Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:17

Ik moet m'n nieuwsbrief weer gaan versturen en ik blijft stoeien met de lay-out, op een of andere manier ben ik gewoon niet tevreden. Ik geloof dat ik laatst had gelezen dat iemand hier MailChimp gebruikt, hoe bevalt dat? Is het makkelijk in het gebruiken en hoe voeg je de contacten toe?

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:20

Mailchimp is echt supermakkelijk!
Contacten kan je gewoon importeren vanuit een bestand, of zelfs gewoon copy pasten vanuit een lijst.

Layout doet mailchimp voor je, enkel nog plaatjes en tekst toevoegen en op verzenden klikken. Echt peanuts!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 18:31

Oke super, dan ga ik dat eens proberen!

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:37

Even een tijdje in de mee lees stand gestaan. M'n baan kost me momenteel erg veel energie en dan nog m'n paard en de shop erbij, dus ik had niet zo veel zin om te reageren. Wel alles bij gelezen hoor.

Nieuwsbrieven doe ik meestal in outlook, maar ben ook niet echt tevreden. Volgende keer toch maar eens in mailchimp proberen. Ben benieuwd hoe het werkt.

Boekhouden doe ik ook in excel. Het ooit wel leren boekhouden, maar halvewege het schooljaar was de lerares overspannen. De leraar die het over moest nemen was erg van het creatieve boekhouden, dus toen heb ik het ook niet goed geleerd. Gelukkig toch wel wat opgestoken. En hulp gehad van een collega die op de administratie werkt.

Vandaag de opzet van mijn "nieuwsbrief" kaartjes gekregen van communicatiecollega. Ziet er top uit. Volgende week heb ik een winterfair en dan wil ik ze mee nemen. Ze doet nog een paar kleine wijzigingen en dan kan ik ze printen en snijden. Ben er helemaal blij mee. Hopelijk dat ik daarmee weer mensen voor m'n nieuwsbrief kan krijgen.

ik heb voor de kerstmarkten leuke kado doosjes op de kop kunnen tikken voor een leuk prijsje :D. Nu vertel ik dat aan een collega en die wil er een paar van mij kopen. Alleen ik heb nog geen flauw idee wat ik er voor kan vragen. Wie weet kunnen jullie mij helpen.
Maat van de doosjes zijn 15 x11x 2,5 cm. Ideaal voor oorbellen of een leuke armband. Binnenin zit een stukje schuimrubber met bovenop zwart "fluweel". Het zijn dus echt sieraden doosjes. Foto er bij:
Afbeelding
Wat vinden jullie dat een goede prijs is voor deze doosjes?

foxy80

Berichten: 7942
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 23:37

Mallootje schreef:
Pfoe heel werk he, moet alles er opnieuw in? Ik heb echt dagen en dagen werk gehad met alles importeren, blij dat ik nu alle nieuwigheden beetje per beetje kan doen want een paar honderd ineens bezorgde me nachtmerries :D


Ja, want de dingen die er wel instaan moeten volledig nagekeken worden en aangepast (nieuwe kleuren erbij, prijs updaten, foto misschien veranderen etc). En van een deel van de producten zijn de foto' s opeens verdwenen.
Maar dit wordt wel weer op een gegeven moment bandwerk. In de webshop kan je dan een artikel geheel kopiëren, dan moet je alleen de tekst, prijs en foto' s aanpassen, maar alle keuzes die je kan maken inzake maten en kleuren zitten er dan al in. En mijn hoofdmerk heeft veel kleuren.

Aangename verrassing: heb van mijn leverancier een stalenset gekregen met alle kleuren van de mattes dekjes. Gelukkig heb ik geen paard meer, ik kan me ZO niet inhouden anders. Lekker spelen met kleuren, zoompjes en sierkoordjes....

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:07

Leuke doosjes Paan! Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je er zelf voor hebt moeten betalen ;)

Paan

Berichten: 2165
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:47

Georgette schreef:
Leuke doosjes Paan! Ligt er natuurlijk wel aan hoeveel je er zelf voor hebt moeten betalen ;)


Als ik daar van uit moet gaan, dan kosten ze echt niks.
Ik heb er vandaag ook over nagedacht en ik zat te denken aan € 1,25 per doosje.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:28

Ik vind dat niet absurd klinken, een beetje cadeauverpakking kost dat denk ik al snel!

Vraagje aan jullie: Ik wou graag dat mijn foto's duidelijker te zien waren in de webshop, vooral omdat ik nu luxere producten verkoop en ik vind dat mensen de details dan goed moeten kunnen zien. Maar het formaat van mijn foto's verschilt nogal en ik vroeg me af of jullie dat als storend ervaren. We zitten nu nog in test modus (dus er moeten nog puntjes op de "i" gezet worden), maar als je op een afbeelding klikt, dan wordt hij vergroot: http://www.fuzzylicious.nl/Honden/Halsb ... ry,-Medium

Ben benieuwd of jullie het een verbetering vinden (normaal zie je dus alleen de kleine plaatjes en de grotere variant in het kader en nu kan je er dus ook op klikken om hem verder uit te vergroten)!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:45


Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:56

Joyce: ik vind dat erg prettig, die uitvergrotingen. Zelf klik ik altijd op de foto's omdat ik de details erg belangrijk vind, en zo is de kans op een miskoop alweer een stuk minder. Sluitmogelijkheid is wel belangrijk, nu kom ik 1 pagina te vroeg terug.

(Trouwens, gisteren vertelde een klant van mij dat ze nav een visitekaartje dat ik haar gegeven had iets via je site gekocht heeft :D )

Paan: 1,25 voor zo'n leuk doosje is zeker een acceptabele prijs, al helemaal omdat er een interieurtje in zit :j

foxy: hou je in met die dekjes 8-)

foxy80

Berichten: 7942
Geregistreerd: 09-07-06
Woonplaats: het vrije waasland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 21:31

Ik heb ondertussen zowat vierkante ogen gekregen van een hele dag achter de pc aan die webshop peuteren. Nu komt er eindelijk wat routine in en morgen gooi ik de testversie openbaar.
Mattes is nog erger dan een Lego pakket.
Voor elk dekje:
- 26 stofkleuren
- 33 wolkleuren
- evt piping (3 stuks) 42 keuzes
- biesje 38 kleuren
- opties of er een wasmiddel bij moet, waar moet er wol aan, welk type en grootte moet het zijn, wil je inlagesysteem hebben, ophangsysteem of een speciale eurofit vorm?
- bij singels alle maten ingeven (per 5 cm)
Soms kan je wat kopiëren, maar dan moet het alsnog grondig nagelezen worden, foto' s aangepast, stock vermelden etc.

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:04

Pfew, dat zorgt inderdaad wel voor vierkante ogen... :D
Ik had het laatst ook wel een beetje bij het invoeren van de producten. Maar het is echt heel gaaf als je uiteindelijk alles in je shop hebt staan!

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:09

@Peestap: Bedankt voor het compliment over het filmpje, die dieren van ons zijn zo gek als een deur en die Dober spant echt de kroon! haha

@Remy: Wat leuk zeg! Weet je toevallig wat ze gekocht heeft en of ze er tevreden over is?

De knop om te sluiten komt nog, dit is nog even de testfase en straks gaat hij alle puntjes op de "i" zetten. Maar hij moest natuurlijk eerst weten of ik dit systeem prettig vond.

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:43

*stuiter* Mijn webshop nog niet officieel gelanceerd, maar net de eerste order verzonden! Voor iemand die al bekend was met het merk. :)

Verder wil ik graag jullie mening hierover, want ik ben in gegaan op het aanbod van Ier voor het ontwerp van een logo.

Afbeelding

Shoot. :)

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:45

Ik vind het leuk, maar vind dat de blingetjes niet echt een meerwaarde hebben. Ik denk dat het logo nog chiquer zou kunnen zijn als je ze weglaat. Het ene blingetje boven de i zou ik dan wel weer laten staan.

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:50

Ik was net nog aan het denken Shanna, hoe ga je het doen met de verzendkosten die je leveranciers aanrekenen? Want ik veronderstel dat je niet steeds bestellingen zal kunnen groeperen om aan een franco levering te komen, dus dan moet er steeds betaald worden voor het leveren. Reken je dat door aan je klant of gaat dat van je marge af?

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 22:56

Het idee is vooralsnog om te verzenden met TNT en 6,95 te rekenen. Kosten van verzending van Hongarije naar mij zijn van mij en gaan dus van mijn winst af.

TNT ben ik nog niet helemaal uit en hoogte verzendkosten kan ik nog aanpassen. Ik wil er dit weekend even goed induiken namelijk. :)

Boven een bepaald bedrag hoeft de klant overigens geen verzendkosten te betalen. Bij blouses reken ik bv wel verzendkosten, maar bij jasjes niet meer vanwege de hoogte van het bedrag.

Wat betreft de diamantjes: het is wel iets dat op ieder product terugkomt, aangezien alle producten momenteel Swarovski-elementen bevatten. :)

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:00

Ik vind die blingetjes juist helemaal *\o/* Geeft meteen weer waar het om gaat

Joyce, ze was hier om een opdracht voor een halsband + riem door te spreken dus een hondenriem is het niet geweest, ze wist het zelf niet meer (jonge vrouw, druk druk druk ;)) maar ze dacht dat het een speeltje was geweest. Dat was dan ook typisch zo'n klant waar ik van dacht dat jouw shop perfect voor is, en dat was ook zo :D

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:02

Mallootje schreef:
Ik vind het leuk, maar vind dat de blingetjes niet echt een meerwaarde hebben. Ik denk dat het logo nog chiquer zou kunnen zijn als je ze weglaat. Het ene blingetje boven de i zou ik dan wel weer laten staan.

Aanpassing n.a.v. jouw tip! :)
Afbeelding

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:04

Persoonlijk vind ik dat beter ja, 'volwassener' ! Zo vind ik het echt leuk!

Remy

Berichten: 2722
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Sint Anthonis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:11

Nja, ik dus niet -O-

Annash
Blogger

Berichten: 26584
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Bokt-ondernemers deel 6: Bezigheden, tips en ideeën

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:12

Hihi ik hou mijn mening nog even voor me! Maar waardeer jullie mening zeker :)

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:15

Mijn smaak is het niet...maar dat is swarovski ook niet :+. Ook vind ik dat er teveel verschillende fonts zijn gebruikt (die niet zo mooi bij elkaar passen). En de uitlijning van Hippique vind ik ook niet helemaal lekker. En waarom de Q paars moet is me ook niet zo duidelijk. Sorry voor mijn ongezouten mening...

Bij een exclusief merk had ik meer een huisstijl in gedachten zoals bijvoorbeeld die van Juuls, maar misschien zit ik wel verkeerd te denken hoor. Ieder zijn smaak natuurlijk.

Mijn shoot met Klaas-Jan, jaja ;) ging goed! Was ook nog gezellig ook nog, beetje babbelen over de Achterhoek en het noaberschap, haha!

Ik ben trouwens ook bezig met een nieuwe huisstijl, ik wil mijn verschillende bedrijven meer naar elkaar toe brengen. Dus druk aan het brainstormen daarover. Wil eigenlijk alles onder mijn eigen naam doen en dan kijken hoe ik dat weer onderverdeel. Heb iig al wel een leuk idee voor hoe het eruit moet zien (zwart-wit druk op gekleurd papier)...

Ier

Berichten: 8307
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: home is where the heart is <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:17

Yucca schreef:
Mijn smaak is het niet...maar dat is swarovski ook niet :+. Ook vind ik dat er teveel verschillende fonts zijn gebruikt (die niet zo mooi bij elkaar passen). En de uitlijning van Hippique vind ik ook niet helemaal lekker. En waarom de Q paars moet is me ook niet zo duidelijk. Sorry voor mijn ongezouten mening...

Dat geeft niet hoor! Zoveel mensen, zoveel meningen.. Helaas zal nooit iedereen het eens worden. :) Toch bedankt voor je mening!

Hilda79
Berichten: 3462
Geregistreerd: 05-02-04
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 23:20

Logo, mooi maar ga voor 1 font.

Klaas-Jan?