Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:38

FuGeLiCu schreef:
Heerlijk!

Op internet las ik dat in de Koog ook een Lidl zit, alleen er staat dat deze alleen op dinsdag open is, klopt dat?

Er zit idd een Lidl, maar volgens mij is die gewoon elke dag open :p
In ieder geval niet alleen op dinsdag

FuGeLiCu
Berichten: 1376
Geregistreerd: 28-09-10
Woonplaats: Boven Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:40

__nina schreef:
FuGeLiCu schreef:
Heerlijk!

Op internet las ik dat in de Koog ook een Lidl zit, alleen er staat dat deze alleen op dinsdag open is, klopt dat?

Er zit idd een Lidl, maar volgens mij is die gewoon elke dag open :p
In ieder geval niet alleen op dinsdag


Ik vond het al zo vreemd :P

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:40

Is zelfs 7 dagen per week open.

Kermis
Berichten: 1444
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:52

Afgelopen zondag ben ik voor de 3e keer op Texel geweest. Nu is bij mij het idee ontstaan om volgend jaar een keertje weekendje met mijn paard heen te gaan. Welke accommodaties raden jullie aan? Hoeft absoluut niet luxe. Wel graag weidegang voor in ieder geval overdag.

Enigste wat wel belangrijk is dat het bos in de buurt is. En een strand opgang zonder duinen ervoor. Dit ivm artrose paard die niet meer door de zware duinen mag. Graag wil ik ook mijn 2 honden mee. Kamperen is prima. Hebben zelf een tent. Huisje is ook goed mits niet te duur.
Camping Astrid spreekt mij aan, iemand ervaring mee?
Groetjes

Lente
Berichten: 27792
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 15:56

Zou een van de maneges op Texel bereid zijn om in november een privé stap-strandrit te doen denken jullie?

Het is de droom van mijn lief om eens een strandrit te maken maar ze heeft nauwelijks ervaring. Puur met een doods paard met vier hoeven op het strand staan zou het denk ik al doen...

Of een bokker die toevallig zoiets kan faciliteren? Zou je ons heeeeel blij mee maken...

Michelle_96

Berichten: 1860
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Havelte

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 16:52

Vandaag ben ik weer een heerlijk dagje op texel bij mijn vader enzo :) geniet er altijd zo van om hier te zijn! Vandaag lekker gewandeld, naar pluktuin geweest en straks nog karten en uiteten!

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:11

Kermis schreef:
Afgelopen zondag ben ik voor de 3e keer op Texel geweest. Nu is bij mij het idee ontstaan om volgend jaar een keertje weekendje met mijn paard heen te gaan. Welke accommodaties raden jullie aan? Hoeft absoluut niet luxe. Wel graag weidegang voor in ieder geval overdag.

Enigste wat wel belangrijk is dat het bos in de buurt is. En een strand opgang zonder duinen ervoor. Dit ivm artrose paard die niet meer door de zware duinen mag. Graag wil ik ook mijn 2 honden mee. Kamperen is prima. Hebben zelf een tent. Huisje is ook goed mits niet te duur.
Camping Astrid spreekt mij aan, iemand ervaring mee?
Groetjes


Je kan bij ons op stal komen. Hoeve Consensus. Krijgen regelmatig "vakantie-paarden en pony's". 24u weidegang of 's nachts op stal als er 1 vrij. 10 minuten van het bos en 'n half uurtje van het strand ongeveer (paal 12 t/m 17 zijn het dichtst bij). Om bij paal 12 te komen moet je langs de weg. Paal 15 & 17 hebben ruiterpaden door de heide. Zijn niet echt échte duinpaden zoals op Ameland ofzo, vind ik. Begin van het strand is altijd mul, maar sommige overgangen hebben ook betonplaten liggen, al vind ik dat wel glad altijd, want mijn paard heeft ijzers.

Happie
Berichten: 1225
Geregistreerd: 07-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:39

Lente schreef:
Zou een van de maneges op Texel bereid zijn om in november een privé stap-strandrit te doen denken jullie?

Het is de droom van mijn lief om eens een strandrit te maken maar ze heeft nauwelijks ervaring. Puur met een doods paard met vier hoeven op het strand staan zou het denk ik al doen...

Of een bokker die toevallig zoiets kan faciliteren? Zou je ons heeeeel blij mee maken...


Volgens mij hebben de maneges in november een winterstop en genieten de paarden van het gras en niets doen.

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 17:48

Nee hoor geen winterstop meer. Je zou kunnen bellen naar een manege en het vrage. Maar ze zitten danniet op dezelfde locatie als in het seizoen. Ze zitten dan verder van het bos en strand af en moeten ook een drukke weg oversteken. Dus weet niet zeker of ze dat doen met ongeoefende ruiters.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:04

Kermis schreef:
Afgelopen zondag ben ik voor de 3e keer op Texel geweest. Nu is bij mij het idee ontstaan om volgend jaar een keertje weekendje met mijn paard heen te gaan. Welke accommodaties raden jullie aan? Hoeft absoluut niet luxe. Wel graag weidegang voor in ieder geval overdag.

Enigste wat wel belangrijk is dat het bos in de buurt is. En een strand opgang zonder duinen ervoor. Dit ivm artrose paard die niet meer door de zware duinen mag. Graag wil ik ook mijn 2 honden mee. Kamperen is prima. Hebben zelf een tent. Huisje is ook goed mits niet te duur.
Camping Astrid spreekt mij aan, iemand ervaring mee?
Groetjes

Www.kaerchertexel.nl
Kleine, supergave camping met weidegang en stalletje voor je paard. Je kunt achter de camping zo het bos in. En je kunt langs de weg het strand op, zonder enorma lang duinpad.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 18:44

FuGeLiCu schreef:
Heerlijk!

Op internet las ik dat in de Koog ook een Lidl zit, alleen er staat dat deze alleen op dinsdag open is, klopt dat?



Nee hoor is de gehele week open... Lekker verkeerde informatie..

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 23:17

Wat grappig dat dit topic weer zo actief is. Dit jaar zelf (nog) niet op Texel geweest. Quintys is juist 1 van de dingen die ik mis haha veel te lekker eten daar.

Wij gaan morgen een dagje naar Ameland. Geen Texel uiteraard maar ben er nog nooit geweest en ben wel heel benieuwd of het op Texel lijkt enzo.

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 09:04

Kom je nog wel nar Texel dit jaar Alwiene?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 12:08

Hoi vanaf Ameland. Tot nu toe veel saaier dan Texel. Nes lijkt echt niet op de koog :n

Ik weet het niet Siersma. Misschien maar nog geen vaste plannen.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 12:26

Mij was Ameland ook wel erg goed bevallen, wat een rust en Nes vond ik toch wel gezellig hoor.
Maar ja, Ameland is ook wel een stukje kleiner dan Texel.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:05

Ik ben vroeger veel naar Ameland geweest, maar Texel vind ik echt veel leuker! Ieder zo z'n eigen smaak natuurlijk haha. Mis Texel nu al wel weer, volgend jaar pas weer heen! Duurt nu al lang!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:06

Hoewel ik nog nooit op de andere eilanden ben geweest zou ik denk toch onbewust met Texel vergelijken... En denk ook 99,9% dat Texel mn favoriet blijft. Kom daar nu.... 20 jaar...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-15 13:20

Pfff Die bussen hier rijden ook maar 1x per uur. Dus vooral veel wachten op de bus.

Ben nu in Nes en Hollum geweest. Door Ballum heen gereden. Nu wachten op bus voor vuurtoren. En daarna? Geen idee. Had echt veeeeeel meer terrasjes en snuffelwinkeltjes verwacht zoals in de Koog zeg maar.
Mis nu Texel echt wel :=

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:31

Smaken verschillen zeker, maar ik vind Texel ook heerlijk hoor. Eigenlijk alle Waddeneilanden wel. Alleen op Schiermonnikoog ben ik nog niet geweest.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:34

Schier is mijn absolute favoriet, vooral vanwege de rust en de ruimte in de natuur.

Heerlijk om nauwelijks auto's tegen te komen, lekker te wandelen en te fietsen.

Maar Texel heeft gewoon meer mogelijkheden.
Er is meer te doen, meer te kiezen, maar ook meer drukte. En daar heb ik lang niet altijd behoefte aan.

Ameland ken ik overigens nog niet. Vlieland wel, daar vond ik niet zoveel aan.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:36

Tot nu toe heb ik met Vlieland ook het minste. Ameland vonden mijn vriend en ik heerlijk. Lekker laag tempo, lekker gegeten e.d. Daar gaan we nog eens naar terug.

Wat is het landschap op Schier? Veel duinen e.d.?

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:40

Ik ben vooral verliefd op het ruige stuk van Schier, tussen de slenken, richting de Balg. Maar je hebt er ook wijds polderlandschap, duinen, bossen, een bosmeertje en de westerplas vol vogels. Oja en de maaivelden.

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 13:42

Ik ben in groep 8 naar schier geweest.. Maar ik kan mij er eigenlijk niet echt iets meer van herinneren.. Ongeveer 10 jaar geleden ofzo haha.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 14:03

Marije_jiplover schreef:
Ik ben vooral verliefd op het ruige stuk van Schier, tussen de slenken, richting de Balg. Maar je hebt er ook wijds polderlandschap, duinen, bossen, een bosmeertje en de westerplas vol vogels. Oja en de maaivelden.


Dan moet ik ook nog naar Schiermonnikoog. Klinkt ook goed.

Siers83

Berichten: 7351
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Texel, wie nog meer fan? Verhalen en tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 19:33

Ik vond Ameland ook niet veel aan. Veel te rustig, weing te beleven savonds.