijn verloofde er eens in het weekend niet is, maar wilde nh iets gezonders. Toen heb ik een heerlijke salade met een biefstukje voor mezelfmgemaakt. Was nog goedkoper uit ook en had na 2u niet zo,n trek wat ik na een pizza wel heb. Dus er is vast wel iets wat je naast frites ook heel lekker vindt, maar wat een stuk gesonder voor je is.

JesdaJinn

Berichten: 10444
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 15:38

Goed bezig! Eloya! Jij kan het ook!

Sinds gister hier ziek op bed. Totaal geen trek in eten en de medicijnen die ik heb zitten ruim 300kc in. Dat helpt dus voor geen meter.
Wanneer ik me beter voel ga ik weer meedoen.

Wel moet ik zeggen dat ik toendertijd gewoon cola dronk maar dat doe ik nu niet eens.
Deink ijsthee. Ook niet goed maar heb fikse keelontsteking en die moet goed vochtig blijven. Ijsthee werkt bij mij heel slijmerig(?) En hoef dus minder te drinken om speeksel aan te maken.

Vaag verhaal maar het is zo :P

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:36

Fijn Eloya! You can do this!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:37

Beterschap JJ!

Ik was na mn niet eet dag dinsdag -1.7 kwijt. Intussen is dat nog maar 0.9 dan zie je toch dat ziekzijn veel vergt van je lijf. Maar het wel weer ophaalt

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:53

ik heb een probleem, wat eten jullie 's ochtends?
ik eet echt al zeker 35 jaar een boterham pasta als ontbijt.
de reden 1 gewoon lekker.
kan geen vleeswaar ivm gevoeligheid op hulpstoffen
heb lactose intolerantie, dus kwark yoghurt is geen optie.
(ontbijtkoek is al een tussendoortje, dus ook geen ontbijt)
(fruit is niet zo handig in de ochtend.)

Maar wat moet ik dan eten?
Laatst bijgewerkt door kwita op 28-01-17 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:56

havermout met soya/rijst/haver/cashewnoten/andere melkvervanger en topping naar keuze, fruit of iets anders.
Brinta met melkvervanger

Ei-banaan pannekoekje in olijf olie

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:59

Er is toch niks mis met n boterham met pasta? Ok tis niet t gezondste ontbijt maar uiteindelijk gaat 5 om hoeveel kcal je binnenkrijgt over de hele dag. Als je verder veel groente en fruit binnenkrijgt en niet teveel calorieën zou ik lekker genieten van die boterham.

Anders: havermout met melkvervanger? Een omeletje met wat kaas/ ontbijtspek en groente? Rijstwafel smeerkaas/ komkommer. Roggebrood met hardgekookt ei.

Laura1982

Berichten: 4073
Geregistreerd: 23-01-04

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:29

Oké na de afgelopen weken gefrustreerd te zijn geworden omdat ik alleen maar aan kwam in plaats van afvallen heb ik mijn schema even in de hoek gezet en sonja bakker er maar even bij gepakt voor ideeën. Ik ben nu weer onwijs gemotiveerd en ik ben er weer klaar voor!

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:42

Heel goed!!

Ik sta hier al een week stil maar,

Mijn wedstrijdbroek die eigenlijk te klein was geworden zit weer als gegoten *\o/*

lianne304

Berichten: 1053
Geregistreerd: 09-09-12
Woonplaats: kootstertille

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 18:59

hou me zelf er nu aan dat ik elke zaterdag 1 tosti mag als ik de rest van de week wel gezond blijf. gewoon als een beloning omdat ik gek op tosti ben.

voorderest moet ik me ook eens wat in gaan houden met fruit aangezien ik zo 6 bananen naar achter toe kan werken :D

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:38

Maar een tosti is toch niet heeel slecht als je twee volkoren broodjes doet en niet al te veel kaas?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 19:43

Dit kwam ik zo snel even tegen, maar ik eet voor de afwisseling ook gewoon een tosti
Maar dan met 1 plakje kipfilet en 1 plak kaas. en tarwe brood

Alleen ga ik nu dan na 18 jaar :P eindelijk proberen over te stappen op volkoren brood haha. Ik at alleen maar wit brood en soms tarwe. ik ga het bruine ook eerst roosteren dan vind ik het al iets beter te eten. verder eten we nu volkoren pasta, volkoren beschuit, volkoren knackebrood etc

Hier is het voor morgen trouwens bloemkool met biefstukje geworden, de biefstuk is mijn traktatie ipv friet omdat dat redelijk duur is en ik het niet zelf hoefde te betalen :P

@Jesda jin, veel beterschap!
@Jester, wat fijn dat die broek weer goed zit!! jij gaat ook goed ondanks die week stil staan

Oh en hier net hüttenkäse voor het eerst gehad, wat is dat lekker zeg, vooral op de knackebrood hmm

Ylvy

Berichten: 5210
Geregistreerd: 02-10-12

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 23:28

Tosti is niet slechter dan een normale boterham kaas en kip/ham.
Voor kip kiezen is dan wel gezonder.
Maar kaas wordt niet ongezonder door het te laten smelten.

Dus geniet er van.

Goed idee eloya, volkoren is veel beter!

Toppie jester, altijd fijn als iets weer past!

Je kunt het Laura! Je moet gewoon een manier vinden die bij je past :)

Kwita. Het ligt eraan wat je voor de rest eet. Als je dit compenseert met je andere eetmomenten moet het echt wel kunnen.

Hier toch wel blij. Gisteren echt heel laat gewogen terwijl ik normaal om 11 u weeg. Vanmorgen dus een herweging gehad haha

2,4 lbs ofwel 1,1 kg eraf. Dus ik zit weer op koers met 12,1 kg eraf. Thank god want ik was boos op mijn uitbundige vakantie :')