paardrijden en overgewicht.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:26

Mijn BMR zit rond de 1700, en het enige waar ik de hele tijd aan denk is hoe ze kunnen zeggen dat Cambridge 500 "gezond" is >;) Ik heb het zelf gedaan met alle gevolgen van dien.

Gelukkig weet ik nu beter :) de 23e heb ik een afspraak met mijn gewichtsconsulente en heeft ze een schema voor me gemaakt, ik ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:31

_KellyAV schreef:
Mijn BMR zit rond de 1700, en het enige waar ik de hele tijd aan denk is hoe ze kunnen zeggen dat Cambridge 500 "gezond" is >;) Ik heb het zelf gedaan met alle gevolgen van dien.

Gelukkig weet ik nu beter :) de 23e heb ik een afspraak met mijn gewichtsconsulente en heeft ze een schema voor me gemaakt, ik ben heel benieuwd hoe dat er uit gaat zien!

Ja, en vooral het verbaasd zijn als ze vervolgens direct weer aankomen als ze weer stoppen met het strenge dieet en normaler gaan eten.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:32

haha klinkt bekend emptywords respect dat je er zo mee om gaat! Voelt toch wel goed vind ik om een grens te hebben. Voor mij met mijn ukkies zeker :j
En deste fijner is het straks er terug op te stappen !

Emma bedankt voor de quote. Ik heb zojuist mijn doel in mfp aangepast naar 1400. 50 kcal boven mijn BMR. Niet veel misschien maar toch 200 meer dan dat ik nu eet/at.
Merk dat ik het een beetje los moet laten en niet te snel resultaat moet willen zien ..

Komt wel weer als ik weer mag gaan sporten :)

Wat een fijn topic heb je gecreëerd TS !

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 15:32

het enge is helemaal dat ze niet hebben geleerd hoe ze hun eetpatroon kunnen aanpassen.
als je 50 kilo afvalt heb je gewoon minder eten nodig... zo simpel kan t zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 15:34

Tyrcanol schreef:
haha klinkt bekend emptywords respect dat je er zo mee om gaat! Voelt toch wel goed vind ik om een grens te hebben. Voor mij met mijn ukkies zeker :j
En deste fijner is het straks er terug op te stappen !

[naam] bedankt voor de quote. Ik heb zojuist mijn doel in mfp aangepast naar 1400. 50 kcal boven mijn BMR. Niet veel misschien maar toch 200 meer dan dat ik nu eet/at.
Merk dat ik het een beetje los moet laten en niet te snel resultaat moet willen zien ..

Komt wel weer als ik weer mag gaan sporten :)

Wat een fijn topic heb je gecreëerd TS !

Het is heel normaal om op een gegeven moment een plateau te krijgen in gewichtsverlies en juist dan kan het enorm goed helpen om je doelen/macro's even opnieuw in te richten. Je lichaam krijgt andere behoeftes naarmate je lichter bent geworden en ook naarmate je een ander gewicht krijgt. Het gaat om geleidelijk aanpassen en wat dat betreft is het dus heel gevaarlijk dat mensen met (zwaar) overgewicht heel weinig gaan eten omdat ze dan snel afvallen. Vooral als je het echt hebt over obesitas is het heel waarschijnlijk dat mensen 1000-1200 kcal onder hun BMR gaan zitten omdat hun BMR een stuk hoger ligt, en dat is op lange termijn gewoon gevaarlijk. Je lichaam blijft schreeuwen om energie, en op die manier is afvallen inderdaad helemaal niet leuk. Je voedt je lichaam gewoon niet genoeg..

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 16:27

Goede uitleg hierboven en van Sec over de brandstof die je gewoon nodig hebt!! Een dag onder je BMR eten is prima, gemiddeld over n week genomen onder je BMR zitten: niet ok!!

Ik ben in 2016 in 10 maanden 32 kilo kwijt geraakt en heb nooit minder dan 1600/ 1700 kcal gegeten. Mijn zusje is rond de 20/25kg afgevallen met dagen dat ze maar 1000 kcal at. Resultaat: ik kan rond de 2300/2400 eten om op gewicht te blijven. Mn zus eet nog steeds rond de 1500 om op gewicht te blijven.. we sporten allebei actief en ongeveer evenveel uur en zitten qua gewicht en lengte niet ver van elkaar af. Hoe kan dat dan? Ik denk echt dat je je lichaamsprocessen vern☆☆kt door te weinig eten.

Grappig bij mij nu: was na kerst en oud en nieuw weer iets boven de 70 gekomen dus vanaf 1 januari weer goed opletten. Tegen mn gewoonte in om de dag op de weegschaal maar bleef maar boven de 70. Gisteren had ik echt behoefte aan eten dus zo'n 2400 kcal op uiteindelijk. En je raadt t al: vanochtend 69.4 :-)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 16:31

ik wilde eigenlijk gaan hardlopen op de posbank vandaag, al 3 dagen mezelf lekker aan het maken....maar ik kom maar niet van die stoel af. ondertussen is het te laat om het bos in te gaan, over een uur wordt het al te donker en ik ga vakk verder dan n uurtje. nu maar lopend naar stal met de hond, dan beweeg ik iig zat. morgen dan maar gaan. Ik weet niet wat t is, maar zit niet echt lekker in mn vel vandaag ofzo

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:24

Ik heb mijn BMR ook even bekeken, die is 1960 :wow: hoe kan ik ooit zoveel eten? :') misschien moet ik maar eens wat meer noten eten, die zijn gezond en leveren wel eea. Iemand tips?

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:29

pistache noten vind ik erg lekker, maar zijn vaak wel gezouten

Ik moet echt moeite doen om bij mijn bmr van 1850 te komen.. maar ik wil toch minimaal 1500 op een dag eten, en soms lukt dat niet eens. maar nu ik dit allemaal lees mag ik daar wel meer acht in nemen. minimaal 15/1600 en liefst 1800
En dan niet halen uit ongezonde zooi, maar gewoon goede dingen

Maar ik heb nu toch wel dagen dat ik door mijn ziekte echt moet opladen en dan slaap ik makkelijk tot 13.00, dan vind ik het helemaal lastig om goed te eten

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:34

Gaat je BMR eigenlijk naar beneden als je afvalt, of juist niet?

leenbeesje

Berichten: 356
Geregistreerd: 29-08-12
Woonplaats: Ham

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:38

Butterfly schreef:
Gaat je BMR eigenlijk naar beneden als je afvalt, of juist niet?


Uw BMR geeft het minimale aantal calorieën aan dat uw lichaam iedere dag nodig heeft om in rust goed te functioneren, voor hartslag, ademhaling en bloedsomloop. Dus het aantal calorieën dat uw lichaam in 24 uur nodig heeft voor de stofwisseling , afgezien van de extra energie die u verbruikt bij inspanning.

Na iedere 2 kilo gewichtsverlies dient de BMR opnieuw te worden berekend, omdat deze bij gewichtsverlies steeds verandert.

En hij zakt inderdaad.

Tango1979

Berichten: 2527
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:42

Ja je BMR gaat omlaag als je gewicht omlaag gaat. Ik rekende na elke 5kg afvallen weer opnieuw en verlaagde dan vaak ook mijn calorie inname.

Als ik niet aan mn calorieën kwam nam ik vaak n rijstwafel met pindakaas of roomboter en n plak kaas. Hand noten is ook goed of n flinke lepel lijnzaad door je kwark. Of n zelf gemaakt puddinkje met n flinke eetlepel slagroom. Zijn allemaal gezonde vetten

Ik snap best dat in het begin en je niet echt honger hebt, dat je makkelijk denkt ik kan wel wat minder. Maar op dr lange termijn is dat funest. De quote op de vorige pagina van Sec is perfect om dit uit te leggen.

Bedenk dat je doel niet is afvallen. Je doel is om een gezond gewicht te halen en daarna de rest van je leven te behouden
Laatst bijgewerkt door Tango1979 op 14-01-17 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 17:43

Lijnzaad heb ik ook *\o/* en pindakaas heb ik als notenpasta :') zitten meer noten in dan alleen pinda's.

Ooooh, dan komt alles goed :D

Eloya

Berichten: 5193
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:07

Lijnzaad kan ik ook eens proberen, ik heb een nieuw experiment ingrediënt :P zoete aardappel
Morgen maar wat mee proberen

ik heb nu 2 van die maaltijd repen geprobeerd van de kruidvat, voor als ik keer haast heb ofzo (is gewoon test, ga niet leven op zulke repen :P ) de chocolade versie was vies :P maar de yoghurt aardbei valt goed te eten en vult ook goed. en ik vervang er niet een volledige maaltijd mee, maar meer als tussendoor wanneer er veel uur tussen mijn eten zit.

Vanavond eten we stampot andijvie met rookworst, ik neem magere :) smaakt net zo goed vind ik en een klein stukje.

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 18:08

Ik ben dol op zoete aardappel. Eet t ipv gewone aardappel. Lekker in de stamppot, of gewoon zo. Zoete aardappel friet, of soep, salade.... Omnomnom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:09

Geen schande in toch Eloya? :) Ik heb de maaltijdrepen van Weight Care, die vind ik erg fijn om mijn ontbijt mee aan te vullen als ik snel moet zijn. Dan eet ik thuis een banaan en neem ik mijn medicatie met een groot glas water en dan eet ik als ik in de bus zit zo'n reep. Of als ik een magere lunch heb gehad als tussendoortje etc.

Van Weight Care vind ik de chocolate crispy heel erg lekker, de kokos is heerlijk en de caramel ook. Cappuccino vind ik ongelofelijk vies, die met banaan is ook nasty en die met nougat is al helemaal niet te hachelen :Y)

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:58

Vanavond bios, en in plaats van een bak nacho's en m&m's heb ik dit ingeslagen :D


Afbeelding

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 18:58

Oke die pindakaas niet persee :+

Monster_tos

Berichten: 3823
Geregistreerd: 20-04-09
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:17

Tyrcanol schreef:
Iemand poste een reactie op mij om mijn hersenen min of meer te foppen en het positief om te draaien. Heel erg bedankt daarvoor dat is een hele mooie uitleg :j


Graag gedaan :) Ik was zelf ook altijd heel negatief, maar sinds ik blij ben met elke gram is het allemaal zoveel makkelijker! En het is heel makkelijk zo je hersenen te foppen. Zoals tijdens het sporten glimlachen, je zal merken dat je je gelijk beter voelt. Je hersenen linken een glimlach namelijk aan blij zijn. Ook al ga je hartstikke dood in de sportschool :')

Butterfly
Berichten: 2857
Geregistreerd: 14-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:22

Monster_tos schreef:
Tyrcanol schreef:
Iemand poste een reactie op mij om mijn hersenen min of meer te foppen en het positief om te draaien. Heel erg bedankt daarvoor dat is een hele mooie uitleg :j


Graag gedaan :) Ik was zelf ook altijd heel negatief, maar sinds ik blij ben met elke gram is het allemaal zoveel makkelijker! En het is heel makkelijk zo je hersenen te foppen. Zoals tijdens het sporten glimlachen, je zal merken dat je je gelijk beter voelt. Je hersenen linken een glimlach namelijk aan blij zijn. Ook al ga je hartstikke dood in de sportschool :')

Dat ga ik zo op de crosstrainer proberen :D

Ik heb vanmiddag prei gehaald bij de Lidl, voor 29ct. Preistamppot gemaakt met wat 30+ kaas erdoor, beetje komijn, peper, zout, paprika en hamblokjes, gegarneerd met een gekookt eitje. En als toetje Griekse yoghurt met een beetje havermout en een banaan. Was echt lekker! En ik zit echt vol :j

bontejames

Berichten: 542
Geregistreerd: 17-02-16
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:43

Jester_ schreef:
Oke die pindakaas niet persee :+


Is toch lekker ipv kaassausje voor de nachos, pindakaas voor de snack a jacks

_KellyAV

Berichten: 3761
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Westerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 19:45

Zoiets ga ik ook eten zometeen Kiannah, ben benieuwd hoe het smaakt!

Verstandige keuze Jester, ik vind die snack a jack dingen altijd heel erg lekker. Maar ik ben dan ook echt gek op rijstwafels :')

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:00

Ik begrijp het even niet meer met de bmr.
Mijn bmr is 1646.
Ik moet toch om af te vallen onder deze 1646 gaan zitten?
Ik werk niet en beweeg vrij weinig als ik thuis ben.
Vanaf maandag ga ik weer 3x in de week naar de sportschool.

Ik ben in 7 maanden tijd 10 kilo aangekomen door van een actief leven in Nederland naar een niet actief leven op Sint Maarten te gaan en slechter te gaan eten hier.

Saul

Berichten: 9654
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:09

Nee puppetje je BMR is wat je lichaam verbruikt zonder maar te knipperen met je ogen. Dan zou je je PAL even uit moeten rekenen.

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 20:22

Oh oké, bedankt. Dan moet ik 1950 calorieën eten.
Dus als ik daar onder blijf zou ik in theorie moeten afvallen