Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 08:01

Sammie schreef:
Kerst is ook anders in Engeland. :=


Oh vertel! Wel een christmas tree toch?

Annash
Blogger

Berichten: 26533
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 09:01

Londen schijnt 1.5 uur te zijn met de trein dus dat kunnen we wel afspreken hoor Suzanne! Lijkt me hartstikke leuk! Zo nu mijn bed uit... happy Friday! Waarop we een uur minder werken en straks de pub ingaan... :-D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:26

Ha ha, is dat echt? Begin je op vrijdag later, of stoppen jullie eerder?

Klinkt verder erg leuk. Goed dat je je helemaal in het sociale gebeuren stort. Dan maak je het snelst vrienden.

Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 09:33

Suzanne F. schreef:
Sammie schreef:
Kerst is ook anders in Engeland. :=


Oh vertel! Wel een christmas tree toch?

Je ziet wel eens van die zoetsappige amerikaanse kerst films op TV? Nou, zo is het hier ook :') Alles is behangen en rond augustus komen de kerst spullen al weer in de winkel. Kerst is HEEL belangrijk hier. Ik heb geen enkele nationale feestdag vrij, behalve de kerst dus. Daarnaast hebben we hier geen 2e kerstdag maar 'boxing day'.

Dit is de gemiddelde huiskamer tijdens kerst
Afbeelding

En dit is Oxfordstreet tijdens de week voor kerstavond }:0
Afbeelding

EDIT: Van oudsher is boxing day de dag dat werknemers hun kerstpaketten kregen (vandaag boxingday. Een andere theorie is dat de benaming komt omdat vroeger op 2e kerstdag mensen vaak kleine dingen aan de armen/daklozen gaven. Zo zijn er wel meer nog.

Suzanne F.

Berichten: 49238
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:15

Oh wat ziet kerst er daar gezellig uit! Leuk!

Oke die staat Shanna! Wij gaan een keer naar London!

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:05

En ze hebben een soort bowl/pudding. Ik vergeet die naam toch elke keer weer := Maar best lekker :D

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:53

Punch?

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:01

Eggnog?

Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:34

Eggnog is gewoon advocaat, ik denk inderdaad dat ze punch bedoeld.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:40

Eggnog is met cognac. Dat is het zeker niet. Punch ook niet trouwens. Dat had ik wel na 1x onthouden :)

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:44

Pimm's?
Weet dat ze dat overal dronken en verder kom ik het nooit tegen :')

Lees hier al een poos mee, echt super super gaaf en ook erg leuk hoe je het allemaal bij blijft houden voor ons :D

Ik heb zelf van mijn 7-11e in Kent gewoond en wil er nog heeel graag een keer terug in mijn leven :))

Molfre

Berichten: 2636
Geregistreerd: 24-07-12
Woonplaats: Aarhus

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:47

Pimm's met fruit erin, dagje in de koelkast en dan... hmmm :j

MariekeS_

Berichten: 4706
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 12:49

Boxing Day is ook zo ongeveer de tot-de-10e-macht van Ikea/Woonboulevard/Bataviastad op 2e Paasdag... ;)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:03

Sammie schreef:
Eggnog is met cognac. Dat is het zeker niet. Punch ook niet trouwens. Dat had ik wel na 1x onthouden :)


Trifle?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 13:05

Ja je zou wel eens gelijk kunnen hebben :j

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:22

Afgelopen kerst heb ik m'n eerste trifle gehad (in Ierland), errug lekker.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110703
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 14:40

Yorkshire pudding? :P
of Shepherd's pie.

Annash
Blogger

Berichten: 26533
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 20:39

mbkaatje schreef:
Ha ha, is dat echt? Begin je op vrijdag later, of stoppen jullie eerder?

Klinkt verder erg leuk. Goed dat je je helemaal in het sociale gebeuren stort. Dan maak je het snelst vrienden.


We werken 39 uur. Ik werk ma-do van 9-6 en vrij 9-5. Om 5 uur is inderdaad iedereen klaar daardoor. Door de week mag je ook 8-5 werken of 8.30-5.30, dat kan allemaal in overleg. :-)

@Suzanne: deal! Ik ben sowieso Londen fan en je hoeft je niet druk te maken dat we verdwalen. :') Ben er zo vaak geweest... dat valt niet op twee handen te tellen. Toen ik in 2010/2011 vlakbij woonde was ik 2 a 3x per week er te vinden. Stuur je me een keer een berichtje/Facebook?

@Marieke: ik woonde ook in Kent hiervoor <3 onwijs mooi daar, anders dan hier. Maar hier is het ook prachtig...

Nou mijn weekend zit alweer vol :+
Net terug uit de pub, was weer gezellig, wat korter dan vorige keer omdat ik per se de was nog wilde aanzetten. Morgenavond ben ik uitgenodigd door collega's voor het voetbal (geloof dat ik dat al had gezegd) maar ben net door een andere collega uitgenodigd voor een bbq zondagmiddag. Voor ik het weet is het weekend weer om :')

Iris82

Berichten: 39851
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 20:56

Sticky toffee pudding! :9
Sowieso zijn ze daar veel creatiever qua desserts dan hier.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 23:08

Voor mij gaat er niets boven fruit crumble *\o/*

Klinkt alsof je het meteen al druk hebt daar, leuk!

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 00:35

Wat leuk! Nog iemand die naar het mooie UK is vertrokken. Ik ben 6 maanden geleden geëmigreerd. Ik woon in zuid Wales. De omgeving is fantastisch mooi. Ik heb ook het geluk dat ik voor mijn werk redelijk veel moet rijden, dus ik zie ook nog eens veel van de omgeving.

Annash schreef:
In Nederland liep het niet zoals ik wilde, plus ik heb me er nooit echt thuis gevoeld. Vanaf mijn tienerjaren riep ik al dat ik voor een internationaal bedrijf wilde werken (veel wilde reizen) of in het buitenland (Engelstalig) ging wonen. Het liefst ook warm. Dat is een beetje mislukt :+

Wil ik hier altijd blijven... dat is een vraag die nu moeilijk te beantwoorden is. Als het loopt zoals ik wil / goed bevalt, dan is die kans groot, maar na ervaringen in de afgelopen jaren ben ik voorzichtiger geworden met dergelijke uitspraken. Het leven loopt nooit zoals je denkt/hoopt (laat staan plant), dus ik leef met de dag, doe wat ik wil (binnen de grenzen) en zie wel hoe het loopt.

Ik voel me helemaal niet alleen. Doordat ik in een gedeeld huis woon en goed klik met mijn huisgenoot (sinds zondag nog een nieuwe) had ik gelijk aanspraak. Ook mijn collega's zijn heel vriendelijk. Veel van hen komen ook uit het buitenland. Sommigen zijn speciaal voor deze baan verhuisd, anderen wonen/werkten al in Engeland en zijn dus binnen het land verhuisd. Ik denk dat Italianen vs. Britten de grootste strijd is op kantoor. De Italianen lijken in de meerderheid te zijn, maar dat kan ook komen omdat ze luidruchtiger zijn. :')

De voertaal op kantoor is Engels, maar je hoort allerlei talen om je heen. In mijn team zitten nog wat Spanjaarden en Italianen en mijn teamleider is Portugees. Heel gezellig allemaal. Iedereen heeft een ander accent, andere gewoontes, andere uitdrukkingen... dus een echte vergelijking met Engeland maken lukt bijna niet.

Even zien of ik wel op wat Engels kan komen... black tea met milk en suger inderdaad, Engels ontbijt (al is dat lang niet standaard, cereal wordt ook veel gegeten!), toast, het linksrijden natuurlijk, maar ook een stuk openheid: het is hier heel normaal om mensen op straat te groeten. How are you is meer een begoeting dan een vraag, en 'cheers' is bijna altijd een goed antwoord/groet/afsluiting :') Maar dat wist ik natuurlijk al, omdat ik al eerder in Engeland heb gewoond. Echt 'nieuw' is het dus niet voor mij. Het accent is hier wel weer anders dan waar ik eerder woonde, iets minder 'posh'. Verder ruikt het regelmatig naar wiet :') Amsterdam is er niks bij, zou ik zeggen. Tuurlijk wordt wiet in Londen/omgeving ook gerookt, maar daar gebeurt het discreter. Die discretie is hier helemaal niet!

Verder is het heel normaal dat je op vrijdag na het werk met wat collega's naar de pub gaat. Dat heb ik vorige week ook gedaan en was supergezellig. Vanmiddag werd ik door een Poolse collega gevraagd mee te gaan winkelen (10 min lopen van kantoor is een groot shopping center, op donderdag open tot 20.00 uur) en daarna hebben we gezellig samen gegeten, ze wilde graag trakteren. :-) Ik heb haar vervolgens een lift gegeven aangezien ze niet heel ver bij mij vandaan woont. Zaterdag is WK voetbal; Italie - Engeland, dus dat is een gewaagde wedstrijd vrees ik :') Ben benieuwd naar de sfeer op maandag op kantoor! Door een Italiaanse collega en haar Franse vriend (om het makkelijk te houden...) ben ik uitgenodigd zaterdag de wedstrijd te komen kijken. Ik heb helemaal NIKS met voetbal, maar voor de gezelligheid ga ik gewoon! Afgelopen weekend waren mijn ouders hier en toen zijn mijn collega's ook mee geweest wandelen, superleuk :-)

Eeh... andere vragen zijn welkom. Het is alweer een heel verhaal. :')


Deze post had ik ook zo kunnen schrijven. Ik werk dan wel bij een lokaal bedrijf en woon alleen, maar eenzaam... nee hoor! Veel te druk met leuke dingen eigenlijk.

Wat het emigreren betreft. Ik denk dat het ook ligt aan wat voor persoon je bent en hoe je opgevoed bent. Mijn vader reist ontzettend veel voor het werk daardoor veel van de wereld gezien en altijd al geroepen dat ik niet in NL zou blijven. Natuurlijk mis ik mijn ouders ontzettend en mijn vriendinnen, maar we mailen, skypen, whatsappen heel veel en ik heb het zo naar mijn zin dat ik verlopig hier blijf. Precies wat Annash zegt, ik zie wel wat het leven brengt.

Annash
Blogger

Berichten: 26533
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 20:45

sweetheart schreef:
Wat leuk! Nog iemand die naar het mooie UK is vertrokken. Ik ben 6 maanden geleden geëmigreerd. Ik woon in zuid Wales. De omgeving is fantastisch mooi. Ik heb ook het geluk dat ik voor mijn werk redelijk veel moet rijden, dus ik zie ook nog eens veel van de omgeving.

Annash schreef:
In Nederland liep het niet zoals ik wilde, plus ik heb me er nooit echt thuis gevoeld. Vanaf mijn tienerjaren riep ik al dat ik voor een internationaal bedrijf wilde werken (veel wilde reizen) of in het buitenland (Engelstalig) ging wonen. Het liefst ook warm. Dat is een beetje mislukt :+

Wil ik hier altijd blijven... dat is een vraag die nu moeilijk te beantwoorden is. Als het loopt zoals ik wil / goed bevalt, dan is die kans groot, maar na ervaringen in de afgelopen jaren ben ik voorzichtiger geworden met dergelijke uitspraken. Het leven loopt nooit zoals je denkt/hoopt (laat staan plant), dus ik leef met de dag, doe wat ik wil (binnen de grenzen) en zie wel hoe het loopt.

Ik voel me helemaal niet alleen. Doordat ik in een gedeeld huis woon en goed klik met mijn huisgenoot (sinds zondag nog een nieuwe) had ik gelijk aanspraak. Ook mijn collega's zijn heel vriendelijk. Veel van hen komen ook uit het buitenland. Sommigen zijn speciaal voor deze baan verhuisd, anderen wonen/werkten al in Engeland en zijn dus binnen het land verhuisd. Ik denk dat Italianen vs. Britten de grootste strijd is op kantoor. De Italianen lijken in de meerderheid te zijn, maar dat kan ook komen omdat ze luidruchtiger zijn. :')

De voertaal op kantoor is Engels, maar je hoort allerlei talen om je heen. In mijn team zitten nog wat Spanjaarden en Italianen en mijn teamleider is Portugees. Heel gezellig allemaal. Iedereen heeft een ander accent, andere gewoontes, andere uitdrukkingen... dus een echte vergelijking met Engeland maken lukt bijna niet.

Even zien of ik wel op wat Engels kan komen... black tea met milk en suger inderdaad, Engels ontbijt (al is dat lang niet standaard, cereal wordt ook veel gegeten!), toast, het linksrijden natuurlijk, maar ook een stuk openheid: het is hier heel normaal om mensen op straat te groeten. How are you is meer een begoeting dan een vraag, en 'cheers' is bijna altijd een goed antwoord/groet/afsluiting :') Maar dat wist ik natuurlijk al, omdat ik al eerder in Engeland heb gewoond. Echt 'nieuw' is het dus niet voor mij. Het accent is hier wel weer anders dan waar ik eerder woonde, iets minder 'posh'. Verder ruikt het regelmatig naar wiet :') Amsterdam is er niks bij, zou ik zeggen. Tuurlijk wordt wiet in Londen/omgeving ook gerookt, maar daar gebeurt het discreter. Die discretie is hier helemaal niet!

Verder is het heel normaal dat je op vrijdag na het werk met wat collega's naar de pub gaat. Dat heb ik vorige week ook gedaan en was supergezellig. Vanmiddag werd ik door een Poolse collega gevraagd mee te gaan winkelen (10 min lopen van kantoor is een groot shopping center, op donderdag open tot 20.00 uur) en daarna hebben we gezellig samen gegeten, ze wilde graag trakteren. :-) Ik heb haar vervolgens een lift gegeven aangezien ze niet heel ver bij mij vandaan woont. Zaterdag is WK voetbal; Italie - Engeland, dus dat is een gewaagde wedstrijd vrees ik :') Ben benieuwd naar de sfeer op maandag op kantoor! Door een Italiaanse collega en haar Franse vriend (om het makkelijk te houden...) ben ik uitgenodigd zaterdag de wedstrijd te komen kijken. Ik heb helemaal NIKS met voetbal, maar voor de gezelligheid ga ik gewoon! Afgelopen weekend waren mijn ouders hier en toen zijn mijn collega's ook mee geweest wandelen, superleuk :-)

Eeh... andere vragen zijn welkom. Het is alweer een heel verhaal. :')


Deze post had ik ook zo kunnen schrijven. Ik werk dan wel bij een lokaal bedrijf en woon alleen, maar eenzaam... nee hoor! Veel te druk met leuke dingen eigenlijk.

Wat het emigreren betreft. Ik denk dat het ook ligt aan wat voor persoon je bent en hoe je opgevoed bent. Mijn vader reist ontzettend veel voor het werk daardoor veel van de wereld gezien en altijd al geroepen dat ik niet in NL zou blijven. Natuurlijk mis ik mijn ouders ontzettend en mijn vriendinnen, maar we mailen, skypen, whatsappen heel veel en ik heb het zo naar mijn zin dat ik verlopig hier blijf. Precies wat Annash zegt, ik zie wel wat het leven brengt.



Wat gaaf zeg! Waar in Wales zit je? Ik ben vorige week in Wales geweest. Dat is soms écht the middle of nowhere :oo ik reed verkeerd en dacht 'ga op de eerste kruising wel naar rechts'. Nou, mooi niet, er was geen kruising! Nog leuker, het was de enige weg... :') Verder wel echt prachtig, heb genoten.

Hier vliegen de weken voorbij en ik begin al achter te lopen qua bloggen / foto's plaatsen van tripjes. Zo ook het optreden van Jill en Kate in Birmingham van 5 juni, wat ik nu pas online heb gezet: http://www.emigrerennaarengeland.nl/blog/jill-and-kate

sweetheart

Berichten: 2928
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Wales, UK

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:17

Wales is inderdaad adembenemend! En heel vaak in the middle of nowhere... ik heb al hele discussies met mijn navigatie gevoerd, dat ze me ergens heenstuurde en echt voelde dat ik nog dieper de wildernis inging, maar altijd goed gekomen, hahaha!

Ik woon in de buurt van Swansea. Een stad die absoluut geen geweldige reputatie heeft, maar ik heb het ontzettend naar mijn zin, ja er zijn slechte buurten, maar die heb je overal. Gewoon je gezond verstand gebruiken. Wel is hier veel armoe, maar je merkt langzaam maar zeker dat de economie wat aan begint te trekken gelukkig.

Wat ik ook zo gaaf vind is je hebt hier (en over heel de UK) stukken land en dat heet dan "the common". Dat zijn stukken land (soms van de gemeente, soms van niemand) waar veel boeren hun kuddes op laten grazen. Maar niets is met hekken afgezet, dus de dieren lopen echt wild rond. In de auto ga je over een wild rooster heen en dan weet je dat je op moet letten. Heb al meer dan eens moeten stoppen omdat er een stier/koe/paard/schaap op de weg stond die toch echt niet van plan was opzij te gaan. Heerlijk! Ik kan daar echt van genieten.

Ik woon zelf midden in een bos en zit 20minuten van het strand af. De Gower-kusten staan blijkbaar in de top 10 van mooiste stranden ter wereld. Ik duik ook ontzettend graag (met luchtflessen en al) en ook de onder water wereld is hier zo ontzettend mooi. Had ik niet verwacht eigenlijk. Ik ben altijd een warm water duiker geweest, maar dit is ook heel gaaf. Van het weekend mijn droogpak cursus gedaan, dus nu kan ik ook wat langer duiken omdat het veel minder koud is in een droog pak.

Dus euhm... verveling.... neuh... ik ben nauwelijks thuis. Altijd wel wat aan het doen. Veel nieuwe mensen leren kennen via mijn werk en het duiken. Ik leef mijn leven nu echt op zijn max. Mijn baan is echt mijn droombaan, die had ik in Nederland nooit gevonden.

Waar ben je in Wales geweest trouwens? Hoe was de wedstrijd Engeland-Italië? Je Engelse collega's zullen wel gebaald hebben dat ze eruit lagen in het WK? Wales had zich niet eens gekwalificeerd, maar hier waren ze maar wat blij dat Engeland eruit vloog... hahaha! Verder geen rivaliteit hoor....

Annash
Blogger

Berichten: 26533
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:31

Hihi nou het waren allemaal Italianen waar ik mee keek dus die waren heel vrolijk.

Ik ben naar Lake Vyrnwy & Abersystwyth geweest, verder een 'beetje' rondgereden... :D Swansea is zo'n 3 uur rijden. Da's jammer haha. Maar ik ga vast een keer naar Cardiff.

Annash
Blogger

Berichten: 26533
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Mijn avontuur: emigreren naar Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 22:27