[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:40

Nientsje schreef:
Even een egopost tussendoor.

IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN AUTOTHEORIE *\o/*

Gefeliciteerd!!

TTheOS
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-06-15
Woonplaats: West-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:15

Proficiat Nientsje!

Bedankt allemaal, ik vind ze natuurlijk ook stuk voor stuk geweldig,... maar wie vind dat niet van zijn eigen paardjes,.... Hier aan huis hebben we het nog lang niet allemaal voor elkaar hoor (wonen hier pas 3 maand en tijdens die wintermaanden is het vooral behelpen, nu kunnen we eindelijk constructief gaan werken, in de hoop volgende winter wat droger door te komen) maar het begint stilletjes aan vorm te krijgen, nog heel veel ideeën om uit te voeren,... willen proberen de omgeving van de paardjes zo divers en uitdagend mogelijk in te richten,... en helaas is ons spaarpotje ook niet onbeperkt gevuld!

De dierenarts kwam hier trouwens net langs om de nieuwste aanwinst nog even te onderzoeken,... helemaal goedgekeurd,... *\o/* Alleen,..... twijfel over haar dracht,... ze heeft volgens hem nog te weinig "body" om 10 maand ver te zijn,... dus is ze (volgens hem) misschien helemaal niet drachtig,.... nog een maandje afwachten en haar dan nog eens laten opvoelen als er nog geen veulen of duidelijk zichtbare verandering zou zijn,... maakt het allemaal nog wat spanender! :P

Ik ga er overigens nog altijd van uit dat ze wel degelijk drachtig is, het zou haar eerste veulentje zijn, dan is het niet abnormaal dat ze niet zo heel veel "body" heeft

Wat zouden jullie doen als ze achteraf helemaal niet drachtig bleek?... toen ik haar kocht zeiden ze me dat ze gescand werd, en daaruit bleek dat ze nu ongeveer 10 maand drachtig was,... de dracht op zich was voor mij niet de reden haar te kopen, maar toch zou ik me op een bepaalde manier "bedrogen" voelen,... Maak je daar een punt van? Vraag je een deel van het aankoopbedrag terug?
Laatst bijgewerkt door TTheOS op 15-03-16 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:38

Nientsje schreef:
Even een egopost tussendoor.

IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN AUTOTHEORIE *\o/*

Gefeliciteerd!!

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 13:41

@ Nientsje - proficiat *\o/* is toch altijd weer lastig die theorie

@Donnar - hihi, Hebben wij elkaar op FB O:) ? Nu ben ik wel nieuwsgierig, ik heb een tijd terug een aantal mensen van bokt toegevoegd maar ben uit het oog verloren wie-wie ookal weer is :evaw: *geboren blondtje := *

@ Tim - Heel herkenbaar, wij zijn net voor de winter verhuisd naar ons nieuwe stekkie en daar is het momenteel ook nog even roeien met de riemen die we hebben. Veel ideetjes maar helaas geen oneindig budget.......
Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat we niet een onwijs koude winter hebben met veel sneeuw en ijs. Althans wij in Limburg hebben geen sneeuw en ijs gehad +:)+

Er hebben in het verleden wel eens mensen op Devin geprobeerd te rijden maar meneertje is zo 1-kennig en lastig met rijden dat hij altijd vol aan de kletter ging. Of je nu een recreatieruiter erop zette of mijn instructeur van destijds *reed NL-Subtop* hij trok gewoon vrolijk zijn eigen plan := Wat het voor mij wel moeilijk maakte omdat ik het ook wel eens fijn vond als eens iemand met hem reed als ik op vakantie was oid. Miss is hij nu met (bijna 13) eindelijk volwassen en heeft hij de rust gevonden op ons nieuwe plekkie waar hij veeeeeeeeeeeel meeeeeeeeeeeeeer buiten komt +:)+ Mij maakt het niet uit, het is en zal altijd mijn grote paardenliefde en soulmate blijven <3

shillelagh

Berichten: 976
Geregistreerd: 20-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:20

@ Nientsje, gefeliciteerd! Vervelendste stuk overwonnen haha.

@ Shelly21, gave foto's! Ik wil ook weer springen met Shill. Is al weer een paar weekjes geleden.

@ TTheOS, Welkom! Mooie paardjes heb je!

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 14:29

Hoi Tim, mooie Tinkers en tattoo(s) <<)


Mooie foto's Shelly, ziet er goed uit!


Gefeliciteerd met je theorie halen!! Moet ik nog steeds doen :+


Vandaag een last van m'n schouders op school, voel me echt top nu. Ik ga donderdag Bones longeren en mss wel even erop. De wei is lekker droog nu eindelijk! Merries liggen te puffen in de stallen, de dracht begint nu erg zwaar te worden. Laatste loodjes. Nog even en we hebben 4 veulens rondhuppelen :D Zin in!


Ik zoek uiteraard weer vulling voor de Battie voor binnenkort, als iemand zich geroepen voelt ;)

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 16:38

Bedankt meiden!

Knappe Devin!

Mooie foto's ook op de vorige pagina. Die van jou zijn ook gaaf Shelly!

Wat fijn dat de da haar goedgekeurd heeft Tim. En tsja geld opeisen. Geen idee. Zoiets nooit meegemaakt dus aan mij heb je niets.

Balen van je schouder Chimello :(:)
Ik ben ook erg benieuwd naar de veulentjes :D


Ik ben na de theorie meteen doorgegaan naar tweespan. Daar overlegd en ook wat zadels geprobeerd (op zo'n bok) 1 april komt de zadelmaker al langs om een zadel aan te meten voor Feik :) het wordt of een Fryso of een JC. Is maar net wat het fijnste ligt op Feike. Ik ben benieuwd :)

Mijn oude zadel gaat nu op de Boktmarkt en Marktplaats :j

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:22

Wie heeft hier een idee van het totale kostenplaatje van de tinkerdagen met overnachting?

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 19:40

Kun je op de site zelf bekijken als je de onderdelen aan geeft die je wilt doen.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:45

@ Shille: heerlijk verlief zijn. just go with the flow :)

@ cp112: heel begrijpelijk dat je het druk hebt!

@ Nientsje: typisch paarden. Cheana kan ook heel relaxed staan bij tractoren, vrachtwagens etc. Maar als er een boom net verkeerd ligt, springt ze 3 meter opzij :+
Gefeliciteerd met je theorie! op naar praktijk

@ Nimby: lieve foto's van jouw tinkie!

@ Tim: welkom! knappe paarden heb je. Nog sterkte met het snelle verlies van Ros-Tu!
Lastig met je niet drachtig verhaal. Als je haar bewust gekocht hebt omdat ze drachtig zou zijn, zeker contact opnemen met de verkopers. Wanneer is ze voor het laatst gescand. Zo'n embryo kan ook nog resorberen. Dus als ze vroeg gescand is en daarna niet meer...

@ Shelly: gave springfoto's weer!


Vandaag heerlijk trainingsritje gereden! Gemiddeld 8,7 km/h. Gaat de goede kant op :)
En een foto, omdat het kan :+

Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 21:48

Heerlijk Nessa!

EvalynnS
Berichten: 112
Geregistreerd: 05-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 22:20

Drukke dagen gehad dus even een paar pagina's doorlezen!

@TTheOS; prachtige paarden heb je. Leuk dat je er ook bij komt :)

Leuke foto's donnar!

Gefeliciteerd met je theorie Nientsje, weet je Luca wanneer je op mag voor je praktijk?

@Allienda; fijn dat het ook goed ging met een andere ruiter. Ik vraag mij af hoe het met Frits gaat als er iemand anders op stapt. Maar ik denk dat ik er meer problemen ga hebben als Frits :o

@nessa; foto's zijn altijd leuk haha. Ik hoop donderdag weer een buitenritje te kunnen maken.

Vandaag maar weer voor de verandering in de bak wezen rijden met Frits. In het begin was hij mega stug en wilde alleen maar vooruit, het liefst zo hard mogelijk.. Meneer maar even uit laten razen en uiteindelijk wel lekker af kunnen sluiten. We zijn aan het eind bezig geweest met de overgang stap-galop. Op buitenrit deden wij dit heel af en toe, maar in de bak hebben wij dit al 2 jaar niet meer gedaan. Eigenlijk moet ik binnenkort eens op zoek gaan naar een leuke instructeur/instructrice maar ik vind dat zo lastig.. Je ziet haast door de bomen het bos niet meer. En bij diegene waar ik graag wil rijden, daarbij moet je bij haar aan huis komen. Helaas niet om de hoek en ik kan alleen te paard ergens heen.. Oja en niet iedereen is hier dol op koudbloeden :j

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:00

welkom tim!

proficiat nientsje met de theorie

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 23:21

Succes met het vinden van een instructice/instructeur Evalyn!

Wanneer ik voor het praktijkexamen kan weet ik niet. Mijn instructeur is plots gestopt voordat ik mijn lessen af kon maken. Dus moest een andere zoeken. Die heb ik gevonden en mijn eerste les bij de nieuwe instructeur is donderdag al :)

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:38

TTheOS schreef:
Hallo allemaal,
Wat een pracht tinkertjes zag ik hier allemaal al passeren.
Ik probeer hier wat aanweziger te volgen en mee te praten de komende tijd, ervaringen uitwisselen is altijd leuk en handig.
Ik ben dus TTheOS (je mag ook gewoon Tim zeggen hoor) sinds kort woon ik in de Antwerpse kempen waar we momenteel in volle ombouw zitten van huis met bos en kleine weilandjes naar huis met PadockParadise doorheen het bos.
De Bewoners?
Mijn tinkergekte begon toen ik Maxima het eerst zag opduiken op internet, een bont tinkermerrietje met een verleden, niet heel groot maar ook niet klein, veel te mager, een beetje schuchter maar wel lief,... En toch was ik bij het eerste bezoek direct verliefd,... [ [url=m/XLHJf5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/q1DF7v.jpg]Afbeelding[/url] ]
Maxima werd nog onderzocht door de dierenarts, want de kans bestond dat ze drachtig was,... en inderdaad,... ik kocht twee paarden,... Gelukkig konden ik en Maxi eerst wat werken aan onze vertrouwensband, en toen het veulen kwam wisten wij al hoe we met elkaar om moesten gaan. Het veulentje werd Romein Phoenix, een bont hengstje met twee maanoogjes,... een plaatje, maarja objectief ben ik natuurlijk niet. Romein woont voorlopig nog bij mijn ouders thuis, maar komt dit voorjaar ook naar hier (Hengst of ruin,...??) ondertussen is hij bijna 2 jaar, heel ondeugend en een te grote uitdaging voor mijn vader, waardoor er heel wat werk zal zijn hem terug manieren aan te leren.
[ [url=m/0iq4dB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/T7cZry.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vorige zomer kwam er onverwachts een wending in het verhaal, Ros-Tu kwam op mijn pad,... een ex steeple paardje,... Een volbloedje met karakter maar zo geweldig,... De enige waar ik mee ging rijden (Maxi is nog niet zadelmak, en ik weet ook niet of ik dit nog van haar verwacht) en ondanks zijn temperament kon je elke keer gewoon opstappen,... Helaas,... Ros-Tu overleed enkele weken terug na een darmtorsie,... ons geluk samen was intens maar heel kort. [ [url=m/uYBCYH.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nPxgnI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Na het overlijden van Ros-Tu stond Maxi dus terug alleen aan huis, en dat deed ons enorm veel pijn, zij liep letterlijk de hele dag rondjes, ik werd elke dag geconfronteerd met dat lege plekje,... En vorige week beslisten we dan toch onze weide open te zetten voor Anna-Belle,... deze tinkermerrie zocht dringend een goede thuis, hoogdrachtig bracht ze niet voldoende op,.... een beetje schrijnend maar daarom voor mij niet minder waardig,... we moesten er even over nadenken maar sinds donderdag staat ze samen met Maxi op de weide aan huis, en dat gaat super,... Nu wachten we vol spanning af,.... ondertussen 10maand drachtig,... Van mij mag ze nog wel eventjes wachten,... Ook Anna-Belle heeft wellicht wat tijd nodig om vertrouwen te winnen, haar precies verleden weten we niet helemaal maar ze werd onder andere VERHUURT (WTF???) dus moest ze kunnen praten,... Hier mag ze nu genieten van haar zwangerschapsverlof en nadien hopelijk samen met Maxima doe moederrol opnemen in mijn mini-kuddetje. Op de foto zie je trouwens mijn eerste experiment,... aangezien wij in bosgebied wonen zijn we beperkt in het bouwen van stallen,... we hebben een schuilstal en als extra schuilgelegenheid hangt momenteel een soort schaduwdoek op tussen enkele sparren,... de paarden vinden het alvast ok, nu nog zien hoe het de weersomstandigheden doorstaat.
[ [url=m/rSe2yl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/cahGGw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo,.... naast de paardjes hebben we ook nog 4 hondjes, 4 katten, 2 slangen,.... Maar daarover later misschien meer.


Wat leuk om jou en maxima hier tegen te komen en natuurlijk ook knappe Romein ^^ (voor de andere bokkers wij hebben Maxima van bij een handelaar gered sommigen kennen haar misschien nog als Melody met haar vosse veulen figaro ;) )

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:43

En gefeliciteerd Nientsje! *\o/*

TTheOS
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-06-15
Woonplaats: West-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:48

_Clocloken_ schreef:
Wat leuk om jou en maxima hier tegen te komen en natuurlijk ook knappe Romein ^^ (voor de andere bokkers wij hebben Maxima van bij een handelaar gered sommigen kennen haar misschien nog als Melody met haar vosse veulen figaro ;) )


Klopt helemaal,.... Gelukkig dat jullie haar daar weg konden halen!
xxx

_Clocloken_

Berichten: 1032
Geregistreerd: 18-07-11
Woonplaats: België

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 00:53

En gelukkig dat jij haar kwam bezoeken :j die klik daar heeft mijn mama het soms nog over ;) jullie horen bij elkaar!

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 08:33

Klinkt wel als once in a lifetime ♡

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 10:52

Hoe gaat het met jou Andrea? Kijk je al uit naar het moederschap? :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 11:18

Gaat goed! Aan de ene kant zie ik er enorm naar uit. Maar aan de andere kant... mag het nog wel ff duren. Lekker werken en vrijheid genieten :D

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:34

Kan ik me voorstellen! Maar je kunt altijd nog een babysitter nemen voor een avondje vrijheid toch :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 12:37

Helemaal waar :D

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:11

Diegene die naar de tinkerdagen gaan,
Blijven jullie overnachten? Hebben ze daar een gebouw waar je in kunt slapen zegmaar, omdat je ook plek van trailer en caravans/tenten moet doorgeven.
Ik twijfel straks ben ik helemaal alleen ken ik niemand haha :')

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-16 18:14

Slapen is normaal gesproken buiten. In de tent/trailer/caravan of auto