Curacao!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:31

Weet iemand hier wat een beetje gewoon salaris is voor horeca werk, de lonen liggen veel lager dan in nederland toch?!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 20:55

verstijnen schreef:
1234 schreef:
ik weet niet hoe dat met salaris zit. Denk dat het gewoon gestort kan worden, er zijn veel stagiaires die er maar korte periode werken, denk niet dat zij een bankpas van Curaçao hebben. Als je gaat werken heb je geloof ik wel werkvergunning nodig.

Kreeg jij geen stage vergoeding dan?


Neej helemaal 0,0. Moest alles zelf betalen.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 11:30

Hoe gaat het hier ?

Volgend jaar gaan vriendlief en ik trouwen en aangezien ik vriendlief niet van z'n curaçao af krijg gaat onze honeymoon waarschijnlijk ook naar curaçao.

Iemand nog tips voor een mooi luxe meerdere sterren hotel?
Vriendlief houdt erg van snorkelen :)

Zowel all in als half pensioen etc alles is mogelijk :j

Vind zelf het Santa Barbara erg mooi !

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 12:43

haha nu al met pensioen gaan is wel erg vroeg he :') (je bedoelt Half pension denk k :') )

Ik mis Curacao steeds meer, haha Wil weer terug maar kan niet :')

Afgelopen zaterdag was er een nationale Clean up day, waar er 500.000 kg. afval is opgeruimd!!!
Super goed! https://www.facebook.com/curacaocleanup?fref=ts

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 12:49

Was het maar pensioen :') ben ik helaas nog veel te jong voor :+

Inderdaad half pension, ellendige autocorrectie..

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 13:34

Leuk dat je gaat a_nouk! En ook dat je gaat trouwen natuurlijk! :p
Ik ben er nog niet, dus ik heb helaas geen tips voor je!

1234 ja dat begrijp ik! Ik ben volop in de voorbereidingen, ticket is geboekt, en ben bezig met een woning in Marie Pampoen!. Ook nog met 2 andere opties. En vooral met zoeken naar bijklus dingen in de paarden. Ik heb er zoveel zin in!! nog 2 maandjes en dan ga ik al!!

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 16:33

Marie pompoen is bij de Nijmegenstraat enzo. Das echt een studentenbuurt ook :P Niet altijd even veilig ook geloof ik, hoorde ik van oud-klasgenoot die stage heeft gelopen en daar een huisje/kamer had O:) al verschilt het misschien per straat/gebied ook wel.

Maar het komt steeds dichterbij dus :D leuk!!

Ik ga in februari niet naar Curacao maar naar Sardinië voor stage O:) tenminste.... deze week gaan ze daar de selectie doen voor de stagiaires :oo Dus is nog ff afwachten!!

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 09:35

Ons oog is eigenlijk zowat definitief gevallen op het Sunscape hotel, en dan de suites en appartementen in het nieuwe gedeelte :j

Iemand hier nog recent geweest?

Op de planning staat dat ik dan ook voor het eerst in mijn leven ga duiken, we willen deze keer ook een dolfin encounter doen en lekker wat rond toeren naar de verschillende strandjes :)

1234, en waar mag je stage gaan lopen?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 12:22

sunscape is vlakbij seaquarium toch of zijn er meerderen van in Curaçao? t ziet er van buitenaf wel mooi uit. Ben niet binnen geweest maar kwam er altijd langs op weg naar seaquarium.

Dat van Sardinië is verplaatst naar Spanje, zijn aangenomen :D onderzoek naar wilde dolfijnen. zo benieuwd!!

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 13:03

Sunscap is bij mambo beach :j

En war in Spanje mag je naar toe dan?

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 14:49

Dat is in het noordwestelijke puntje van Spanje, (Galicia, richting Portugal, aan de Atlantische oceaan). (Bij de BDRI) :) Is echt mooi daar. Wel weer heel anders dan Curacao natuurlijk :+ Zit soms nogsteeds in de curacao-sfeer :') tenminste, ik dacht bijv. van dan moeten we daar auto huren enzo, want anders komen we nergens, maar in Spanje is wél goed openbaar vervoer natuurlijk, daar denk ik dan in eerste instantie niet aan omdat ik Curacao gewend ben xD Dat heb k met meer dingen gehad :') Net als dat k in Curacao echt nooit iets zomaar in de auto zou laten liggen als ik bijv. even boodschappen aan het doen ben ofzo, of ergens geparkeerd sta, dat had ik in het begin hier ook nog wel soms. Terwijl dat hier geen probleem is.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:13

Super gaaf 1234. Lijkt me een geweldige stage.

En A_nouk sunscape is toch all-inclusive? Dat zou ik persoonlijk op curaçao nooit doen. Je kunt er overal zo lekker eten en drinken. Het hotel is best goed hoor, daar is niets op aan te merken.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-13 16:31

Dat is indd wel waar, dat er echt hele lekkere restaurants zijn! :9 Zonde om dat te missen

Navanja

Berichten: 1377
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: Koedijk

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 08:54

Wat gaaf 1234!! Klinkt echt bijzonder!!

Ik heb inmiddels een woning in Sun Valley, en dus ver weg. Nu moet ik waarschijnlijk wel een auto huren. Iemand enig idee? Waar dat goedkoop te doen? Alles wat ik mail, zijn alleen de duurdere auto's nog over........ heel vreemd, 2 maanden van te voren.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 09:47

Ja heb echt zoveel zin in!!

Leuk dat je een woning hebt! :D En een auto moet je zeker huren. Ik werd al gek van het reizen met de bus terwijl ik vrij dichtbij stage woonde. Ik heb alleen ervaring met auto huren bij stageauto.net.
Maar verder moet je gewoon veel rondkijken bij autoverhuur sites en veel vergelijken. Zelf filterde ik de meesten er al gelijk uit omdat ik nog geen 23 ben en nog niet 2 jaar rijbewijs :+ Dus heb derest van de sites niet goed bekeken.

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 15:33

Kick ik het topic weer omhoog reageer ik vervolgens zelf niet meer slordig :')

Tulandro schreef:
Super gaaf 1234. Lijkt me een geweldige stage.

En A_nouk sunscape is toch all-inclusive? Dat zou ik persoonlijk op curaçao nooit doen. Je kunt er overal zo lekker eten en drinken. Het hotel is best goed hoor, daar is niets op aan te merken.


We hebben dit eigenlijk bewust gekozen deze keer, het all in dan he :)
Vinden het allebei niet zo erg om wat meer rondom het resort te blijven met het eten, en het is wel makkelijk we willen veel gaan doen en dan kunnen we gewoon lekker wat te eten halen overdag :j

We zijn er eigenlijk bijna zeker van dat het Sunscape gaat worden, volgende maand gaan we boeken.
Zijn gigantisch aan het sparen geslagen sinds 2 maanden en wil het even 3 maanden aan kijken of we het helemaal vol kun houden allemaal. Bruiloft is een duur grapje :')

Inclusief ons vakantiegeld hebben we alles al bij elkaar, maar toch :Y) better safe than sorry als we daar op het eiland zonder geld zitten is ook zo sneu ghehehe...

Je leest zo veel wisselende reacties over het Sunscape, blijft altijd moeilijk zo een hotel uit kiezen.
Maar alles wat je er bij krijgt is wel erg leuk... Gratis proef duik etc...

We willen wel graag een suite in de preferred club gratis roomservice enzo :)

Hoe gaat het hier verder?

Navaja, hier hebben wij destijds gehuurd, wel niet allemaal helemaal nieuw en zo maar verhuurde toen wel vanaf 18 jaar als ik me niet vergis en niet erg duur.

http://www.curacaoautohuren.com/index.html

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:44

Hahah kan gebeuren toch :D
Maar dat is wel zo ja, 's middags kun je ook overal wel terecht :)
Die wisselende recensies zijn overal wel. Dus je moet vooral doen waar je gevoel goed bij is denk ik.
Gratis discover scuba diving? Cool :D Bij Ocean Encounters?
Ik ga in Spanje kijken of k een x kan duiken O:) Zo happy met mn duikbrevet hihi maar hoop dan dat ze daar ook discover scuba diving doen, zodat mn vriendin ook een x kan duiken xD

Maar hier alles goed :) lekker aan het werk nu k een week vakantie heb, heerlijk! Centjes sparen voor Spanje hahah.

verstijnen
Berichten: 518
Geregistreerd: 17-09-10

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:27

Precies nog 4 maandjes dan ben ik weer op Curacao!

A_nouk heb je al eens bij Coral Estate gekeken? Ik wil geen all in op Curacao.
Ik zou ook niets anders meer willen dan Coral-Estate

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-13 19:34

Verstijnen mijn vriend heeft daar naar gekeken, maar ik wil liever naar een hotel :o
We zijn 3 jaar geleden al naar blue bay geweest dus we weten wel wat we ongeveer zoeken :j

1234 dat is volgens mij van ocean encounter ja !
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 15-10-13 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:38

Leuk! :) mijn duikbrevet heb k daar toen ook gehaald en ook discover scuba diving gedaan, erg leuk en goede begeleiding!

romy_b
Berichten: 1374
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 11:59

Leuk om nog even wat berichtjes te lezen, ik zit er over 3 weken. Heel veel zin in maar ook wel spannend, blijf er voor 5 maanden stage.
1234, wat was je kwijt om je duikbrevet te halen? Heb afgelopen zomer een keer gedoken, het is echt wel gaaf maar heb wel goede begeleiding nodig want ging nog niet helemaal vanzelf.

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:02

Ik had stagiaire korting. Normaal was het ongeveer 300 euro, ik heb het voor 180 euro incl. alles gedaan :P was 3daagse duikcursus
Laatst bijgewerkt door 1234 op 21-10-13 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:06

Willen jullie mij niet jaloers maken, ik moet nog 7 maanden wachten hé :D :+

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-13 12:07

ik waarschijnlijk nog langer :+

A_nouk

Berichten: 11634
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Curacao!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-13 12:08

Jij mag naar Spanje :P