[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:10

:o Mijn jasje is ook van Pikeur en gekocht toen ik 16 was. Ik ben nu 38...

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:15

Ik heb ook nog een Pikeur hangen. Die wil ik eigenlijk verkopen, maar ik ben bang dat niemand die nog wil hebben.

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 17:29

Ik heb ook een Pikeur jasje model Diana. Heb hem bijna nooit gebruikt. Als ik met mijn jonkie wil gaan starten wil ik een andere. Vind de Coutoure Hippique Skai heel mooi maar tegenwoordig is alles kort en dat staat mij niet.

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:04

Hier n pikeur Diana en nog n andere...beide blauw en super netjes, maar ik kom er ook niet vanaf....iedereen wil softshell of hip.
Maar de Diana is eigenlijk net zo mooi, vind ik ( pas m alleen niet meer...)

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:33

Oh die Pikeur Diana is inderdaad mooi!
Wou em toen kopen, maar ik ben vrij klein en vond em toen een beetje lang vallen, wie weet koop ik er ooit nog eentje :)

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:34

Hij is wel gepimpt met gouden knopen en een swarovski randje langs de kraag. Ja, hij is wat ouderwets en iets te groot, maar hij bedekt mooi mijn ronde billen. Dat vind ik jammer van de nieuwe modellen, dat ze zo kort zijn.
Maar volgend jaar ga ik op zoek naar een nieuwe!

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:37

Zover ik weet hebben veel winkels gewoon nog die modellen ook hoor :)
Heb vorig jaar nog in een winkel gestaan waar de Diana bijvoorbeeld gewoon nog hing.
Ben zelf wel blij met die kortere modellen, op die lange ga ik altijd zitten :')

KarinvdM

Berichten: 16565
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Holsloot

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:38

Ja, ik vind dat korte ook niet altijd mooi.
Mijn nieuwe wordt ook niet zo kort. Voor jonge meiden vind ik dat korte wel prima, mits iemand er ook het figuur voor heeft, maar ik ben niet meer zo jong. :D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:39

Ik heb zelf een wat ruimer jasje, anders past mijn boezem er niet in en zijn mijn mouwen te kort. Natuurlijk ook meer ruimte om lekker te kunnen bewegen.

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:44

Klopt het moet je maar net staan inderdaad, ik snap best dat als je net een buikje hebt of iets, je liever een wat langer model wilt. Of nou, langer, gewoon niet zo springgericht, want dat komt net ff wat lager en flatteert mooi :D
Het is dat ik zelf maatje klein heb en 1,60m ben met een kleine boezem, maar anders was t een stuk lastiger geweest denk ik. Aangezien er zoveel modellen nu een stuk korter zijn tegenwoordig.
Zelf vind ik de langere modellen prachtig, maar het moet net goed getailleerd zijn voor mij en niet te lang, anders blijft er niks van me over :')
(wordt al snel een soort, jurkje _O- )

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:47

Lithya schreef:
gliss schreef:
Ik kan de plastron natuurlijk ook gewoon weglaten. :P
Ja weetje.. Ik denk maar, eerst presteren dan weer iets nieuws. *D
Als we promoveren naar L1 ga ik kijken naar een ander jasje. :j
Dan heb je ook een soort leuke beloning voor jezelf.


Heb ook een jasja van pikeur dat 14 jaar oud was. Hij is nog zeer mooi, maar was wat ouderwets. Om dit te ondervangen heb ik hem iets korter laten maken en een biesje langs de kraag een jaszakken laten zetten. Lijkt het gelijk anders!! Misschien dat den idee? Als ik in deze set iets weg moest laten, was het je haarstrik. Die steekt wel erg af bij je mooie cap :o


Ik vind het eigenlijk nog wel meevallen :o Of is het echt te erg? (Hij zit wel een beetje scheef)

Afbeelding

ZzzeiN

Berichten: 6309
Geregistreerd: 08-11-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:49

Ik heb een te breed zitvlak voor een kort jasje vind ik zelf. En ik heb de lengte wel voor een lang jasje.

YamaSaki

Berichten: 4864
Geregistreerd: 28-03-12
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:51

Dat kan ook idd Niezzz :)
Omg haarstrik, dit brengt me ruim 10 jaar terug in de tijd!
T kan opzich wel, zeker omdat je toch al retro bent haha

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:52

Vind het haarnetje echt niet meer staan. Tenzij je op een Shetlander rijdt. :')

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 18:53

Ieder zijbeuken smaak gliss. Jij moet het mooi vinden. mij doet het aan manegeruiters denken. Sorry

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:18

Punt is ook dat ik vrij klein hoofd heb en de knot met parelnetje (of wat voor netjes dan ook) erg lelijk staat. Heb al een nieuwe haarspeld op het oog die ik mijzelf cadeau doe bij de eerste winstpunt. :o Zo heb ik elke keer weer een leuk doel. Bij L2 een wedstrijdhoofdstel etc. Zadel laat ook na heel veel jaren trouwe dienst ook serieuze slijtage zien. Dus dat wordt ook nog een ding. Ik hou jullie op de hoogte van mijn vorderingen :P Volgendeweek zondagen rijden we onze eerste wedstrijd. *\o/*

Sabine_95

Berichten: 480
Geregistreerd: 10-02-12
Woonplaats: De Krim (Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:31

Na allerlei leuke sets voorbij hebben zien komen, vind ik het nu ook is tijd m'n eigen set(s) te laten zien.

Ik heb een pikeur Diana jasje, maar deze heb ik eigenlijk nooit meer aan die is de loop van de jaren wat aan de krappe kant geworden. Ik zit erover te denken om die eventueel te verkopen.

Voor op wedstrijd heb ik een zwarte casco spirit cap, een simpele zwarte riem, witte handschoenen, zwarte petrie olympic laarzen en mijn haar doe ik met een donut in een knot en verder niks bijzonders.
Aan rijbroeken heb ik een witte HV polo broek en sinds kort de Montar Flag broek.
Aan shirtjes een blauwe en witte (voor onder m'n korte Cavallo jasje) van Horze en een donkerblauwe van La Valencio.

Afbeelding

Cavallo jasje waar ik zelf andere knopen opgezet heb en nog daar wil ik nog keer een 'puntjes' voor maken:
Afbeelding

Mijn paarse set, bestaand uit een wit met paarse plastron, wit dekje met zelf aangezette koord en grijs met paarse details jasje (door mijn moeder gemaakt).
Wel rij ik het meest met mijn witte BR dekje zie volgende foto.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En van de week heb ik nadat ik het jasje echt denk ik al wel 2 jaar heel gaaf vind een, Couture Hippique jasje gekocht. Deze is grijs met blauwe details en deze ga ik zaterdag uittesten! Met een simpele plastron met een mooi brosje en mijn BR dekje:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu vind ik dat ik toch echt wel genoeg wedstrijd sets heb!

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:32

En als je een lage staart maakt, dan een vlecht en die oprollen/dubbelvouwen?

Mijn haar is net te dik/kort om van mn vlecht een knot te draaien, dus ik vouw m op het moment dubbel.

Vind zo'n strik ook niet zo. Afbeelding

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:36

Michelle77 schreef:
En als je een lage staart maakt, dan een vlecht en die oprollen/dubbelvouwen?

Mijn haar is net te dik/kort om van mn vlecht een knot te draaien, dus ik vouw m op het moment dubbel.

Vind zo'n strik ook niet zo.


Ja ga deze week nog even haardonut en parelnetje proberen. Die heb ik namelijk ook nog liggen. Maar ik denk dat ik voor de grap toch met strik ga starten :P :o Gewoon omdat het kan. :+

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:49

Gliss Heb je lang of kort haar?
Als je lang haar hebt zou ik het zonder donut doen aangezien je aangeeft dat je een 'klein' hoofd hebt.

wabisabi

Berichten: 5008
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:05

Michelle77 schreef:
Gliss Heb je lang of kort haar?
Als je lang haar hebt zou ik het zonder donut doen aangezien je aangeeft dat je een 'klein' hoofd hebt.

Ik heb haar tot over m'n schouders. Maar ik heb erg stijl en dun haar. (Meestal krul ik het met een krultang en lijkt het nog wat met volumepoeder) Ik heb normaal echt een mini-knotje. Zo klein dat het parelnetje er gewoon te los omheen zit. Ik heb nog zo'n kleine haardonut liggen en ga dat even proberen. Die KEP italia caps lopen ook tot vrij laag in je nek. Tips zijn uiteraard zeker welkom! (Eigenlijk of-topic :o )

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:10

Ik vind de meeste haarnetjes lelijk. Zelf doe ik gewoon een strakke invlecht. Dan match ik met mijn paard z'n staart.

Getup

Berichten: 8281
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:10

ik zou het met speldjes gewoon opsteken en je cap er over heen knallen

Lithya

Berichten: 2505
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:11

Elastiek laag in je nek en dan je staart 2 keer dubbelvouwen. Dikke elastieken er om heen?

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 20:11

gliss schreef:
Michelle77 schreef:
Gliss Heb je lang of kort haar?
Als je lang haar hebt zou ik het zonder donut doen aangezien je aangeeft dat je een 'klein' hoofd hebt.

Ik heb haar tot over m'n schouders. Maar ik heb erg stijl en dun haar. (Meestal krul ik het met een krultang en lijkt het nog wat met volumepoeder) Ik heb normaal echt een mini-knotje. Zo klein dat het parelnetje er gewoon te los omheen zit. Ik heb nog zo'n kleine haardonut liggen en ga dat even proberen. Die KEP italia caps lopen ook tot vrij laag in je nek. Tips zijn uiteraard zeker welkom! (Eigenlijk of-topic :o )

http://ruitersportonline.com/index.php/ ... wedstrijd/

Zo deed ik mijn knot toen mijn haar nog mega lang was. Nu lukt het net niet om mn vlechtje rond te krijgen, dus vouw ik m dubbel.
Zo'n mini donut kun je met 'weinig' haar idd ook gebruiken. Maar je zou ook zoals in het artikel (dat ben ik ook op de foto's haha) een lage strakke staart kunnen maken, dan een strakke vlecht en die rond draaien. Of met dun haar, misschien 2 vlechten?

Ik mag morgen weer, maar zit in dubio welk jasje haha wil graag mn nieuwe, maar die andere heb ik ook pas 3 wedstrijden gedragen haha