[ART] Bullet Journal

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ontherun
Berichten: 4958
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-16 21:59

Dat is wel een slim idee __sanne! Ik kan me soms groen en geel ergeren als ik ergens een schrijffout maak :=

Mooie kleur marlon!

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 08:11

Weet iemand of je trouwens ook dikkere boekjes hebt met dotter paper? Vind 80gr zoals moleskin etc te dun. := werk voor mijn schetsboeken meestal al in 100+Gr dan kunnen de markers er ook nog in. Ik vind het zo lelijk als je de inkt door de pagina heen kan zien.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:23

Ik sta nu op het punt om een leuchttum met stippen te kopen! :j

Twijfel alleen erg over het formaat. Heb momenteel een gelinieerd notitieboekje, a5 formaat. Maar daarin kom ik niet uit met een maandoverzicht bijvoorbeeld.

Toch lijkt a4 weer zo groot...

Wat is voor jullie het fijnste?

Lonni

Berichten: 1776
Geregistreerd: 01-08-14
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:31

maava schreef:
Weet iemand of je trouwens ook dikkere boekjes hebt met dotter paper? Vind 80gr zoals moleskin etc te dun. := werk voor mijn schetsboeken meestal al in 100+Gr dan kunnen de markers er ook nog in. Ik vind het zo lelijk als je de inkt door de pagina heen kan zien.


nuuna had geloof ik 100grams

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:41

Die va nuuna zijn cool! Ik weet al wat ik voor kerst ga vragen. :D

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 10:59

Ik wil er ook 1 van nuuna maar ze zijn zo duur :(

Tessa_1

Berichten: 1133
Geregistreerd: 23-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 11:59

Sincere schreef:
Ik sta nu op het punt om een leuchttum met stippen te kopen! :j

Twijfel alleen erg over het formaat. Heb momenteel een gelinieerd notitieboekje, a5 formaat. Maar daarin kom ik niet uit met een maandoverzicht bijvoorbeeld.

Toch lijkt a4 weer zo groot...

Wat is voor jullie het fijnste?


Ik heb een A5 Leuchtturm en als ik goed tel heb je per pagina 27 stippen in de breedte en 39 in de hoogte (dus 26 kolommen en 38 regels).
Zolang je je titel niet te groot maakt passen daar dus makkelijk 30/31 regels onder :)

Edit: (opnieuw geteld) 27 in de breedte :P

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:12

@Tessa1 bedankt voor je antwoord! :D

Nikita_K
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-11-14

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:22

Ik ben vanochtend aan mijn Bullet Journal begonnen. Bij mij moet hij echt functioneel zijn dus kleurtjes e.d. ga ik niet gebruiken. Kan evt straks wat foto's posten maar het is dus geen 'mooie'.

Frensie

Berichten: 1319
Geregistreerd: 31-01-10
Woonplaats: Voorthuizen

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:36

Ik ben deze week ook beginnen. Bij de Hema mooi notitieboek gekocht dat met een sluiting dicht kan. Ook ik maak hem vooral functioneel dus niet allemaal mooie tekeningen. Vind het erg leuk! Was altijd al soort van op zoek naar zoiets maar kreeg het niet naar wens. Denk dat dit wel gaat lukken. Veel ideeën opgedaan op pinterest.

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 12:50


Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:45

Kruipt uit de meeleeshoek

Had een klein boekje waar ik in begonnen was maar merk dat ik daar gewoon niet de ruimte heb om lekker te werken
Na het lezen van dit topic een leuchtturm besteld met stippen

Sincere wat een goede tip, heb meteen haar blog opgeslagen wat doet zij dat leuk!

Nog een vraagje waar ik tegenaan loop, de daily maken jullie die elke avond of een week vooruit?
Kan daar niet helemaal m'n weg in vinden

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 18:48

Door jullie ben ik ook aangestoken! Ik had al eerder een Bullet Journal, maar daar ben ik september 2015 mee gestopt. Om dus een jaar later weer opnieuw te beginnen hihi.
Heel erg creatief ben ik niet, dus het zal er ook niet zo fancy uit zien als die van jullie, maar hierbij mijn Bullet Journal
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:29

Nou, die vind ik anders super creatief! Heel erg leuk. Die van mij bestaat alleen uit saaie zwarte tekst, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 19:57

Leuk! Ik heb vandaag een kalligrafiepen binnen gekregen waar koperkleurige inkt uit komt :D Niemand in mijn omgeving snapt waarom ik hier zo enthousiast over ben _O- Verder nog een stempelsetje, drie kleuren washi tape, een zwarte fineliner en PAPERCLIPS IN DE VORM VAN KATJES

Hele leuke webshop trouwens: http://buitendelijntjes.com
Hebben echt heel veel leuke dingetjes :j

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:08

@Emmaa_ oooh waarom doe je dat nou, ik heb echt een zwak voor sakura pennen. Nu moet ik hem echt hebben _O-

Die koper kleur is echt om verliefd op te worden! Maar 8 euro.. (verzendkosten er bij) Is wel heel duur voor een pen

Anoniem

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 20:11

Dan koop je er toch nog andere leuke dingen bij O:) Dan maken die verzendkosten ook niet zo veel meer uit :D Ze hebben hem ook in het goud en in het zilver dacht ik, vind deze zo fijn schrijven dat ik bij m'n volgende bestelling ook die erbij pak denk ik. En zo veel kleurtjes washi tape <3

Ik heb ook nog een hele rits zooi bij Aliexpress besteld, ben ook wel benieuwd wanneer dat binnenkomt en of het een beetje bevalt.

noox

Berichten: 1406
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Delft

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:27

Duplo: ik doe het beide. Een week van te voren een weekplanning op 1 pagina, waar ik dus al rrn planning maak. Dan maak ik daarna gewoon per dag ook een daily (is 1/3 of 1/2 van een pagina) met echt enkel mn to do lijstje en wat ik gepland heb die dag. Zo kan ik als er wijzigingen zijn dit bij mijn dailies aanpassen maar heb ik wel voor de hele week een overzicht.

Tinkertje89

Berichten: 984
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Noorden

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:39

Wat super leuk, ik kende het helemaal niet, maar als ik het zo zie zou k het liefst meteen naar de winkel rennen voor zo n schrift /boekje, helaas zijn de winkels dicht.. :P

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-16 22:50

Duplo: Ik maak dus een maandoverzicht met alle afspraken.
De dagen dat ik wat heb, staan dan gelijk overzichtelijk en zo voorkom ik ook dat ik de hele week vol plan met afspraken.
En dan maak ik per dag nog een overzicht, waar ik 1 pagina voor reserveer.
Vanaf december maak ik ook nog een lijst met alle klussen die ik moet doen, maar nog niet ingepland heb voor een dag. Zo kan ik met het maken van de dagplanning kijken wat ik ook alweer allemaal wilde/moest doen :')

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 05:45

Weer wat nieuwe pagina's toegevoegd vandaag! <3


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jungles

Berichten: 344
Geregistreerd: 06-06-06

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 20:52

Hi! Door dit topic wil ik ook een bullet journal beginnen! Weet iemand een leuke webshop,waar ik alles in 1 keer kan bestellen? Notitieboek, stabilo's (bijv.) en frutseltjes? Thanks!

thirteenn

Berichten: 2083
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-16 21:58

Ik ben dit topic begonnen, maar heb nog steeds geen Bullet Journal :+ Shame on me _O-

_Kelley

Berichten: 216
Geregistreerd: 05-10-13

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:22

Sinds ik mijn bullet journal heb, wat nu toch al enkele maanden is, kan ik niet meer zonder. Ik hou zo goed als alles bij! Taken, uitgaven en inkomsten, of ik genoeg drink op een dag.. En natuurlijk doodles en handlettering :j

Scamander

Berichten: 467
Geregistreerd: 25-05-16
Woonplaats: Inside my suitcase

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:23

Weten jullie bij welke fysieke winkel ik zo'n boek met puntjes kan kopen? Dus niet online. :)