paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ennasil92

Berichten: 1582
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: Eck En Wiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:26

Amandavd schreef:
Ennasil92 schreef:
ik ga hier proberen te volgen (hier ben ik niet altijd even goed in) en ga ook gezellig meedoen met afvallen en conditie opbouwen.
ik was van de zomer al begonnen met hardlopen, maar daar was ik iets te fanatiek mee begonnen(iedere dag en veel te lange afstanden in 1x), met als resultaat een scheenbeen ontsteking waardoor ik de 1e week niet eens normaal meer kon lopen en hier ruim 3 maanden last van had gehad.
maar ik ga weer beginnen en neem mijn 2 coaches mee
[ [url=m/3iFVWP.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik heb zelf ook redelijk wat overgewicht en 0,0 conditie dus daar moet gewoon verandering in komen.
mijn gewicht nu weet ik niet, toevallig vandaag we de weegschaal weer gevonden maar heb er nog niet op durven te staan. half/eind februari kom ik wss in het huis van mijn opa te zitten en dat zou heerlijk zijn, want dat is langs de dijk en dan kan ik mijn eigen ritme en eetschema opbouwen(wat nu vrij lastig gaat met mijn familie).


Mij is verteld dat als je BMI hoger dan 30 is je beter niet kunt hardlopen. Ik weet niet of dat ook in jouw geval is maar omdat je zegt dat je zegt dat je redelijk wat overgewicht hebt. Ik ben zo stom geweest wel te hardlopen met als resultaat een overbelaste knie. Al 1 jaar lang. Dus wees voorxichtig!

bedankt voor de tip, ik zit er 3,3 boven helaas :( ik ga iig oo beginnen een ritme op te bouwen met eten, want onbijt en lunch sloeg ik meestal over. dan moet ik alleen nog even kijken wat ik ernaast ga doen, paardrijden dou ik maar 1x per week aangezien ik Misha nog vrij jong vind(bijna 5) en ivm mijn gewicht. misschien naar de sportschool dan maar, maar dan moet ik wel iemand hebben die met me mee gaat, want anders ben ik bang dat ik minder motivatie heb.

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:27

Supervixen schreef:
En.. ik lust geen fruit?? Come on dat kun je niet menen. Er zijn zóveel verschillende soorten fruit en zoveel manieren waarop je het kunt klaarmaken.


Het leuke van dit topic is dat we resepect voor elkaar hebben en elkaar op een positieve manier steunen. Een opmerking zoals hierboven past hier dan ook niet bij. Als iemand hier aangeeft geen fruit te lusten of er niet van houdt is dat dan ook gewoon prima en hoeft dat niet tegen gesproken te worden met een 'come on' opmerking.

Dat even gezegd te hebben. Hoop dat iedereen een beetje een fijn weekend heeft gehad! Ik had gisteren echt mijn cheatday door het vieren van mijn verjaardag. Vandaag beetje half qua eten en morgen er weer strak tegen aan!

Volle kwark of yoghurt is goed voor de eiwitten en goede vetten :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 22:13

Supervixen schreef:
Ik denk dat er bij veel van jullie meer regelmaat in het eten moet komen.

Fruit eten kom je echt niet zo snel van aan hoor, ik eet zelf wel een stuk of vier keer per dag fruit. Vandaag een banaan, 2 kiwi's en een peer. En.. ik lust geen fruit?? Come on dat kun je niet menen. Er zijn zóveel verschillende soorten fruit en zoveel manieren waarop je het kunt klaarmaken.

Ik ben wel heel blij dat ik een gewoon goed gewicht heb, want van 1500 kcal op een dag kan ik niet leven. Respect voor degenen die dat hier wel doen.


Er is indd heel veel fruit, ik heb alles geprobeerd, mn ouders hebben alles geprobeerd, maar ik krijg t niet weg. De geur maakt me al misselijk en t kauwen erop. ... dan eet ik de rest van de dag niks meer. Helaas geen aanstelleritus.

Iedere tip is fijn supervixen, maar als het zo makkelijk zou zijn, was geen van ons te zwaar. Kritische noot mag, maar graag wel opbouwend. Deze reactie komt niet fijn op mij over.

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:49

Gelukkig was ik dus niet de enige die de reactie van supervixen niet zo leuk vond...

Ik lust voornamelijk zomerfruit, en dat is nu gewoon niet zo lekker als in de zomer.. ik probeer het nu op te lossen door banaan ergens in de verwerken, o diepvries fruit, maar heel veel is dat ook niet

Solica

Berichten: 453
Geregistreerd: 23-04-16

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:52

Het enige fruit dat ik lust zijn mandarijnen en appels. Ik probeer er dan ook elke dag iets van te nemen, maar soms heb ik meer zin in koekjes oid :+ . Ik ben nu 2 maanden weer bezig met mijn overtollige vetjes kwijt te raken en ook al heb ik geen weegschaal volgens mij ga ik wel de goede kant op. Ik voel me in ieder geval een stuk fitter.

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:53

Ik vind diepvriesfruit vooral iets voor in de smoothie, dat wordt zo zacht en zompig als het ontdooit :') echt super vervelend dat je dat niet lust EW! Gelukkig zijn er veel supplementen die dat kunnen aanvullen.

Hier ook iemand die boven de 30 zit qua BMI, ik hou het voor nu op wandelen en crosstrainen (en fietsen). Kracht komt er later zeker bij :j
Net weer een halfuur op de crosstrainer gestaan, hij staat in de badkamer en de laptop kan mooi met een filmpje op de wasmachine staan.

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:55

mango en kersen vallen heel erg mee! als je die ontdooit...
Vooral in de kwark vind ik kersen lekker

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 22:57

Eloya schreef:
mango en kersen vallen heel erg mee! als je die ontdooit...
Vooral in de kwark vind ik kersen lekker

Oehh nomnom!

Mijn ervaring reikt niet veel verder dan het roodfruit dat de Lidl in de vriezer heeft :D

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:01

Hier ook geen grote fruiteter, maar ik eet het af en toe. Ik verwerk het wel eens in salades omdat ik die wel lekker vind: een verse gemengde salade met partjes peer, stukjes appel, pitloze druifjes of wat bessen. Aardbeien (in het seizoen!) eet ik graag vers met joghurt of kwark. 's Zomers milkshake met banaan, als toetje een verse rijpe perzik of fruitsla en als lunch een pomelo of meloen met gerookte hesp. :9
Maar ik eet zeker niet dagelijks een stuk fruit, al probeer ik er wel op te letten dat ik het regelmatig eet.

Morgen mijn wekelijkse weegmoment. Na een "zondig" weekend met feestjes heeg ik geen al te grote hoop...

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:03

Ik haal het bij de jumbo! en ik ontdooi het het liefst gewoon op het aanrecht, maar als ik haast heb doet voorzichtig met paar secondes tegelijk het met de magnetron ook wel goed. ik wacht nu al met smart op mijn bakje kwark met kersen voor het slapen gaan haha

cabochon1
Berichten: 59
Geregistreerd: 07-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:12

Als je echt een patatje wil eten....kan je ze misschien beter in de airfryer bakken in plaats van frituurvet.Scheelt best veel in calorieen.(een beetje late reactie op een paar pagina's terug)
Laatst bijgewerkt door cabochon1 op 15-01-17 23:14, in het totaal 1 keer bewerkt

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-17 23:14

mijn bmi zit op 36 ofzo, toch loop ik wel hard. Met aangemeten schoenen, het liefst in het bos omdat de demping daar veel beter is. Tot nog toe nergens last van, op wat blarenleed na. Ik was nog neit van plan een marathon te lopen 15-20 km is de komende maanden de max

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:16

EmptyWords schreef:
mijn bmi zit op 36 ofzo, toch loop ik wel hard. Met aangemeten schoenen, het liefst in het bos omdat de demping daar veel beter is. Tot nog toe nergens last van, op wat blarenleed na. Ik was nog neit van plan een marathon te lopen 15-20 km is de komende maanden de max

Dat is al veel meer dan ik kan haha. Ik hou het ongeveer een halve straat vol :')
Maar goed bezig hoor! Top dat je het aandurft!

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:17

Ik ben ook geen grote fruit eter. Ik lust het op zich allemaal wel, maar ik heb er nooit zoveel zin in. Ben ook en beetje allergisch voor sommige dingen, zo gaat mijn hele mond jeuken als ik banaan, watermeloen of ananas eet. :') Maak wel regelmatig een smoothie met bevroren fruit. Mango is mijn favoriet!

Josien_

Berichten: 9010
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:38

Ik eet eigenlijk elke dag wel een stukje fruit. Maar zelden 2 of meer.
Maar zo neem ik ook altijd wat noten en groente mee naar het werk om te snacken.
Mijn vriend eet regelmatig vier stuks fruit op een dag haha. Dat gaat mij weer wat te ver.

Hier staat het bakhe havermout weer klaar voor morgenochtend.
Vandaag een cheatdag gehad en morgen weer lekker gezond verder.

Iedereen hier ook een fijn weekend gehad?

Vroeg er hier nou iemand iets over eiwitpoeder? Ik doe het vaak door de yoghurt of havermout.

JesdaJinn

Berichten: 10448
Geregistreerd: 23-01-12
Woonplaats: Nijverdal

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:44

Ik ga morgenvroeg op de weegschaal staan. Denk niet dat hij zo lief voor me is.

Slaaplekker <3

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 23:54

Hier gewoon een goed weekend gehad. Woensdag wel cheatday, ga dan tapas eten en lekker van genieten :D en ga morgen de nacht in, ik ga weer winnen van het snaaien *\o/*

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:21

Gisteren een cheatday hier, maar vanochtend toch voor 3e dag op rij 0,9 kg eraf. Dus gok dat het nu geen foutje van de weegschaal meer is! :D

Ik eet overigens wel veel fruit, soms gewoon als lunch zelfs!

En wat bij mij helpt qua eiwitten (om terug te komen op bericht van Jester) is af en toe Skyr eten, veel eiwitten maar 0% vet en harstikke lekker met een snufje kaneel of wat honing! :)

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:40

Ik heb ook de app myfitnesspal gedownload. Heb wat rondgekeken en blijf toch echt bij lifesum. De apps hebben precies dezelfde mogelijkheden alleen vind ik lifesum toch echt wat leuker er uit zien en dus motiverender.. ik zou zeggen voor degene die myfitnesspal saai vinden probeer lifesum eens uit!

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 08:41

Eloya schreef:
Gelukkig was ik dus niet de enige die de reactie van supervixen niet zo leuk vond...

Ik lust voornamelijk zomerfruit, en dat is nu gewoon niet zo lekker als in de zomer.. ik probeer het nu op te lossen door banaan ergens in de verwerken, o diepvries fruit, maar heel veel is dat ook niet


Al eens stukjes appel met wat krenten en kaneel in de magnetron geprobeerd? Zo krijg je toch wat binnen en lijkt het net of je een appeltaartje eet :j

Ik houd ook niet van fruit in de winter. Eet het een paar keer per week en dan vooral passievruchten en kiwi's, meer ook echt niet..

soesita

Berichten: 5166
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Herzogenrath (Duitsland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:58

Ik heb er eigenlijk nooit zo op gelet, maar nu jullie het zeggen valt mijn op dat ik inderdaad in de winter veel minder fruit eet dan 's zomers. Heeft er ook wel mee te maken dat ik graag seizoensfruit uit europese landen koop en da's in de winter natuurlijk niet volop verkrijgbaar. Dan wijk ik wel eens uit naar exotischere dingen, maar liever een kakhi uit spanje dan een appel uit nieuw-zeeland 8)7 of druiven uit zuidafrika of chili. >;)

Vanmorgen weegmoment gehad en sinds de start twee weken geleden ben ik 1,7kg kwijt! Ben op de goede weg dus! *\o/*

Aan iedereen: volhouden en elkaar blijven motiveren! Dit topic is super!

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 09:59

Hier iemand die wel dol op fruit is :D maar ik moet ook opletten dat ik het voldoende eet. Als we thuis alleen maar appels hebben eet ik nagenoeg geen fruit.

Zometeen op de weegschaal := ook ij ga vanaf vandaag volop met jullie meedoen!

Ik ben er zo vreselijk klaar mee. Ik heb vooral ook zo vaak buikpijn en een opgeblazen gevoel. En ik heb dit weekend alleen maar stamppotten gegeten en shoarma :+ dat werkt wel lekker in op je darmen etc.
Verder ga ik ook onderzoeken door verschillende dingen te eten waar die buikpijn/opgeblazen gevoel vandaan komt. Ik heb het idee dat het van gluten en teveel suikers komt, maar wie weet is dat niet zo. Maar om daar in te middelen is sowieso niet verkeerd, ik kom al aan als ik naar brood kijk :') en ik vind het zo lekker..

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:08

Hier iemand die maar heel weinig lust van alles, dus als ik ga afvallen zeg ik dat bijna tegen niemand omdat je dan altijd allerlei commentaar krijgt als je maar weinig lust. Niet echt motiverend haha/

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:20

Amandavd schreef:
Hier iemand die maar heel weinig lust van alles, dus als ik ga afvallen zeg ik dat bijna tegen niemand omdat je dan altijd allerlei commentaar krijgt als je maar weinig lust. Niet echt motiverend haha/


Ik luste eerst ook echt bijna niks, maar nu eet ik eigenlijk alles :D er is dus nog hoop haha

Amandavd
Berichten: 12107
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:23

_KellyAV schreef:
Amandavd schreef:
Hier iemand die maar heel weinig lust van alles, dus als ik ga afvallen zeg ik dat bijna tegen niemand omdat je dan altijd allerlei commentaar krijgt als je maar weinig lust. Niet echt motiverend haha/


Ik luste eerst ook echt bijna niks, maar nu eet ik eigenlijk alles :D er is dus nog hoop haha


Dat is fijn!! Ik ga proberen ook meer verschillend te eten. Alleen vis gaat het niet worden, dat vind ik zo vies :D