Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 19:50

Ik ga morgen met mijn vriend voor 3 dagen de road trip boeken, landelijk maximaal 400 km :) ben benieuwd!

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:11

Even een vraagje.. Wij kregen de volgende info:
Jullie kunnen één koffer van max. 15 kg per persoon meenemen.

Kunnen we dan 1 koffer meenemen die max. 30 kg weegt of moeten we twee koffers van max. 15 kg meenemen? :o

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:16

Lijkt me 2 van 15kg.

Ik heb een vraagje heeft iemand ervaring met de Broke variant?

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:19

Rianne: je mag 2 stuks handbagage meenemen van elk 15 kg :j

Ilse, ik ben net terug van een broke trip. Wat wil je weten?

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:20

Ja maar wij hebben in principe maar één koffer. Of ik moet even zien of ik ergens anders ook nog een koffer kan regelen.. :) Dus dacht: als we nou gezamenlijk onze spullen in 1 koffer doen. Maar dat is dus niet de bedoeling? Dit gaat echter om de gewone bagage. Handbagage is 10 kg p.p. :)

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:23

Ik vermoed dat ik door het gewicht de maatschappij weet, en dan is het inderdaad max 15kg per koffer. Dus 2 koffers.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:28

Jans schreef:
Ik vermoed dat ik door het gewicht de maatschappij weet, en dan is het inderdaad max 15kg per koffer. Dus 2 koffers.

Oké, thanks! Hopelijk een fijne maatschappij? :=

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:41

Prima maatschappij! :)

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 13:55

Waar ben je heen geweest Foaly? En wat kan ik een beetje verwachten haha? Ik snap dat het niet luxe is hoeft ook absoluut niet maar zat je nog een beetje in het centrum? Was het makkelijk te bereiken?

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:09

Ik zat in Praag! Supermooie stad natuurlijk, en een lekkere broke bestemming :D

Even wat plussen en minnen op een rijtje:

Ik stond om kwart over vijf 's ochtends te blauwbekken op Eindhoven. Op de website staat dat je 'Mwoah' vliegtijden hebt, en dat klopt wel. Grote voordeel was natuurlijk dat ik om 11 uur in het hostel was, en de hele dag dus nog tijd had om dingen te doen :j Wel vloog ik op de terugreis ook weer om 9 uur 's ochtends, dus die dag was ik verder 'kwijt'

Ik had vantevoren aangegeven dat ik een slaapzaal niet erg vond, maar dat ik liefst wel een damesslaapzaal wilde. Dat was geen probleem, maar houd er wel rekening mee dat je dus met 6 (of meer) anderen op een zaal kan komen te liggen. Als je dit niet wilt, kun je natuurlijk aangeven dat je liever een privékamer hebt, dat willen ze best voor je boeken, maar dat kost wss wel meer.

Mijn hostel lag op twee stappen van de Karelsbrug, één van de topattracties van de stad. Ik hoefde ook alleen maar die brug over om in het centrum te komen, de locatie was dus echt super! Volgens mij proberen ze ook bij een broke trip wel een hostel in het centrum te zoeken, je hoeft dus niet bang te zijn dat je ergens in één of andere buitenwijk belandt :+

Houd er ook rekening mee dat ze je wel de adresgegevens van het hostel geven, maar geen routebeschrijving oid. Die zul je dus zelf op moeten zoeken! Nu denk ik dat de meeste hostels wel een pagina op hun website hebben staan met een routebeschrijving, maar als je met het OV naar je hostel wilt, zul je dit dus ter plekke (of op het vliegveld, als je daar tijd voor hebt) uit moeten zoeken :D

Verder: het is zeer relaxed om een vakantie te boeken en verder… gewoon niets te hoeven regelen! Geen geld wisselen (want je hebt geen idee welke valuta je nodig gaat hebben), geen dagen alvast volplannen met activiteiten, gewoon zorgen dat je op tijd op een vliegveld bent en gaan met die banaan :D

_Ilsee_

Berichten: 1152
Geregistreerd: 24-02-11
Woonplaats: Bath, UK

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:14

Ontzettend bedankt! Klinkt goed! Nog een ding ben je alleen gegaan of samen met nog iemand?

Foaly

Berichten: 4857
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:17

Ik was alleen :j. Ik heb wel wat contacten opgedaan in het hostel, maar ik ben van mezelf een redelijke einzelgänger, dus ik vond het ook prima om dingen in mn uppie te ondernemen :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:18

Ik ben ook op broke weekend geweest. Wij moesten zaterdags om 6 uur sochtends op Eindhoven zijn (dan gaat er nog geen OV). En op maandag waren wij om +- 4 uur weer terug.

Wij zijn naar Dublin geweest. Daar kan je alles lopend doen, mits je beetje van wandelen houdt. Maar een hop on/off bus of tram is daar ook prima geregeld. Hostel zat bij 4 courts in de buurt, dus redelijk naast het centrum gelegen. En leek meer op een hotel als een hostel. Alles was echt super netjes. Kamers waren ook heel schoon. Wij deelde met zn 3en een kamer met 3 jongens. Types altijd in de sportschool, dus helemaal niet vervelend om naar te kijken als ze snachts straalbezopen terugkwamen uit de pub :') Dat is wel iets wat je moet beseffen, wanneer je zelf niet gaat stappen. Dat er een kans is dat je roomies wel midden in de nacht binnen komen zetten. Die van ons deden echt ontzettend hun best stil te zijn, maar dat lukte uiteraard in die beschonken toestand totaal niet :+ Dus tweede nacht na een kennismaking overdag hebben we maar gewoon het licht voor ze aangedaan en nog bijna 2 uur zitten kletsen haha.

Was zelf ook beetje 'bang' voor zo'n gedeelde kamer. Normaal op reis heb ik altijd hostels met privé kamer, goedkoop hotel of b&b. Maar ik vond het echt geniaal! Je moet het uiteraard ook treffen met je roomies, maar denk dat het meestal wel goed gaat. Ik ben iig helemaal om en ga in het vervolg voor gedeelde kamers in een hostel.

Zou zelf ook gerust een volgende keer in mijn eentje gaan.

Edit: en over sunsation.. heel Europa is het weer niet heel denderend. Toen het vorige week hier zo mooi was. Zaten mn ouders in de omgeving van Malaga. Zijn meerdere dagen nogal verzopen en het was vrij koud. Normaal is het daar juist mooi weer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:39

Rianne_ schreef:
Ohjee..Onze huwelijksreis is volgende week maandag. We hebben via srprs.me de sunsation geboekt maar het lijkt er op dat we het niet gaan treffen. Volgende week maandag 20 graden en regen. Dinsdag 22 graden met zon.. :\ We gokken erop dat het Frankrijk (Bordeaux) is, gezien de temperaturen. Dat zou wel een teleurstelling zijn dus ben heel benieuwd!


Collega van me is het terug uit Portugal. Hartstikke slecht weer gehad. Ook zulke temperaturen en regen. Het kan soms tegenzitten met het weer...

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 15:14

Ja dat klopt wel, mijn moeder is met een vriendin naar haar huisje in Zuid Spanje geweest en die had prima weer (23-26 graden) (2 weken geleden) maar vorige week zat de zoon van die vriendin daar en het was echt ontzettend koud daar (16-17 graden). Dat hadden ze echt in jaren nog nooit meegemaakt. Ook de locals wisten niet wat ze meemaakten.

Ann_moi

Berichten: 3853
Geregistreerd: 11-04-06

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:25

Ik ga volgende week donderdag weg op citytrip. Heb er ontzettend veel zin in, maarrrrr ik ben ook wel een beetje nerveus. :D Het weerbericht staat er in ieder geval al, en de temperatuur lijkt nu nog wel leuk te zijn. *fingers crossed*
Linkje :D

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:49

Leuk! Lekker temperatuurtje. :D Ben benieuwd naar de bestemming!
Mijn vriend en ik hebben ook 4 dagen city trip geboekt, van 10 t/m 13 augustus. :)

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 14:58

Ik zit momenteel in Valencia en met momenten warm maar ook veel bewolking waardoor t koud wordt en zelfs regen.. vorige maand was ik hier ook toen was het 28 graden dus temperaturen zijn gewoon erg raar momenteel.

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:02

Veel plezier!

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 15:04

Oh Valencia <3 <3 al twee keer geweest en ik ga over een kleine 2 weken weer :D wat leuk dat Sprs.me nu ook Valencia doet!

CharxHebe

Berichten: 1010
Geregistreerd: 15-08-11
Woonplaats: St. Jansteen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 17:41

Jans schreef:
Oh Valencia <3 <3 al twee keer geweest en ik ga over een kleine 2 weken weer :D wat leuk dat Sprs.me nu ook Valencia doet!


Ik zit er niet met sprs.me maar volg dit topic omdat ik het wek interessant vind maar wou even reageren op de kwestie over het weer xD. Maar Valencia is zeker super ♡

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:11

Podstrana, Kroatie it is! <3

Anoniem

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:19

Oeh klinkt goed !, veel plezier!

Gem

Berichten: 17548
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Brach

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:20

Geweldig, veel plezier! Het soort steden waar ik nog nooit van gehoord heb vind ik persoonlijk de leukste. Dat bedenk je zelf toch niet: "Ik ga op (huwelijks)reis naar Podstrana :j !" . Barcelona, Londen, Parijs kom je sowieso nog wel een keer als je op "gewone" citytrip gaat.

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Niet weten waar je heen gaat: srprs.me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 16:22

Ja dit vind ik ook geweldig. Geen plaats waar ik uit mezelf op zou komen om te boeken maar het ziet er goed uit dus we hebben er heel veel zin in! De temperaturen voor de komende tijd zien er ook top uit :D