[HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:56

Zeg wat is trouwens jullie mening over rijlaarzen? :D
Ik wil in de toekomst een nieuw paar rijlaarzen. Lak zwarte dressuurlaarzen.
Had eerst het dressagio model met zwarte lak van De Niro in mijn hoofd maar pff ze blijven toch echt wel duur.

edit: even voor de duidelijkheid, het gaat ongeveer over deze: http://www.drunensruiterhuis.nl/paardri ... 01/C/18862

Afbeelding


Iamand die een vergelijkbaar model weet van een ander merk?
Heb zelf nu allround petrie-laarzen :j
Laatst bijgewerkt door x_Kaat_x op 22-12-15 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 15:56

Klopt. Je kunt beter minder mooie spullen goed combineren dan mooi spul wat voor geen meter bij elkaar staat aantrekken.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:01

Ik heb lak laarzen van Lipica met rits schuinvoor, maar ik pas ze niet meer. Verkopen is ook lastig met die dingen, dus twijfel er nu aan om ze toch weer op maat te laten maken. Ik heb nu alleen maar zwarte De Niro polo laarzen die passen. De Niro is wel betere kwaliteit, maar de vraag is maar hoe belangrijk dat dat is, wedstrijdlaarzen draag je toch nauwelijks dus dat moet wel vreselijk bul zijn om snel te slijten, toch?

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:04

ik moet zowiezo op maat laten maken, dus duur zijn ze zowiezo :( maar liefst wil ik niet boven de 500€ gaan :o (dat s al meer als duur genoeg :x )
ik pas niet in de standaard maten :n

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:08

Ja maar mij Petrie's van nu die op maat zijn geaakt hebben zo'n stukje 'geen echt leer' aan de binnekant en dat is helemaal gaan afbladeren |(
En ik heb ze eigenlijk altijd wel best goed verzorgd, maarja ik heb alleen een buitenpisten en nu zijn we verhuist en staan we een stuk droger maar hiervoor moest ik altijd door de modder met mijn laarzen... en ik kan ze ook niet elke dag poetsen :/ ben ook mijn hak 2x kwijtgeraakt en 1 rits had het begeven :+ dat is ondertussen wel terug netjes gemaakt allemaal.

Nu ze 'kapot' zijn voel ik me ook minder 'verantwoordelijk'/schuldig als ik ze niet poets :+ dus dat is ook niet zo goed :n want nu worden ze helemaal niet meer zo vaak gepoetst :\

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:08

Goedkoop is het niet nee. Misschien dat Derby daar ook nog wel onder valt. Ik ben zelf altijd tevreden geweest over Lipica, maar ik ken ook wel mensen die ze gratis nog niet hoeven (en moet goede reden met hun ervaring). :=

Spenk
Berichten: 21776
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:08

Ook niet in de van de Niro? Ik pas nooit standaard maten maar wel van de niro :j

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 16:35

Als je ze alleen voor wedstrijd gebruikt dan kun je wel lak doen. Maar voor dagelijks gebruik raden ze het in Drunen ook af hoor. Dat slijt veelste snel. Brushed schijnt wat minder te slijten, maar nog blijft het niet zo mooi als normaal leer. Lak kopen voor dagelijks gebruik is geld weggooien. :=

De Niro heeft inderdaad veel maten, maar dan nog is er vaak maatwerk nodig hoor. Heb niet eens hele gekke benen, maar ik pas ook niet in de standaard (lengte)maten.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:03

Ik heb sinds een paar weekjes De Niro Tricolore, bij mij geen maatwerk aan te pas gekomen ookal heb ik best stevige kuiten en korte beentjes :=

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:35

Denk ergens dat het komt omdat het Italiaans is. Voor korte beentjes hebben ze duidelijk meer opties, omdat Italianen wel een eind kleiner zijn dan wij. ;) Voor lange benen met een dunne/normale kuit wordt het bij hen moeilijker, of je moet een dikkere kuitmaat nemen.

xMercury

Berichten: 3408
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Somewhere in time and space

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 17:59

Heeft er iemand van jullie ervaring met caps van Charles Owen? (Waarom zijn ze zo duur??? ....)

Free2

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:09

xMercury schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met caps van Charles Owen? (Waarom zijn ze zo duur??? ....)

Omdat Dujardin ermee rijdt :+
Geen ervaring mee maar ik vind ze wel mooi om te zien.

_coquette_

Berichten: 3102
Geregistreerd: 07-11-08
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:16

xMercury schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met caps van Charles Owen? (Waarom zijn ze zo duur??? ....)

Ik heb een CO. Zit echt heerlijk. Zou geen andere meer willen hebben :D

Luz_ElenaE

Berichten: 2819
Geregistreerd: 15-09-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:22

Ik zou de kask nemen, vind het een mooie cap die je nog niet zo veel ziet (gelukkig)
Kep, CO en samshield vind ik persoonlijk wel heel mooi.
casco en uvex vind ik echt geen gezicht. Vind ook dat het bij niemand staat :+

Brushed is wel mooier vind ik persoonlijk voor laarzen. Tot dat je 1 keer tegen een staander aanvalt op wedstrijd terwijl je je laarzen net 1 week hebt en er zit meteen een grote kras op :( Gelukkig zie je het niet van veraf en zit de kras aan de binnenkant van de neus...

Maar juist italiaanse maten hebben veel keuze in smalle kuiten. Ik met met lange smalle benen pas wel in de standaard maten denk ik. In iedergeval wel in die van parlanti en die maten kwamen redelijk overeen met de niro

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 18:25

_coquette_ schreef:
xMercury schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met caps van Charles Owen? (Waarom zijn ze zo duur??? ....)

Ik heb een CO. Zit echt heerlijk. Zou geen andere meer willen hebben :D


Jup, precies dit. Prijs ligt aan de kwaliteit én alle keurmerken die hij heeft. :j

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:16

Yvank_ schreef:
Ook niet in de van de Niro? Ik pas nooit standaard maten maar wel van de niro :j

aah dat weet ik nog niet dan :) die zal ik eens moeten testen dan :P

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:17

Bunn schreef:
Als je ze alleen voor wedstrijd gebruikt dan kun je wel lak doen. Maar voor dagelijks gebruik raden ze het in Drunen ook af hoor. Dat slijt veelste snel. Brushed schijnt wat minder te slijten, maar nog blijft het niet zo mooi als normaal leer. Lak kopen voor dagelijks gebruik is geld weggooien. :=

De Niro heeft inderdaad veel maten, maar dan nog is er vaak maatwerk nodig hoor. Heb niet eens hele gekke benen, maar ik pas ook niet in de standaard (lengte)maten.

ja of het brushed :j lak of brushed maakt zoveel niet uit. Het is inderdaad voor op wedstrijd, gebruik mijn petrie's voor thuis en die moetenn dan maar meegaan tot ze in flarden zijn gescheurd :o

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:18

Bunn schreef:
Denk ergens dat het komt omdat het Italiaans is. Voor korte beentjes hebben ze duidelijk meer opties, omdat Italianen wel een eind kleiner zijn dan wij. ;) Voor lange benen met een dunne/normale kuit wordt het bij hen moeilijker, of je moet een dikkere kuitmaat nemen.

oooops laat dan maar, lange benen en brede kuiten hier :') _O-

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:19

ik kan ook 'gewone' leren laarzen van deniro... maar zou eigenlijk eindelijk eens iets speciaal wllen hebben :+

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:20

Kom ik an met mijn EJ laarzen _O-

x_Kaat_x

Berichten: 2606
Geregistreerd: 06-02-11
Woonplaats: Diepenbeek, Limburg, Belgie

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 19:21

hahaha ik kan gewoon geen goedkope laarzen kopen omdat ik daar niet in pas :') ze moeten op maat worden kunnen gemaakt _O-

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:01

Dit is een maattabel van de Tricolore:

Afbeelding

Zoefken

Berichten: 463
Geregistreerd: 01-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:03

xMercury schreef:
Heeft er iemand van jullie ervaring met caps van Charles Owen? (Waarom zijn ze zo duur??? ....)

Ik heb de AYR8 en ben er super blij mee, hij zit heerlijk zacht! Echt een aanrader. :j

Weet iemand of deze Animo Livrea in deze kleuren nog wel leverbaar is in Nederland?
Kan hem nergens vinden, op Divoza is 'ie er al niet meer.
Afbeelding

mistid

Berichten: 9139
Geregistreerd: 10-08-06
Woonplaats: Bunne

Re: [HK] Bijzondere / aparte wedstrijdtenues deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:08

Zoefken probeer horse riders classics eens!

Ik vind Uvex en Casco zo lelijk :')

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 20:27

x_Kaat_x schreef:
Bunn schreef:
Denk ergens dat het komt omdat het Italiaans is. Voor korte beentjes hebben ze duidelijk meer opties, omdat Italianen wel een eind kleiner zijn dan wij. ;) Voor lange benen met een dunne/normale kuit wordt het bij hen moeilijker, of je moet een dikkere kuitmaat nemen.

oooops laat dan maar, lange benen en brede kuiten hier :') _O-


Ding is dat je per voetmaat, 7 kuitmaten hebt en slechts 4 hoogtematen. De dikte is het probleem vaak niet, maar de hoogte. Passen je lange benen niet in hoogte 49, dan moet je al maatwerk. :) En 49 is echt niet lang. :P Ik ben ook maar 1.76 lang, maar heb minstens hoogte 52 nodig op een S kuit en 39 voet.