Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Celine_Mirte

Berichten: 144
Geregistreerd: 01-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:01

Naath86 schreef:
Wij hebben vanmorgen geboekt voor Samos! Over twee weekjes gaan we weg!! We hebben Kos Rhodos en Corfu al gezien dus ben heel benieuwd!


Samos is prachtig! Zeker ook bij de watervallen gaan kijken. Bikini mee en waterschoentjes, dan kun je de hele rij beklimmen. Vooral de bovenste is erg mooi. Ik weet zo niet meer welke plaats die watervallen zijn.

Naath86
Berichten: 3876
Geregistreerd: 27-12-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 14:37

Bedankt voor de tip! Lijkt me inderdaad mooi!

Nyaleti

Berichten: 6184
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:56

Hoihoi,

Over 2 weken vertrek ik naar Mytilini, Lesbos om hier 5 weken stage te gaan lopen *\o/*
Heeft er iemand nog leuke tips om te gaan doen of waar we zeker heen moeten?

Beetje jammer dat er nu zoveel vluchtelingen aan komen, lijkt me soms best lastig om te gaan zien.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 12:27

Ik meld me ook!!

Vorig jaar voor het eerst naar Griekenland geweest, Corfu Brabati, rustig en afgelegen maar we hebben een heerlijke 10 dagen gehad.

Nu wisten we het niet.... Kreta, Samos, Rhodos, alles bekeken en we kwamen er niet uit..
Maar zojuist geboekt *\o/*

6 juli voor 10 dagen naar Zakynthos :):)

Ik heb zelf het Griekenland virus behoorlijk te pakken, denk van mijn opa en oma, die tot hun 80e jaar zo'n 20- tot 25 naar Griekenland zijn geweest en heel wat eilanden hebben gezien :j

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:30

Ho hebben julli dat op Corfu gedaan qua vervoer? Auto huren, taxi? Bus? Wat is wijsheid? We hebben de afgelopen paar jaar gewoon een auto gehuurd voor de hele week, maar we zijn aan t kijken of dat nu anders kan.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:40

Wij huren altijd maar voor een of twee dagen een auto. Maar zijn ook altijd maar heel kort op 1 plek.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:01

Joolien schreef:
Ho hebben julli dat op Corfu gedaan qua vervoer? Auto huren, taxi? Bus? Wat is wijsheid? We hebben de afgelopen paar jaar gewoon een auto gehuurd voor de hele week, maar we zijn aan t kijken of dat nu anders kan.

Op Corfu kan je prima een auto huren als je op pad wilt, maar als het goed is heb je ook een bus vanaf Paleo naar Kerkyra (Corfu stad).
Tot nu toe hebben we nooit de behoefte gehad om een auto te huren, omdat alles in de buurt is wat wij willen of we gaan op zo'n excursie.
Kijk gewoon wat er qua excursies wordt aangeboden, is echt een leuke dag uit!
Met welke reisorganisatie ga je?

manzano

Berichten: 23950
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:07

Wij huren altijd een auto. Ligt een beetje aan de plek waar we zitten (hoe afgelegen) of we dat de hele vakantie doen of een paar dagen.
Georganiseerde excursies zijn aan ons echt niet besteed.
We hebben in Griekenland ook nog wel een paar jaar met een scooter rondgereden. Vind ik eigenlijk nog leuker, maar is wel minder comfortabel/snel.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 16:45

Wij hebben op corfu ook geen auto gehuurd. We zaten 15 km met van corfu stad maar was voor 1 dag met de bus prima te doen. Bus is absoluut niet duur. Ook een excursie (eiland tour) was leuk, alleen een lange, lange dag.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 22:15

Wij huren bijna altijd een auto, behalve verleden jaar op Zakynthos, toen hadden we een quad, dat vond ik wel erg gaaf moet ik zeggen.
Op Corfu hadden we ook een auto, dat eiland is groot genoeg om enkele dagen rond te touren.

Anoniem

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:20

Ik heb los geboekt via Booking en Ryanair. Doe ik altijd. Misschien huren we voor een paar dagen een auto ofzo. Even kijken hoe duur t is. Een auto bij de deur hebben is ook wl handig.

Fitzroy

Berichten: 25113
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 22:31


__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:43

Wij hebben op Corfu enkele dagen een auto gehad en dat was voor ons wel genoeg. Suzuki Jimny gehuurd, maar kregen een Hyundai Tucson mee omdat het warm was!

Verder hebben wij vaak de hele vakantie een auto, omdat we vaak ook geen transfer hebben. Ligt er dan net aan hoe ver je van de luchthaven af zit.

Electra63

Berichten: 17845
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 22:52

Ik ga volgende week naar Syros. Ik huur daar de gehele vakantie een grote Jeep met airco voor € 25 per dag. Ik wil iedere dag naar een ander strand, familie en vrienden bezoeken en 's avonds naar de stad om te eten enz. Ik wil dan niet afhankelijk zijn van OV. Wij gaan met zijn vieren, dus soms is de auto zelfs goedkoper, dan OV/taxi.
Ga ik ergens anders heen, dan huur ik meestal voor een paar dagen een auto, om de omgeving te verkennen of om iets te gaan doen. In Europese/westerse landen, huur ik zelf een auto en doe ik niet mee aan groepsexcursies. Ik ga liever op eigen gelegenheid. In andere landen, hangt het van de plaats/veiligheid af, of ik op eigen houtje ga of via een reisorganisatie.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:39

Wij huren eigenlijk altijd scooters als we op Griekenland zijn. Nu is het eiland waar we heen gaan misschien net zo groot als Utrecht, dus alles is ook met de scooter te doen. Ons huis zit ook een halfuur lopen van het dorpje en het strand af, dus dan zijn scootertjes ook wel handig.

Het is vooral gewoon lekker om wat rond te rijden en dan lekker ergens te gaan zwemmen en eten.

Die dingen gaan wel hard zeg hoor.. Die van mij vorig jaar reed met gemak 90 km/uur

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 17:56

DewiRox, aangezien jij volgens je profiel 20 bent, weet jij dan hoe dat zit met scooters huren onder de 21? Ben je dan wel gewoon goed verzekerd etc?

Wij willen in augustus graag (een) scooter(s) huren ipv een auto, maar heb geen zin om constant bij m'n vriend achterop te moeten :+ (hij is 22, ik dan 20).

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 19:03

Dat is wel een goede vraag eigenlijk Eulogy, moet zeggen dat ik er nooit zo over na heb gedacht. Voorheen ging ik altijd met de familie op vakantie en dan kregen zowel ik als mijn neven ook altijd gewoon een eigen scooter mee (wel boven de 18 en rijbewijs natuurlijk).

Dit jaar ga ik met vrienden en we zijn allemaal rond mijn leeftijd. Ben er eigenlijk vanuit gegaan dat we wel weer gewoon scooters kunnen huren. Maar hoe het verder zit, geen idee eigenlijk.

Vorig jaar op Kreta wel een Quat gehuurd met een vriendin (was 25). Daar mocht ik ook gewoon op rijden.

bellehorses

Berichten: 2024
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Fryslan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 08:28

Ik meld me ook.. Ik ga in September voor de zesde keer naar Griekenland *\o/*

Vorig jaar in Parga (vaste land) geweest en het jaar daarvoor op Zakynthos. De 3 keren daarvoor op Kreta geweest.

Halverwege September ga ik met vriendlief voor 4 weken naar Georgioupolis, Kreta om daar buitenritten te begeleiden.. Heb er erg veel zin in!!

Vorig jaar hadden wij na landing op het vliegveld een auto gehuurd, was goedkoper dan een auto huren via de reisorganisatie. Bij vertrek de auto weer ingeleverd, ideaal! Hoef je ook geen uren in de bus te zitten naar je accomodatie.

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:03

Ik zou graag wat tips en ervaringen willen over Zakynthos heb wel het 1 en ander gelezen al maar meer is welkom :-)

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:44

Wij gaan dit jaar voor de tweede keer, dat zegt voor ons al genoeg (nog nooit gedaan!). Wij vinden het een heel leuk eiland!

Ligt uiteraard er een beetje aan wat jij in je vakantie zoekt...

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:47

*\o/* meld me *\o/*

Wij gaan komende zomer voor de 3e keer naar Griekenland en dit keer is het Zakynthos geworden. Ik heb het Griekenland virus iig te pakken en als het aan mij ligt, gaan we elk eiland af *\o/*
2 jaar geleden heeft mijn zus stage gelopen op Skiathos, daar een weekje op bezoek geweest en paar jaar daarvoor naar Athene geweest en nu dus naar Zakynthos :D
Kan niet meer wachten tot we gaan!
Tips over wat te doen of te zien zijn welkom! :)

Ik denk dat ik volgende week mijn presentatie bij engels over Griekenland ga doen :')

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 18:56

Oh, heb je even? :))
Autootje huren, snorkel spullen mee en vraag om advies bij je hoteleigenaar/favoriete restaurantje!
Restaurants aan het strand in Laganas, Porto Selinas, Porto Roma, Dafni Beach, Kampi, zonsondergang in Keri, Navagio beach (schipbreuk), blauwe grotten (snorkelen!). Oh en er is nog veeel meer!

Robin_Rikkie

Berichten: 3811
Geregistreerd: 19-03-11
Woonplaats: Galder

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:05

Ik heb het even opgezocht, we zitten in Argassi :) genoeg te doen dus!! Heb er al zoveel zin in maar gaan helaas pas eind augustus :(

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 19:45

Ik(wij) houden erg van snorkelen. Ik vond dat op corfu erg tegenvallen en verder gewoon een beetje lummelen strandhangen, plaatsjes bekijken/mooie dingen

__denise

Berichten: 3210
Geregistreerd: 25-02-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-15 20:15

Dat gaat Zakynthos jullie wel bieden! Ja oke, misschien iets toeristisch hier en daar (zeker niet overal! Op verschillende stranden zowat alleen geweest in het hoogseizoen. Nergens massa's aan mensen). Als je daar echt zo veel moeite mee hebt moet je voor een wat kleiner/onbekender eiland kiezen.