[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:28

Die van mij is tot niet stijf. Maarja hoeft ook nog niet te werken. :')

Cowboy magic in je jaar? :')


Elano staat in uitgelicht! :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:29

Jullie meiden zijn maar goed verwend zo te zien Chantal! :)

Knappe Fancy met dr ijsbaard :D

Lekker Allienda! Geen geld zo :D

Oef niet lekker Shelly...
Hier ook alweer snotverkouden en enorm hoesten -O-

Al een jaar samen Iris! Gaat snel :) Leuk deken ook!
Schrikken van de koliek, gelukkig gaat het alweer wat beter :)
Ze zakt ook al mooi met het halsstrekken :)
Gaaf paard had je daar ook onder je kont ;)

Klinkt als een geslaagde Sinterklaas Puppy :D
Brave Elano :)
Feike krijgt elk najaar vieze klodders in de haren voor zijn koker, ze zijn daar dan natuurlijk langer dan in het voorjaar/de zomer dus dan blijft er vaak viezigheid hangen. Ik maak dat dan schoon met warm water en een sopje. Alleen heel leuk vind hij dat niet :=

De bak hier is de ene keer hard, maar de andere keer wel goed te doen :j
Gelukkig heeft Feike een overwegende zwarte staart, dus geen wasgedoe :P

Feike is met dit weer ook wat stijver, maar hij is gelukkig zo maar weer los. Hij is natuurlijk ook een stuk frisser geworden en gaat graag aan het werk :)

Haha heerlijk stel missanita! :))

Nou jetzt geht los!
Vanavond beginnen met verhuizen...
Mijn vriend krijgt vanmiddag de sleutel dus vanavond als ik uit het werk kom gaan mijn vader en ik onze beide auto's volladen met mijn spullen en dat naar ons eigen plekje brengen. Hopelijk kunnen we dan toe moet 1x rijden. We zouden eigenlijk zaterdag verhuizen maar ik werd alweer door het werk gebeld dat ik zaterdagmiddag moet werken.. Terwijl we dan hulp zouden krijgen, wat we morgen niet hebben. Dus ik ben op zijn zachtst gezegd totaal niet blij -O- Dus vriendlief en ik hebben voor morgen maar een kar gehuurd voor achter de auto, hopelijk kunnen we dan alles overzetten. Ons bed moeten we nog halen. maar ons witgoed wordt gelukkig gebracht.
Ja, de komende dagen zullen zeer druk zijn!

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:34

Nientsje schreef:
Klinkt als een geslaagde Sinterklaas Puppy :D
Brave Elano :)
Feike krijgt elk najaar vieze klodders in de haren voor zijn koker, ze zijn daar dan natuurlijk langer dan in het voorjaar/de zomer dus dan blijft er vaak viezigheid hangen. Ik maak dat dan schoon met warm water en een sopje. Alleen heel leuk vind hij dat niet :=


Klodders heeft hij gelukkig niet. Was echt paar haartjes nat en voor de rest druppels en oo zijn benen druppels. Maar tot nu toe heb ik hem heel goed zien uitsteken tijdens het plassen. Daarom vond ik het zo raar. :=

Als ik me goed genoeg voel vanmiddag naar Elano. Hoofd, spieren en evenwicht doen het niet zo goed. Wordt dus iig geen wandelen.
Kan ik ook gelijk kijken of het weer nat is. En sleutel aan vriendin geven. Mocht ze een keer alleen heen gaan dan kan ze er ook in. :+

Zerena

Berichten: 3888
Geregistreerd: 29-12-04

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:37

Chantal je zou haast zeggen dat de verandering van voer veel goed doet.

Shelly ik geloof dat je wel met meerdere tegelijk mag starten.
Maar ik weet het niet zeker.

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:38

Ik ga straks ook maar even naar stal. Eindelijk weer werken met mousey! Bak zal nu toch wel weer goed zijn.. |o

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:39

aah druk druk nientsje!! succes met de hele bubs!! verhuizen is een crime!! dan kom je er pas achter hoeveel rommel je als mens opspaart en bewaard, terwijl ik best wel weg gooierig ben. althans dat dacht ik haha :(

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:51

Succes met verhuizen Hannah!

MariekeTV laat tegen die tijd maar wat weten! Lijkt me wel eens leuk uit te proberen.

Welke zadels hebben jullie op jullie viervoeters liggen? Iemand ervaring met Ainsley? Ik heb echt een mooie gezien in mijn woonplaats. Maar ik weet niet of die perfect is voor tinkers.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 15:07

Heel veel succes met verhuizen! Inmiddels en 10+ x verhuist dus erg systematisch geworden in het inpakken van verhuisdozen :Y)

Chantal wat fijn dat Noedel het zo goed doet. Ben toch altijd wel jaloers op je := Knap en liefbeest is het ook <3 Straks tijdens de les even kijken. Misschien moet Indezz wel in het voer omhoog gezet worden aangezien de "rijminuten"/intensiteit van de trainingen omhooggeschroefd zijn na Heeze. Misschien ook eens denken om elektrolyten bij te voeren? Na de rijles van vanavond weet ik wss meer.

Shelley wij hebben Kieffer Paris Exclusiv en de Paris Ulla Exclusiv -kun je de boommaat van aanpassen- voor Devin en Keltic, Mam en Zabou hebben de Euroriding Luxor en voor Indezz een zadel van de Colbert Brothers *enige zadel wat zou kunnen passen ivm veel te dik paard (zo gekocht -DA zei obese paard haha-)*

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 16:13

verhuizing geeft altijd veel drukte, maar dan hebben jullie wel een eigen plekje :j was koud in het begin van de week. wel mooi weer maandag even gereden alleen maar gestapt. bak was hard. gister ook gereden ze was weer erg braaf. de medicijnen lijken wel wat aan te slaan. ben nu met prednisonpillen bezig. moet ze smorgens vroeg hebben komt wel mooi uit. heb toch vroege dienst. moet zondag ook werken wel druk hier. helaas is het geen verkoudheid bij nikki. ze heeft chronisch bronchitis. maar is een schat van een paard

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:07

Net les gekregen van mijn mama met haar Jolly, weer veel bijgeleerd van hen :D voor Jolly was het ook weer even wennen van serieus aan het werk te gaan. (Ivm operatie van mijn mama) Afbeelding

Succes met verhuizen Nientsje.

Hoe ging het met Mousey vandaag?

Super dat Noedel zo goed loopt :D

hier ook geen stijve paarden, enkel Dusty wordt sowieso niet hard aan het werk gezet maar dat heeft een andere reden (dikke babybuik).

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:37

_Clocloken_ schreef:
Net les gekregen van mijn mama met haar Jolly, weer veel bijgeleerd van hen :D voor Jolly was het ook weer even wennen van serieus aan het werk te gaan. (Ivm operatie van mijn mama) [ [url=m/MS8Hor.jpg]Afbeelding[/url] ]

Succes met verhuizen Nientsje.

Hoe ging het met Mousey vandaag?

Super dat Noedel zo goed loopt :D

hier ook geen stijve paarden, enkel Dusty wordt sowieso niet hard aan het werk gezet maar dat heeft een andere reden (dikke babybuik).



Ik zag het op fb ja ! Leuk :)

Mousey ging goed, heb haar even losgegooid en daarna even 15 min aan de longe gehad.. :)
Even de galop meepakken!

Vandaag is ook mijn nieuwe singel binnengekomen, zaterdag dus direct maar even mee rijden als het goed is :D

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 07:15

Even een ego post :)

Gisteravond vast wat in ons huisje begonnen.
Vandaag de meubels heenslepen en in elkaar zetten wat in elkaar moet.
Genoeg te doen!
Afbeelding

Helaas ben ik ondertussen weer zieker geworden... hoest me de longen uit het lijf en heb ook al boven de wc moeten hangen omdat ik door het hoesten finaal over mijn nek ging -O-

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 07:34

Succes met verhuizen!
Balen dat je zo'n last hebt van hoest.

Shelly ik heb een boomloos, en die wil je niet. Dus kan je niet helpen

Druk op het werk. Collega met zwangerschapsverlof en een collega die per direct stopt. Moeten we opeens het werk met 3 man doen ipv 5. Waarvan eentje er nog maar 2,5 maand is...

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:04

Succes met verhuizen en beterschap Nientsje!

Nessa, sterkte!
Hier ook al paar keer gehad dit jaar. Lijkt alsof alles dan ineens tegelijk komt op het moment dat het niet uitkomt.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:19

Vervelend Nessa. En het is zo'n drukke tijd van het jaar.

Beterschap Hannah. En succes met het huis. Wel erg leuk je eigen huis met je eigen spullen.

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:38

@ Nientje - Wat een ruimte zeg +:)+ wel klote dat je zo ziek bent -O- hopelijk knap je snel weer op!

@ Claudia - Fijn dat je zo lekker hebt kunnen rijden :)


Gisteravond weer les gehad en het ging echt super goed. Conditioneel worden de paarden steeds beter en ook sterker. Er is nog heeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeel ruimte voor verbetering maar er was al verbetering zichtbaar *en enkele singelgaten minder*. Even met de juf overlegd over de stijfheid. Dit heeft verschillende oorzaken wss.

Indezz - 1. Ik heb haar ook een tijd met Devin zijn bit gereden en dat ging beter maar zo vreselijk lastig iedere keer het bit wisselen dat ze tijdelijk haar oude bit in heeft tot het nieuwe komt. 2. We zijn in afwachting op de tandarts (ze heeft een haak op haar snijtand, wie weet misschien ook op haar kiezen?) 3. Pubergedrag / dwarsigheid 4. Onervarenheid, ik moet op dit moment nog wat grotere figuren rijden om het haar wat makkelijker te maken ivm haar balans(problemen). 5. Ondanks dat ze moet afvallen moet ze toch wel iets meer aan krachtvoer krijgen. :+

Devin - Hij heeft wat meer last van de kou en is dan gespannen, ik moet meer vanuit de ontspanning gaan rijden en zelf ook ontspannen blijven...............DUHHHH := Zo fijn als hij gisteren na 30 minuten liep heeft hij volgens mij nog nooit gelopen <3 *\o/*

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 09:54

fijn dat je in ieder geval verbetering merkt allienda!!

fijn dat het zo lkkr ging cloclokhen!

shelly hier ook boomloos, miss is semi boomloos een idee?

werk ze nessa!

nientje wat een ruimte idd! succes met verhuizen en beterschap!

fijn dat mouse goed ging kimley

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 10:20

Hannah Ziet er leuk uit! Wel beterschap brr

Fijn kimley, schattige mousey

Fijn allienda dat je nu een aantal oorzaken hebt wat het zou kunnen zijn! Ik ben nog steeds aan het uitvogelen wat het is. Morgen gaan we in ieder geval lekker genieten op concours. Hij heeft gisteren met de bijrijder alleen een half uur gestapt aan de hand en vandaag is was dag dus staat hij stil. Morgen dus wel wat pit denk ik.

Oh Nessa bah dat is echt hard werken dan..

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 16:59

wat is het triest weer. echt donkere dagen voor kerst.veel beterschap nientsje. komt nu vervelend uit nu je aan het verhuizen bent. wat is mousy een mooi paard <3 is ook een importtinker toch? werk ze nessa nikki heeft vandaag rust. morgen maar even rijden. en haar box even leeghalen zit weer een berg in. ze hoopt het vlas atijd achterin op een bult en gaat er daarna in liggen. >;)

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 17:52

Bedankt voor iedereen die op mij reageerde! Was nogal druk gister avond dus heb het niet eens gelezen... oeps :')

Helaas leen ik een zadel van iemand, en die gene wil morgen haar zadel terug.. (logisch natuurlijk)
Jammer, maar dat word komende maanden even niet meer kunnen rijden :(

Morgen nog even rijden en dan gaat het zadel weer terug.. net nu mijn singel binnen is gekomen :')
Ach we trainen wel door met andere dingen. :)

OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 20:03

Kimley wat voor zadel had je?

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:08

Zo lekker gekletst weer hier! Helaas ook ziek geweest :(

Nientsje beterschap en succes met verhuizen!

Nessa dat is balen, wat voor werk doe je?

Allienda fijn dat je les zo goed ging, hier ook een tinker die wat stijver is maar dat heeft hij altijd in de winter.

Balen Kimley!

Vandaag weer les gehad met Joey, nog veel werk aan de winkel, vooral ik :o maar verder heel trots op Joey!



OleJon
Berichten: 2503
Geregistreerd: 04-07-14

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:21

morris01 ziet er goed uit :) joey is vrij groot of lijkt dat zo?

morris01

Berichten: 206
Geregistreerd: 23-11-03

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:25

Ik denk rond de 1.70

puppy1128

Berichten: 5011
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:32

morris01 schreef:
Ik denk rond de 1.70


Dat is geen kleintje nee! :D
Ziet er goed uit zover ik kan zien. :)