Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 18:59

Haha cool! Hebben wij niet gezien. Waren wel echt veel leguanen, bij dat restaurant liepen ze zo over je voeten heen als je niet uitkeek xD Ze zaten je ook echt aan te staren.

Jitske94

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 12:14

xkimmx schreef:
jitszz schreef:
Hee wat leuk ik ga in september ook naar Curacao, en ook via Wereldstage. Ik heb mijn huisvesting etc. al doorgegeven. Ik ga bij Salinja View, vind het fijn dat dat wat kleinschaliger is en dat je je appartement max. met nog 2 personen deelt! Je kan trouwens ook de comfort klasse nemen met je ticket, dan mag je 40 kilo, dat heb ik gedaan, kan ik lekker veel meenemen. Als je geen stage kan vinden kan je dit via Wereldstage doen natuurlijk, dan is je pakket 795. Zij hebben voor mij ook een stage geregeld.

Oh wat leuk! Je woont ook in de buurt zie ik haha! (Ik Westland) Waar ga je stage lopen? Mijn voorkeur gaat uit voor Nieuwestraat aangezien ze daar wel een hek hebben en beveiliging en bij Salinja niet.. Ik hou juist wel van grootschalig, des te meer mensen om te ontmoeten! Maar snap je keuze wel! Ik twijfel heéél erg of ik nou via Wereldstage zal regelen of niet. Ik heb voor 500 a 600 euro ook retourtickets gevonden. Evenveel als via Wereldstage dus alleen betaal ik dan niet de 500 of 800 euro bemiddelingskosten. Wel hoorde ik dat veel huizen van Nieuwestraat beheerd worden door Wereldstage, dat is dus beetje lastig als ik daar wil.. Stage ben ik nu ook proberen zelf te regelen dus als dat lukt scheelt het mij heel veel geld. Al is het wel fijn als ze mij kunnen ophalen van het vliegveld en er altijd iemand is waar je contact mee op kan nemen als er iets is.. Twijfels twijfels...

Als ik jullie verhalen zie kan ik niet meer wachten! <3

@1234: Kan het kloppen dat jij ooit een trektocht hebt gereden in Raalte? Je naam i.c.m. je woonplaats komt mij bekend voor haha!


Ja idd, Zoetermeer is volgensmij best dichtbij! Ik ga stage lopen op de HR-afdeling van papagayo beach hotel. Lijkt me echt een super leuke stage, in een hotel is ook echt iets voor mij. Salina is volgensmij ook nog redelijk grootschalig (dacht 50 appartementen x 2 a 3 personen is nog best veel haha). Het scheeld inderdaad heel veel geld wanneer je het alleen regelt, ik vind dat zelf een beetje eng omdat er echt zoveel bij komt kijken. Maar wanneer je op Wereldstage.nl de checklist doorleest weet je eigenlijk ook precies wat je allemaal moet regelen. Maar fijne aan een stage organisatie is dat je daar wel altijd op terug kan vallen natuurlijk. Wat voor stage zoek je precies?

@NewYork, ik heb best al een aantal meiden gesproken die afgelopen tijd bij salina view verbleven en tot nu toe idd alleen maar positief. Maar nu jij het nog eens extra bevestigd weet ik zeker dat ik de goede keus heb gemaakt :)

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 16:12

Ja een meisje die ik ken zit nu ook sinds 3 weken ongeveer bij Salina en die is er positief over! Ik ben op zoek naar communicatie/marketing stage. Maar zoek het liefst een stage in de evenementenbranche. Ga vandaag 2 sollicitaties eruit gooien naar evenementenbureau's die evenementen gericht op jongeren organiseren. Hoop echt dat er wat bij zit! Fijn dat je al zoveel geregeld heb zo vroeg al! Is je ticket al geboekt? Zoja wat was je kwijt voor je ticket? En wanneer ga je precies? Begin september pas of eind augustus?

Jitske94

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Leiden

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:37

Klinkt leuk! Wie weet zit er wat voor je tussen. Ja ik ben heel vroeg haha, maar ik wil het liefst alles zo snel mogelijk geregeld hebben. Ticket is al betaald, nog niet geboekt, ik geloof dat Wereldstage een aantal tickets tegelijk boekt, ze zei dat dat nog wel even kon duren. Je kon kiezen uit economy(660) en comfort(700), ik heb gekozen voor comfort want dan mag je 40 kilo meenemen i.p.v. 30. Fijne aan die tickets vind ik dat je je einddatum een keer mag wijzigen, dus stel je wilt toch een weekje langer blijven kan dat. Mijn stage begint 5 september, maar je vliegt altijd een week van te voren, dus zal eind augustus zijn.

Is het bij jou echt definitief dat je gaat (als je een stage vindt natuurlijk), of zit je nog meer in de 'oriëntatie' fase?

xkimmx

Berichten: 3406
Geregistreerd: 07-05-08
Woonplaats: Westland

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-16 18:49

Sounds good! Denk dat ik dan inderdaad ook voor de comfort ga kiezen mocht ik via Wereldstage gaan. En anders kijken of ik met mijn ticket zelf voor de comfort kan gaan. Ik wil zelf tussen 15 en 20 augustus gaan ongeveer, aangezien ik 4 september jarig ben en het dan wel leuk vind om dan al vrienden gemaakt te hebben haha! En het enige wat mij kan stoppen om naar Curacao te gaan is school die opeens moeilijk gaat doen, wat mij sterk lijkt want heb mijn propedeuse gehaald dus zou niet weten waarom ik niet zou mogen. Het is al 4 jaar lang mijn droom om naar Curacao te gaan, ik wil dus hoe dan ook gaan. Ik denk dat ik echt depri word als ik niet kan gaan haha. Heb 4 jaar terug bij mijn MBO stage al alles van top tot teen uitgezocht, zover dat ik het gevoel heb alsof ik er al geweest ben.. Alleen toen deed school een beetje moeilijk en kreeg ik pas een maand van te voren een GO, te laat dus..

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 21:56

Hopen dat er dit keer niets tegen zit vanuit school, xkimmx!
Ik heb vandaag zo lekker gereden! Gingen 2 uur buitenrit doen met z'n 4-en, naar de vlakte. Bij Julianadorp in de buurt. Weet niet hoe het daar heet. De paardjes waren wel flink heet, jeetje wat een pit zit erin.
Over 2 weken weer een buitenrit, dan gaan we naar de piscadera baai, met de paardjes ook het water in :D Ben benieuwd. Heb meteen mijn actioncam uitgeprobeerd op mijn cap (met zo'n hoofdband). Ging wel prima, al wist ik soms niet of hij aan het filmen was of niet. Dus soms heb ik een mooi moment gemist :( :P Zoals dat we een helling op galoppeerden. Volgende x beter.

Jitske94

Berichten: 77
Geregistreerd: 23-03-09
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:30

Snap ik! Dat idee heb ik dus ook, heb al zo veel informatie opgezocht dat ik het idee heb dat ik er al jaren kom :')

Dus het moet vast goedkomen, je bent iig lekker op tijd!

Wat leuk zeg 1234 dat jij zo lekker met de paarden bezig bent daar. Misschien dat ik er overheen gelezen heb hoor, maar kan je bij jou/ Curacao in het algemeen een paard huren voor bijv. een buitenrit? En kan je de beelden van je actioncam niet met ons delen? _/-\o_

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-16 13:33


1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 03:28

Wist nu weer hoe chill Blue Bay was, hahah xD Gisteren met huisgenootje geweest, en wauw dat was relaxt. Gaan we zeker weer vaker heen. Hoefden ook geen entree te betalen of strandbedje.
Ook veel vissen in het water en heerlijk kunnen chillen in de zee.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:40

Ik vind het daar ook altijd goed vertoeven. Als je De baai uitzwemt en dan links gaat, kun je mooi snorkelen. Wij hebben daar ook al meerdere maken schildpadden gezien.


Oh en tussen de rotsen links nog in de baai zit echt een gigantische groene murene.

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 23:13

Mazzel dat je niet hoefde te betalen voor Blue Bay. Is heerlijk daar!

Mijn koffer is gepakt *\o/*

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:07

Ah ja ik ben nu tot het rif gezwommen zegmaar, omdat je daarna toch niet veel zag door de diepte. Maar als je dan dus daar nog verder zwemt en dan naar links, is nog meer te zien? Dan ga ik dat volgende keer proberen. Hopen dat er dan meer mensen snorkelen, anders vind ik het eng in mijn eentje :')
De murene heb ik niet gezien. Volgende keer ook eens op letten.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:18

1234 schreef:
Ah ja ik ben nu tot het rif gezwommen zegmaar, omdat je daarna toch niet veel zag door de diepte. Maar als je dan dus daar nog verder zwemt en dan naar links, is nog meer te zien? Dan ga ik dat volgende keer proberen. Hopen dat er dan meer mensen snorkelen, anders vind ik het eng in mijn eentje :')
De murene heb ik niet gezien. Volgende keer ook eens op letten.

Ja, langs de rotsen aan de buitenzijde is het uiteraard ook ondiep. Er staat wel stroming dus ik zou wel aanraden om niet zonder flippers te snorkelen en t liefst met een ander erbij.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 00:23

Ah ja flippers heb ik niet, zou ik dan moeten huren. Alleen zou ik daar toch niet heen durven, zou altijd met meerderen willen zijn dan :P
Maar misschien ga ik gewoon een x een duik plannen, komende week misschien xD

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 12:52

Tnx voor de tip. Heb net flippers gekocht dus komt goed.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 15:29

Wanneer ga je, Manzano? :D
Oha ik heb bij Ocean Encounters een snorkel gekocht. Was 58 euro, bij doet het goed! :D Blij mee! Doe er waarschijnlijk wel jaren mee.

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 03:42

Ik ben er nu haha.
Ik heb bril, snorkel en flippers gekocht in NL. Heel blij mee.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:42

Ah leuk!! veel plezier!! Vandaag is echt warm.

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:44

Nog 42 dagen en dan kom ik ook richting curacao!

Hebben jullie nog tips voor mij?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 21:52

Tips in welke trant?

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 01:30

Vanmiddag lekker dagje door Willematad geslenterd. Morgen naar Porto Marie en 's avonds Zanzibar.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 02:04

Leuk!! Zanzibar waren we afgelopen weekend geweest 's avonds. Was lekker druk.
Ik weet nog niet wat ik dit weekend ga doen. Ik ga morgen even naar Ocean Encounters, informeren over duiken. Omdat k nu al 3 jaar niet gedoken heb. Maar hoop dit weekend een duik te kunnen doen :D om er even weer in te komen. Wilden eerst vanavond naar Full Moon party gaan bij Kokomo, maar gaan toch niet, helaas.

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 03:18

Kokomo hebben we ook nog even voorbij gehad voor vanavond, maar we zitten op Jan Thiel zo onhandig wat dat betreft.
Vind het niet echt een fijne locatie, maar mag niet klagen haha.... zit hier gratis.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 04:00

Nouja Jan Thiel is op zich wel chill toch? Alleen idd van dat soort dingen wat verderweg maarja dat is nu voor ons ook xD Bij ons is het dichtstbijzijnde strand (mambo bijv.) 20 minuten rijden met de auto. Maarja is niet erg. Blue Bay zijn we in een half uurtje, is wel te doen. De rest daarboven is wat langer.

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-16 04:08

Jan Thiel is niet mijn soort strand/sfeer. Maar zit er wel prima verder. Staat wel elke dag veel file deze kant op.
Voor vakantie vind ik de omgeving van Portomari en verder richting westpunt veel leuker.
Het maakt ook wel verschil of je hier werkt of voor vakantie bent natuurlijk.