Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 09:43

hier gaan we altijd rond einde seizoen en eigenlijk 90% wel een tussenlanding, dit keer ook weer maar geloof dan op de terugweg, ook met transavia

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 11:07

Arkefly heeft op vrijdag 2 vluchten naar Zakynthos, eentje rechtstreeks en eentje die eigenlijk naar Kefalonia gaat en een tussenlanding maakt op Zakynthos. Wij hadden de rechtstreekse, bij het boeken kon ik zelf kiezen welke vlucht ik wilde. Nu vliegen we ook weer rechtstreeks naar Kefalonia.

baudyh

Berichten: 4282
Geregistreerd: 18-11-01
Woonplaats: Dalen,in zuid-oost drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 12:29

Mioux schreef:
waar ga jij heen welk hotel? Hier ook ongeveer 1 maand :D Hebben er zin in !!!


Ik ga 25 september tot 5 oktober naar Hotel Alimounda Mare

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:11

Haha oke ! Wij gaan ook rond die periode, dan naar almyra village :). We eten altijd lekker bij die engelsman en bij george!

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:29

Het Griekse eten kon me trouwens niet bekoren. In Spanje at ik veel lekkerder.
Er was bijna niks wat ik luste op vakantie.

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 14:36

Volgens mij zat ik de hele tijd verkeerd te tellen maar geloof dat ik er over 4 weken al zit haha lekker stom!

Ah meen je dat?
Ik vind Grieks eten heerlijk, kan niet wachten.. Het eerste wat wij doen als wij aangekomen zijn is ons favoriete snackbar opzoeken om die overheerlijke pita te bestellen!
Wij eten eigenlijk altijd heel lokaal, soms voor wat afwisseling zoeken wij de Italiaan op ook een van mijn favoriete keukens en die vind ik in Griekenland vaak beter te doen dan in Italie zelf.

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 15:10

Hier ook een familie die gek is op de Griekse keuken! Zowel de 'simpele keuken' als lekker uitgebreid. Vlees, feta, salades, pita broodjes, groentes. Alles is lekker en heb er is bij ons nog nooit iemand ziek geworden van het eten.

En inderdaad, Grieken kunnen ook heerlijke pasta's maken.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 17:49

Er was veel varkensvlees en dat eet ik niet.
Rundvlees heb ik weinig gezien, ja soort draadjesvlees maar een soort bieflap/biefstuk zag je nergens.
Ook had ik eindelijk een stukje normaal kipvlees, zaten er allemaal vieze kruiden overheen. Hele aparte kruiden die ik niet lekker vond.
Al met al heb ik veel friet gegeten met mayo.... :')
Oh ja en meloen. :')

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:13

Ik heb in griekenland veel lam en konijn gegeten, heerlijk! Allemaal van die lekkere stoofpotjes enz. Jummm

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:34

Ik vind het eten heerlijk. Vooral de stoofpotjes, maar ook de (gegrilde) kip vind ik lekker, juist door de kruiden (en citroen).
Kalamari en ochtopus (vd houtskoolgril) bestel ik graag. Parat is bijna altijd vers en veel groente gegrild of gestoofd met kaas, heerlijk.
Daarbij is een pita gyros en souvlaki altijd lekker.
Ik hou juist niet zo van de pasta's.
ik probeer vaak Grieks te koken, ik heb wel flink wat Griekse kookboeken, maar het smaakt me nooit zoals daar. Terwijl ik kruiden en olijfolie uit Griekenland heb. Dat kan natuurlijk ook aan mijn kookkunsten liggen. :D

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 18:39

Komt ook door de sfeer ed. Al neem je spullen mee vanaf vakantie, bijv wijn, dan smaakt het hier anders.

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:18

Toen mijn schoonmoeder vroeger nog naar Nederland kwam, kookte ze vaak voor ons endat was wel lekker. Het staat bij mij niet lang genoeg in de oven of op het vuur. Ik heb niet genoeg geduld, denk ik.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 19:59

Jaaaah, die stoofpotjes! :~
Stifado is favoriet en Kleftiko en lam met knoflook.... :Y)
Zelf maken? Ik begin er niet eens aan!
Zij kunnen dat veeeeeel beter!

Ik had ook een potje zelf geplukte (door de schoonmoeder van een restauranthouder) olijven mee naar huis, maar dat smaakt hier gewoonweg niet.
Zelfs niet buiten in de zon, op een handdoek in de bak, met een Mythos erbij.
Ja, ik heb het echt geprobeerd, maar dat was zeer teleurstellend...

Naja. In september nog 1 weekje naar Corfu, dus ik mag nog genieten van de stoofjes! :D

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:10

Wij maken toch heerlijke Tzatziki en gisteren had ik kolokithakia tiganita die toch echt hetzelfde smaakten als in Griekenland. Voor de BBQ kipsouvlaki die ook hetzelfde smaakt. Maar dingen als Stifado, daar waag ik me niet aan.

raket

Berichten: 4092
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:15

Ik hou ook echt enorm van Grieks eten. Toen de restaurant houder van 1 van de favoriete restaurantjes er achter kwam dat ik alles wilde proberen verdween hij regelmatig de keuken in om van alles te bereiden wat niet op de kaart stond.

Ik hou enorm van bifteki, keftedakia, feta charaz. En eigenlijk van de rest ook.
Wij bestelden vaak meerdere voorgerechten om te delen. Heerlijk.... dan even uurtje pauze en hoofdgerecht. Toetje lukte vaak niet meer....

Ik wil terug. ..

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:17

Whaha als ik jullie zo hoor over dat eten ben ik wel een enorme muts zeg.
Maar goed, ik ben ook moeilijk met eten, dat weet ik. Maar in Spanje had je gewoon een bieflap en dan met aioli en friet en dat ging wel. :+ Maar in Griekenland gebruiken ze allemaal andere kruiden, die lust ik echt niet.

Fitzroy

Berichten: 25110
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 20:19

Suzanne, je klinkt trouwens wel een beetje als 'wat de boer niet kent enz. ' :))
Kip is juist heerlijk gekruid.

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:27

Fitzroy schreef:
Wij maken toch heerlijke Tzatziki en gisteren had ik kolokithakia tiganita die toch echt hetzelfde smaakten als in Griekenland. Voor de BBQ kipsouvlaki die ook hetzelfde smaakt. Maar dingen als Stifado, daar waag ik me niet aan.

Aha! Komen we van de winter lekker bij jou eten! :Y)
Vakantiekiekjes kijken en verhalen vertellen over dat mooie Griekenland bij de cv.
* pakt agenda en pen *

:D

Rudina

Berichten: 2262
Geregistreerd: 02-03-10
Woonplaats: Sneek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:29

Ooh ik ben ook dol op die kruiden, heerlijk!!

Probeer dat in mijn eigen keuken vaak na te doen, maar dat lukt helaas niet.
Ach nog eventjes dan kan ik weer 2 weken genieten. :o

Electra63

Berichten: 17843
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 20:50

Suzanne F. schreef:
Whaha als ik jullie zo hoor over dat eten ben ik wel een enorme muts zeg.
Maar goed, ik ben ook moeilijk met eten, dat weet ik. Maar in Spanje had je gewoon een bieflap en dan met aioli en friet en dat ging wel. :+ Maar in Griekenland gebruiken ze allemaal andere kruiden, die lust ik echt niet.


Jij ging toch alleen met je dochter?

Wij gaan bijna altijd met minimaal 4 pp en vaak eten wij met vrienden/familie daar. Dan bestellen we van alles en iedereen prikt. We bestellen dan vaak 1 gerecht dat we niet kennen, gewoon om te proberen. Is het niet lekker, dan is er nog genoeg wat we wel lusten. Op die manier leer je de keuken wel goed kennen. :D

Kinke

Berichten: 20533
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Griekenland 2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:15

ik heb echt genoten van het lamsvlees daar en de stifado. Een bieflap met friet in Spanje is ook niet erg avontuurlijk Suzanne :)

Zwitsal

Berichten: 7420
Geregistreerd: 02-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:19

Ohh jaa stifado! Ik zei ook wel eens in restaurants dat ze gewoon wat voor mn neus mochten zetten. Meestal was dat een beetje teleurstellend omdat ze dan een gangbaar gerecht maakten. Evengoed wel lekker hoor maar niet iets 'aparts'. Maar een aantal keer had een kok inderdaad zn eigen favoriete gerecht oid gemaakt wat dan niet op de kaart stond. Geen idee meer wat het allemaal was of hoe het heette maar het was wel lekker :p

Heb hetzelfde bijv ook wel eens in turkije geprobeerd maar die koks werkten daar echt niet aan mee en bleven toeristen voedsel voorschotelen. Beetje jammer want ik vind het juist zo leuk om te weten wat de lokals eten. Heb echt elke avond geprobeerd daar maar t werd m echt niet :p

En toen ik het in portugal probeerde werden we in een huis in t binnenland uitgenodigd voor een heerlijke portugese lunch. T avondmaal klonk ook veelbelovend maar toen bleek dat we daar in natura voor moesten betalen hebben we dat maar over geslagen :p

Kortom. Tot nu toe de beste ervaring met griekse koks en de griekse keuken haha.

Alhoewel.. In ibiza een verdomd goed tapas restaurant gevonden met een relatief kleine kaart maar holy oliebol wat konden ze daar koken. Zou ong een moord doen voor die tapas.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:10

Fitzroy schreef:
Suzanne, je klinkt trouwens wel een beetje als 'wat de boer niet kent enz. ' :))
Kip is juist heerlijk gekruid.


Haha nou ik moet eerlijk bekennen dat ik toch wel het een en ander geprobeerd heb hoor. :j
Maar vond de smaak echt niet lekker.

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:12

Kinke schreef:
ik heb echt genoten van het lamsvlees daar en de stifado. Een bieflap met friet in Spanje is ook niet erg avontuurlijk Suzanne :)


Klopt. :D
Maar wel te eten.

Ik ben sowieso een moeilijke eter hoor. Neem ook vaak een blik knakworsten mee op vakantie. :')

Electra: ja ben samen met mijn dochtertje geweest.

Verder heerlijke vakantie gehad hoor. Maar buitenlands eten is sowieso niet helemaal mijn ding.

manzano

Berichten: 23941
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:13

Grieks eten is ook aan mij niet besteed.