Model worden/hoe? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xRoosss

Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 01:12

Ik heb de foto's, alleen vind ik zijn na bewerking niet mooi :') fotograaf heeft vooral gele tinten over de foto's gegooid terwijl ik al een gelige toon in mijn huid heb.

Hmm, ik ga er zelf even aan knutselen in Photoshop

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:18

Er zelf aan knutselen Is meestal niet de bedoeling roos. Ik zou hem gewoon vragen of hij de vijf favoriete foto's van je op een natuurlijker manier kan bewerken.
Wel jammer dat je het niet mooi vindt.
Mag ik er een zien? (Via pm)

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 08:31

Roos ik zou dar zelf ook gewoon even aangeven. En ik ben wel benieuwd. Ik pb je vanmiddag nog even ;)

Abracadabra9

Berichten: 5006
Geregistreerd: 23-03-07

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 11:42

Wat jammer Roos.. Er zelf aan knutselen zou ik niet doen, worden de fotografen niet zo blij van :(:)

Hassina, anders even een oproepje plaatsen op model mayhem? :)

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:27

Ik ben benieuwd naar de foto's! Je kunt ze toch alsnog laten zien, ondanks de gele tonen? :j

xRoosss

Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:39

Ik heb de fotograaf een mail gestuurd over de nabewerking. Ben benieuwd naar het antwoord.

Zelf ben ik al vanaf me 12e bezig met fotobewerking. En met name plaatsen van bv paarden in totaal andere landschappen etc. Vind ik geweldig om te doen. Dus het is niet dat ik mijn foto's even door instagram gooi ofzo haha :o

Maar ik snap ook heel goed dat zelf nabewerken niet de bedoeling is :') hmpf ben zo perfectionistisch op dat gebied.

Ben nu weer op stage en vanavond nog weer werken. Word laat dat ik de foto's kan uploaden. Druk dagje :( maar zal ze jullie laten zien!

@joolien; helemaal goed :D

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 12:40

Nooit de foto's zelf nabewerken. Dat is echt niet gewenst als je dat niet eerst besproken hebt me de fotograaf := gaat er niet om of je kan Photoshoppen of niet, gaat erom dat je niet aan iemand anders z'n foto's moet zitten zonder dat je daarvoor toestemming hebt. Ben benieuwd hoe de fotograaf reageert! Zou fijn zijn als er nog wat aan veranderd kon worden.

Ik ken het trouwens wel hoor, ik fotografeer zelf ook erg veel en ik heb ook wel eens gedacht "hmmm ik had dit zo en zo gedaan"... :') Terwijl ik bij dat bij andere shoots juist weer totaal niet heb.

xRoosss

Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 15:27

De fotograaf vroeg wat ik er niet mooi aan vond. Heb hem zo duidelijk mogelijk uitgelegd hoe ik het graag zou hebben gezien.

Hij vroeg tijdens de shoot om mijn eerlijkheid, ook over de nabewerking. Ben benieuwd wat hij er mee gaat doen :)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:38

Ik ben ook benieuwd wat hij ermee gaat doen Roos. Was het wel een fotograaf met meer ervaring?

Ik heb mijn foto's bewerkt binnen. Ik vind ze gaaf. Helemaal in de stijl van deze fotograaf. Mooi zwart/wit, veel portret en veel met het licht (of eigenlijk meer: schaduw) gewerkt.
Afbeelding Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto650-XKKUUIHA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-WDPKXUEQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto650-CIP7AWFB.jpg

Ik ben er erg blij mee :) Ik vind het ook leuk om te zien hoe twee verschillende fotografen me zo ontzettend anders op de foto kunnen zetten! De foto's zijn gewoon niet te vergelijken (foto van vorige fotograaf: https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 5926_n.jpg ) Ik krijg de foto's van de laatste fotograaf ook afgedrukt thuis. Niet alleen slim van de fotograaf (kun je niet zijn foto's misbruiken) maar toch ook wel erg leuk dat ik straks een van die mooie foto's bij ons thuis aan de muur kan hangen!

DW_Dressage

Berichten: 2115
Geregistreerd: 13-09-11
Woonplaats: Drenthe

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:43

Wauw mooie foto's! Die met witte achtergrond portret vind ik heel mooi. :j

Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 16:55

Mooi annetje! Vind wel je gezichtsuitdrukking steeds vrijwel hetzelfde, daar zou je nog meer in kunnen variëren

paardenmiep

Berichten: 1100
Geregistreerd: 13-10-04

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:39

Mooie foto's Annetje! Leuk contrast tussen de fotografen inderdaad :j

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:41

Mooie foto's, vind die witte portretfoto ook het mooiste! Ga wel mee met wat Corelli zegt over de gezichtsuitdrukkingen (maar dat is ook lastig vind ik := )

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 18:49

Haha ja die gezichten hè :P Ik kreeg dat vorige keer ook als commentaar en ik heb nu ook anders gekeken, maar die foto's vind ik lelijk. ... De fotograaf heeft ook grotendeels foto's met deze blik doorgestuurd. Hij vond die anderen dus ook niet zo mooi.
Ik wil de volgende keer op zoek naar een fotograaf die echt iets met emotie in mijn gezicht wil doen. Dus bijvoorbeeld boos kijken, verbaasd, vertederd enz... Kijken of ik dan van deze blik af kom.

Wel fijn om te horen dat jullie ze ook mooi vinden!!!

annesterre

Berichten: 834
Geregistreerd: 27-04-11
Woonplaats: deventer

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 19:12

gave fotos annetje :))

Hasiinaaax
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-11-12

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:00

Die zijn gaaf geworden Annetje ! Tips zijn al gegeven inderdaad :)

xRoosss

Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:39


Corelli

Berichten: 9996
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: Deventer

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 23:59

Ik vind je prachtig en dat komt te weinig naar voren door alle drukte er omheen (hoed, bont etc), dat vind ik jammer :)
Zou graag wat cleanere platen van je zien :)

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:02

Prima foto's hoor! Zeker voor een eerste keer. Vind de eerste foto de beste. De bewerking komt hier het beste naar voren, maar ook jouw blik en kleding klopt hier (vind de sjaal? op de hoed een storend element). De andere foto's zijn prima, maar hebben niet echt de 'wauw'-factor. Komt denk ik ook door je blik die ietwat hetzelfde is overal, behalve bij foto twee. Had daar als fotograaf-zijnde je hand er af gecropt, dan is die foto ook veel sterker. Let op dat je niet te ver wegkijkt. Je ogen mogen wat meer spreken, is moeilijk uitleggen natuurlijk, maar het kan denk ik sterker/krachtiger.

Qua bewerking/composities kan het véél beter in mijn ogen, maar dat is kritiek naar fotograaf en niet naar jou :P

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 00:04

wat een mooie foto,s weer!

ik ben nu ook aangemeld op modelzone.nl
ben benieuwd wat er uit gaat komen.

zondag komt een vriendin fotograveren zoals ik al zei.
thema heb ik inmiddels uitgekozen maar moet er nog veel voor regelen,hopelijk lukt alles nog op tijd.

xSaarSaar

Berichten: 4357
Geregistreerd: 21-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 01:19

Mooie foto's Annetje! (Ik vind ze eerlijk gezegd veel stijlvoller dan die van de vorige fotograaf, die vond ik een beetje ordinair. :o Dit eerste portret vind ik echt prachtig!)

Toffe foto's Roos! Je hebt een hele mooie gezichtsstructuur. :D (en zonder al teveel poespas komt het denk ik nog beter tot z'n recht)

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 08:54

Roos Ik vind je echt prachtig en je staat er ook wel mooi op, maar ik denk dat er fotografen zullen zijn die je nog veel mooier op de foto kunnen zetten.
Het is wt hierboven al gezegd wordt: het heft niet echt de wowfactor en dat ligt niet aan jou. Gewoon op zoek naar nieuwe samenwerkingen dus en lekker doorgaan!

De tip van Lipydo Is wel een goede qua blik. Bij mijn foto's zag je echt heel duidelijk wanneer ik de fotograaf echt aankeek en wanneer mijn blik op oneindig stond. Dat tweede was veel minder mooi. Minder sprekend.

Leuk al die positieve reacties op mijn nieuw foto's! Ik kan zelf echt niet wachten tot ik ze uitgeprint hier thuis heb.
Saarxsaar Ik verbaasde me er de vorige keer al over dat ik dat commentaar niet op de foto's kreeg. :P Ik ben ook heel blij met de foto's van mijn vorige shoot, maar die zijn inderdaad wat ordinair. Deze foto's van nu zijn Veel kunstzinniger en klassieker. Stralen ook veel meer rust uit.

xRoosss

Berichten: 1645
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:13

Ben het met jullie eens! :j het is een too much. Maar heb me laten meeslepen door de fotograaf in zijn enthousiasme. Ga ik de volgende keer op letten :+

Ik mocht langs komen van de fotograaf om de foto's zelf te bewerken. Maar helaas heb ik geen tijd. Heb hem gevraagd of hij opnieuw de foto's wil bewerken en anders moet ik het er maar mee doen.

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:41

Nogmaals: foto's zijn erg mooi geworden Anne! :j

Roos, je bent een mooie meid en kan denk ik veel meer als dit dus blijven shooten met fotografen! :)

Astor

Berichten: 5603
Geregistreerd: 09-07-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 21:20

Hee dames! Ontzettend leuk topic dit. Een andere bokker organiseert een modellen meeting in het thema: Bohemian op de Soesterduinen in Soest.
Misschien vind 1 van jullie het leuk om zich daarvoor op te geven, of misschien wel meerdere bokkers?
En wellicht kun je de foto's wel gebruiken voor je portfolio of gewoon mee doen om ervaring op te doen.

Dit is het topic: [FM] [FM] Thema Bohemian style Soesterduinen 22 juni