[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:41

Oww beterschap bonjoy!

Ik denk dat ik in januari begin met een BuJo, en tot die tijd hier allemaal inspiratie opdoen :y).

Wat ik me wel afvraag, waar hebben jullie je lijstjes, gewoon tussen de weken/maanden door? Of ergens achter een tab blaadje ofzo?

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 22:50

Ik heb het er gewoon overal tussen staan. Wel alles netjes genoteerd in mijn index. Heb nu zo'n 30 pagina's vol staan en alles is nog makkelijk terug te vinden.

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 23:45

Zodra ik iets bedenk is het de volgende pagina.
Zo'n habit tracker heb ik later bedacht, dus een stuk ruitjespapier op een lege plek tussen twee pagina's geplakt, zodat beide kanten ervan te gebruiken zijn. Maar ja had de pagina's al verder genummerd kwam ik toen achter.. Dus die zijn nu pagina 26 b en 26 c :')

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 10:39

laraxXxemma schreef:
Zodra ik iets bedenk is het de volgende pagina.
Zo'n habit tracker heb ik later bedacht, dus een stuk ruitjespapier op een lege plek tussen twee pagina's geplakt, zodat beide kanten ervan te gebruiken zijn. Maar ja had de pagina's al verder genummerd kwam ik toen achter.. Dus die zijn nu pagina 26 b en 26 c :')


:')

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 13:20

Ik heb nu de meeste dingen er los tussen staan maar ik vind het toch wel vervelend, dus ga dingen als een jaaroverzicht en belangrijke info voor mijn minor volgend jaar volgende keer wel aan het begin doen.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:39

Ik heb het achter een tabblad. Maar heb een arc planner, dus kn de blaadjes makkelijk veraplaatsen

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:41

Ik heb de kalligrafeer stift binnen :D


Afbeelding

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 22:48

Ziet er leuk uit zo! Schrijft het lekker?

(Ik zag ergens voorbij komen dat de liddl volgende week een setje kaligrafeer pennen heeft voor 10 eurie.)

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:56

Kristie schreef:
Ziet er leuk uit zo! Schrijft het lekker?

(Ik zag ergens voorbij komen dat de liddl volgende week een setje kaligrafeer pennen heeft voor 10 eurie.)

Die moet ik onthouden

Cabelona

Berichten: 1700
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Vroomshoop

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 09:52

Ziet er gaaf uit. Mijn schoonmoeder geeft kalligrafeerlessen, misschien kan ik bij haar nog wat leuke tips opsteken.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:10

Het is wel even oefenen, maar leuk om te doen!


Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:21

Heb gister een boek over handletteren gekocht :) als ik tijd heb eens aan beginnen :D

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 08:55

Oeh jullie hebben mij geïnspireerd met dit topic!
Ik vind agendas vaak zo duur en wil er altijd meer in kwijt dan mogelijk. Ik heb nu voor 5 euro een notitieboek en een soort post its gekocht. Omdat ik wel echt een agenda gedeelte wil heb ik week een maand planningen uit geprint, anders ga ik het niet bij houden. Deze wil ik in het eerste gedeelte plakken. Aangevuld met to do lijstjes etc. Tweede gedeelte kan ik dan voor andere dingen gebruiken...

RenskeFrea

Berichten: 866
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Veldhoven

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 09:59

Ik vind het idee hiervan erg leuk, want werk graag met lijstjes en overzichtjes en ben ook heel goed in dingen uitstellen enzo, maar het is wel motiverend om dingen opgeschreven te hebben en dan afstrepen als gedaan.
Dus al mijn lijstjes zwerven te pas en te onpas door mijn huis en tassen en is makkelijk te negeren :P

Dus ik ben naar aanleiding van dit topic ook maar gestart met een Bullet Journal.
In een notitieboekje wat ik nog had liggen, wat eigenlijk te klein is voor dit doel, maar goed om paar maandjes mee te oefenen zodat ik in Januari misschien wat uitgebreider kan beginnen.
Momenteel is het vooral heel simpel met een maandoverzichtje van 2 maanden en een weekplanning (want ik ben al weken mijn agenda kwijt, dus kan ik dit mooi hier ook voor gebruiken :P )
Ook heb ik ondertussen al een filmlijstje en een overzichtje met klusjes die moeten maar nog niet aan een dag hangen. En een habit tracker.

Ik heb het 2 dagen volgehouden en 2 dagen al niet naar om gekeken :P Maar dat was vanwege drukte op werk enzo, 's avonds te moe om nog iets te doen. Maar dat is ook niet erg vind ik, zolang ik maar niet ga denken het lukt toch niet ik stop maar helemaal. Gewoon de volgende dag weer oppakken :)

Mijn manier van weekindeling vind ik nu al te klein ook vanwege ruimtegebrek (had hele week op 2 pagina's) dus ga volgende week gewoon van dag tot dag beginnen op een pagina en dan pas de volgende eronder als de dag klaar is. Kijken of dat beter werkt :)
Het is even zoeken wat ik fijn vind en wat niet, maar vooralsnog vind ik het concept erg leuk, en wil later ook graag meer met versieringen enzo werken. Maar ik merkte toen ik bedacht eerst eens tijd nemen om indeling mooi en uitgebreid te doen dat ik toen al begon uit te stellen om te beginnen. Dus toen maar bedacht om gewoon te beginnen met schrijven en later verder te zien, en dat werkt effectiever :)
Ik haal in elk geval veel inspiratie uit dit topic al :D

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:11

Ik doe ook nog niet elke dag alles wat ik wil. Maar dan pak het 2 dagen later gewoon weer op. Maar voor mij is het op die manier ook een soort therapie om daarmee om te gaan. Hij hoeft niet per se perfect te zijn

Manou

Berichten: 3376
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 12:24

Mijn overzicht van deze week is vooral geworden tot een to do list voor dit weekend. En het vorige weekoverzicht is helemaal leeg gebleven.

Ik zit nu te denken over een habit-tracker voor wekelijkse klusjes/taken. Als ik die iedere week dat moet gaan opschrijven, dat gaat niet werken. Dus als ik een schema per kwartaal maak (past mooi op 1 pagina dan) lijkt me dat wel een mooie oplossing.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:53

Mijn boekje is binnen. Een paars/roze Moleskine, extra large met stipjes :D. Kan ik eindelijk beginnen te freubelen.

YMJArabians

Berichten: 9678
Geregistreerd: 10-11-05
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 16:58

Afbeelding

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 17:32

Omdat ik die met gestipte pagina's best duur vind, ben ik nu een beetje opzoek naar eentje met ruitjes van 0,5 cm. Het is alleen erg moeilijk er een te vinden die ook een elastiek en een bladwijzer heeft, iemand misschien ideeën?

Kristie

Berichten: 15027
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Al pendelend tussen hier en daar...

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 19:10

Iarax waar woon je? In Amsterdam zit op de kinkerstraat hoogstins boekwinkel, en toen ik daar van de week was hadden ze heel veel boekjes en dingetjes. Misschien kun je het ook online kopen?!

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:56

Ik ga zo ook weer eens verder met het ontwerpen, ik doe het dus op mijn laptop en laat het drukken. Echter twijfel ik nog of dat ik een week verspreid over 2 pagina's of over 1 pagina.. Wat zouden jullie doen?

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:13

Waarom laten drukken? Dan heb je alsnog van tevoren een layout waar je niet meer van af kan wijken en is het toch eigenlijk geen bujo meer maar een zelfgemaakte agenda?

xWouter

Berichten: 2726
Geregistreerd: 03-09-09
Woonplaats: Oosterhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 17:17

Emmaa_ schreef:
Waarom laten drukken? Dan heb je alsnog van tevoren een layout waar je niet meer van af kan wijken en is het toch eigenlijk geen bujo meer maar een zelfgemaakte agenda?

Ik laat het drukken omdat het voor mij tegelijkertijd een schoolopdracht is. Ik ontwerp elke pagina zelf en werk verder ook met lijstjes en dergelijke. Bovendien heb ik ook niet de tijd om wekelijks alles zelf te gaan maken in de bujo zelf. Wanneer ik dit van te voren ontwerp naar mijn wensen is het voor mij veel makkelijker om het bij te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 18:15

xWouter schreef:
Ik ga zo ook weer eens verder met het ontwerpen, ik doe het dus op mijn laptop en laat het drukken. Echter twijfel ik nog of dat ik een week verspreid over 2 pagina's of over 1 pagina.. Wat zouden jullie doen?


Ik heb ook mijn eigen agenda ontworpen (en laten drukken) en heb een week over twee pagina's verspreid. Een week per pagina vind ik echt te krap.

ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 19:37

Oeh een week per pagina vind ik ook veeeel te krap. Ik heb soms al moeite met 2 dagen per pagina.
Ik ben het wel een beetje met Emma eens :o een bujo is toch wel een beetje om het zelf tekenen doodlen en kriebelen. En juist de vrijheid om het elke week/maand zo aan te passen aan je eigen wensen enzo