[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:49

wat goed! jullie gaan als een speer zo samen! Ben benieuwd naar je topic.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:07

Wauw mooie foto ook! Jullie gaan vooruit zeg :)

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 21:24

Wat een geweldig filmpje en super gave foto! Ik ben jaloers!!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 22:03


jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:11

Super leuk. Ik wil ook in de buurt van bos wonen, later ooit oid...

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 18:17

Vanmorgen heeft Marloesje lekker de paardjes gevoerd.


En elke maandag van de maand is het bij ons een feestje :+ :+ Gelukkig zijn de paardjes er al aan gewend.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 18:37

Ik heb zojuist dit bericht op FB gezet. En ik wil het hier ook even delen.

Ik ben heel trots op Marloes dat ze haar angst voor de paarden heeft overwonnen en nu met veel plezier met ze bezig is! Dat vind ik heel knap van haar!
Marloes heeft een jaar geleden een naar ongeluk gehad met de paarden. Daarna durfde zij niet meer in de buurt te komen. Nu zijn we een jaar verder. En hebben we in een jaar tijd voorzichtig weer opnieuw kennis gemaakt met de paarden. En heeft zij haar angst overwonnen!!!
Zelfs die grote Nick durft ze te voeren.
Wat ook mooi is om te zien is dat ze 'de baas' wil zijn, zoals ik haar dat leer, want de paarden moeten naar haar luisteren. En hoe klein ze is probeert ze dat en heeft ze door dat het dan een stuk makkelijker gaat! Gisteren liep Marloesje namelijk met Bliksem de paddock uit aan een touw. Bliksem had het idee om alvast verder te gaan. Maar Marloes corrigeerde hem gelijk! "Nee! Stop! Je moet wachten!". En dat vond ik super goed van haar! :D En trots dat ze was!
Het omgaan met Bliksem (en Nick) is ontzettend goed voor haar zelfvertrouwen :)


Marloes is een vrij onzeker meisje. Maar als ik haar zo met die paarden bezig zie, dan groeit ze gewoon. En ik vind het super goed van haar dat ze ook gewoon naar Nick durft te gaan.
Een jaar geleden heeft Marloes een vreselijk ongeluk gehad. Wat niet iedereen weet. Ik heb mezelf daarvan de schuld gegeven. En ik durf er na een jaar nog steeds moeilijk over te praten.
In het kort.
Marloes zat op Bliksem en Bliksem struikelde, ik verloor het touw en Marloes viel van Bliksem. Daar schrok Bliksem zo vreselijk van dat hij weg rende, met Marloes bungelend onder zijn buik. Ze zat namelijk vast in de beugel met 1 voet!!! Ik dacht dat ik Marloes kwijt was. Nu een jaar later kan ik het pas een plekje geven. Want ik heb hier regelmatig nachtmerries van gehad. De beelden dat Marloes hulpeloos onder Bliksem hing en hij haar van zich af wilde trappen (want hij was in paniek!) vergeet ik nooit meer. Staan op mijn netvlies gebrand.. en je kunt gewoon niks dan hopen dat haar beugel los laat.
Dankzij Shirley heb ik nu veiligheidsbeugels voor Marloesje gekregen. Van die korfjes. En ik hoop ze binnenkort te kunnen gebruiken.
Ik heb in het aflopen jaar alles van Marloes af laten hangen. En zij heeft haar angst zelf overwonnen. Ze gaf zelf aan weer wat met de paardjes te willen doen, wat ik ontzettend knap van haar vindt!
En nu voelt ze zich zoooo trots als ze iets leuks met de paarden heeft gedaan. En dat wil ik langzaam aan met haar oppakken.
En dat kan uitstekend met Bliksem. Want ook Bliksem is in een jaar tijd omgetoverd tot ware kinderpony! En heeft in een jaar tijd al heel wat gezien en al heel wat geleerd. Hij is 99,9% bomproef! En een schat van een beest!

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 18:47

Chasey :(:)

En een *\o/* voor marloesje!

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 19:10

Wat een topper is Marloesje zeg! En dat komt allemaal door jouw fantastische begeleiding!

Achterom
Berichten: 23034
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 21:47

Wat super knap van Marloes! Helemaal terecht dat je daar super trots op bent :j

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:22

Wauw wat
Knap van Marlous! En dat op zo'n jonge leeftijd! Wat een doorzettingsvermogen heeft dat meisje. Over je angst heenzetten is echt heel moeilijk!!! Ik zou ook super trots zijn!!
Dat filmpje is heerlijk!!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 11:45

Voordeel van kinderen is dat ze minder in dat negatieve blijven hangen dan wij als volwassenen. Maar echt super stoer zeg! Wel een super naar ongeluk idd. Nachtmerrie van iedereen die iets met paarden doet.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-16 14:43

Wauw wat een avontuur was dat zeg!! Jeetje. Maar ik heb het wel geflikt!!!
Ik ben met Nick naar David's school gereden! En poeh, dat was zwaar werken.... we zijn zowat alles tegen gekomen wat je je maar bedenken kunt! Wauw... wat een indrukken en wat een ultieme schriktraining voor Nick was dat zeg!
Op zich deed hij het heel braaf, maar we gingen voor het eerst een compleet nieuwe route. En het was ontzettend druk op straat. En daarbij kwam dat we een ontzettende omweg moesten maken om op school te kunnen komen. Want OVERAL om ons huis zijn ze bezig aan de weg en is alles afgesloten! Het stikt van het bouwverkeer, overal piepjes van grote machines die achteruit rijden, flikkerende zwaailampjes, graafmachines, trekkers, grote containers, een hoop kabaal van de motoren van die machines en nog véél meer!
Zo moesten we nog voordat we de straat uit waren langs een vrachtwagen die het riool leeg stond te pompen. Man, man wat een gevaarte was dat, en wat een kabaal kwam daar uit zeg! En die slang bewoog steeds. Nick moesten er op 1 meter afstand langs passeren, anders kwamen we gewoon nergens, dus we hadden gewoon geen keuze!
Hij ging er wat voorzichtig langs, maar deed het wel! Dat was onze eerste 'obstakel'. En er volgende er nog wel een stuk of 30!
Ik moest langs de weg naar Boekelo, daar mag je 80 en er zit een mini klein stukje berm tussen fietspad en de weg. Maar ik heb het idee dat ze er wel 180 rijden. En dat mini stukje berm... pfff. Die weg doe ik niet nog eens. Wat was dat afzien zeg. Gelukkig bleef Nick goed onder controle. Maar dat was gewoon NIET LEUK!
Daarna volgde het viaduct over de snelweg. Op dat punt had ik even het idee "Waar ben ik aan begonnen??"
Maar ik geef niet zo snel op. Dus ik ben afgestapt en probeerde Nick aan de hand over het viaduct te krijgen. Hij vond het héél spannend die auto's die onder hem door reden. Hij zag het dan ook niet zitten om over het viaduct te gaan. Hij ging in de achteruit. En uiteraard kwam er net weer zo'n klote BMW aan die me geen ruimte gaf! Die probeerde zich achter ons langs te duwen, omdat hij simpelweg geen geduld had. Ik was zó boos! Ik stond daar te kloten met Nick en dan krijg je weer zo'n hufter die geen rekening houdt met een andere weggebruiker en zich er door probeert te drukken, met als resultaat dat Nick zijn kont bijna in de BMW parkeerde. Ik schreeuwde keihard dat de klootzak moest wachten. Hij had zijn raam open, dus dat had hij wel gehoord. Daarna bleef hij toch maar stil staan... Bah! Maar op dat punt had ik er eigenlijk geen zin meer in.
Goed... omdat ik zelf gewoon stront eigenwijs bent heb ik Nick even een tik met de zweep gegeven om hem weer bij de les te krijgen. En dat hielp. Zo konden we alsnog het viaduct over. Daar weer opgestapt en gingen we weer rijdend verder.
Dwars door Boekelo. Waar we ook van alles tegen kwamen. En vooral rare bordjes, gekleurde dingen in tuinen enzo.. Ja dat zie je ook niet elke dag. Op zich deed hij het heel keurig, maar merkte wel dat hij op scherp stond.
Bij kruisingen bleef hij keurig stil staan. Niet drammerig, gewoon mooi stil. Wat echt ontzettend fijn is.
Hij was gewoon overvallen door al die indrukken en moest volledig op mij vertrouwen. Zo moesten we ook het spoor over. Dat kent hij ook niet. Maar met wat aanmoediging deed hij dat braaf. En kwamen we vervolgens weer in de volgende bouwput terecht. Het ene apparaat nog groter dan de ander, maar gelukkig doet Nick die grote dingen weinig. Wat hij wel raar vond waren wapperende zeilen, containers noem maar op. Maar, omdat ikzelf in de - 'nu moet je luisteren want ik ben de baas en ik zeg dat het goed is' - modus zat, kreeg Nick door dat hij gewoon echt op mij moest gaan vertrouwen.
En een uur en een kwartier later vond Nick eindelijk zijn rust! En ik ook... En we waren bijna bij school!! Daar waar we ook weer een hele drukke weg moesten oversteken, maar wederom bleef Nick weer keurig wachten. Dat doet hij erg goed!
En precies op tijd kwam ik op school. David zat zelfs nog in de klas. Het was bijna 12 uur. Zo kon ik mooi Nick even 'parkeren'. En hem even uitgebreid belonen. Hij had het super, super goed gedaan! Ondanks dat hij zo ontzettend veel indrukken en 'hindernissen' op zich af kreeg.
Want ook lagen er overal van die plastic zakken, echt OVERAL, die worden vandaag opgehaald. Het was een ware jungle voor Nick. Vol met tijgers!
Op de parkeerplaats bij school werd hij helemaal rustig. En hij liet zich nog even lekker aaien door wat kinderen.
David sprong op zijn stalen ros, want die had hij op school staan. :) En zo reed ik met Nick dravend achter David aan weer naar huis. Dit keer had Nick een goed voorbeeld en ging alles nét even wat makkelijker. Ook de snelweg waar hij nu netjes stappend overheen ging. Nog wel raar kijken natuurlijk, maar voelde geen spanning meer!
De terugweg ging een stuk sneller en kon mooi achter Davidje aandraven.
Het was een ontzettend avontuur, met heel veel obstakels die we samen overwonnen hebben! En ik ben trots op ons.
Ik denk maar zo 'dit had bijna niet 'enger' gekund voor Nick'. Dus als we dit konden overwinnen, kunnen we samen alles aan! Ik ben alweer trots op ons!!!

Afbeelding

Afbeelding

horselover22

Berichten: 651
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: utrecht

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:07

zo toppers hoor allebei

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:07

Zo ik doe het je niet na hoor!!
Jullie wonen wel een heel eindje van school zo te horen.... het was wel een avontuur waar je met trots op terug kunt kijken :)

EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 16:20

Wat geweldig! Ik doe het jullie ook niet na. Wat een topper is die Nick. En wat een grote topper ben jij!

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:25

+:)+
Stoere jullie!
Heb je de BMW ook een tikje gegeven?

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 18:27

*\o/*

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:13

Wat goed van je dat je toch doorgegaan bent vandaag. Juist dat het nu wat moeilijker gaat heb je juist nodig om dichter na elkaar toe te groeien. En je zelfvertrouwen wordt nu weer groter waardoor alles in vervolg makkelijker gaat.

Wat een nare ervaring met marloes! Wij hebben 2 dochters (5 en 2) die ook wekelijks rijden en soms wat vaker. Je moet er niet aan denken dat zoiets je gebeurt. Gelukkig is ze nog jong en zal ze er wel overheen groeien. En wat stoer van haar dat ze toch weer contact zoekt met de paarden!

missfalki
Berichten: 2271
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Salland

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 00:10

Super! +:)+
Zag vandaag dat ze daar zo ongeveer overal aan het werk waren ....

Groet Karin.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 11:36

Dankje alemaal :D
Ja was een hele rit, veel geleerd, overwonnen en heel goed voor onze band!!
Nu ik er een dag later op terug kijk heeft Nick het echt super, super goed gedaan! Want ik denk dat dit echt zijn eerste keer was door een dorp met alles wat daar bij hoort aan rare voorwerpen!
Ik laat hem nu lekker even zijn koppie weer leeg maken en van het weekend kijk ik wel of ik nog een rit met hem ga maken. Maar dan gewoon het bos in :D Want hij kreeg gisteren ook wel erg veel op zijn dak hoor haha, echt wat een toestanden buiten bij ons. Drukte en nog eens drukte.
Maar hij deed het echt heel goed! Alleen dan dat viaduct over de eerste keer, daar begon ik ook lichtelijk in paniek te raken, maargoed. Ook dat is weer goed gekomen. En op de terugweg ging hij keurig achter David aan over een ander viaduct, maar ook over diezelfde snelweg.

Nick heeft een lopend buffet. :+
Afbeelding

Afbeelding

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 11:59

Wauww,wat een verhaal en wat goed zeg,terecht dat je trots bent!!

En die lopend buffetfoto's,heerlijk!! :')

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:13

Wat een geweldige verhalen weer, heerlijk om te lezen :+:

Dat van Marloesje wist ik natuurlijk, maar het is toch steeds weer confronterend om te lezen en jouw paniek weer te voelen!
Maar zo moeder, zo dochter: twee sterke vrouwen die zich wel staande weten te houden tussen die woeste paarden van jullie!

En van Nick gaan we allemaal ook stiekem steeds meer houden...denk dat er een stukje James in hem gekropen is :*


Bliksem mag hier ook wel komen helpen voeren, die cateringservice gaat hem goed af :j

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 12:33

Shirley schreef:
En van Nick gaan we allemaal ook stiekem steeds meer houden...denk dat er een stukje James in hem gekropen is :*


Ja dat denk ik echt! Nick doet soms precies zoals James doet. Ik weet neit zo goed hoe ik dat moet uitleggen. En Nick geeft me op sommige momenten al precies dat vertrouwde gevoel als met James. Echt heel apart. En mooi.

Bliksem is al heel wat gewend :') Het boeit hem ook echt niet meer. :') :')
Als je altijd lekker gek doet met de paardjes, worden ze zó makkelijk van!

Gisteren tijdens het opzadelen van Nick moest ik vlak bij hem een grote plaat hout aan de kant gooien. Die gooit ik natuurlijk gewoon op de grond waar Nick bij staat. In het begin dat hij net bij ons was wist hij niet zo goed wat hij met al dat lawaai en gedoe aan moest.
Maar nu kan ik gewoon dat soort dingen doen, zonder dat hij er nog van op kijkt.
En zo ook met Oscar. In het begin vond hij die hond hélemaal niks aan! Maar nu ... nou ja je weet wel... en paar pagina's terug staan ze elkaar af te lebberen.
En die hond schiet ook onder zijn benen door en langs hem heen. Nick raakt er aan gewend. :+
Wat natuurlijk weer super veel voordelen heeft op buitenrit! Zo was er gisteren bij school een los lopende hond. DIe baas probeerde hem wel bij zicht te roepen, maarja die hond had Nick in zijn vizier. (Gewoon kwispelend hoor! Die was gewoon blij en nieuwgierig). Maar gelukkig is Nick dat dus wel gewend door Oscar!!! En deed hij er niks op de hond uit. Hond mocht gewoon achter hem langs lopen en hem besnuffelen. Ideaal dat Oscar hem dat al geleerd heeft. :j :j

Ik denk soms wel eens dat mensen onbewust veel te voorzichtig zijn met paarden. In de zin van 'Oh niet doen hoor, daar kan hij van schrikken!'
Nou ja.. ik ben dan juist weer zo'n figuur die denkt 'Ik doe mijn ding en het paard went er maar aan'. En dat helpt echt. Als je gewoon bewust dingen laat wapperen, neer gooit, laat ritselen etc, tussen de bedrijven door dan wordt dat heel normaal voor de paarden.
Op die manier is Bliksem ook heel makkelijk geworden. Gewoon door alle 'enge' dingen normaal te gaan vinden. En dat zie ik nu ook bij Nick gebeuren. Heel leuk om te zien!
De dingen die hij toen hij bij ons kwam nog heel raar vond, worden nu de normaalste zaak van de wereld. :D
Laatst bijgewerkt door Chasey op 15-12-16 12:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 12:46

Ik heb met het hart in de keel je laatste avontuur gelezen, op Nick naar school. Ik vind je stoer. Ik zou het zelf niet gedurfd hebben. Kortom, ik leer veel van je.

Wat een verhaal over Marloes en wat fijn dat jullie allebei/samen de angst voor paarden hebben overwonnen.

Het "doe maar gewoon" verhaal ken ik ook wel. Ik ben af en toe gewoon onhandig, Sarah de maflinger is inmiddels aan me gewend. Anisa de arabier was toen we haar net hadden niets gewend maar dat is goed gekomen.