paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:13

Fijn DollySpikkel, dat je toch 4 ons kwijt bent!

Ik heb net een heerlijke salade gemaakt van oa rode bietjes en wil jullie niet het recept onthouden. Dus wie van bietjes houdt: Het is lekker,makkelijk, gezond en weinig calorieen:

Benogdigheden:

300gr rode bieten (Voorgekookt, heel)
halve appel
wat olijven zonder pit (Ik heb liefst groen)
3 augurken
stukje kipfilet of mager varkenslapje
kruiden naar wens
eventueel wat mayio-light oid.

Bak en kruid het vlees in een koekenpan en snij de groenen ed in blokjes.
Als het vlees gaar is, even af laten koelen en ook in blokjes snijden.
Alles door elkaar gooien, beetje verse zwarte peper erover en kruiden naar smaak.
Eventueel een eetlepel mayo/fritessaus/wat je lekker vindt. (Maakt het natuurlijk wel minder gezond.)

Ik at er een geroosterde volkoren boterham bij omdat ik veel moet lopen vandaag op het werk en pas laat pauze heb voor avondeten.

Ik had een bak vol en het vult bij mij best wel. En ik vind het heerlijk omdat je veel smaken door elkaar hebt.

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:15

Ik moet op dit moment huiswerk maken, moet morgen een verslag inleveren.. en mijn bureau zit naast de snoep la. Nu zit er gelukkig niks in de snoep la qua snoep, dus dat scheelt maar ik ben iemand die rustig uit een pak hagelslag kan gaan eten. Ik heb nu een hele komkommer in partjes naast mijn neer gezet zodat ik toch wat te knagen heb haha. Ik heb ook geen honger maar het komt door de verveling van het huiswerk, dan zoek ik overal afleiding in.

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 14:59

LilChar schreef:
Ik moet op dit moment huiswerk maken, moet morgen een verslag inleveren.. en mijn bureau zit naast de snoep la. Nu zit er gelukkig niks in de snoep la qua snoep, dus dat scheelt maar ik ben iemand die rustig uit een pak hagelslag kan gaan eten. Ik heb nu een hele komkommer in partjes naast mijn neer gezet zodat ik toch wat te knagen heb haha. Ik heb ook geen honger maar het komt door de verveling van het huiswerk, dan zoek ik overal afleiding in.



Ik dacht dat ik de enige was die dat deed :') :+
Maar goed dat je een komkommer hebt gepakt haha.

Wij hadden net geen water en ik wilde pasta maken om mee te nemen naar m'n werk, dat ging dus niet.. Dus nu maar een kliekje uit de vriezer getrokken

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 15:05

fohadie schreef:
Fijn DollySpikkel, dat je toch 4 ons kwijt bent!

Ik heb net een heerlijke salade gemaakt van oa rode bietjes en wil jullie niet het recept onthouden. Dus wie van bietjes houdt: Het is lekker,makkelijk, gezond en weinig calorieen:

Benogdigheden:

300gr rode bieten (Voorgekookt, heel)
halve appel
wat olijven zonder pit (Ik heb liefst groen)
3 augurken
stukje kipfilet of mager varkenslapje
kruiden naar wens
eventueel wat mayio-light oid.

Bak en kruid het vlees in een koekenpan en snij de groenen ed in blokjes.
Als het vlees gaar is, even af laten koelen en ook in blokjes snijden.
Alles door elkaar gooien, beetje verse zwarte peper erover en kruiden naar smaak.
Eventueel een eetlepel mayo/fritessaus/wat je lekker vindt. (Maakt het natuurlijk wel minder gezond.)

Ik at er een geroosterde volkoren boterham bij omdat ik veel moet lopen vandaag op het werk en pas laat pauze heb voor avondeten.

Ik had een bak vol en het vult bij mij best wel. En ik vind het heerlijk omdat je veel smaken door elkaar hebt.


Erg lekker om er als aanvulling geitenkaas of een blauwe kaas door te brokkelen!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:10

Uhh, griep te pakken. 39 graden koorts en vier morgen mijn verjaardag :n iemand tips om je snel beter te voelen? Naast de hele dag in bed liggen en water drinken en paracetamol kan ik niet zo veel...

_MelisS

Berichten: 2979
Geregistreerd: 05-08-05
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 16:35

Ohjee beterschap!! Balen zeg!



Nou wist ik dat je als je afvalt ook wel cms verliest enzo... alleen bij mij wel op een hele suffe plek :')
Trek net mn chaps aan, en die linker zit nu dus vet veel ruimte tussen, terwijl ze eerst goed strak zaten... alleen zakt ie nu steeds af :')
En ook echt alleen links.. rechts zit nog gewoon normaal :')

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 18:33

@ bontejames geen tips om snel beter te zijn vooral goed uitzieken en het lichaam zijn gang laten gaan.

@ de rest goed bezig en kop op jullie kunnen het

Vooral kleine stapjes maken en niet gefrustreerd worden.

Bij mij had ik de eerste weken dagelijks gewogen en toen omgezet naar 1x per week wegen maar merk als ik maar 1x per week weeg dat ik sneller snoep enzovoorts. Terwijl toen ik dagelijks woog dat niet het geval was of minder.

Nu maar een nieuwe weegschaal gehaald omdat mijn vorige niet meer echt de waarheid gaf. Eentje die vet enzo ook kan meten ben benieuwd

Helaas blijf ik een beetje hangen nu rond de 90,5 dan ietsje erbij dan weer eraf wil net die streep niet bereiken. Toch ff wat beter mijn best gaan doen.

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:28

Monster_tos schreef:
fohadie schreef:
Fijn DollySpikkel, dat je toch 4 ons kwijt bent!

Ik heb net een heerlijke salade gemaakt van oa rode bietjes en wil jullie niet het recept onthouden. Dus wie van bietjes houdt: Het is lekker,makkelijk, gezond en weinig calorieen:

Benogdigheden:

300gr rode bieten (Voorgekookt, heel)
halve appel
wat olijven zonder pit (Ik heb liefst groen)
3 augurken
stukje kipfilet of mager varkenslapje
kruiden naar wens
eventueel wat mayio-light oid.

Bak en kruid het vlees in een koekenpan en snij de groenen ed in blokjes.
Als het vlees gaar is, even af laten koelen en ook in blokjes snijden.
Alles door elkaar gooien, beetje verse zwarte peper erover en kruiden naar smaak.
Eventueel een eetlepel mayo/fritessaus/wat je lekker vindt. (Maakt het natuurlijk wel minder gezond.)

Ik at er een geroosterde volkoren boterham bij omdat ik veel moet lopen vandaag op het werk en pas laat pauze heb voor avondeten.

Ik had een bak vol en het vult bij mij best wel. En ik vind het heerlijk omdat je veel smaken door elkaar hebt.


Erg lekker om er als aanvulling geitenkaas of een blauwe kaas door te brokkelen!


Dat lust ik niet, hihi.

Nadat ik vorige week een slechte week had, heb ik deze week weer extra mijn best gedaan. Vandaag was moeilijk: Er waren mini muffins over en normaal denk ik: Ach, ze zijn zo klein, kan vast geen kwaad. Maar nu bedacht ik me wat mijn motivatie is waarom ik af wil vallen en nu hielp het wel! Ook nam er een stagiere afscheid en zij had appeltaart gemaakt. Mijn collega's snapten niet waarom ik geen stukje wilde en bleven volhouden dat ik moest proeven dus heb een ieniemienie hapje genomen en toien niemand keek heb ik het in de prullenbak gemieterd... (Ik heb een spuughekel aan het weggooien van eten, maar had voor vandaag al genoeg calorieen in de planning en die wilde ik niet vergooien met een puntje appeltaart.)

Met succes, ik ben weer een kilo kwijt deze week! *\o/* *\o/*

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:46

Fohadie: Lekker bezig!!

Pff, ik heb echt een rotdag..
Mijn pony is waarschijnlijk weer hoefbevangen of in het beginstadium iig. Hij loopt super gevoelig op de stenen en zn voeten waren iets warm. Bahbahbah!
De oorzaak is waarschijnlijk de harde ongelijke bodem van de vorst. Blegh, daar had ik nou nooit aan gedacht dat ik daar ook nog op moest letten.. Wist ik het maar, dan had ik eerder kunnen ingrijpen ;(

Goed, ik ben dus compleet over de scheef gegaan wbt koekjes.. Comfortfood :Y)
Slecht, foei, stout, mag natuurlijk helemaal niet.. Maar op een of andere manier voel ik me nu zoveel beter :o

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 22:51

Femek2902: Begrijpelijk, hoor! :(:) Als je paard op de sukkel is ben je ook niet vrolijk. Morgen is er weer een dag om er tegen aan te gaan. En ik duim voor je pony!

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-17 23:22

Morgen weer een dag indd. En als je pony weer op de been is ben jij nog stukje lichter. Win-win.

Hier gaat 't redelijk. Weegschaal gaat langzaam, maar hij gaat. Duurt me alleen zo lang. Buik wordt duidelijk minder, maar daar heb ik weinig aan als ik pas op m'n paard mag als ik (nu nog) 12 kilo afgevallen ben. (Weegschaal zegt dat ik 111.5 weeg). Maar goed, we komen er vast wel.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:27

Wat is hoefbevangen :P

Hier ook een slechte dag. Sinds gister wat slecht te pas. Kan ook haast niet anders als mijn ouders al de hele week plat liggen.
Ben naar de apotheek gegaan voor zere keel tabletjes en heb wat gekregen. Gelukkig helpt dat maar heb barstende koppijn, komt door de verkoudheid. Alles zit dicht.

De rest die wel goed bezig bezig is, ga zo door!

fohadie
Berichten: 4302
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-17 23:39

Femek2902 schreef:
Fohadie: Lekker bezig!!

Pff, ik heb echt een rotdag..
Mijn pony is waarschijnlijk weer hoefbevangen of in het beginstadium iig. Hij loopt super gevoelig op de stenen en zn voeten waren iets warm. Bahbahbah!
De oorzaak is waarschijnlijk de harde ongelijke bodem van de vorst. Blegh, daar had ik nou nooit aan gedacht dat ik daar ook nog op moest letten.. Wist ik het maar, dan had ik eerder kunnen ingrijpen ;(

Goed, ik ben dus compleet over de scheef gegaan wbt koekjes.. Comfortfood :Y)
Slecht, foei, stout, mag natuurlijk helemaal niet.. Maar op een of andere manier voel ik me nu zoveel beter :o



Soms voel je je idd beter na het eten van iets slechts, das nu juist de valkuil! Maar jezelf verwennen mag natuurlijk best als je paardje niet lekker gaat. Sterkte en kop op.

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:01

Thanks allemaal :)

En EmptyWords, je hebt helemaal gelijk!

Ik heb al besloten dat ik de komende twee weken even echt heel streng voor mezelf ga zijn na deze uitbarsting! Des te meer reden om lichter te worden om op mijn pony te kunnen rijden wanneer hij weer beter is.

JesdaJinn: Beterschap!
Spoiler:
Als je een grapje (ivm de :P ) maakte, dan kan je het volgende stuk overslaan :')

Hoefbevangenheid is een complexe ziekte die zich uit in zere voeten. Heel kort door de bocht: Ontstoken hoeven. Vergelijk het met een ontstoken nagelbed waar je ook nog op moet staan.
Ik kan je heel uitgebreid nu van alles erover vertellen, maar dan ben ik morgen nog niet klaar :) Dus misschien kan je beter even googlen, Google is beter in kort uitleggen dan ik ben :D

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:03

Ik ben absoluut geen paarden meisje :P Dus het was geen grapje.
Wat doe je dan op bokt? Hondengedeelte en dit topic natuurlijk :P

Femek2902

Berichten: 1322
Geregistreerd: 07-05-12
Woonplaats: Aan de ijssel

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 00:06

Haha vandaar :)

Foei, snel weg hier, ksst :+











Nee, grapje, van harte welkom hoor :Y)

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:42

Hier weer aangekomen baal als een stekker want val in wel in centimeters af

Het eten gaat goed het sporten deze week niet omdat ik weer last krijg van mijn knie ( knieblessure ) dus baal echt even als een stekker

Ik wil waarschijnlijk ook te snel maar voel me dan ook echt lelijk en dik

Sorry voor mijn klaag moment hoor maar baal zo

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:48

Snap ik en je mag best klagen!! :(:) afvallen is gewoon klote. Ik baal ook regelmatig van waarom word ik van alles dik en kan ik niet gewoon genieten van een bakje chips ipv een hele zak etc

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:50

Ik heb vannacht ook teveel gegeten (heb nachtdienst dus lig zo tot 4/5 uur in bed) en denk een beetje te vet (ei banaan pannenkoekjes van 2 ei/1 banaan en een groenteburger en een vegetarische gehaktbal, dit is dan eigenlijk mijn ontbijt en lunch dus van vandaag)

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 07:52

Ja dat heb ik dus ook heel erg

Maar wat ik nog het vreemdste vind ik eet geen chips geen koek geen snoep geen vette frituur hap meer niks en nog kom ik aan

Mijn eet schema heb ik ook helemaal omgegooid

Maar we moeten denk ik ook gewoon een nieuwe weegschaal maar roch je baalt wel heb wel besloten om thuis echt niet meer op de weegschaal te gaan staan en alleen bij de voedingsconsulent en thuis meer op de centimeters letten want mijn broeken zakken wel af en pas mijn oude broeken wel weer bijna goed moet voor de mooi nog 2 cm af

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:29

maatje987 schreef:
Ja dat heb ik dus ook heel erg

Maar wat ik nog het vreemdste vind ik eet geen chips geen koek geen snoep geen vette frituur hap meer niks en nog kom ik aan

Mijn eet schema heb ik ook helemaal omgegooid

Maar we moeten denk ik ook gewoon een nieuwe weegschaal maar roch je baalt wel heb wel besloten om thuis echt niet meer op de weegschaal te gaan staan en alleen bij de voedingsconsulent en thuis meer op de centimeters letten want mijn broeken zakken wel af en pas mijn oude broeken wel weer bijna goed moet voor de mooi nog 2 cm af


Vervelend is dat he.. zo je best doen en dan niet echt resultaat zien, ik heb het ook. Kan echt oprecht zeggen dat ik gezond eet maar er gebeurd niks met de kilo's. Ik ga wel aankomde week beginnen met sporten weer, ik was ook een weekje ziek, hopelijk helpt dat.

maatje987

Berichten: 2956
Geregistreerd: 31-10-12
Woonplaats: zoetermeer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:41

Jaa inderdaad volgende week begin ik ook weer met werken na twee jaar thuis zitten dus misschien daat wat meer ppositiefe dingen ook helpen en dan krijg ik misschien nog meer regelmaat in dingen

_Melanietje_
Berichten: 666
Geregistreerd: 01-06-06

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:49

Owh wat vervelend om geen resultaat te kunnen zien. Bij mij is het juist andersom de gaat er langzaam maar beetje kilo's af maar merk geen verschil in cm's.

Nou vanochtend gelijk mijn nieuwe weegschaal uitgeprobeerd. Werd blij en minder blij ervan.

90,2 kg
50% vet
37% water
33% spier
3,3 kg botten

Wel afgevallen dus maar schrok van het vetpercentage. Ik heb namelijk gelijk een weegschaal gekocht die alles kon meten.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-17 08:50

Spieren zijn zwaarder dan vet. Als je wel in cm afvalt kan het best daaraan liggen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 08:56

Hier niks eraf in 1 week, ben gelijk gebleven. Kan me helemaal indenken hoe je je voelt maatje987, ik wil ook zo graag dat alles er snel af gaat. Maar te snel is weer niet goed. Maar niks er af of zelfs iets er bij is wel demotiverend -O-