[VOLG] De avonturen van Nick en Bliksem

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EdkingEnzo

Berichten: 3473
Geregistreerd: 18-09-11
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 16:17

Wauw! Ik heb je hele topic doorgelezen en ga vanaf nu volgen :) Ik vind het heel leuk om je posts te lezen!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 18:11

Nog even en de rest van de familie gaat alleen nog mee voor de gezelligheid, in plaats van dat het "moet" omdat jij en/of Nick anders onzeker is.

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 20:30

Ik was gewoon ongeduldig :o :+

Het ziet er lekker uit.
Zweep in je mond is een leuke _O-
Paard in de gang, natuurlijk, waar anders?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 21:40

Dankje allemaal, wat leuk dat jullie zo lekker mee volgen. Doet me goed :) Geeft me weer een hoop zelfvertrouwen.

Nick zit nog steeds wel vast in zijn lijf, maar al stukken minder dan voorheen! Want ik heb al heel lang geen taktfouten meer gezien :)
Wil tzt nog wel een masseur of iets laten komen. Om te kijken hoe we hem nog losser krijgen. Maar door het springen en vrijspringen wordt zijn achterhand stukje bij beetje sterker. En dat doet hem goed. Want alles viel op de voorhand en die achterhand hobbelde er maar een beetje achteraan.
Binnenkort komt eerst de tandarts :)

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-16 21:43

Ziet er heel leuk uit! Lekker ontspannen.

Nog even een complimentje aan David want hij maakt mooie foto's vind ik!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-16 22:58

Lief he! David kan best mooie foto's maken! Hij vindt het ook leuk om te doen :)
Deze heeft ie ook gemaakt.
Afbeelding

edit.
Nog eentje voor vandaag. Vlak voordat we de auto in stapte om naar opa en oma te gaan aaiden David en Marloes de paardjes nog even :) "Doei paardjes, tot straks!"
Afbeelding

maylotje

Berichten: 2177
Geregistreerd: 15-09-12
Woonplaats: Zoetermeer

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 10:44

Als David zo doorgaat word ie nog fotograaf later! Hele leuke foto's!

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:29

nu het gezegd wordt idd, het valt helemaal niet op dat de foto's door een kind gemaakt zijn. Het zijn gewoon leuke foto's. Ontzettend goed gedaan dus David!

Shirley

Berichten: 26905
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:41

Ik zou maar vast een logo gaan verzinnen, David +:)+

En was het leuk bij opa en oma?

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 12:44


Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-16 12:52

Edit. En een hele lieve van James. Die eventjes de deur open doet en naar binnen komt :')

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 17:20

Nick houdt er wel van om hondje te lebberen. :')

"Wie ik?"
Afbeelding

Afbeelding

En dan vooral... mannen onder elkaar dingen...
Afbeelding

"Kom eens hier, lekker hondje!"
Afbeelding

Even lekker snuffelen.
Afbeelding

En weer zoeken die twee elkaar op... :') Neusje neusje!
Afbeelding

En uiteraard weer mannen zaken....... :roll:
Afbeelding

edit. Ik heb Nick ook officeel gemeld bij het centrale topic voor paarden met overgewicht. Poe he wat is hij de laatste weken dichtgegroeid. En ik maar denken dat hij met de koude dagen wat extra's nodig had... :+ :+ Stom! Maargoed, leer er weer van en ga er gelijk wat aan doen.

(En dan krijg ik met Sinterklaas een XXL emmer paardensnoep van schoonpa :') :') Ach ja, dat blijft wel goed. En Bliksem is er ook nog)

Anoniem

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:09

_O- rare beestjes samen

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-16 22:15

Ja wat een viespeuken he...

Ik heb geregeld dat ik morgen oppas heb voor de kindjes, dus kan morgen middag een buitenritje maken! Moet dan wel helemaal alleen...... Maar anders komt het er niet van, dus ik ga het gewoon proberen! :):) :brr:
Eens even kijken of we lekker kunnen draven. En anders ga ik er wel hardlopend naast ofzo. We moeten beide kilo's kwijt :') :')

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-16 22:31

Er komt een paard uit de kast, ja, ja, een paard uit de kast ... :-)

Leuk vooruitzicht van die buitenrit morgen. Zoals tegen mij gezegd werd jaren geleden toen ik weer voor het eerst op buitenrit ging: je krijgt wat je verwacht. Dus verwacht met mij maar mooi dat jullie het morgen onwijs naar je zin gaan krijgen, terwijl jullie dravend (jij op Nick uiteraard, niet ernaast) door het bos gaan.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:15

Die foto's met Bliksem en he dochtertje....-smelt- wat een heerlijkheid :)

Heel veel plezier gewenst op je buitenrit, het gaat je vast lukken en goed doen!

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 11:00

Ik heb nu al buikpijn van de zenuwen, maar ondanks dat heb ik er wel heel erg zin in! :Y)
Ik ga er proberen een leuk video verslagje van te maken. Voor mezelf om later terug te kijken hoe we zijn gegroeid, maar ook gewoon voor jullie omdat het leuk is om te delen!

Ik weet niet of ik vanmiddag al gelijk een doel moet gaan stellen met betrekking tot de draf. Ik denk dat ons doel gewoon rustig samen op pad moet zijn. En hoe we draven komt later wel.
Nick heeft namelijk totaal geen zweef momenten in de draf. Hij draaft ontzettend vlak!
Ik wil in het voorjaar sowieso iemand erbij halen die zijn skelet en zenuwen eens na kijkt. Ik kies daar bewust voor pas van het voorjaar, want in de winter kan ik hem gewoon niet zo oppakken als hoe graag ik dat zou willen. Zit altijd met die kinderen, vroeg donker, harde weide etc...
En straks gaat Marloesje ook 2 keer naar de peuterspeelzaal. Heb ik mooi wat meer tijd voor de paardjes :D

Wat ik zie aan Nick is een paard met een slappe achterhand. (Dat werd ook duidelijk vermeld door de vorige eigenares! Dus dat hij niet lekker liep van achter wist ik en dat zag ik ook bij de eerste bezichtiging.)
De slappe achterhand kan je ook terug zien in zijn bouw. Want hij staat erbij als een pitbull. Brede, grove borst, kort nekje en klein kontje. (In verhouding dan ;) ) En achter loopt hij wijdbeens. Dus hij doet eigenlijk alles met de voorhand... en die achter beentjes bungelen er maar wat achter aan.

Toen Nick net bij ons kwam zag ik hem met grote moeite 3 galop pasjes doen in de weide. Dat kon hij gewoon niet! Kostte hem ontzettend moeite. En draven zag er ook niet uit. Hij was dan ook erg stijf in de achterhand. Korte passen, niet ondertreden en maakte heel veel taktfouten! Zowel in stap als draf! Hij gooide alle gangen door elkaar. Leek echt nergens op. Kan er niks mooiers van maken, want dat was het gewoon niet :')
24/7 buiten, magnesium en losse teugel rijden deden hem wel erg goed! En vrijspringen natuurlijk ook, om hem losser en wat sterker te maken :)
En dat kun je al goed terug zien, want hij is qua beweging al ontzettend verbeterd in een half jaar tijd.
Takt fouten maakt hij al een tijd niet meer! Hij is er nog lang niet, maar hij kan nu in ieder geval al lekker door de weide galopperen! *\o/* Iets wat hij in het begin niet deed.
En hij kan al langere passen draven, zonder alle gangen door elkaar te gooien. :j

edit. Nu nog zien dat we die vetjes er weer af krijgen en kunnen we lekker verder trainen om de achterhand te versterken. :j

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:07

Tja, mooie analyse van Nick zijn lijf en bewegen, maar we zijn natuurlijk benieuwd naar de buitenrit! :D

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 16:32

Nou. Die ging super goed!!!
Ben helemaal trots op Nick en mezelf. Ik zit nu in het zwembad voor David zijn zwemles. Maar mijn dag kan niet meer stuk.
Mijn telefoon wel, want die heb ik net op straat laten vallen. En scherm gebarsten, maar ben nog zo vol van die buitenrit dat me het niks kon schelen haha.
Heb het gefilmd. Dus verslag en film volgen!!

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 16:38

O gaaf! Ik ben benieuwd.

Djoopie

Berichten: 2691
Geregistreerd: 12-06-12
Woonplaats: Ergens op aarde

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 17:00

Wat leuk om te horen!!! Ben blij voor jullie!

sjanien

Berichten: 2211
Geregistreerd: 13-06-06
Woonplaats: 't oosten

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:05

fijn om te lezen dat het zo goed is gegaan! Jullie komen er wel! gewoon telkens een stapje verder gaan als je er goed bij voelt.
Hele mooie foto's komen er voorbij! Balen van je telefoon. Je kunt idd goed zien dat hij niet helemaal lekker loopt. Wil hij wel zelf graag draven? Maar als hij al zo erg is opgeknapt afgelopen half jaar komt dat vast goed als hij wat minder gewicht heeft, met de nodige training en evt bezoekje van de osteo.
Ben benieuwd naar het filmpje van vandaag.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 23:16

Wat lief van jullie :)

Sjanien, ja hij wil wel graag draven hoor :) Hoef hem maar heel iets aan te sporen dan gaat ie al. En hij kijkt ook altijd vrolijk. Nooit oortjes in de nek of zuur kijken. Geen protest. Hij wil dus wel graag :D
En als ik inderdaad zie hoe hij al verbeterd is met het draven, komt dat wel goed.

Voordat we vandaag onze buitenrit hadden gemaakt, ben ik eerst even in de weide gaan rijden.
David en Marloes waren binnen aan het spelen en de weide waar ik in reed is voor het huis. Marloes stond mooi voor het raam te kijken.
Eerst lekker los stappen en draven en daarna ben ik nog een paar keer over de hindernisjes gegaan.
Intussen kwam Daan ook thuis. Ik vroeg hem of hij 1 keer een stijltje van het kruisje wilde maken. Om te kijken hoe dat ging, want dat had ik nog niet eerder met Nick gedaan. Wilde het gewoon graag proberen en daarna zou ik lekker naar buiten gaan.
Dus zo gezegd zo gedaan en onze eerste sprong over een stijltje is een feit!

Afbeelding

Joehoe!
Afbeelding

Na deze sprong was ik heel tevreden en trots op Nick. Dat ie dat toch maar even deed. En hup, toen was het tijd om op pad te gaan. Met z'n tweetjes!

Wij wonen aan de rand van het industrieterrein en op woensdagmiddag is het daar mega druk. Dus het duurde en het duurde maar voor we de weg konden oversteken...
Afbeelding

Verkeerde bleef maar voorbij razen. Maar Nick bleef keurig stil staan!
Afbeelding

Na nog een kilometer over een drukke weg kwamen we in het bos! En ook daar hebben we nog even lekker een galopje gedaan. En dat ging goed! Hij vond het leuk. Hij wilde graag, maar merkte wel dat conditie ver te zoeken is. Maargoed, dat is niet vreemd. Hij had lol, en daar ging het om!
Afbeelding

Nog een galopje.
Afbeelding

En weer terug naar huis. Ik vond dat hij het keurig had gedaan. Heel veel bos hadden we dus niet gezien, maar het was goed zo. Lekker rustig naar huis. Nou ja... rustig. We meosten weer over die drukke weg. Die kunnen we niet vermijden, anders komen we niet thuis. :+
Afbeelding

De terug weg stond Nick ook weer keurig bij de drukke kruising te wachten.
Afbeelding

Afbeelding

Na een zeer geslaagde rit kwamen we weer thuis. :j En konden we daar tussen de rotzooi slalommen. :')
Afbeelding

Film volgt, is nog niet klaar met uploaden.
Trots op Nick! En mezelf! :j

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:26

En terecht, dat je trots bent op Nick en jezelf. Jullie hebben het toch maar mooi samen gedaan. En ik vind je stoer, zo'n weg oversteken of er langs moeten lopen is niet niks.

_Anke

Berichten: 2052
Geregistreerd: 11-07-14
Woonplaats: Eindhoven

Re: [VOLG]Het begin van een nieuwe vriendschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 08:28

Hoe heb je die galop fotos gemaakt? Je was toch allen :o?