Disneyland Parijs deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 18:18

Jeetje hebben wij weer :(
Vanwege het verwachte vele sneeuwval wordt er een grote ochtendspits/file verwacht in midden nederland.
Ook brussel en frankrijk heb last van vele sneeuwval..
Dat wordt dus 4 uur weg, en rustig rijden.. *baalt vreselijk nu*
Mijn moeder had het zelfs over weeralarmen die afgegeven zijn in Frankrijk.. kan dat alleen nergens terug vinden.

Ik ga een keertje naar Disney -O-

muppetmayo

Berichten: 3398
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: moordrecht

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 19:46

Jeetje doom, das enorm balen!
Heeel veel succes vannacht, en heeeeeeeeeeeel erg veel plezier daar! Doe je Mickey de groetjes van me? ;)

vwmissy

Berichten: 1484
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-09 20:32

bah doom , that's not funny :n :n :n

toch wens ik je heel veel plezier, en vertel mickey :+ maar alvast dat ik zondag kom.
ha ha ha

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 10:41

Ja, ik moest nog aan haar denken met al die sneeuw. Ik hoop maar dat ze veilig aankomen sowieso en zonder al teveel vertraging.

Hier ligt trouwens bijna niets.

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:39

Onderweg met de sneeuw is niet heel tof, maar daar zijn en het sneeuwt lijkt mij dan wel weer iets 'extra's' hebben :j

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 11:53

Ja, dat weer wel. Het rottige daarvan is dat je er met de auto dan ook doorheen moet.

ninja2

Berichten: 3645
Geregistreerd: 23-06-05
Woonplaats: de rips

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:06

wij hebben een keer gehad dat het ineens heel erg hard ging sneeuwen onderweg net over de grens in frankrijk. Je kon geen streep meer op de weg zien wat een hel was dat zeg. Het was maar gokken waar je ging rijden. Ik dacht als we zo nog 200 km moeten dat zijn we er over 6 uur nog niet je kon echt maar hooguit 40 op de snelweg.

En sneeuw als je daarbent is geweldig tot dat het gaat dooien haha echt z,n drap ligt er dan overal das minder leuk

bonney4evver

Berichten: 7463
Geregistreerd: 23-03-03

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:46

Ik hoor nu op het nieuws dat Parijs bijna niet te bereiken is..

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-09 12:49

Ach gossie, ik hoop maar dat het met Doom goed gaat!

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 18:36

Hee meiden
Ik ben er weer :wave:

Alles is prima verlopen, wij zijn donderdagochtend om kwart over 4 vertrokken..
In Ned alleen maar 80 a 90 kunnen rijden en 2 x beetje in de slip geraakt... was vreselijk eng omdat er nog haast niemand over de weg heen had gereden..
Vrachtwagens hadden het moeilijk en dat is dan geen prettig idee als je daar achter rijd.
In belgie en frankrijk lag er nog geen sneeuw, daar aardig wat tijd in kunnen halen..
Halverwege frankrijk rond parijs, vreselijk veel sneeuw weer ook wegen die gladder waren.

Aangekomen in disney, was schitterend zo met de sneeuw.. donderdag contineu sneeuw gehad eigenlijk.
Gisteren was het heel erg koud, wel droog..
Ondanks vele kleren aan was het gewoon echt gevaarlijk en koud om lang stil te staan.
Er waren veel fransen met een hoop kinders ik denk dat daar de vakanties al waren begonnen.
Helaas daardoor overal lange wachtrijen vanaf 30 min tot 45.
Als je dan staat te vernikkelen in de kou ondanks dat je goed ingepakt bent.. je ontkomt er gewoon niet aan als je stil staat.
Kortom sávonds haast geen beweging meer in je voeten en pimpelpaars gekleurd.
Ook een aantal attracties die gewoon niet beschikbaar waren vanwege de bevriezing van water ( zoals het mooie treintje in het moviepark).
Vandaag zijn we ook niet meer geweest, we stonden al 30 min in de rij voor het ontbijt, drukker als de dag daar voor.
Daarbij aardig koud en tja het was gewoon echt niet te doen om met dit weer stil te staan in de kou.
Daarom om half 11 de auto in gegaan op naar huis.
Als klap op de vuurpeil ook de eerste dag meteen de (geleende) camera stuk... dus maar 5 foto's gemaakt!!


We hebben echt wel genoten hoor, maar het was gewoon echt veelste koud ondanks de dikke kleren om de hele dag buiten te lopen en een aardige tijd stil te staan in de kou.
Terug weg hebben we het goed gehad, alle snelwegen waren goed te doen.

vwmissy

Berichten: 1484
Geregistreerd: 21-09-06
Woonplaats: dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:04

hey doom, je bent er weer ...leuk om te lezen dat het ijskoud is daar ;)
ik vertrek morgenvroeg....heb er echt zin in !

alleen die kou hé (:) tja echte nederlander ..

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:23

He Doom, gelukkig zijn jullie weer veilig thuis. Zonde dat het weer zo slecht was. Het zal er wel mooi hebben uitgezien met al die sneeu.
Jullie troffen het gewoon niet erg. Als het zo koud is, ben je alles gauw zat denk ik. Ook omdat het wat druk was.

Jammer dat je geen of bijna geen foto's hebt.

Vwmissy, jij veel plezier!

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:37

mbkaatje schreef:
He Doom, gelukkig zijn jullie weer veilig thuis. Zonde dat het weer zo slecht was. Het zal er wel mooi hebben uitgezien met al die sneeu.
Jullie troffen het gewoon niet erg. Als het zo koud is, ben je alles gauw zat denk ik. Ook omdat het wat druk was.

Jammer dat je geen of bijna geen foto's hebt.

Vwmissy, jij veel plezier!


Idd Vwmissy, veel plezier..
Kleed je goed dik aan zou ik zeggen.

Het klopt idd dat je alles snel zat bent, om eerlijk te zijn was het mijn minst leukste disney.
We hadden het super gezellig samen en ook veel gelachen hoor.
Alleen door de kou werd het gewoon minder leuk!! En als je bleef lopen ging het wel, maar stil staan in die wachtrijen daar is het gewoon op het moment echt veelste koud voor..
Oja en het platgetrapte sneeuw zorgt voor erg veel blubber, mijn vriend zijn schoenen waren niet waterdicht, die liep de 2de dag met vuiliszakken om zijn sokken en dan de schoen in, dat was echt een uitkomst!!
Er waren ook vreselijk veel huilende kinderen allemaal vanwege de kou, je kan je er gewoon echt niet tegen kleden als je stil staat in -4
dat vond ik nog het ergste om te zien, je gaat eigenlijk heen voor de kleintjes en die wilde het liefst naar huis vanwege de kou.

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:52

Ja, je kan ook niet vantevoren inschatten wat voor weer het wordt. Voor hetzelfde geld was het +10 geweest, dan was het een stuk aangenamer.

Volgende keer maar in de zomer?

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 19:56

mbkaatje schreef:
Ja, je kan ook niet vantevoren inschatten wat voor weer het wordt. Voor hetzelfde geld was het +10 geweest, dan was het een stuk aangenamer.

Volgende keer maar in de zomer?


Nou haha net wanneer het er van komt denk ik haha :D
Voorlopig weer ff een aantal jaartjes niet denk ik :o laatste x was 2 jaar geleden en naar mijn gevoel toch nog ff te vroeg geweest.. heb gewoon minder genoten al zou dit natuurlijk ook een groot deel door het weer kunnen zijn. (:) (:)

mbkaatje
Berichten: 8681
Geregistreerd: 07-12-05
Woonplaats: Alkmaar

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-09 20:12

Dat kan. Zo denk ik er ook over. Het moet een beetje fris in je geheugen zitten en daarom zou ik ook wel snel weer heen willen, maar dat kan ik beter niet doen. Misschien in de zomer van 2011 ofzo.

We gaan eerst weer eens naar de Efteling.

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 21:17

hallo, ik kom hier even binnen vallen. Wij zijn van plan om in februari naar Eurodisney te gaan. Voor het eerst. Welk hotel zullen we doen? we willen graag dichtbij het park zitten, dus davey croket valt dan af denk ik. Ik twijfel nu tussen sequoia lodge, newport bay club, santa fe of cheyenne..
welke raden jullie aan?

voor meer tips zal ik me maar eens door de 155 pagina's van dit topic doorworstelen.
we gaan met ons gezin, 2 kinders van 7 en 9.. ik ben heel benieuwd hoor.

xvanity22

Berichten: 858
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: Uden

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:01

Hallooo, Ik kom hier ook even kijken :)
Wij zijn met ons gezin een groot disney fan en zijn er nu al meer dan 45 x geweest :o
Vind het een heel leuk topic om door te lezen :j
Is dit een beetje een kletstopic of echt alleen voor tips enzo?

juval santa fe is een heel gezellig hotel waar wij ook een aantal keren hebben overnacht! het is niet zover lopen vanuit het hotel naar het park en vind het ook fijne kamers en bedden :) echt een aanrader!

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:05

thanx vanity22!

juval

Berichten: 13213
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-09 22:06

ik was net al een heel eind op de site met boeken... bleek op de laatste pagina dat je een creditcard daarvoor moet hebben... en die hebben we dus helaas niet. Morgen maar even bellen dus.

bluebeauty
Berichten: 568
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 08:23

De bedden vond je goed, vanity22?
Bij onze bedden in Santa fe, voelden we de spiralen door het matras heen.

doom

Berichten: 5148
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Sint Pancras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:33

Ik ben net terug en ook ik heb geslapen in hotel santa fe.
Ik ben thuis vreselijk verwend met een waterbed, maar heb echt prima geslapen daarzo.
Lekkere zachte bedden ( idd met vering erin) maar wij hebben de spiralen niet gevoeld.. waarschijnlijk had jij net die pech :o
Ook de kussens/dekens waren goed en nee heb er echt niks te klagen over ! ;)

Mano88
Berichten: 5733
Geregistreerd: 03-11-04

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 09:36

ik zou zelf voor net een tikje luxer kiezen, mij is Sequoia Lodge goed bevallen :) (beter dan Santa Fe)

_JL_

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 10:00

ik ga 24 januari en hoop op warmer weer...

wendietjuhhh

Berichten: 1043
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: oldenzaal

Re: Disneyland Parijs deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-09 12:18

wij zijn in cheyenne gewees. prima bed. prima hotel.... en elke kleine tien minuten gaat er een gratis shuttelbus naar het park. je kunt natuurlijk ook lopen een kleine tien minuten maar telkens zagen we de bus voorbij lopen en gezien we de hele dag al veel lopen in het park vonden we dat toch wel handig :)