[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 08:29

Mini statiefje :D
Die past in de zadeltas. Zal filmpje zo plaatsen als ik de kinders uit bed heb gekregen... slaperts.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:32

Chasey schreef:
Mini statiefje :D
Die past in de zadeltas. Zal filmpje zo plaatsen als ik de kinders uit bed heb gekregen... slaperts.


Cool zeg! En dat zet je speciaal neer :) grappig zou ik zelf nooit aan denken. Moet je wel steeds op en af stappen denk ik? Dat was met mijn hafje niet te doen denk ik.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 08:38

Haha ja dat moet je wel steeds neerzetten. Maar gelukkig hoefde ik maar 1 keer af te stappen. Ik zette het statief op grote palen. En hoefde Nick dan alleen naast die paal te parkeren. Gelijk een leuke oefening om vanaf het paard camera klaar te zetten op een paal haha.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 08:43

En de film. :o


Esther_92

Berichten: 163
Geregistreerd: 19-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 09:42

Lees al mee vanaf het begin maar na het filmpje kan ik niet laten om te reageren! :o
Leuk in elkaar gezet! Ik moet ook maar is de camera mee nemen in het bos en zo'n mini statief aanschaffen! :Y)

Wat een ontzettende leuke dingen doe jij met je pony's! Je brengt me op ideeën om ook te gaan doen met de haflinger die ik bij rijd! :j

pommetje1

Berichten: 110
Geregistreerd: 08-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:18

Ook even reageren hoor...
Wat vind ik jullie twee kanjers! Je mag echt supertrots op jezelf zijn, en op Nick ook! Wat heb jij een knap paard zeg, hij doet het toch allemaal maar mooi voor je.
Je filmpje is super leuk om naar te kijken, leuk om te zien hoe stoer jullie ziijn *\o/*
Je inspireert me, ga vanmiddag ook op pad met mijn paardje, ben ook niet zo'n held als ik alleen op pad moet en verzin dan meestal wel een smoes om het niet te hoeven doen. Maar ik heb net zo'n lief paard als jij en ik moet een voorbeeld aan jullie nemen en het gewoon doen :j

Heel veel plezier nog met je leuke paardjes, en dat er nog maar vele leuke ritjes mogen volgen.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 10:45

Leuk filmpje!!!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:11

Hahaha ....

Sorry, ik lach je niet uit. Nou ja, toch wel een beetje.

De planning:
"Ik vind het toch wel spannend hoor, alleen met Nick, ik ga alleen een beetje stappen."

De uitvoering:
"Stik, hoe neem ik de camera nou mee? Nou ja, ik rij wel met 1 hand, kan ik met die andere de camera vasthouden. Gaaf, zo'n camera, zet ik 'm effe daar neer en doen we ook een galopje want dat staat zo leuk op film."

Ik word blij van jullie en jullie avonturen!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:15

Aaww wat een stuk voor stuk lieve reacties allemaal! Dank jullie wel. :o Doet me heel goed.
En ook fijn dat ik een voorbeeld kan zijn zo.
Spannend vond ik het wel toen ik aan het opzadelen was hoor! Maar na ons eerste stijltje die we voor de tijd sprongen viel die spanning helemaal weg!! Wat zo blij dat dat was gelukt!
Was voor de tijd ook niet van plan hele stukken te filmen met de camera in de hand, maar dat ging eigenlijk vanzelf, want het rijden voelde zo goed en vertrouwd!
Tijdens het filmen heb ik het touwtje van de camera om te pols, dus kan hem loslaten als dat nodig is. Heb ik ook 1 keer gedaan :j

Het mini statiefje komt van de Action. Is een driepootje met flexibele pootjes. Dus je kunt hem overal op zetten of omheen draaien.
Afbeelding

Heb ook in een grotere, stevige driepoot variant. Een zwarte. Die niet bij de Action vandaan komt.
Die was duurder maar kan je ook merken aan de kwaliteit. Die heb ik zelfs een keer met de pootjes om de spoiler van mijn Rally auto gedaan, om de Lamborghini achter mij te kunnen filmen. := Ding is super stevig! (Durf ik niet met de Action variant hoor).
Maar een driepootje met flexibele pootjes is super handig! En die kleine van de Action past mooi in mijn zadeltasje. Weegt ook niks.
Gebruik beide heel regelmatig! :j

Misschien kan ik ook wel eens een 'achter de schermen' filmpje maken. Dan zie je mij dat ding neerzetten en tegen Nick vertellen dat we de camera nog op moeten halen enzo... :+ :Y)
Deed ik ook altijd met James al hahaha.
En James hoorde je haast denken "Oh, ja... nog een keer terug, om die camera weer te halen.. wel ja... :roll: :roll: ".

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:29

Wat ben je toch ook een heerlijk mens, Lien <3

Doe vooral "voorzichtig en rustig" aan, moet er niet aan denken wat voor stunts je overhoop zou halen als je dat niet deed _O-

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:43

Wat lief, dankje :D

Nu scheelt het ook dat ik al ruim 10 jaar 'buiten rijervaring in mijn eentje' heb.
Voordat ik James had, had ik een verzorgpony Lotte. Een kruising arabier. Ook met Lotte moest ik altijd alleen op stap, want ik had gewoon geen maatjes :') En van Lotte heb ik echt ontzettend veel geleerd! Hoewel Lotte soms een vreselijk heethoofd kon zijn, ben ik nog nooit van Lotte afgevallen. Die kom me toch altijd in rengalop, niet te zuinig. Heb haar gereden tot ik James kreeg. Lotte is net zo oud als ik. 30!! En ze gaat nog steeds af en toe naar buiten een stap ritje maken :)
Nou daarna kwam James dus. Daar heb ik weer compleet andere dingen van geleerd... Poe zeg.. Daar ben ik zo ontzettend vaak van af gestuiterd dat ik de tel kwijt ben geraakt. :') Maar dat kwam ook wel omdat we nogal wat stunts uit haalde hoor. Toen was ik 'iets minder' voorzichtig dan nu ;) Verstand komt met de jaren, zeggen ze wel eens... Maar door als die stunt konden we uiteindelijk wel zowat alles met elkaar. _/-\o_
Iin die tijd stond ik er dus ook hoofdzakelijk altijd al alleen voor om buiten te rijden. Want als ik op iemand moest wachten die mee zou kunnen, kwam het er simpelweg gewoon niet van. Dus dan moet je wel... Maar daar heb ik dus heel veel van geleerd.
En ik ga er van uit dat als we een tijdje verder ben dat ik tegen Daan zo kan zeggen: "Nou, Nick en ik laten de hond even uit hoor, tot straks"!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:48

Daar leer je ook het meest van, van gewoon doen!
Wat je dan nog niet kunt, kom je dan vanzelf wel achter :D

En angst is een slechte raadgever!

Oscar mag ook wel vast gaan trainen, anders houdt hij jullie straks niet bij!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 13:49

Ooohhh Oscar heeft energie voor 10. Die is niet moe te krijgen, dat scheelt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 13:51

Je grootste "probleem" tijdens de rit was dus niet de rit, maar de camera? :P

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 14:00

Je zou het haast denken :')
Nee, ik had echt buikpijn van de spanning gisteren ochtend.
Kom dat ik zo'n vreselijk angstig en onzeker mens ben... Maar daarnaast ben ik ook stront eigenwijs, dus laat die angst me niet in de weg staan, want als ik iets wil doen... dan zoek ik een weg om het te doen!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:03

Twee engeltjes op je schouder : eentje met een zweep en eentje met een EHBO-koffertje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:14

Shirley schreef:
Twee engeltjes op je schouder : eentje met een zweep en eentje met een EHBO-koffertje :D


_O- en wat doet het duiveltje dan?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-16 14:15

Hé! Die heb ik niet hoor :P Daar doe ik niet aan, duiveltjes :P Dus gewoon 2 engeltjes!

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:21

Beter!
Ik vind je ontzettend nuchter en stoer dat je ondanks je angst juist doorpakt.

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 22:59

leuke filmpje! Nick is super braaf. Mooie omgeving ook om te rijden. (afgezien van de drukke weg ) sommige rijden idd als gekken Zoals die ene auto die de man nog even snel inhaalt.

jeetje77

Berichten: 3462
Geregistreerd: 28-11-14
Woonplaats: In de buurt van water, zout en zoet

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 01:48

Geweldig dat filmpje. En hoe je om gaat met je angsten enzo.
Ik vond mijzelf al heel stoer dat ik afgelopen maandag omdat de bak bevroren was een buitenrit alleen ben gaan maken (voor het eerst doordeweeks overdag terwijl in de buurt hier de kliko's net op het moment dat ik ging rijden werden opgehaald.... en wat voor spoken kan ik nog meer voor mezelf bedenken). Het enige wat madam deed toen ik een andere route wilde nemen dan ze gewend was... was een mini steigertje. Die ken ik nou wel van haar. En het blijft een hafje dame, dus ze heeft een klein eigen willetje.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 18:48

Wat goed Jeetje77 dat je ook lekker op pad bent gegaan! Die containers ophalen maakt inderdaad een hoop kabaal, maar meestal zie je inderdaad zelf de spoken en dat geef je door aan je paard!

Ik heb nu even problemen met uploaden, maar wil straks een ITP topic maken of iets. Maar het uploaden werkt niet mee.
Ik heb vandaag een hele fijne rit gemaakt in het bos, ondanks het vieze weer. In het topic zal ik er mee over vertellen. Maar kan in ieder geval vast zeggen dat ik de hond ook weer eens mee genomen heb en dat ging super goed! In het bos ontmoette ik Daan en de kinderen, want zij gingen lekker met de auto.
En............ Nick en ik hebben in het bos mooi wat gecrosst!!!! Ik zie een crosspony in de dop. En ik zie ons straks ook wel crosslessen doen en de tripalon! Ben trots op ons :D

Afbeelding

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 18:49

Heerlijk <3
Fijn om jou ook re zien lachen :D

soesje321

Berichten: 616
Geregistreerd: 15-05-14
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:36

Oh wat fantastisch Chasey! Wat ben jij een topper zeg! (En nick natuurlijk ook!)
Het is er super heerlijk uit! Net zoals Garbel idd zei, superfijn om je zo te zien lachen!

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:40

Wat een leuke combi zijn jullie!