[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 22:58

Oh kijk aan. Lezen blijft ook een kunst natuurlijk :')

Achja en wat de KNHS daar dan weer op bedenkt.. Met een beetje creativiteit kun je overal wel iets op bedenken.

Alice13

Berichten: 2519
Geregistreerd: 12-07-09
Woonplaats: Rijssen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:07

Nou vroeger was alles zwart wit. En ik zie nu zoveel mooie combinaties voor bij komen. Wordt ontzettend veel aandacht aan besteed.
In de zomer met jasje starten doe ik eigenlijk wel maar met extreme hitte niet (maar dan start ik eigenlijk ook gewoon niet)
Ik heb mijn couture hippique ingeruild voor hopelijk een iets minder warm exemplaar!

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:13

Ik vind een zomertenue ook wel een beetje zonde. Hoewel je dan nu wel weer met een gilet mag starten nu. Dat heeft wel weer meer dan alleen maar een shirt.
En laten we wel zijn, de meeste shirts zijn gewoon een pak lelijker dan de jasjes, of mensen schenken er minder aandacht aan.

Misschien ben ik ook wel een beetje gek. Ik hou gewoon van de dress-up die bij wedstrijden rijden hoort.

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-16 23:16

Tja ik rij liever in mijn shirt dan dat je mij van de grond kan rapen. Kan slecht tegen warmte dan val ik flauw. Kan je vertellen dat dat niet handig is in een proef...

Zal mij persoonlijk aan mijn achterste roesten dat mensen vinden dat het niet hoor om zonder jasje te starten.

rink

Berichten: 1846
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Buinen

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 00:09

Al vallen de mussen dood van het dak.. Heb altijd mijn jasje aan..

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:08

[/quote]
Klopt, doodzonde van de klassieke eenheid...
Tegenwoordig is nagenoeg alles toegestaan van kleurtjes setjes etc. En aan een jasje wordt ook haast geen waarde meer gehecht. Ik vind het wel jammer...[/quote]

Tja, dr paarden wereld mag ook wel met de tijd mee gaan.

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 08:57

En als het regent mag je in regenjas.

Ik rijd eigenlijk ook altijd in mijn jasje, vind ik gewoon mooier, maar wel fijn dat het nu gewoon mag

Capriootje

Berichten: 6763
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:00

Ik heb ook bijna altijd m'n jasje aan. Maar van de zomer als het echt warm is ga ik sneller in m'n nieuwe shirtje. Ik spring dus dan is het al sneller sportief vind ik

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:25

Had afgelopen weekend echt spijt dat ik mijn jasje aangehouden heb. Wij reden nog 1 maal binnen. Pfffff wat was dat warm. Ik ben 1 van de eerste die het jasje uit laat denk ik....of het wordt een keer investeren in een katoenen/linnen jasje. Die softshell dingen vind ik echt een verschrikking. :=

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:32

Ik denk dat ik de keren dat ik zonder jasje mijn proef gereden heb op 1 hand kan tellen. Ik vind zelf dat het er gewoon allemaal top uit moet zien en dan vind ik zonder jasje niet mooi. Die paar minuten houd ik wel vol.

Ik zal eerder als het stortregent in een regenjas rijden, DENK ik...

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 09:39

Ik kan ze ook op 1 hand tellen, maar dat is vooral omdat het vaak niet werd toegestaan ondanks dat er temperaturen boven de 30 graden waren.
Voor mij gaat de comfort voor. Gelukkig is er nu de mogelijkheid om te kiezen. Denk dat het een goede ontwikkeling is. Wil je het jasje aan dan is dat nog altijd oké en wil je hem uit doen dan is er nu ook de mogelijkheid. De rest is vooral smaak en voorkeur. :)

fleur_yen

Berichten: 1524
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:07

Hier hetzelfde als SkyMarian, ik kan niet goed tegen warmte, vaak rijd ik al in een shirt wanneer anderen nog vesten of jasjes aan hebben. Wedstrijden rijden doe ik voor mijn plezier, en voor mij is er toch een stuk minder lol aan wanneer ik zeiknat m'n proef uitkom :o Ik ben dus erg blij met het feit dat je zelf mag kiezen of je een jasje aandoet of niet, en zal hier ook zeker snel gebruik van maken :)

Spenk
Berichten: 21783
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:08

Daarom :) fijn als mensen wel kunnen rijden in de hitte met jasje. Ik kan het niet daarom meldde ik mij dan ook af. Fijn dat dat nu niet meer hoeft!

paljaslaura

Berichten: 2743
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 10:54

Maar is die regel nou alleen voor de dressuur of ook het springen? Aangezien ik af en toe ook smelt in de zomer om dan m'n parcours te rijden met jasje :')

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:24


Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:43

Ik heb in al die jaren nog nooit zonder jasje gereden, als je ons vroegere ponyclubtenue niet meetelt (dat was in de zomer een blouse met gilet/bodywarmer), maar wel twee keer met regenjas.

Ik moet zeggen dat als het zo warm is dat je dat jasje echt geen 5 minuten (of 1,5 als je springt :P) aan kan hebben, het waarschijnlijk zo warm moet zijn dat het voor het welzijn van je paard misschien wel beter is om helemaal niet kan starten. :=
Laatst bijgewerkt door Bunn op 05-04-16 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:46

Naah ik start liever zonder jasje dan dat ik mijn jasje in 5 minuten totaal doorweekt heb gezweet en ik hem voor 1 wedstrijd naar de stomerij kan brengen :Y). Vind dat persoonlijk dan ook een loos argument. Als het uit mag waarom niet? Dat is een keuze die ieder voor zichzelf maakt.

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:47

Ik vind het leuk dat de paardenwereld met de tijd meegaat etc. maar... Ik vind het ook wel een beetje jammer dat die 'traditie' een beetje in het water valt :+
kleurtjes en alles echt geen problemen en in de zomer zonder jasje? ook geen probleem! Maar als het onder de 20 graden is kan je toch gerust met jasje starten, niet?
Andere sporten hebben toch ook allemaal 'dezelfde' outfit?

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:53

Denk niet eens dat het er om gaat of je het jasje wel of niet 5 minuten aan kan hebben, maar om het comfort.
Nu is er de vrijheid om te kiezen en geeft dat ook de ruimte om het oordeel achterwege te laten en kan ieder voor zich bepalen waar hij of zij zich comfortabel bij voelt en/ of waarde aan hecht. Lijkt mij een super oplossing. Kan iedereen op zijn eigen wijze deelnemen aan de proef.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:55

Snap wel wat je bedoelt. Voorheen mocht je pas in wedstrijd tenue vanaf 30 graden. Die grens vond ik behoorlijk hoog.. Maar snap wel dat ze dit helemaal hebben geschrapt ipv de temperatuurgrens lager te doen. Ook met 18 graden kan het vies en benauwd weer zijn waardoor je het liefst je jasje uittrekt.,

Moet er wel bij zeggen dat ik nog nooit in zomertenue ben gestart en eigenlijk ook altijd inrij met jasje. Is vooral de plastron waarvan ik het bloedheet krijg :') En zonder plastron vind ik mijn outfit niet compleet :o

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:57

Ik vind het ook jammer. Zo'n zomertenue vind ik gewoon geen gezicht. Dan is een simpel (hoog sluitend) shirt met lange mouwen van sportkleding materiaal nog netter vind ik en ook gelijk een heel stuk functioneler. Gelukkig zijn er wel steeds meer wedstrijdshirtjes die daar van gemaakt zijn, daar zou ik misschien nog wel in starten dan, maar een blouse met zo'n wapperende plastron echt niet. Dan val ik nog liever van mijn paard door de hitte van het jasje :')

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 11:59

x_Kaat_x schreef:
Andere sporten hebben toch ook allemaal 'dezelfde' outfit?


Nou bij hardlopen is het soms net zo'n modeshow :Y)
Vind de vrijheid qua kleding wel prima maar laat me ook niet opjagen om het meeste fancy jasje etc. te dragen ... eerst maar eens zien hoe ik mijn bodyprotector fatsoenlijk onder een jasje krijg of niet :+
En vrijheid... die witte, beige of gele (wie heeft dat bedacht?) is nog steeds verplicht.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:05

Nies_ schreef:
Ik vind het ook jammer. Zo'n zomertenue vind ik gewoon geen gezicht. Dan is een simpel (hoog sluitend) shirt met lange mouwen van sportkleding materiaal nog netter vind ik en ook gelijk een heel stuk functioneler. Gelukkig zijn er wel steeds meer wedstrijdshirtjes die daar van gemaakt zijn, daar zou ik misschien nog wel in starten dan, maar een blouse met zo'n wapperende plastron echt niet. Dan val ik nog liever van mijn paard door de hitte van het jasje :')


Precies! Wedstrijdshirtjes kunnen tegenwoordig oprecht mooi zijn hoor, ik start ook zonder plastron in een shirtje en dat is echt geen lelijk ding. Maar stel dan als zomertenue inderdaad een net shirt verplicht i.p.v. alleen het jasje uit. Want mensen hebben soms echt rommel onder hun jasje aan. :') Terwijl er duidelijk eisen zijn gesteld aan de blouse of het shirt.

Doet me trouwens denken aan die wedstrijd in Amerika waarbij er een hoop heisa was ontstaan omdat ruiters mochten kiezen wat ze aan deden ipv het jasje. Nou, toen sprong iedereen met een pimpelpaarse, roze, oranje, neonkleurige, whatever flubberende polo rond in de GP. Terwijl de echte rotten in het vak (met respect voor de sport) gewoon netjes in het jasje reden. Die heisa snapte ik wel. :')

Michelle77

Berichten: 7632
Geregistreerd: 10-02-04
Woonplaats: Brielle

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:16

Maar met zomer tenue is een wit/beige shirt/blouse toch ook verplicht?

roosje78

Berichten: 2255
Geregistreerd: 10-09-07
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-16 12:19

Michelle77 schreef:
Maar met zomer tenue is een wit/beige shirt/blouse toch ook verplicht?

Nee, de kleur van de blouse staat vrij.