[HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:07

Welkom TtheOs (als ik het goed schrijf)

Wat een heerlijk weertje gisteren inderdaad :)
Fotootje voor we gisterochtend 'hard aan het werk' gingen :D

Afbeelding

Vandaag tot laat werken en dan is mijn man zo lief om te gaan én een foto te sturen dat ze met haar vriendje speelt :)
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 21:50

Ooh Shille. Vlindertjes :o

Beter Ilona :D

Knapperd Nimby!

Feike liep heerlijk aan de longe vandaag :D

cp112

Berichten: 14728
Geregistreerd: 08-03-05
Woonplaats: Zuidwolde (Drenthe)

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:27

Hier in de meelees modus hoor dames. Het is nogal druk :')
Afbeelding
Afbeelding

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:39

Ah die laatste foto! Lief!
Kan me voorstellen dat het druk is! Heb je met een tweeling dan ook dubbelgebroken nachten?

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:52

Lieve meisjes <3

Ik snap Feike soms ook niet...
Als de dood voor auto's die hij aan hoort en ziet komen. Maar vanavond was ik hem aan het longeren en toen klonk er ineens een mega (vuurwerk-)knal en daar reageerde hij totaal niet op. Geeneens een oortje :+ mafkikker

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 22:57

Wat een popjes! Prachtig zo samen! Kom je nog een beetje aan je eigen eten&drinken toe?

Beter Hannah letterlijk een bomproof paard :)

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:03

Knappe dames <3

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:08

Wastie maar autoproof :')

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:53

Afbeelding
Met het vorige bericht moest ik de foto's helemaal via tiny pic plaatsen en uploaden. Lukte echt niet via die upload functie. Nu wel??

(ik weet ook niet hoe er nu ineens wél een link in mijn bericht staat!) :o?

Nimby

Berichten: 259
Geregistreerd: 12-05-14
Woonplaats: Randstad

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:55

Haha die enorme oren _O- :')

elliecuijk
Berichten: 1283
Geregistreerd: 04-03-11
Woonplaats: in het brabantse cuijk

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 23:59

ahw wat een schattige foto van je 2 meisjes chantal <3 <3 te lief!

TTheOS
Berichten: 17
Geregistreerd: 10-06-15
Woonplaats: West-Vlaanderen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 00:31

Hallo allemaal,
Wat een pracht tinkertjes zag ik hier allemaal al passeren.
Ik probeer hier wat aanweziger te volgen en mee te praten de komende tijd, ervaringen uitwisselen is altijd leuk en handig.
Ik ben dus TTheOS (je mag ook gewoon Tim zeggen hoor) sinds kort woon ik in de Antwerpse kempen waar we momenteel in volle ombouw zitten van huis met bos en kleine weilandjes naar huis met PadockParadise doorheen het bos.
De Bewoners?
Mijn tinkergekte begon toen ik Maxima het eerst zag opduiken op internet, een bont tinkermerrietje met een verleden, niet heel groot maar ook niet klein, veel te mager, een beetje schuchter maar wel lief,... En toch was ik bij het eerste bezoek direct verliefd,... Afbeelding
Afbeelding
Maxima werd nog onderzocht door de dierenarts, want de kans bestond dat ze drachtig was,... en inderdaad,... ik kocht twee paarden,... Gelukkig konden ik en Maxi eerst wat werken aan onze vertrouwensband, en toen het veulen kwam wisten wij al hoe we met elkaar om moesten gaan. Het veulentje werd Romein Phoenix, een bont hengstje met twee maanoogjes,... een plaatje, maarja objectief ben ik natuurlijk niet. Romein woont voorlopig nog bij mijn ouders thuis, maar komt dit voorjaar ook naar hier (Hengst of ruin,...??) ondertussen is hij bijna 2 jaar, heel ondeugend en een te grote uitdaging voor mijn vader, waardoor er heel wat werk zal zijn hem terug manieren aan te leren.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige zomer kwam er onverwachts een wending in het verhaal, Ros-Tu kwam op mijn pad,... een ex steeple paardje,... Een volbloedje met karakter maar zo geweldig,... De enige waar ik mee ging rijden (Maxi is nog niet zadelmak, en ik weet ook niet of ik dit nog van haar verwacht) en ondanks zijn temperament kon je elke keer gewoon opstappen,... Helaas,... Ros-Tu overleed enkele weken terug na een darmtorsie,... ons geluk samen was intens maar heel kort. Afbeelding
Afbeelding
Na het overlijden van Ros-Tu stond Maxi dus terug alleen aan huis, en dat deed ons enorm veel pijn, zij liep letterlijk de hele dag rondjes, ik werd elke dag geconfronteerd met dat lege plekje,... En vorige week beslisten we dan toch onze weide open te zetten voor Anna-Belle,... deze tinkermerrie zocht dringend een goede thuis, hoogdrachtig bracht ze niet voldoende op,.... een beetje schrijnend maar daarom voor mij niet minder waardig,... we moesten er even over nadenken maar sinds donderdag staat ze samen met Maxi op de weide aan huis, en dat gaat super,... Nu wachten we vol spanning af,.... ondertussen 10maand drachtig,... Van mij mag ze nog wel eventjes wachten,... Ook Anna-Belle heeft wellicht wat tijd nodig om vertrouwen te winnen, haar precies verleden weten we niet helemaal maar ze werd onder andere VERHUURT (WTF???) dus moest ze kunnen praten,... Hier mag ze nu genieten van haar zwangerschapsverlof en nadien hopelijk samen met Maxima doe moederrol opnemen in mijn mini-kuddetje. Op de foto zie je trouwens mijn eerste experiment,... aangezien wij in bosgebied wonen zijn we beperkt in het bouwen van stallen,... we hebben een schuilstal en als extra schuilgelegenheid hangt momenteel een soort schaduwdoek op tussen enkele sparren,... de paarden vinden het alvast ok, nu nog zien hoe het de weersomstandigheden doorstaat.
Afbeelding
Afbeelding

Zo,.... naast de paardjes hebben we ook nog 4 hondjes, 4 katten, 2 slangen,.... Maar daarover later misschien meer.

Jane2

Berichten: 685
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:09

Goedemorgen!!

Zo Tim , wat een leuke plek heb je. Jammer dat je al zo snel afscheid van he grote vriend moest nemen. Maar je hebt ook wel een leuke kudde. Spannend zeg een tinker baby op komst. We wachten in spanning af!!


En wat een super schattige foto van 2 schattige meisjes. Fijn dat het goed gaat. Je zal wel even in een ritme/systeem moeten komen, zo met 2 tegelijk.

Mandyy

Berichten: 30484
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:18

Tim, wat is Romein een knapperd!! <3

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 08:48

Welkom Tim!
Prachtige paarden zeg.
Wauw Romeim <3
Heel jammer dat je zo snel afscheid moest nemen van je grote vriend :(:)

Allienda

Berichten: 1372
Geregistreerd: 24-02-08
Woonplaats: Brunssum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:14

Welkom Tim! Mooie paardjes heb je en wat erg dat je veels te vroeg al afscheid moest nemen van je vriendje -O- We spannend om een drachtige merrie in je kudde te hebben :)

@ Chantal - Wat een knappe dames zeg, hebben jullie goed je best op gedaan := Ik kan me wel voorstellen dat jullie het druk hebben!

Ik heb weinig tijd gehad om te posten.............iets met 40 uur werken, 6 paarden, renovatie en avondschool 8)7

Nu even onder de baas z'n tijd :)F Na de deceptie in de binnenbak die veels te los gemaakt was en niet kon rijden is dat probleem nu opgelost <wij hebben nog flink wat te leren over bakken slepen/rechttrekken etc> het probleem was eigenlijk wel snel opgelost, sproeien slepen dat nog een keer herhalen en toen was de bak weer goed +:)+ Vrijdagavond was het alweer opgelost.
Door het goede week kon ik lekker in de buitenbak rijden. De paarden vonden het toch wel spannend aangezien er nog andere paarden op de wei stonden, de veulens staan in de wei naast de bak..............Die komen altijd nieuwsgierig kijken en mee lopen (lees crossen naast de bak) de groten willen dan uiteraard ook mee gaan rennen. Kortom ik had mn handenvol :+

Dit moeten we gewoon een aantal keer gedaan hebben en dan gaat dat vast ontzettend goed. Afgelopen weekend kwam een vriend van me op visite met zijn vriendin en schoonmoeder samen met de paardjes omdat ze een show moesten rijden voor Epona in het Zuiden van Limburg en vanuit Amsterdam/Zeeland is dat wel een pokkeneind rijden. Dus kwamen ze gezellig een nachtje logeren :) want bij ons vandaan is het maar een +/- 45 min. rijden

We vonden het onwijs gezellig en hij wilde wel eens op Devin, na een duidelijke uitleg wat meneer in het verleden uitgevreten (uitgevroten??? :roll: ) had was hij toch wel heel nieuwsgierig. Uiteraard was ik erg skeptisch en onder het mom van *het is je eigen leven en je eigen risico* Heb ik een kwartiertje gereden en toen ging hij erop........................ <3 <3 Ik viel van mijn *Tinker*geloof, hij stapte op en reed zo weg, mij knettergekke Devin die niemand accepteert op zijn rug stond gewoon een vreemde knul toe en was nog lief ook nog *\o/* <3 *\o/* <3 Ik was zo verbaasd en verrast dat ik het bijna niet droog hield. Mijn Devin wordt steeds meer een normaal paard en ik ben zo vreselijk trots <3 <3

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 09:21

Welkom tim!


Soms kunnen ze je totaal verbazen he! Fijn dat hij zo lief was!

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:26

Welkom Tim. Wat heb je het gaaf voor elkaar aan huis *jaloers* en wat een onwijs knappe tinkers heb je. Vooral dat veulen <3 helemaal mijn smaak. Vervelend dat je zo snel afscheid hebt moeten nemen van je andere paard :(

En knappe Devin :D zomaar een vreemde op zn rug. Wow. Kan me voorstellen dat dat een emotioneel moment is!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 11:59

Welkom Tim! Dat veulen is echt heel gaaf! fijn dat je het zo voor elkaar hebt aan huis.

Goed van Devin, kan me heel goed voorstellen hoe dat is.

donnar

Berichten: 2195
Geregistreerd: 03-06-11
Woonplaats: Provincie Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:01

@Chantal, Wat een mooie meiden! <3

@TTheOS, Wat een verhaal zo, mooie Tinkers heb je hoor! Welkom :)

@Allienda, Heb de foto's op facebook langs zien komen geloof ik, wat super gaaf! :D

Gisteren ben ik bij mijn oude stal langs geweest, waar mijn moeder nu wel nog staat met Tjeerd. Had mijn camera meegenomen om wat foto's te schieten, ik kon heerlijk oefenen met mijn nieuwe lens. Ze stonden lekker te dromen en af en toe wat actie wat ik heb kunnen vangen. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En de hond was ook de sjaak :')
Afbeelding

Nientsje

Berichten: 5245
Geregistreerd: 16-02-08
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:10

Even een egopost tussendoor.

IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN AUTOTHEORIE *\o/*

Dott

Berichten: 7171
Geregistreerd: 18-09-08
Woonplaats: Enschede

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:18

Gefeliciteerd!

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:29

Afbeelding
Afbeelding

<3

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:29

Nientsje schreef:
Even een egopost tussendoor.

IK BEN GESLAAGD VOOR MIJN AUTOTHEORIE *\o/*

Gefeliciteerd :)

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [HK] Harig & bont #5 Lange manen, volle staarten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-16 12:35

Gave fotos!

Gefeliciteerd Han!