Model worden/hoe? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 15:43

Fiffill schreef:
*valt even het topic binnen uit de meeleesmodus*

Die fotograaf kan prima een professionele fotograaf zijn, dat kan je vanaf de foto's niet zien ;) je bent in principe een professionele fotograaf wanneer je je brood ermee moet verdienen (incl KvK nummer etc). Je kunt niet zeggen 'dat is geen professionele fotograaf' op basis van een paar foto's. Het heeft dus weinig met kwaliteit te maken.

Jammer dat het zo tegenviel elkee!


Nou, als je op die manier licht en compositie gebruikt ben je niet bekend met de techniek. Dus in mijn ogen is er dan niet zoveel professioneels aan ;)

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:47

En zoals ik al zei, heeft dat weinig met 'professioneel fotograaf' zijn te maken... je hebt slechte pro's, goede amateurs, en andersom :)

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 16:09

Gelukkig verschillen we daar in van mening :) Jammer dat het zo is uitgepakt Elke, misschien eens een TFP shootje via FB ofzo proberen? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:17

Hij kan dan wel een professionele fotograaf zijn, het is geen goede fotograaf. Laat dat even duidelijk zijn :')

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:31

Ben ik het helemaal mee eens hoor :') Je kunt dus prima zeggen dat je zijn foto's niet professioneel eruit vindt zien, maar je kunt niet zomaar zeggen dat het geen professionele fotograaf is. Ik ging er op in omdat elkee zei dat hij zich wel zo noemde - en dat kan dus gewoon kloppen ;)

Lipydo

Berichten: 4202
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Den Bosch

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:44

Ja zo las ik je comment ook Bente :P Ben het overigens eens met de kwaliteit van de foto's, maar ook de aansturing van de fotograaf laat denk ik wat te wensen over. Je mond oogt gespannen en je kin had wat meer omhoog gemoeten voor de belichting. Je arm zo naast je hoofd is ook wat gek, die komt nu vanuit het niets zeg maar. Je laatste foto vind ik de beste in de serie (maar de belichting is crap).

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 17:53

Even in het algemeen over dit soort poses met de arm omhoog. Bedenk dat je oksel en je elleboog niet de meest mooie onderdelen van het lichaam zijn, dus als je zulke poses aanneemt denk dan goed na hoe deze twee lichaamsdelen op de foto komen :P

Yallie

Berichten: 575
Geregistreerd: 03-02-13
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:01

Joolien schreef:
Even in het algemeen over dit soort poses met de arm omhoog. Bedenk dat je oksel en je elleboog niet de meest mooie onderdelen van het lichaam zijn, dus als je zulke poses aanneemt denk dan goed na hoe deze twee lichaamsdelen op de foto komen :P


Dit! _/-\o_ _/-\o_

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:57

Gisteravond was de modeshow, wat een spektakel was het!! :D
Ik heb echt genoten, mocht ook veel lopen, 3 keer andere make up en minstens 10 verschillende kapsels gehad. De kleding was ook prachtig!! Dit zou ik echt zó graag vaker willen doen :))

Courses schreef:
No offence, maar dit is geen profesioneel fotograaf als ik dit zo zie :)

Ik ben nog steeds voor een keer een algemene meet-up. Echter heb ik .. heel erg weinig tijd zelf :P


Same here!! Meeting moeten we echt 's doen. Alleen die tijd idd, is hier ook spaarzaam. :=

Yvettee schreef:
Hallo!

Ik heb ooit in het vorige topic ook eens een oproepje geplaatst, maar toen is het er uiteindelijk niet meer echt van gekomen en had ik zelf ook weinig tijd.
Maar ik zou graag in de kerstvakantie een aantal shoots willen plannen om mijn portfolio uit te breiden.
De foto's zullen in de omgeving van Zuid-limburg gemaakt worden (op de brunsummerheide, een mooi natuurgebied met mooie heuvels begroeid met heide) dus je zult bereid moeten zijn om hierheen te reizen. Ik kan je wel eventueel in Heerlen op het treinstation ophalen! Verder mag je altijd een vriendin, vriend ouder etc meenemen! Dat vind ik geen probleem!
Er zitten geen kosten aan verbonden!
En je krijgt:
- Een fotoreportage
- 5 tot 10 webbestanden (800x600px) het aantal afhankelijk waarvoor ik de foto's precies zal gebruiken
- 2 grote digitale bestanden die je zelf mag uitzoeken en voor eigen gebruik mag gebruiken.
- verder alle gelukte foto's onbewerkt op een nabestelpagina waar je eventueel zelf nog foto's uit mag kiezen om na te bestellen, maar dit is zeker niet verplicht!
De bedoeling is om foto's in een winterse stijl te maken. Dus met wat leuke winterse accessoires. Het liefst ook met een klein laagje sneeuw, maar daar hebben we verder niet veel over te zeggen helaas! Wat precies de bedoeling is zal ik nog met jouzelf over de pb precies bespreken! (ook kijkend naar jouw uiterlijk en foto's) En eigen inbreng mag natuurlijk ook altijd!
Heb je interesse? Stuur mij dan een pbtje of een maitlje naar info@ybfotografie.nl met een foto van jezelf (liefst een van je gezicht en een van je hele lichaam) en de datums die je in de kerstvakantie zou kunnen! Op het moment kan ik zelf nog alle datums (behalve eerste, tweede kerstdag en nieuwjaar)
Dit is op het moment mijn portfolio (op dit moment nog niet echt optimaal, maar vandaar dat ik deze shoots in de kerstvakantie wil plannen!)
http://ybfotografie.nl/portfolioportret.html
En een linkje naar foto´s van mijn meest recente shoot
http://s699.photobucket.com/user/yvttheid/library/


Klinkt ontzettend leuk! Helaas moet ik uit Leeuwarden komen, dus Limburg is voor mij te ver.

Hasiinaaax
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:19

Super tof Umaydream! Ik wil ook wel shows gaan doen.. Is er iets waar je je daarvoor kan aanmelden ofso? Dat het dus niet via je bureau gaat?

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 19:36

Ik zit niet bij een bureau, (was het maar waar!) deze ontwerpster ken ik via via en doe ik al een aantal jaren sporadisch wat promoties/modeshows voor. Op die manier dus :j
Heb net 2 foto's van mezelf gevonden online :P

Hier ben ik de linker, met 't haarstuk met de lichtjes:
Afbeelding

Tussendoor ander kapsel:
Afbeelding

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:28

Het is inderdaad raar dat hij mij zo neerzette. ikzelf heb totaal geen ervaring met poseren, en hij wilde dat ik er op de raarste manieren bij ging staan en ging me zelfs wat van onderaf fotograferen (hij zat op stoel, ik stond). Was werkelijk waar geen gezicht. Sprak slecht nederlands en was heel bot en daarna zijn we meteen gestopt. Ik kan er persoonlijk niet wakker van liggen als ik oksels of armen op een mindere manier op foto zie, maar dat zal zijn omdat ik die art shoots met rare poses lelijk vind waar men zo dun mogelijk moet lijken en sjaggie kijken. Helaas zijn mijn foto's ook niet stralend, terwijl ik juist altijd veel lach en vrolijk ben. Ach het leven gaat door haha! Ook met slechte fotografen :P

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 20:54

Tja, met een bachelor studie die enorm veel tijd in neemt kan ik heel lastig veel tijd vrij maken zonder m'n schoolwerk in gevaar komt :P

Hasiinaaax
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:33

YEAHHH ik mag 1 februari een show voor Silver Fashion lopen ! Ben zo onwijs blij! Ik wilde altijd al een show lopen haha. Nu heb ik wel elke vrijdag catwalktrainingen, dus moet wel het een en ander van mijn weekschema omgooien :') maar dat heb ik ervoor over!

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 19:39

Silver F Fashion? :P Daar was ik ook voor benaderd inderdaad. Tof zeg! :) Veel plezier alvast bij de trainingen, zijn altijd erg leerzaam.

Hasiinaaax
Berichten: 523
Geregistreerd: 19-11-12

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:47

Volgens mij geen F .. Maar wat leuk ! Kom je ook? Bedankt alvast!

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:56

Catwalktrainingen! Nooit geweten dat die ook buiten de Internationale modellewereld bestonden. Haha. Doe je dat via jouw modellenbureau?

gaaf dat je gevraagd bent zeg! Spannend!! Hoe kwamen ze bij jou? En wat voor merk Is het?

Ik heb de foto's van mijn eerste TFP-shoot binnen in webversie. Ik heb 9 foto's gekregen dus dat is echt super veel. De fotograaf heeft er ook veel tijd in gestoken. Het was mijn eerste shoot, maar de fotograaf was best kundig en had in elk geval veel kennis. De shoot was helemaal gestuurd door de fotograaf: pose, houding van mijn hoofd, outfit en het licht heeft hij bedacht. Ik ben toch wel erg tevreden met het resultaat en krijg veel leuke reacties ook al vind ik de foto's wat te geposeerd en mijn gezichtsuitdrukking overal hetzelfde. Dat is iets voor de volgende keer! :)
Ik denk dat ik zelf deze foto het mooiste vind:
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 2004_n.jpg

Hier nog een paar: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 6996_n.jpg en https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4166_n.jpg en https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 3865_n.jpg Ik heb ze in kleur en in zwart wit gekregen in de kleine én de grote versie. Vind ikzelf érg netjes!

Bedankt voor de bokkers die me geholpen hebben met het uitzoeken van de foto's!! +:)+

Courses

Berichten: 9945
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:38

Hasiinaaax schreef:
Volgens mij geen F .. Maar wat leuk ! Kom je ook? Bedankt alvast!


Nee, absoluut geen tijd voor haha :)

velvetblack

Berichten: 2762
Geregistreerd: 27-11-08

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:13

Wat leuk van die catwalk!! Heel veel plezier, geniet er van. En fotoss! :j

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:25

@annetje, ik kan je foto's helaas niet zijn..

@hasina, wauw, wat gaaf! Gefeliciteerd :D Leuk dat je ook catwalktrainingen krijgt.

Hier nog een foto van zondag, vond ik op de FB van 1 v/d fotografen die aanwezig was. Vond 't wel een gave foto O:)

Afbeelding

Anoniem

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:42

Gave foto idd! Mag je trots op zijn :j

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 00:57

Gave foto inderdaad! Ik zal morgen mijn foto's reanimeren, geen idee waarom ze het niet doen.

JonneN
Berichten: 1195
Geregistreerd: 06-04-11

Re: Model worden/hoe? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 21:22

Hey allemaal,
een tijdje geleden heb ik hier al meegekletst, en als het mag wil ik hier graag een oproepje doen.

Ik zoek namelijk verschillende modellen voor mijn portfolio. Het gaat om portret (buiten en binnen), concept (heb een idee in het donker, dus het is handig als je uit of uit de buurt van Gennep komt), één of twee stelletjes die samen een loveshoot willen en mensen die hun baby (binnen) en/of kind (binnen en buiten) door mij willen laten vastleggen.

Nadien krijg je 5 digitale bestanden op webformaat (800x533 pixels), je favoriete foto op groot formaat en kun je alle geslaagde foto's nabestellen.

Ik heb bepaalde ideeën die ik nog graag wil uitwerken, maar jouw eigen inbreng is natuurlijk ook welkom. Lijkt het je leuk om voor mij model te staan? Stuur me dan een PB'tje of mail naar info@jonnenabuurs.nl met een fotootje van jezelf (of je baby/kind) erbij.
Mijn portfolio kun je bekijken op www.jonnenabuurs.nl.

Groetjes en hopelijk tot ziens,
Jonne

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:57

Thanks Emma en Annetje! :)

Heb net foto's binnen van de schoolfotograaf, we moesten even op de foto voor ons studentenbedrijf. 1 portretfoto vind ik wel leuk gelukt, zet 'm hier we even in link. Ben benieuwd wat jullie er van vinden, het is echt een foto die out of nowhere is genomen, geen voorbereiding oid en zonder make up :P (ik vind mezelf wel een ongelooflijk baby face hebben op de foto, maar dat ter zijde. := )
http://i40.tinypic.com/pt7jm.jpg

Eilinora

Berichten: 11918
Geregistreerd: 23-10-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 23:42

mag ik mij ook melden?

ik sta sinds kort wel eens model voor een oud leraar van mij die nu voor fun fotografeerd.
niet geheel proffecioneel maar hij maakt wel leuke plaatjes.

nu wil ik eigenlijk wel eens echt model gaan staan om te ervaren hoe dat is.

voor een half jaar geleden had ik maat 42 en woog ik 77 kilo.
nu weeg ik 64 kilo en heb ik maat 38.

ik heb wel een hele mooie foto gemaakt door hem (vind ik dan) maar denk niet dat ik die zomaar hier neer kan zetten.
kan hem wel via PB sturen naar geïnteresseerden.

hier eentje die recent is genomen door vivian hesen fotografie op een fotomeeting.
dus wel groot copyright erop.

Afbeelding